Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Dvouhmotový setrvačník vs. normal

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od krishna »

Máte někdo představu o tom, jestli je lepší dvouhmotej setrvačník, nebo normální?
Budu na e32 měnit spojku a budu mít k dispozici asi oba dva, tak přemejšlim, kterou spojku a kterej setrvák tam dát.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#2 Příspěvek od Atila »

krishna píše:Máte někdo představu o tom, jestli je lepší dvouhmotej setrvačník, nebo normální?
Budu na e32 měnit spojku a budu mít k dispozici asi oba dva, tak přemejšlim, kterou spojku a kterej setrvák tam dát.
Dvouhmotovy setrvacnik je samozrejme komfortnejsi (proto se dela), ale servisne nakladnejsi.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od T613 »

tohle me taky zajima jaky je v tom rozdil a vyhody/nevyhody

jako nakladnejsi myslis tak ze se sype vic spojka a trpi vsechno vic? :-)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#4 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Konstruktéři přiznávají, že dvouhmoťák je ideální pouze ve spojení s automatem - eliminují se rázy, které při manuální almaře při nevhodném způsobu jízdy můžou nastat (podtáčení, nevhodné řazení rychlostních stupňů při konkrétních otáčkách motoru).
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od krishna »

Vlasta píše:Konstruktéři přiznávají, že dvouhmoťák je ideální pouze ve spojení s automatem - eliminují se rázy, které při manuální almaře při nevhodném způsobu jízdy můžou nastat (podtáčení, nevhodné řazení rychlostních stupňů při konkrétních otáčkách motoru).
Ale automat snad nemá setrvák ne? Akorát tu bábovku/ledvinu..? Aspoň já když jsem ho rozebíral, tak tam byl akorát takovej trojuhelník, na jehož vrcholech byly šrouby, který držely tu ledvinu a pak už byl samotnej automat
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#6 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

krishna píše:
Vlasta píše:Konstruktéři přiznávají, že dvouhmoťák je ideální pouze ve spojení s automatem - eliminují se rázy, které při manuální almaře při nevhodném způsobu jízdy můžou nastat (podtáčení, nevhodné řazení rychlostních stupňů při konkrétních otáčkách motoru).
Ale automat snad nemá setrvák ne? Akorát tu bábovku/ledvinu..? Aspoň já když jsem ho rozebíral, tak tam byl akorát takovej trojuhelník, na jehož vrcholech byly šrouby, který držely tu ledvinu a pak už byl samotnej automat
V tom připadku si pleteš setrvák s přítlačákem.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od krishna »

Nepletu. Vim jak vypadá setrvák a vim, jak vypadá přítlačnej talíř. Možná jsem byl v nějakym pomatení smyslů, když jsem sundaval ten automat z motoru..Teda vlastně jsem byl v pomatení smyslů dvakrát (jednou u 750iA a podruhý u 735iA), ale toho setrvačníku jsem si prostě nevšimnul. Možná má automat něco, čemu se řiká setrvačník, rozhodně to ale nevypadá jako ten z manuálu.. Nechť jsem opraven.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#8 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Setrvačník je součástí motoru, ne převodovky. Je to takovej velkej, kulatej kus železa, u dvouhmoťáku dva v sobě s pružným (kritický místo) spojením..
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od krishna »

Vlasta píše:Setrvačník je součástí motoru, ne převodovky. Je to takovej velkej, kulatej kus železa, u dvouhmoťáku dva v sobě s pružným (kritický místo) spojením..
Tak mi vysvětli, jak je řešenej přenost kroutícího momentu mezi setrvačníkem motoru a hřídelí automatický převodovky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

todle na motoru je teda co?
to zubaty na co jde starter je setrvak a to velky je měnič nebo ne?

Obrázek
krishna
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: stř 29.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od krishna »

JaraX píše:todle na motoru je teda co?
to zubaty na co jde starter je setrvak a to velky je měnič nebo ne?

Obrázek
No tak dobře.. sypu si popel na hlavu, stejně je u automatu tak malej, že bych řek, že tam je jen kvuli tomu startéru a hallový sondě. A dvouhmotnostní si tam nedovedu představit
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od T613 »

jarda byl rychlejsi s fotkou :-D
ano je to tak, to ozubene kolo je falesny setrvak a to druhe je samo menic prevodovky
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#13 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Čím větší počet válců, tím menší setrvák. Osmihrnek dokáže teoreticky fungovat i bez setrváku.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

Vlasta píše:Čím větší počet válců, tím menší setrvák. Osmihrnek dokáže teoreticky fungovat i bez setrváku.
ono taky čím větší setrvák, tím mín to jde do otáček ne? přece klika se furt odlehčuje.
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od T613 »

setrvak u V8 a V12 je stejny a kdyz vidim tento motor tak neni o nic mensi
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#16 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Tohle bych dal do sině kuriozit :-) I když uznávám, že ne každý je v tomhle oboru znalec, ani já nejsem :-)
Odpovědět