Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 M52B20 nestartuje
E36 M52B20 nestartuje
Ahoj,
asi před 14 dny mi ze dne na den přestala startovat 36tka, dva starty jakoby začala chytat a pak chcípla, bílý kouř z výfuku, pak už jen točí startér a nic, viz video:
Kolem víčka oleje je žlutá emulze, na měrce oleje trochu taky, viz foto https://1drv.ms/u/s!AtHLOCj-yNwxgYNRqCQ9IoxdOhTF4w https://1drv.ms/u/s!AtHLOCj-yNwxgYNSOaL695SLwE3cIQ. V zimě jsem jezdil dost krátké trasy, mohlo by to být i tím. Ale chybí asi 3 cm chladící kapaliny, kontroloval jsem naposled pár měsíců dozadu, jinak jsem nikdy nedolíval, za posledních pár let neubyla ani kapka. Ve vodě olej není. Zkoušel jsem i tip dolít vodu po okraj a zkoušet startovat, kdyby bylo prasklé těsnění nebo hlava, měly by prý jít vzduchové bubliny, ale nejde nic. Měl jsem vyndané svíčky, ve válcích voda není ani svíčky nejsou vlhké. Napadá někoho něco?
Předem díky za rady
asi před 14 dny mi ze dne na den přestala startovat 36tka, dva starty jakoby začala chytat a pak chcípla, bílý kouř z výfuku, pak už jen točí startér a nic, viz video:
Kolem víčka oleje je žlutá emulze, na měrce oleje trochu taky, viz foto https://1drv.ms/u/s!AtHLOCj-yNwxgYNRqCQ9IoxdOhTF4w https://1drv.ms/u/s!AtHLOCj-yNwxgYNSOaL695SLwE3cIQ. V zimě jsem jezdil dost krátké trasy, mohlo by to být i tím. Ale chybí asi 3 cm chladící kapaliny, kontroloval jsem naposled pár měsíců dozadu, jinak jsem nikdy nedolíval, za posledních pár let neubyla ani kapka. Ve vodě olej není. Zkoušel jsem i tip dolít vodu po okraj a zkoušet startovat, kdyby bylo prasklé těsnění nebo hlava, měly by prý jít vzduchové bubliny, ale nejde nic. Měl jsem vyndané svíčky, ve válcích voda není ani svíčky nejsou vlhké. Napadá někoho něco?
Předem díky za rady
Naposledy upravil(a) bower dne stř 10.04.2019 17:32, celkem upraveno 3 x.
Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce
Tak jsem prošel přívod paliva a zapalování a vypadá to na senzor kliky, což by tak i z 90 % hledání "E36 nestartuje" na googlu odpovídalo. Na multimetru na kontaktech nenaměřím žádné hodnoty. Kam se ztratila voda a ta emulze je ovšem záhadou.
Takže jsem se chtěl zeptat, je jasné, že je potřeba origo, ale stačí koupit VDO u jakéhokoliv prodejce (což jsem vyčetl by mělo být originál, Siemens) za cca 1300,- nebo musím koupit výhradně u BMW (CarTec), kde bude tak dvakrát dražší? Kdyby to přece jen nebylo tím, tak se mi nechce zbytečně vyhodit 3 tisíce.
Díky za rady
Takže jsem se chtěl zeptat, je jasné, že je potřeba origo, ale stačí koupit VDO u jakéhokoliv prodejce (což jsem vyčetl by mělo být originál, Siemens) za cca 1300,- nebo musím koupit výhradně u BMW (CarTec), kde bude tak dvakrát dražší? Kdyby to přece jen nebylo tím, tak se mi nechce zbytečně vyhodit 3 tisíce.
Díky za rady
Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce
- ta emulze na víčku bývá proto že není víčko ostřikováno oleje tak jako u jiných motorů a kondenzuje tam kondezát z oleje
- to samé měrka, pokud nepřibyl olej v motoru a olej je čistý tak se tím netrap
- voda nejspíš někde vychcala, nejlepší je otlakovat chlazení
- VDO většinou stačí, origo je jistota, nevíš jak moc si pohlídali kvalitu apod, ale nic jineho než VDO nebo origo nekupovat
- nejspíš to bude čidlem, ale to vyloučí až diagnostika.
- to samé měrka, pokud nepřibyl olej v motoru a olej je čistý tak se tím netrap
- voda nejspíš někde vychcala, nejlepší je otlakovat chlazení
- VDO většinou stačí, origo je jistota, nevíš jak moc si pohlídali kvalitu apod, ale nic jineho než VDO nebo origo nekupovat
- nejspíš to bude čidlem, ale to vyloučí až diagnostika.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce
Tak aby jsi tady nebyl sám:bower píše:...Měl jsem vyndané svíčky, ve válcích voda není ani svíčky nejsou vlhké.
- jako první by pomohla diagnostika, ještě stále existují fandové, kteří jsou schopni připojit auto přes 20-pinovou zásuvku, i v okolí Olomouce,
- pokud jsou svíčky suché, tak to (asi) nevstřikuje benzín, je to tak?
- rozhodl jsi se vyměnit senzor na klikovém hřídeli (Kurbelwellensensor), na obrázku vlevo dole https://data.motor-talk.de/data/galleri ... 8-h741.jpg , ANO - to je zodpovědné za zapalování i vstřikování paliva, ale ..
- aby motor věděl, ve kterém pracovním cyklu (komprese nebo výfuk) se nachází, potřebuje informaci od čidla vačkového hřídele (Nockenwellensensor),
- jenže tohle čidlo na vačce může být oslepené stejnou olejovou emulzí, jakou jsi našel na víčku nebo na měrce, funguje to tak, že si najde jeden větší "signální zub" na rozvodovém kole viz obrázek níže

Doporučuji:
- vymontovat čidlo vačky a prověřit, že jeho signální plocha je čistá, případně tlakovým vzduchem profouknout montážní otvor čidla,
- zkontrolovat přívodní kabel k čidlu kliky, že nějaké zvířátko kabel neprokouslo,
- zkontrolovat, že palivové čerpadlo v nádrži dodává dostatečný tlak paliva (3,5-4 Bary) do lišty,
- znova prověřit, jestli jsou svíčky mokré od benzínu a na jedné vymontované a ukostřené svíčce prověřit, že dává jiskru.
Více:
https://translate.google.cz/translate?h ... or-4506%2F
https://www.youtube.com/watch?v=WifRjWBWYfw

- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce
U těch origo čidel, díky stáří, dost často jen uhnijou dráty v konektoru, zkus když ho vypojíš odhrnout tu těsnící gumičku a uvidíš v jakém jsou stavu.
Jinak u toho čidla vačky ten signál není z rozvodového kola, ale je tam přímo samostatné kolo na generování signálu: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/281901_x800.webp
- na výše popsaném postupu od StarML to ale asi nic nemění.
Jinak u toho čidla vačky ten signál není z rozvodového kola, ale je tam přímo samostatné kolo na generování signálu: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/281901_x800.webp
- na výše popsaném postupu od StarML to ale asi nic nemění.
Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce
JaraX: díky za info, ta emulze mě právě celkem vyděsila, míval jsem tam trochu vždycky, ale tohle už mi přišlo dost a ještě na té měrce, oleje ale nepřibylo a vypadá normálně
starML: jasně, na diagnostiku jsem chtěl právě k JaraXovi, už mi před pár lety diagnostikoval čidlo vačky, ale auto je prostě nepojízdné a někam ho táhnout nemám jak a přijde mi to jako blbost, spíš bych potřeboval někoho z Olomouce, aby udělal diagnostiku u mě.
Svíčky suché jsem myslel ve smyslu nejsou od vody, jinak čerpadlo zdá se tlačí, palivo jde do lišty, po těch zkušebních startech jsem navíc cítil lehce benzín z výfuku (nespálený). Na změření tlaku paliva nemám techniku.
Kabel k čidlu kliky je v pohodě, zbytek ze seznamu zkontroluju, díky za tip.
paveld: na konektor se podívám, díky.
starML: jasně, na diagnostiku jsem chtěl právě k JaraXovi, už mi před pár lety diagnostikoval čidlo vačky, ale auto je prostě nepojízdné a někam ho táhnout nemám jak a přijde mi to jako blbost, spíš bych potřeboval někoho z Olomouce, aby udělal diagnostiku u mě.
Svíčky suché jsem myslel ve smyslu nejsou od vody, jinak čerpadlo zdá se tlačí, palivo jde do lišty, po těch zkušebních startech jsem navíc cítil lehce benzín z výfuku (nespálený). Na změření tlaku paliva nemám techniku.
Kabel k čidlu kliky je v pohodě, zbytek ze seznamu zkontroluju, díky za tip.
paveld: na konektor se podívám, díky.
Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce
já mužu s diag i přijet, jen ten čas není 

Re: E36 320i čidlo kliky
Nemá někdo z Olomouce na půjčení tenhle nástroj?
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY355_.jpg
Ventilátor prostě nepovolím za nic, zkoušel jsem snad všechny finty z youtubu a fór od dlouhého šroubováku, páčení, kladiva, nahřátí horkovzduškou.. nehne se, je za ty roky zarezlý a utažený na fest (jo a vím, že je tam opačný závit). Odrezovače na povolování už jsem tam taky nastříkal plno, nechal působit víc jak den..
Zkoušel jsem to čidlo vyndat poslepu i bez demontáže větráku, ale už jak těžko šel ven šroub co ho drží mi bylo jasné, že bude průser. Už to asi někdo měnil, šroub má docela ohoblovaný imbus a na závitu byl nějaký béžovo rezavý sajrajt, jak vodní kámen a to samé je kolem toho čidla, je tam zapečené na smrt. Za co ho můžu zkoušet dostat ven? Zkoušel jsem dlouhým šroubovákem zapáčit za ten úhyt a trochu pootočit v té díře, ale nehne se ani kladivem.
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY355_.jpg
Ventilátor prostě nepovolím za nic, zkoušel jsem snad všechny finty z youtubu a fór od dlouhého šroubováku, páčení, kladiva, nahřátí horkovzduškou.. nehne se, je za ty roky zarezlý a utažený na fest (jo a vím, že je tam opačný závit). Odrezovače na povolování už jsem tam taky nastříkal plno, nechal působit víc jak den..
Zkoušel jsem to čidlo vyndat poslepu i bez demontáže větráku, ale už jak těžko šel ven šroub co ho drží mi bylo jasné, že bude průser. Už to asi někdo měnil, šroub má docela ohoblovaný imbus a na závitu byl nějaký béžovo rezavý sajrajt, jak vodní kámen a to samé je kolem toho čidla, je tam zapečené na smrt. Za co ho můžu zkoušet dostat ven? Zkoušel jsem dlouhým šroubovákem zapáčit za ten úhyt a trochu pootočit v té díře, ale nehne se ani kladivem.
Re: E36 320i nestartuje
Jako myslíš povolit visco spojku? Mě vždy pomohlo vzít klíč a silně praštit kladivem a viska se povolila.
Re: E36 320i nestartuje
Jo, myslím. To u mě bohužel nefunguje, možná by pomohl delší klíč. Co jsem se díval, tak je to celkem častý problém, kolikrát názvy vláken mluví za sebe
Taky se bojím, abych neodrovnal ložisko vodní pumpy.

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?
Je tu někdo z Olomouce nebo okolí, kdo by mohl dojet a udělat diagnostiku u mě? Cestu i diag samozřejmě zaplatím. Nehodlám tohle martyrium absolvovat zbytečně, kdyby to nakonec čidlo kliky vůbec nebylo 

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?
m52 běží i bez snímače kliky. Vidím to spíš na slabý tlak paliva. Do klíče při povolování musíš praštit vícekrát a povolí vždy.
Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?
nevěřím tomu, žádný motor nemůže běžet bez čidla kliky, jen bez čidla vačky.
Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?
Už mě odešlo nezávazně na sobě -m52b28 čidlo kliky i vačky a vždy se to projevilo delšim startováním a menšim výkonem.JaraX píše:nevěřím tomu, žádný motor nemůže běžet bez čidla kliky, jen bez čidla vačky.
M50b20 nenastartovala při vadném čidle kliky
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?
to ani nemůže, ten motor by nevěděl kde má píst, a nevěděl kdy vstřikovat/zapalovat
Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?
tak to zkus a uvidíš
Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?
No mě když odešlo čidlo kliky, tak motor běžel, jen šel vytočit max do cca 2.5 tis otáček (m52). Kupoval jsem od VDO za nějakých 1300,-
Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?
ale že je špatné přece neznamená že nic nedává,
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: E36 M52B20 nestartuje
Mě u té visco spojky většinou pomohlo vzít 10 klíč, nasadit ho na jeden ze 4 šroubů na vodní pumpě a rukojetí ho jakoby zapřít o hlavičku vedlejšího šroubu na pumpě, takže když pak zabereš velkym klíčem k povolení visco spojky, tak se vodní pumpa neprotočí. V podstatě to nahradí ten přípravek.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: E36 M52B20 nestartuje
Jinak teda mě M52 s uplně mrtvým čidlem kliky ani nenastartuje.