Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 M52B20 nestartuje

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bower
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 12.07.2013 00:00
Bydliště: Olomouc

E36 M52B20 nestartuje

#1 Příspěvek od bower »

Ahoj,

asi před 14 dny mi ze dne na den přestala startovat 36tka, dva starty jakoby začala chytat a pak chcípla, bílý kouř z výfuku, pak už jen točí startér a nic, viz video:

Kolem víčka oleje je žlutá emulze, na měrce oleje trochu taky, viz foto https://1drv.ms/u/s!AtHLOCj-yNwxgYNRqCQ9IoxdOhTF4w https://1drv.ms/u/s!AtHLOCj-yNwxgYNSOaL695SLwE3cIQ. V zimě jsem jezdil dost krátké trasy, mohlo by to být i tím. Ale chybí asi 3 cm chladící kapaliny, kontroloval jsem naposled pár měsíců dozadu, jinak jsem nikdy nedolíval, za posledních pár let neubyla ani kapka. Ve vodě olej není. Zkoušel jsem i tip dolít vodu po okraj a zkoušet startovat, kdyby bylo prasklé těsnění nebo hlava, měly by prý jít vzduchové bubliny, ale nejde nic. Měl jsem vyndané svíčky, ve válcích voda není ani svíčky nejsou vlhké. Napadá někoho něco?

Předem díky za rady
Naposledy upravil(a) bower dne stř 10.04.2019 17:32, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
bower
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 12.07.2013 00:00
Bydliště: Olomouc

Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce

#2 Příspěvek od bower »

Tak jsem prošel přívod paliva a zapalování a vypadá to na senzor kliky, což by tak i z 90 % hledání "E36 nestartuje" na googlu odpovídalo. Na multimetru na kontaktech nenaměřím žádné hodnoty. Kam se ztratila voda a ta emulze je ovšem záhadou.

Takže jsem se chtěl zeptat, je jasné, že je potřeba origo, ale stačí koupit VDO u jakéhokoliv prodejce (což jsem vyčetl by mělo být originál, Siemens) za cca 1300,- nebo musím koupit výhradně u BMW (CarTec), kde bude tak dvakrát dražší? Kdyby to přece jen nebylo tím, tak se mi nechce zbytečně vyhodit 3 tisíce.

Díky za rady
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce

#3 Příspěvek od JaraX »

- ta emulze na víčku bývá proto že není víčko ostřikováno oleje tak jako u jiných motorů a kondenzuje tam kondezát z oleje
- to samé měrka, pokud nepřibyl olej v motoru a olej je čistý tak se tím netrap
- voda nejspíš někde vychcala, nejlepší je otlakovat chlazení
- VDO většinou stačí, origo je jistota, nevíš jak moc si pohlídali kvalitu apod, ale nic jineho než VDO nebo origo nekupovat
- nejspíš to bude čidlem, ale to vyloučí až diagnostika.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

bower píše:...Měl jsem vyndané svíčky, ve válcích voda není ani svíčky nejsou vlhké.
Tak aby jsi tady nebyl sám:
- jako první by pomohla diagnostika, ještě stále existují fandové, kteří jsou schopni připojit auto přes 20-pinovou zásuvku, i v okolí Olomouce,
- pokud jsou svíčky suché, tak to (asi) nevstřikuje benzín, je to tak?
- rozhodl jsi se vyměnit senzor na klikovém hřídeli (Kurbelwellensensor), na obrázku vlevo dole https://data.motor-talk.de/data/galleri ... 8-h741.jpg , ANO - to je zodpovědné za zapalování i vstřikování paliva, ale ..
- aby motor věděl, ve kterém pracovním cyklu (komprese nebo výfuk) se nachází, potřebuje informaci od čidla vačkového hřídele (Nockenwellensensor),
- jenže tohle čidlo na vačce může být oslepené stejnou olejovou emulzí, jakou jsi našel na víčku nebo na měrce, funguje to tak, že si najde jeden větší "signální zub" na rozvodovém kole viz obrázek níže
Obrázek

Doporučuji:
- vymontovat čidlo vačky a prověřit, že jeho signální plocha je čistá, případně tlakovým vzduchem profouknout montážní otvor čidla,
- zkontrolovat přívodní kabel k čidlu kliky, že nějaké zvířátko kabel neprokouslo,
- zkontrolovat, že palivové čerpadlo v nádrži dodává dostatečný tlak paliva (3,5-4 Bary) do lišty,
- znova prověřit, jestli jsou svíčky mokré od benzínu a na jedné vymontované a ukostřené svíčce prověřit, že dává jiskru.

