Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Servisní prohlídka E92

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Servisní prohlídka E92

#1 Příspěvek od Stickler »

Kluci, ví prosím někdo přesně co obsahuje pravidelná servisní prohlídka E92 (v mém případě 335i)?
Auto hlásí servis, kdy v mém případě dříve nastalo datum, než nájezd.
Mám nedávno měněný olej včetně filtru. Měněnou brzdovou kapalinu. Pravidelně si auto kontroluji, včetně brzd (ty mají navíc jen 25 tisíc Km). Filtry si měním sám. Jediné co ještě nemám je servis klimatizace.
Je tam ještě něco, co by bylo třeba udělat? Vždy jsem pravidelně jezdil, jenže protože se toho teď sešlo více, nechci nechat dělat znovu to, co uděláno už bylo, pokud se to kryje.

Díky ;)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní prohlídka E92

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

https://www.pelicanparts.com/bmw/techar ... k_list.htm

řekl bych že to bude dáno tak nějak obecně :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní prohlídka E92

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Dříve se servisní intervaly a prohlídky dělaly podle ujetých kilometrů, tj. olejový servis a inspekce 1 a 2. Dnes se tomu říká Condition Based Service (CBS), volně přeloženo objektově a časově orientovaná údržba. Dnes v iDrive Service najdeš něco podobného jako na obrázku níže:
Obrázek
Více zde https://mca.electricmura.ro/en/blog-bmw ... e-history/

Tedy když to chce vyměnit olej, vyměníš olej a filtr, když to chce vyměnit brzdovku, vyměníš brzdovku a taky resetuješ ten termín výměny. Problém nastane, když to chce ten "$ Inspection" - co to vlastně obsahuje. Termínově to skoro souhlasí s provedením STK+ME, ale obsahem by měla být důkladná kontrolní prohlídka auta, a to už v tom iDrive nic nenajdeš. Tj. např. stav řemenů, tlumičů, zátěžový test baterie, stav a množství "doživotní" náplně v převodovce atd. Nebudu tady něco vymýšlet, když už to publikoval JaraX v roce 2006 zde forum/viewtopic.php?t=39621 . Ano, je to česky ten starší obsah inspekcí 1 a 2 a Ty už si určitě poradíš, co by bylo vhodné zkontrolovat nebo preventivně vyměnit.
:D
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: Servisní prohlídka E92

#4 Příspěvek od Stickler »

Díky moc kluci za odpověď.

Když bych to tedy s dovolením zkopíroval a shrnul:

Inspection I

Karoserie/elektroinstalace

- Autobaterie – vyzkoušet velkým proudem, zkontrolovat hladinu elektrolytu případně dolít, dobít baterii, nebo vyměnit. - origo baterie stará 2 roky, nový alternátor na podzim.
- Zkontrolovat světla - dělám sám, seřízená v lednu.
- Zkontrolovat osvětlení nápisů a podsvícení tlačítek, zkontrolovat přístrojovku. - dělám průběžně sám.
- Zkontrolovat klakson, světelnou houkačku, výstražná světla - dělám průběžně sám.
- Zkontrolovat gumičky stěračů a nastavení trysek vstřikovačů případně nastavit. - stěrače potřebují vyměnit, ostřiky nekontroluji, to je pravda.
- Zkontrolovat stav a funkci pásů - pásy včetně mechanismů jsem měnil na podzim.
- Zkontrolovat stav zámků případně namazat - jediný jsem nechal na kufru, starám se o něj.
- Vyměnit pylový filtr, pokud vozidlo jezdit v prašných prostředích měnit časteji - neměnil jsem od poslední prohlídky, je to v plánu.
- Zkontrolovat celou karoserii kromě dutin na rezavění - dělám pravidelně, celolak v srpnu.

Motorová část

- Vyresetovat servisní indikátor - můžu udělat i sám.
- Vyvolat paměť závad - dělám pravidelně.
- Zkontrolovat hadice chlazení, zjistit jestli neuniká kapalina, zkontrolovat její stav a hladinu případně doplnit. - neudělal jsem (lze nechat kdekoli).
- Měnit chladící kapalinu max. po třech letech - neudělal jsem (lze nechat kdekoli).
- Zkontrolovat posilovač řízení, únik kapaliny - neměno před 2 lety, vizuálně OK.
- Zkontrolovat hydrauliku brzd a spojky, hladinu kapaliny, případně doplnit - měněno v lednu, včetně nových brzdových hadiček za teflonovo-pancéřové.
- Měnit brzdovou kapalinu nejpozději co dva roky - viz. výše - měněno v lednu.
- Zkontrolovat kapalinu vstřikovačů a intenzivního čištění, množství a antifreeze - Vstřikovačů motoru, nebo ostřikovačů oken a světel??

