Základ tohodle motoru je snižit teplotu a zastavit karbonizaci
tzn. termostat např ->
https://shop.jarax.net/opravne-sady/38- ... 2-n73.html
víceméně se tam stává několik věcí:
- karbonování v důsledku vysoké teploty, zanesou se kroužky karbonem a vydře blok, motor KO, todle řeší ten termostat
- karbonování v důsledku toho že turba pouští olej - zanesou se kroužky karbonem a vydře blok, motor KO, tzn. pravidelně kontrolovat
cestu za turbama, jestli nepouští olej, nevím kolik to má najeto, ale ve 150tkm bych dal nová turba, origo, žádný repas. Taky je důležité
se zaměřit na správné fungování PCV systému a vlastně celého motoru, aby na diag nebyla jediná závada, zkrátka vše hned řešit.
- karbonování v důsledku málo častého měnění oleje - zanesou se kroužky karbonem a vydře blok, motor KO - měnit olej 10-15tkm pokud se s tím nepojede někam na okruh apod, potom časteji
- karbonování v důsledku přiliš řídkého oleje - zanesou se kroužky karbonem a vydře blok, motor KO - dal bych hustší olej 5W40, 5W50
- kabonování v důsledku špatného rozprachu vstřikovačů - zanesou se kroužky karbonem a vydře blok, motor KO - ve 150tkm dát sadu
nových vstřikovačů (origo), řádně zaregistrovat, používat pouze 100oct benzín.