e38 - k cemu je tlacitko REST na klimosce
-
Hitman
- Registrovaný
- Příspěvky: 2044
- Registrován: stř 19.02.2003 01:00
- Bydliště: přechodně Afghánistán
- Klubové ID: 166
-
Maranelo
- Registrovaný
- Příspěvky: 248
- Registrován: pát 11.04.2003 00:00
- Bydliště: Praha
-
Klakson
- Registrovaný
- Příspěvky: 2529
- Registrován: úte 19.03.2002 01:00
- Bydliště: Trutnov
- Klubové ID: 66
-
Maranelo
- Registrovaný
- Příspěvky: 248
- Registrován: pát 11.04.2003 00:00
- Bydliště: Praha
cozealp píše:Je to takzvany zasobnik zbytkoveho tepla.
Funguje to tak jako treba ty masazni polstarky na rehabilitacich atd. Je to tekutina ktera se chemicky aktivuje a pak vyzaruje teplo, pricemz zkrystalizuje. Zpetnym "vyvarenim" v teple vode se dostane zpet do kapalneho skupenstvi a da se pouzit opakovane.
Je to dobre treba kdyz jedes, pak v zime nechas auto stat a sednes za par hodin do promrzleho auta. Tim rest si zapnes alespon trosku tepla a nefouka to ledove, ale trosku ohrate coz rychleji odmlzi skla ....
nevyhoda je, ze to ma omezeny pocet cyklu po ktere to dokaze fungovat a dobu po kterou si to udrzi kapalne skupenstvi. U starsich clanku to treba vydrzi udrzet kapalne skupenstvi jen par hodin ... u novych myslim neco kolem tydne .... ale to by spis rekl nejakej chemik jak to presne je.
Jinak patentovano to ma General electrics, tam by se dalo najit vic info ....
-
Hitman
- Registrovaný
- Příspěvky: 2044
- Registrován: stř 19.02.2003 01:00
- Bydliště: přechodně Afghánistán
- Klubové ID: 166
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
to ale plati az od e65 / e66 a mozna pozdi e38,ale treba v 2000 modelu zadnej zasobnik tepla v topeni neni.alp píše:nene, opravdu rest je zasobnik zbytkoveho tepla (ptal jsem se na to i v BMW pri predvadecce a je to z casti popsano i v manualu)... to ze ti to fouka teplo i po vypnutem motoru ma i vetsina starsich modelu ... maji proste navic elektricke cerpadlo co cirkuluje vodu i bez nastartovaneho motoru ... tim to jeste nejakou dobu fouka teplo i pri vypnutem motoru.
a neptejte se furt na hovadiny a ctete uzivatelsky manualy
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
viz manual k autu:alp píše:hmmm, difny ... me prekvapuje ze e38ka to nema ... budto to byla nejaka zkusebni verze, nebo nevim ... ale proc by tam bylo jinak to tlacitko REST ... to nevim ...... leda by to bylo jako u medaku, kde je to tak, ze jdes nakupovat a zmacknes REST a odejdes a auto ti udrzuj teplotu co to jde ...

-
Mad Max
- Registrovaný
- Příspěvky: 571
- Registrován: sob 15.02.2003 01:00
- Bydliště: Boskovice
- Klubové ID: 137
-
Dolphin
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: sob 07.08.2004 00:00
- Bydliště: Liberec
-
Dolphin
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: sob 07.08.2004 00:00
- Bydliště: Liberec
-
P-J
- Registrovaný
- Příspěvky: 757
- Registrován: pon 06.12.2004 01:00
To tlačítko mají i auta (E39), které nemají ten zásobník. U nich to slouží k tomu, že to vytápí do té doby, dokud je horká voda v motoru. Druhá varianta je právě ta s tím zásobníkem tepla. Já mám tu verzi se zásobníkem (E39 r.v. 3/97) a než ráno sednu do studeného auta, tak to zapnu a hned jde teplo.
Tlačítko funguje při vypnutém zapalování, nebo v poloze jedna. Navíc musí být venku míň než 15st. To přídávné čerpadlo teda jinak běží i při jízdě, protože ten systém topení už je tak šílený, že do 2000 ot. to bez toho čerpadla netopí (před půl rokem jsem to řešil). Čerpadlo je umístěné v LP podběhu, pod plastem, u kabiny a beží ještě nějakou dobu po vypnutí zapalování, takže je trochu slušet.