Více:
https://translate.google.cz/translate?h ... or-4506%2F
https://www.youtube.com/watch?v=WifRjWBWYfw
:D
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce

#5 Příspěvek od paveld »

U těch origo čidel, díky stáří, dost často jen uhnijou dráty v konektoru, zkus když ho vypojíš odhrnout tu těsnící gumičku a uvidíš v jakém jsou stavu.
Jinak u toho čidla vačky ten signál není z rozvodového kola, ale je tam přímo samostatné kolo na generování signálu: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/281901_x800.webp
- na výše popsaném postupu od StarML to ale asi nic nemění.
Uživatelský avatar
bower
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 12.07.2013 00:00
Bydliště: Olomouc

Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce

#6 Příspěvek od bower »

JaraX: díky za info, ta emulze mě právě celkem vyděsila, míval jsem tam trochu vždycky, ale tohle už mi přišlo dost a ještě na té měrce, oleje ale nepřibylo a vypadá normálně

starML: jasně, na diagnostiku jsem chtěl právě k JaraXovi, už mi před pár lety diagnostikoval čidlo vačky, ale auto je prostě nepojízdné a někam ho táhnout nemám jak a přijde mi to jako blbost, spíš bych potřeboval někoho z Olomouce, aby udělal diagnostiku u mě.
Svíčky suché jsem myslel ve smyslu nejsou od vody, jinak čerpadlo zdá se tlačí, palivo jde do lišty, po těch zkušebních startech jsem navíc cítil lehce benzín z výfuku (nespálený). Na změření tlaku paliva nemám techniku.
Kabel k čidlu kliky je v pohodě, zbytek ze seznamu zkontroluju, díky za tip.

paveld: na konektor se podívám, díky.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 320i nestartuje, emulze pod víčkem a na měrce

#7 Příspěvek od JaraX »

já mužu s diag i přijet, jen ten čas není :(
Uživatelský avatar
bower
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 12.07.2013 00:00
Bydliště: Olomouc

Re: E36 320i čidlo kliky

#8 Příspěvek od bower »

Nemá někdo z Olomouce na půjčení tenhle nástroj?
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... SY355_.jpg
Ventilátor prostě nepovolím za nic, zkoušel jsem snad všechny finty z youtubu a fór od dlouhého šroubováku, páčení, kladiva, nahřátí horkovzduškou.. nehne se, je za ty roky zarezlý a utažený na fest (jo a vím, že je tam opačný závit). Odrezovače na povolování už jsem tam taky nastříkal plno, nechal působit víc jak den..

Zkoušel jsem to čidlo vyndat poslepu i bez demontáže větráku, ale už jak těžko šel ven šroub co ho drží mi bylo jasné, že bude průser. Už to asi někdo měnil, šroub má docela ohoblovaný imbus a na závitu byl nějaký béžovo rezavý sajrajt, jak vodní kámen a to samé je kolem toho čidla, je tam zapečené na smrt. Za co ho můžu zkoušet dostat ven? Zkoušel jsem dlouhým šroubovákem zapáčit za ten úhyt a trochu pootočit v té díře, ale nehne se ani kladivem.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: E36 320i nestartuje

#9 Příspěvek od paca »

Jako myslíš povolit visco spojku? Mě vždy pomohlo vzít klíč a silně praštit kladivem a viska se povolila.
Uživatelský avatar
bower
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 12.07.2013 00:00
Bydliště: Olomouc

Re: E36 320i nestartuje

#10 Příspěvek od bower »

Jo, myslím. To u mě bohužel nefunguje, možná by pomohl delší klíč. Co jsem se díval, tak je to celkem častý problém, kolikrát názvy vláken mluví za sebe :) Taky se bojím, abych neodrovnal ložisko vodní pumpy.
Uživatelský avatar
bower
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pát 12.07.2013 00:00
Bydliště: Olomouc

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?

#11 Příspěvek od bower »

Je tu někdo z Olomouce nebo okolí, kdo by mohl dojet a udělat diagnostiku u mě? Cestu i diag samozřejmě zaplatím. Nehodlám tohle martyrium absolvovat zbytečně, kdyby to nakonec čidlo kliky vůbec nebylo :)
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?

#12 Příspěvek od Foldas »

m52 běží i bez snímače kliky. Vidím to spíš na slabý tlak paliva. Do klíče při povolování musíš praštit vícekrát a povolí vždy.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?

#13 Příspěvek od JaraX »

nevěřím tomu, žádný motor nemůže běžet bez čidla kliky, jen bez čidla vačky.
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?

#14 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

JaraX píše:nevěřím tomu, žádný motor nemůže běžet bez čidla kliky, jen bez čidla vačky.
Už mě odešlo nezávazně na sobě -m52b28 čidlo kliky i vačky a vždy se to projevilo delšim startováním a menšim výkonem.

M50b20 nenastartovala při vadném čidle kliky
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?

#15 Příspěvek od JaraX »

to ani nemůže, ten motor by nevěděl kde má píst, a nevěděl kdy vstřikovat/zapalovat
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?

#16 Příspěvek od Foldas »

tak to zkus a uvidíš
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?

#17 Příspěvek od paca »

No mě když odešlo čidlo kliky, tak motor běžel, jen šel vytočit max do cca 2.5 tis otáček (m52). Kupoval jsem od VDO za nějakých 1300,-
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 M52B20 r.v.97 diagnostika Olomouc?

#18 Příspěvek od JaraX »

ale že je špatné přece neznamená že nic nedává,
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 M52B20 nestartuje

#19 Příspěvek od paveld »

Mě u té visco spojky většinou pomohlo vzít 10 klíč, nasadit ho na jeden ze 4 šroubů na vodní pumpě a rukojetí ho jakoby zapřít o hlavičku vedlejšího šroubu na pumpě, takže když pak zabereš velkym klíčem k povolení visco spojky, tak se vodní pumpa neprotočí. V podstatě to nahradí ten přípravek.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 M52B20 nestartuje

#20 Příspěvek od paveld »

Jinak teda mě M52 s uplně mrtvým čidlem kliky ani nenastartuje.
Odpovědět