Pohon

- Vyměnit olej a filtr v motoru (6,5L) - měněno na podzim.
- Empty the water trap - netuším o čem je řeč.
- Zkontrolovat převodovku na unik oleje - únik žádný, kontrolováno naposledy v lednu - ale převodovka potřebuje servis tak jako tak, je v plánu kompletní výměna oleje s pročištěním.
- Zkontrolovat palivové hadice a nádrž, zkontrolovat úniky - hadice v nádrži a od nádrže kontrolovány spolu s novou lpfp před rokem, v motoru žádný zjevný únik.
- Výfuk: zkontrolovat stav a funkci, zavěšení. - uděláno v lednu.
- Řízení: zkontrolovat řídící tyč, čepy, skříň řízení, apod. - uděláno v lednu spolu s novým podvozkem.
- Vyndat brzdové destičky, zkontrolovat stav, opotřebení, očistit brzdy, zkontrolovat kotouče případně vyměnit - brzdové kotouče křivé (jako všechny OEM, které se pálí), chce to je vyměnit, ale když, tak pořádně. Destičky si zkontroluji i sám.
- Zkontrolovat brzdové trubky a hadice a jejich umístění - vyměněny za nové v lednu (viz. výše).
- Seřídit ruční brzdu je-li to třeba - pro AT takřka nepoužívaná a plně funkční.
- Zkontrolovat kola a pneumatiky, doplnit tlak včetně rezervy, případně vyměnit po dohodě se zákazníkem- samozřejmě dělám pravidelně.

Konečná kontrola:

- brzdy
- řízení
- spojku
- tlumiče a pružiny
- zpětná zrcátka
- větrák topení
- kontrolky
- Check Control

----------------------------------------------------------------------------------

Inspection II

Karoserie/elektroinstalace

- Nic nového proti I

Motor

- Vyměnit Intake Air Silencer (asi vzduchovej filtr)- mám vlastní, pravidelně čistím.

Pohon

- Vyměnit olej v převodovce (1,2l) - u AT tak 7l, je to v plánu, ale s ohledem na "doživotní" olej by to ani tak v rámci prohlídky neudělali
- Vyměnit olej v diferáku (1,7l) - u mě dělána výměna oleje v rozvodovce před 2 lety (cca 15.000km).
- Zkontrolovat lamelu spojky - nemám.
- Zkontrolovat pakny ruční brzdy - nedělám, ale funguje?
- Half-shafts – zkontrolovat jestli není unik (nevím co to je)
- Vyměnit palivový filtr, pokud se jezdí na horší naftu měnit časteji- měněno spolu s novou lpfp před rokem.

Konečná kontrola:

- brzdy
- řízení
- spojku
- tlumiče a pružiny
- zpětná zrcátka
- větrák topení
- kontrolky
- Check Control

...kde tedy zelená = hotovo, oranžová = je v plánu (nic důležitého) a červená = měl bych nechat udělat (jen ten olej v převodovce, který vnímám jako důležitý a je v plánu, by ale v kontextu servisní prohlídky ani tak v případě AT neměnili a mohl by tak být zeleně).
Co myslíte, má smysl nechat dělat vše znovu, abych dle předpisu absolvoval prohlídku za X tisíc, nebo udělat ten zbytek a vynulovat interval do příště, kde se určitě zase nesejde naráz tolik udělaných věcí, abych ten servis přešel tak, jak uvažuji teď? :?:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní prohlídka E92

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle toho výše vidím, že jsi tomu porozuměl.
Half shafts = asi myslel poloosy, náboje kol
Empty the water trap = myslím že se jedná o vyčištění odtokových otvorů ve dveřích, šíbru, v kufru, pod baterkou, pod DDE/DME a pod posilovačem brzd ¨. tohle doporučuji dělat i 4x ročně, zvláště pokud parkujete pod stromy

K tomu červenému:
- výměnu chladící kapaliny bych udělal, abych před zimou nezapomněl, + kontrola naředění na předepsanou teplotu,
- kontrola hadic chlazení lze udělat při vypouštění + tlaková zkouška, mají na to manometr,
- výměnu oleje v automatu pochopitelně NE, ale odsát malé množství do flaštičky, nechat odstát, posoudit úsady a částečny, barvu a smrad, doplnit na předepsanou úroveň při dodržení technologického postupu, bežící motor, zařazeno D atd.
Potom bych ten $Inspection s klidem odkliknul.

Obsahem této inspekční (nálezové) prohlídky je kontrola, respektive preventivní výměna dílů, které vykazují opotřebení, nebo z hlediska provozu by se brzo pokazit mohly. Cílem je prodloužení živostnosti a spolehlivosti auta jako celku. Ale pro každé auto napsat úplný a detailní seznam nelze a každý si pod těmi odrážkami výše představí různý rozsah - příklady:

- Autobaterie: Vyzkoušet velkým proudem => slušný autoservis má zátěžový VA-metr, tj. graficky ukáže, jak na tom ta baterie bude při dodávce velkého proudu a z toho lze usoudit na stav zdrojové soustavy.
- Výfuk: Zkontrolovat stav a funkci, zavěšení => vlezl jsem pod auto a jeden z těch dvou gumových závěsů tlumiče výfuku byl naprasklý, oba zpuchřelé, díl č. 4 zde https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=18_0725 , cena nepřiměřená, pocit po výměně "k nezaplacení" :D
- Když už jsem pod tím autem byl a chtěl kouknout na ten olej v automatu, musel jsem odmontovat podmotorový kryt. Přitom jsem zjistil, že 2 šrouby z 12-ti mi chybí, pochopitelně i ty fixační plíšky a ten vulkán-fíbrový-dekl je na jednom místě naprasklý nebo natržený => 2 kousky plechu z plechovky od piva, šroubky+matičky M4 a opět dobrý pocit.
- Zkontrolovat světla => laickou kontrolu ukazuje Svěrák ve filmu Vrchní prchni - světla svítí... Ale jak vypadají žárovky? Nejsou už načernalé, nebo dokonce s kovovými zrcátky? Ty zrcátka se v klasických vakuovaných žárovkách vytvářejí odpařováním wolframového vlákna a jeho páry chladnou na vnitřní straně baňky. To znamená, že se to vlákno ztenčuje a už dost brzo shoří. A podle zákona o padajícím .... se tak stane v tu nejhorší možnou dobu. Taková žárovka z koncového světla může vypadat i takto:
Obrázek
U halogenových žárovek k tomu vytváření zrcátka nedochází, protože zde funguje halogenový cyklus, tj. žádné zčernání baňky, více zde https://www.ledvance.cz/produkty/znalos ... /index.jsp . Tím nechci říci, že jednou za 2 roky vyměním všechny žárovky. Ale 1-2 načernalé kousky za rok se vždycky najdou, především v koncových a brzdových světlech. Jejich preventivní výměnou potom nedostávám hlášky typu "Rücklicht hinten rechts defekt", pokud se něco opravdu náhodně nepokazí, jako před několika lety u Trenčína.

Jeli jsme s manželkou a dětmi na svatbu do Liptovského Mikuláše. Na hraničním přechodu Starý Hrozenkov-Drietoma o půl třetí v noci na sobotu kontrolní kontrola slovenské Policie: Vypnite motor, svetlá, předložťe doklady a povinnou výbavu. Máte nějaké cigarety, drogy? Odpověď: Děkuji, všeho máme dost. Pil ste dačo pred jazdou? Zatím ještě NE. Dobre, môžete pokračovať. Start, světla, ale tlumená světla už nesvítí, jen parkovačky, zapnout dálková lze. Všechny pojistky OK, tlumená vlákna v obou halogenech spálená. Ale máme přece jednu halogenku náhradní - ale taky spálenou, prostě jsem zapomněl koupit. Nejbližší benzínová pumpa je na okraji Trenčína, takže asi 11km dojet jen na dálková světla. A pokud něco pojede proti nám, ztlumím. Ale to budou svítit jen parkovačky, takže bych s tím správně za tmy jezdit neměl. Počkat do rána- neexistuje, přijeli bych pozdě na svatbu. Jsem zvědavá, co teď budeš dělat? Já asi budu kakat, ohlásilo dítě. Dej mi toaleťák - tak zkus tohle a podal jsem vlhčené ubrousky na palubní desku a oživení plastů. Těch 11km na benzínku jsem dojel na dálkové, koupil a obě halogenky vyměnil a na svatbu taky v pořádku dojeli. Ale při příjezdu na místo "vitajte a velkého štamprdle jsem dostával otázky .... že vraj sa Vám pokazilo auto".

Takže do toho checklistu si ještě dopiš:
- kontrola předepsané i nepředepsané výbavy (=žárovky, toaleťák, ....)
- kontrola platnosti občanky, pasu, řidičáku, STK+ME, očkování, COVID-pasu ... protože za shořelou žárovku nebo chybějící Scheisspapier budeš vždycky odpovědný pouze Ty :D
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: Servisní prohlídka E92

#6 Příspěvek od Stickler »

To mě pobavilo :D Jo holt, když se sere, tak se sere (v tvém případě doslovně :D)
Každopádně děkuji za rady, aspoň jsem zase o kousek méně blbý :)
Odpovědět