Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

730d problémy s turbem

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Bajzik »

auto nemá výkon, když vyřadím turbo jede stejně. Turbo bylo na stolici, je zdravé, ventil co otvírá a zavírá turbo se pohybuje, díra v chladiči ani v hadicích není. Nějaké rady?
Viky
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: pon 08.01.2007 01:00
Bydliště: Jiráskova 12, Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Viky »

když ti nejede diesel, jedinej problém vždycky je jen jeden: Nejde tam NAFTA. Jakou máš teď spotřebu?
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#3 Příspěvek od Fugo »

schodit hadici či trubku od turba, a už na volnoběh z toho musí foukat vzduch a když přidáš tak ještě víc. Taky jsem měl jedno TD které se tvářilo že je OK ale při ohřátí se přidíralo a netlačilo.
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Bajzik »

Spotřeba 10.3, po sundání hadice od turba to tlačí ale cca na 2t. to rukou udržím aniž by mi to foukalo okolo dlaně, nemám to s čím porovnat
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Bajzik »

vrtulky v tubu maj vůli ale do stěn nenaráží
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#6 Příspěvek od Fugo »

napojit měřák do trubek za turbem a sledovat tlak, prípadně se dá ještě otestovat těsnost sání tak že při běžícím motoru budeš ucpávat rukou sání do TD (nevím kde je "váha" mělo by to být přední ale zase za filtrem aby se ti nevcucl) pokud bude systém těsný motor chcípne (i když 3.0d ti možná urve ruku :) ), pokud poběží dál je třeba eliminací IC a vedení kolem něj zjistit kudy si to saje, nevím zda tento vůz má egr nebo něco podobného tam by se mohl teoreticky taky strácet tlak, a konečně by mohl být problém na ovládání WG že by bylo nastaveno na malý tlak (za předpokladu e tvé TD WG má, taky to může být VTG ale tam příčina asi nebude).

Je třeba dávat u d motoru na to že v ic může být olej, nebo m,ůže motor začít sát olej skrze PCV a potom je jeho běh nekontrolovatelný a chcípne až když dojde palivo - olej, nebo se potká a nebo se musí chcípnout přes kvalt. Takže počítat s tím.
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Bajzik »

intercooler je čistý a olej v něm byl minimálně
EGR to má, ten ješště zkontroluju. nevím co je WG. Tu těsnost ještě vyzkouším. díky
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#8 Příspěvek od Fugo »

WG je wastegate, klapka obtoku výfukových plynů.
fafejta

#9 Příspěvek od fafejta »

Co já vim,tak motor M57 má turbo VTG(s proměnlivou geometrií lopatek) tzv. naklápěčku ovládanou podtlakem na rozdíl od waste-gate které je ovládané přetlakem.Otázka je jak funguje elektroventil,kterým řj ovládá přepouštění podtlaku na ovladací část turbodmychadla.Udělat tlak.zkoušku ,tlačí to cca 1-1.2bar.
fafejta

#10 Příspěvek od fafejta »

Myslím jako turbotlak.
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#11 Příspěvek od normann »

Mám takový dotaz. Co to je ten EGR? Má to prý být nějaký ventil, někde na výfukovém potrubí. Diagnostika mi vyhodnotila, že je na něm nějaká závada. Kde přesně se ten EGR nachází, jakou má funkci a co se na něm může pokazit? Může mít porucha EGR vliv na spotřebu? Mám 725tds. Zdá se mi že mám nějakou zvýšenou spotřebu.
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Bajzik »

egr vrací výfukové plyny zpět do sání...
auto jde na diag.
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#13 Příspěvek od normann »

Bajzik píše:egr vrací výfukové plyny zpět do sání...
auto jde na diag.


A k čemu je to dobrý? Kde se to nachází? Může mít závada EGR vliv na spotřebu?
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Bajzik »

normann píše:
Bajzik píše:egr vrací výfukové plyny zpět do sání...
auto jde na diag.


A k čemu je to dobrý? Kde se to nachází? Může mít závada EGR vliv na spotřebu?
je to dobrý na emise, osobně ho mám na tds odpojený. jak, se dozvíš když pohlëdáš. na spotřebu sotva
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

sakra už je nafty i tady :lol:
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#16 Příspěvek od normann »

taxem zjistil, že na http://de.bmwfans.info/original/ v německým jazyce tomu říkají AGR ventil, má to regulovat tlak v sání, který přichází od turbodmychadla a nachází se to u M51 2,5tds těsně před sacím potrubím. Pokud tu píšu nějaké nepřesnosti, opravte mně prosím, děkuji. :D
Pejta-7er
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 06.11.2007 01:00
Bydliště: Liberec

#17 Příspěvek od Pejta-7er »

je to jen kvůli emisím, vrací se ti výfukové spaliny zpět do sání a zvovu shoří s naftou, takže ti jde do sání vzduch, který není čístý, ale "použitý", odpojil jsem ho na svým tds-u a bylo to znát, ale musíš taky ucpat tu hadičku, co vede od agr ventilu. :wink:
pysta
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 02.08.2006 00:00

#18 Příspěvek od pysta »

Bajzik píše:
normann píše:
Bajzik píše:egr vrací výfukové plyny zpět do sání...
auto jde na diag.


A k čemu je to dobrý? Kde se to nachází? Může mít závada EGR vliv na spotřebu?
je to dobrý na emise, osobně ho mám na tds odpojený. jak, se dozvíš když pohlëdáš. na spotřebu sotva

Pozri podtlakovy regulacny ventil ktory ovlada VGT a taktiez skus ci ide bez vahy lepsie/horsie.
Na diag nehlasi niekde nizky tlak nafty?
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#19 Příspěvek od normann »

pysta píše:
Bajzik píše:
normann píše:[quote="Bajzik"]egr vrací výfukové plyny zpět do sání...
auto jde na diag.


A k čemu je to dobrý? Kde se to nachází? Může mít závada EGR vliv na spotřebu?
je to dobrý na emise, osobně ho mám na tds odpojený. jak, se dozvíš když pohlëdáš. na spotřebu sotva

Pozri podtlakovy regulacny ventil ktory ovlada VGT a taktiez skus ci ide bez vahy lepsie/horsie.
Na diag nehlasi niekde nizky tlak nafty?[/quote]

Na diag. to v tomhle směru nehlásí nic, ale já nevím zas co je VGT :oops:
Odpovědět