Prozkoumejte výhody členství v jediném oficiálním českém BMW klubu ZDE a rozšiřte naše řady 😉 - info ZDE

FAQ - E36 výměna kabinového filtru

Návody, fotopostupy na opravy, úpravy, implementace a výměny
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#1 Příspěvek od Dan td »

Kabinový filtr, mikrofiltr, filtr vnitřního okruhu a mnohé další názvy. Jedná se vždy o to samé, o filtr, přes který jde vzduch nasávaný ventilací a proudící do kabiny vozu.

Měl by se měnit alespoň jednou ročně. Zanesený filtr se pozná snadno - snížený účinek ventilátoru topení, mlžící se okna, zápach z ventilace apod...

Výměna není nic složitého, zvládne to průměrně zručný uživatel sám. Pro výměnu filtru je třeba demontovat kastlík u spolujezdce.

Postup výměny mikrofiltru
Za následující postup a obrázky děkuji členovi Capri

Odšroubujeme všechny šrouby co drží kastlík s průduchama u spolujezdce ( jsou 4 )
Obrázek


Jeden šroub drží kastlík pod osvětlením uvnitř kastlíku (u před faceliftovyho interieru není (aspon rok 1993 coupe)
Obrázek


Sundejte panel s hlukovou izolací pod kastlíkem a odpojte osvětlení prostoru pro nohy pokud je jím auto vybaveno
Obrázek


Sundáme panel s elektrickým příslušenstvím (drží na dvou šroubech)
Obrázek


Kdyby se vám povedlo strčit hlavu tam kam já foťák, tak uvidíte tento kryt kde je schovaný pylový filtr. Pro sundání otočíme plastový šroub do polohy kdy se kryt uvolní (musí jít přiměřeně lehce ven nervat to ven velkou silou)
Obrázek


Až budete mít sundaný kryt tak zatlačte filtr na zadní stěnu jeho domečku.a vytahněte ho pomocí packy nahoře
Obrázek


Nový vs starý filtr
Obrázek


Vyčistěte komoru pylového filtru bud luxem pokud se tam dostanete nebo kartáčkem ale opatrně ať nezohýbáte oštiny na radiatoru klimatizace
Obrázek


Filtr má perforace na zlámání aby šel dobře zastrčit na správné umístění ( pozn. Dan td - někdy perforace nemá, potom je do něj uděláme. Jako vzor použijeme starý filtr )
Obrázek

Filtr dáváme zpět opačným způsobem jako jsme ho vyndavali
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Výše skvěle zdokumentovaný postup se týká všech E36 s výjimkou Compactu, který má pylový filtr v prostoru ventilátoru topení, tedy pod čelním sklem. Filtry jsou vlastně dva, zhruba čtvercové, každý před jedním dmychadlem ventilátoru - při koupi je třeba dát pozor, zda kupujete sadu (= dva kusy). Postup výměny u Copactu E36:
- zvednout kapotu motoru
- odjistit tři západky a demontovat mřížku nasávání vzduchu do topení pod stěrači, vprostřed čelního skla
- v plechovém krytu prostoru ventilátoru topení svrchu demontovat dva šrouby držící plastový tubus s elektroinstalací
- demontovat plechový kryt prostoru ventilátoru topení v mezistěně (dva šrouby vpravo u ECU motoru a jeden vlevo u pojistkové skříně, z pohledu po směru jízdy), hlavice se šestihranem 7 mm
- vyměnit filtry
- vše v opačném postupu vrátit zpět
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#3 Příspěvek od jarda »

Myslím že se týká pouze E36 s klimou. Verze bez klimy mají dva kulaté (a dražší) filtry zvenku pod stěračema (stejně jako compact?) a dokonce tam většinou samotné filtry ani nejsou, byla to příplatková výbava.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé