Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e38 - k cemu je tlacitko REST na klimosce

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Klubové ID: 166
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Hitman »

k cemu slouzi tlacitko REST ktere je uplne nahore a vlevu na klimatizaci u e38 ? predpokladam ze jde o to vyuziti zbytkoveho tepla, jak to funguje a k cemu je to dobre ?
Maranelo
Registrovaný
Příspěvky: 248
Registrován: pát 11.04.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Maranelo »

je to dobry akorat k tomu ze nemusis mit nastartovanej motor a auto ti jeste nejakou dobu topi :wink: treba pokud stojis v zime u hotelu a cekas na kseft :lol:
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Klubové ID: 66
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Klakson »

přesně tak, akorát musí bejt motor ohřátej, jinak po 1 min. jízdy to nefachá :lol:
Maranelo
Registrovaný
Příspěvky: 248
Registrován: pát 11.04.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Maranelo »

alp píše:Je to takzvany zasobnik zbytkoveho tepla.
Funguje to tak jako treba ty masazni polstarky na rehabilitacich atd. Je to tekutina ktera se chemicky aktivuje a pak vyzaruje teplo, pricemz zkrystalizuje. Zpetnym "vyvarenim" v teple vode se dostane zpet do kapalneho skupenstvi a da se pouzit opakovane.

Je to dobre treba kdyz jedes, pak v zime nechas auto stat a sednes za par hodin do promrzleho auta. Tim rest si zapnes alespon trosku tepla a nefouka to ledove, ale trosku ohrate coz rychleji odmlzi skla ....

nevyhoda je, ze to ma omezeny pocet cyklu po ktere to dokaze fungovat a dobu po kterou si to udrzi kapalne skupenstvi. U starsich clanku to treba vydrzi udrzet kapalne skupenstvi jen par hodin ... u novych myslim neco kolem tydne .... ale to by spis rekl nejakej chemik jak to presne je.

Jinak patentovano to ma General electrics, tam by se dalo najit vic info ....
coze 8O to asi mas na mysli neco jinyho ne :?: dyt tohle preci jede z ohrate vody v motoru :idea:
Hitman
Registrovaný
Příspěvky: 2044
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Bydliště: přechodně Afghánistán
Klubové ID: 166
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hitman »

to je az takhle vostry ju ? tak to okusim :) musim mit u toho nastartovano? nebo staci klicek do druhe polohy....popr kdyz mam zahratej motor tak to funguje i postaru ? ze to prohani ohratou vodu ?
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od darmon »

alp píše:nene, opravdu rest je zasobnik zbytkoveho tepla (ptal jsem se na to i v BMW pri predvadecce a je to z casti popsano i v manualu)... to ze ti to fouka teplo i po vypnutem motoru ma i vetsina starsich modelu ... maji proste navic elektricke cerpadlo co cirkuluje vodu i bez nastartovaneho motoru ... tim to jeste nejakou dobu fouka teplo i pri vypnutem motoru.
to ale plati az od e65 / e66 a mozna pozdi e38,ale treba v 2000 modelu zadnej zasobnik tepla v topeni neni.

a neptejte se furt na hovadiny a ctete uzivatelsky manualy :D
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od darmon »

alp píše:ja to znam z e39 v plny palbe ... tam to bylo na prani (rok 1996 vyroba)
hm je fakt ze tu mam jen us dokumentaci a tam to asi zrejmne nedavali, pac zadna ta kravina tam neni, jen to pousti teplej vzduch za urcitejch podminek (klic v 0, tepolota pod patnact atd...)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od darmon »

znas etk cislo ty zalezitosti ?nak to nemuzu dohledat v zadny e38...
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od darmon »

hmm to jsme na tom stejne, ale i tohle nekam vede, asi se to davalo do poslednich e39 kdy se uz e38 nepachali,
protoze ani e38 soft koukam nema oproti e39 hlasky

Replace latent heat storage device
Function failure of latent heat storage
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Klubové ID: 91
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od darmon »

alp píše:hmmm, difny ... me prekvapuje ze e38ka to nema ... budto to byla nejaka zkusebni verze, nebo nevim ... ale proc by tam bylo jinak to tlacitko REST ... to nevim ... :( ... leda by to bylo jako u medaku, kde je to tak, ze jdes nakupovat a zmacknes REST a odejdes a auto ti udrzuj teplotu co to jde ...
viz manual k autu:


Obrázek
Mad Max
Registrovaný
Příspěvky: 571
Registrován: sob 15.02.2003 01:00
Bydliště: Boskovice
Klubové ID: 137
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Mad Max »

To tlačítko REST má otec ve své E39 také r.v. 2/97.
Dolphin
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 07.08.2004 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Dolphin »

REST je opravdu z chemického zásobníku a lze ho aktivovat až když je míň než 15°C
Dolphin
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 07.08.2004 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Dolphin »

a dávali to tam ještě, když nedělali standartně Webasta
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#14 Příspěvek od P-J »

To tlačítko mají i auta (E39), které nemají ten zásobník. U nich to slouží k tomu, že to vytápí do té doby, dokud je horká voda v motoru. Druhá varianta je právě ta s tím zásobníkem tepla. Já mám tu verzi se zásobníkem (E39 r.v. 3/97) a než ráno sednu do studeného auta, tak to zapnu a hned jde teplo. :wink: Tlačítko funguje při vypnutém zapalování, nebo v poloze jedna. Navíc musí být venku míň než 15st. To přídávné čerpadlo teda jinak běží i při jízdě, protože ten systém topení už je tak šílený, že do 2000 ot. to bez toho čerpadla netopí (před půl rokem jsem to řešil). Čerpadlo je umístěné v LP podběhu, pod plastem, u kabiny a beží ještě nějakou dobu po vypnutí zapalování, takže je trochu slušet.
Odpovědět