Při svém hledání jsem v jednom nejmenovaném autobazaru narazil na E 39 530d Touring v docela ucházejícím stavu se servisní knihou. Po dlouhé nehybnosti motor naskočil brilantně s pevným volnoběhem, nikde žádné pazvuky. Nechali jsme jej zahřát a jeli projet. Jízda fajn nějaké drobnosti jsem postřehl (pač jsem punťa co se týče aut, ale vše v normě). Poslední kolem byla kontrola všech náležitých znaků vozidla. A tady to začalo.
Na první pohled by nikoho nic nenapadlo VIN byl na hrnci naražený s příslovečnou pečlivostí BMW (celkově motorová část jemně zaprášená, žádné umělkování před prodejí, prostě auto které jezdí). Chopil jsem se velkého technického průkazu a jal jsem se zkontrolovat údaje v něm napsané. !! Pozor vše vypadalo OK!! (VIN seděl dokonce i v OTP jak jsem posléze zjistil dokonce i na DI) Na první pohled tedy žádná věc kvůli které bych se měl znepokojovat.
Jak jsem psal jsem puntičkář a tak jsem už dopředu začal plánovat kolik mě bude stát uvedení vozidla do mnou požadovaného stavu. Zde musím absolutně blahořečit toho kdo zde zpřístupnil sys. ETK. Opsal jsem si VIN a zadávám tedy posledních 7 znaků k identifikaci vozidla. A HLE PROBLÉM!
Vozidlo nenalezeno. To je divné říkám si volám tedy značkový servis kde dle údajů prodejce byl pravidelně servisován. HA PROBLÉM! Vozidlo ne jen že zde nikdy nebylo ani na vodu do ostřikovačů ale ani na nic jiného protože podle vyjádření technika na toto vozidlo nedokáží nic objednat protože systém jej nezná. Tak to mi začalo opravdu vrtat hlavou a pro kontrolu zkouším další značkový servis a ten potvrzuje předchozí a radí mi abych kontaktoval importéra do ČR.
Musím říci že byli velice vstřícní a po půlhodině přepojování telefonů a čekání


V krátkosti VIN onoho vozidla XXXXXXXXXXGF82073 (zkuste si jej otevřít v ETK, aby jste viděli jak vypadá na 80% kradené auto)
Dle sdělení BMW musí být před i za VIN číslem malý kulatý znáček BMW.
Vyjímkou je pouze originálně opravovaná (ve značkovém servisu) přední část kdy VIN pak ma tvar malý kulatý znak-VIN-hvězdička, tak poznáte bouračku a když už je na nový díl přeražen i VIN tak si uděláte sami představu o jaký náraz šlo.
Na přepážce mezi motorem a kabinou (byl jsem upozorněn žr může být i jinde) najdete číslo skeletu vozidla díky němuž jde zjistit orig. VIN.
Vše za předpokladu že se nejedná o profesionální práci (zlodějskou)
Jestliže totiž zloději vyříznou celý VIN a dají jiný nebude souhlastit (teda pokud nejsou tupci) model vozu, barva a určité specif. vybavení. Osobně si těžko dokážu představit jak by to provedli aby to nebylo poznat, ale možné je ledacos.
Pokud přebrousí a přerazí jeden z určovacích znaků pak vám to hodí tu hlašku v ETK a i u prodejců BMW. (musím ale uznat že to na ono postiženém BMW je dobrá práce nic nepoznáte okem ani hmatem, možná mag, měrkou nebo jinou metodou)
Takže to je zatím můj závěr a zjištění, kterého jsem se dopídil a jdu hledat dál své budoucí BMW.
P.S. Při dovozu z ciziny požadujte prověření-certifikát od CEBIE nebo CarDetektu