Díky moc kluci za odpověď.
Když bych to tedy s dovolením zkopíroval a shrnul:
Inspection I
Karoserie/elektroinstalace
- Autobaterie – vyzkoušet velkým proudem, zkontrolovat hladinu elektrolytu případně dolít, dobít baterii, nebo vyměnit.
- origo baterie stará 2 roky, nový alternátor na podzim.
- Zkontrolovat světla
- dělám sám, seřízená v lednu.
- Zkontrolovat osvětlení nápisů a podsvícení tlačítek, zkontrolovat přístrojovku.
- dělám průběžně sám.
- Zkontrolovat klakson, světelnou houkačku, výstražná světla
- dělám průběžně sám.
- Zkontrolovat gumičky stěračů a nastavení trysek vstřikovačů případně nastavit.
- stěrače potřebují vyměnit, ostřiky nekontroluji, to je pravda.
- Zkontrolovat stav a funkci pásů
- pásy včetně mechanismů jsem měnil na podzim.
- Zkontrolovat stav zámků případně namazat
- jediný jsem nechal na kufru, starám se o něj.
- Vyměnit pylový filtr, pokud vozidlo jezdit v prašných prostředích měnit časteji
- neměnil jsem od poslední prohlídky, je to v plánu.
- Zkontrolovat celou karoserii kromě dutin na rezavění
- dělám pravidelně, celolak v srpnu.
Motorová část
- Vyresetovat servisní indikátor
- můžu udělat i sám.
- Vyvolat paměť závad
- dělám pravidelně.
- Zkontrolovat hadice chlazení, zjistit jestli neuniká kapalina, zkontrolovat její stav a hladinu případně doplnit.
- neudělal jsem (lze nechat kdekoli).
- Měnit chladící kapalinu max. po třech letech
- neudělal jsem (lze nechat kdekoli).
- Zkontrolovat posilovač řízení, únik kapaliny
- neměno před 2 lety, vizuálně OK.
- Zkontrolovat hydrauliku brzd a spojky, hladinu kapaliny, případně doplnit
- měněno v lednu, včetně nových brzdových hadiček za teflonovo-pancéřové.
- Měnit brzdovou kapalinu nejpozději co dva roky
- viz. výše - měněno v lednu.
- Zkontrolovat kapalinu vstřikovačů a intenzivního čištění, množství a antifreeze - Vstřikovačů motoru, nebo ostřikovačů oken a světel??
Pohon
- Vyměnit olej a filtr v motoru (6,5L)
- měněno na podzim.
- Empty the water trap - netuším o čem je řeč.
- Zkontrolovat převodovku na unik oleje
- únik žádný, kontrolováno naposledy v lednu - ale převodovka potřebuje servis tak jako tak, je v plánu kompletní výměna oleje s pročištěním.
- Zkontrolovat palivové hadice a nádrž, zkontrolovat úniky
- hadice v nádrži a od nádrže kontrolovány spolu s novou lpfp před rokem, v motoru žádný zjevný únik.
- Výfuk: zkontrolovat stav a funkci, zavěšení.
- uděláno v lednu.
- Řízení: zkontrolovat řídící tyč, čepy, skříň řízení, apod.
- uděláno v lednu spolu s novým podvozkem.
- Vyndat brzdové destičky, zkontrolovat stav, opotřebení, očistit brzdy, zkontrolovat kotouče případně vyměnit
- brzdové kotouče křivé (jako všechny OEM, které se pálí), chce to je vyměnit, ale když, tak pořádně. Destičky si zkontroluji i sám.
- Zkontrolovat brzdové trubky a hadice a jejich umístění
- vyměněny za nové v lednu (viz. výše).
- Seřídit ruční brzdu je-li to třeba
- pro AT takřka nepoužívaná a plně funkční.
- Zkontrolovat kola a pneumatiky, doplnit tlak včetně rezervy, případně vyměnit po dohodě se zákazníkem
- samozřejmě dělám pravidelně.
Konečná kontrola:
- brzdy
- řízení
- spojku
- tlumiče a pružiny
- zpětná zrcátka
- větrák topení
- kontrolky
- Check Control
----------------------------------------------------------------------------------
Inspection II
Karoserie/elektroinstalace
- Nic nového proti I
Motor
- Vyměnit Intake Air Silencer (asi vzduchovej filtr)
- mám vlastní, pravidelně čistím.
Pohon
- Vyměnit olej v převodovce (1,2l)
- u AT tak 7l, je to v plánu, ale s ohledem na "doživotní" olej by to ani tak v rámci prohlídky neudělali
- Vyměnit olej v diferáku (1,7l)
- u mě dělána výměna oleje v rozvodovce před 2 lety (cca 15.000km).
- Zkontrolovat lamelu spojky - nemám.
- Zkontrolovat pakny ruční brzdy
- nedělám, ale funguje?
- Half-shafts – zkontrolovat jestli není unik (nevím co to je)
- Vyměnit palivový filtr, pokud se jezdí na horší naftu měnit časteji
- měněno spolu s novou lpfp před rokem.
Konečná kontrola:
- brzdy
- řízení
- spojku
- tlumiče a pružiny
- zpětná zrcátka
- větrák topení
- kontrolky
- Check Control
...kde tedy
zelená = hotovo,
oranžová = je v plánu (nic důležitého) a
červená = měl bych nechat udělat (jen ten olej v převodovce, který vnímám jako důležitý a je v plánu, by ale v kontextu servisní prohlídky ani tak v případě AT neměnili a mohl by tak být zeleně).
Co myslíte, má smysl nechat dělat vše znovu, abych dle předpisu absolvoval prohlídku za X tisíc, nebo udělat ten zbytek a vynulovat interval do příště, kde se určitě zase nesejde naráz tolik udělaných věcí, abych ten servis přešel tak, jak uvažuji teď?
