
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 - termostat, provozní teplota, přehřívání
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Zaleží taky hodně na tom, jak kdo auto zahřivá... pokud jak píšete jede někdo těch 8-10km a lechtá při tom pořád volnoběh, tak se mu to zahřeje později, než ten kdo jede kolem 2000 až 3000 ot/m...Není to tak ?Já s mojí 530d, když mám auto studené... hlavně ted v mrazech, tak nepřesáhnu 2000 ot. dokud se mi to nezahřeje... a to je cca těch 10km.Zaleží jestli se pohybuji ve městě, kde porád brzdím a auto lechtá ten volnoběch a nebo jedu po okrskách, kde jedu na nějakých 1500 až 2000 ot. a auto se zahřeje podstatně rychleji. Ještě mi v zahřání motoru pomahají žaluzie v masce
Dokud se mi to nebude přehřívat a vařit, tak nic řešit s termostatem nebudu, protože si myslím, že toto je uplně normální doba na zahřání.

Ahoj.Tak jsem se byl dneska projet.Teplota ta venku podle čidla -9C,okruh 25km,a ručička vylezla tak max k té ptvní čárce před půlkou (e39 530dA),když jsem přijel dom,tak hadice od webasta ohřátý stejně jak na motoru (webasto mi nechodí),ta spodní hadice co jde z chladiče do pumpy o něco studenější.Tak je asi jasny že budu kupovat noví termostaty.Napadlo mě přiškrtit jednu hadici od webasta,ale jak jsem koukal,dělá to tam okruh.Nebo je to možné?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 302
- Registrován: sob 15.12.2007 01:00
- Bydliště: Litovel
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim
mam dotaz auto se mi zacalo prehrivat pokud jedu do kopce, jinak topi.klimatizuje a jinak drzi teplotu jak ma.
popisu situaci.
po prve jsem jel po blbe silnici se zarazenou dvojkou otacky volnobeh-na plyn jsem neslapal fakt hnusna silnice mirne do kopce, rucicka vylezla skoro do 3/4,jel jsem sam.
po druhe tento vikend Makov na ctverku do kopcu pod plynem 60-80km/h i se spustenou klimou a rucka s pulky vylezla na 3/4 presne, auto plny.
mam v planu vymenit termostat a pumpu, je otazka jestli nebude spatny treba neco jinyho, kdyz se motor prehreje mel by se pustit ventilator a naporem vzduchu chladit,a to se asi nedelo, byl by to hukot a nic jsem neslysel.
Taky jestli se to muze v techhle situacich prehrivat, ten ventilator je tam spis na situace kdy popojizdite v kolone, motor se turuje, ale jedete krokem.
E39 525i/M54B25
Diky za rady.
mam dotaz auto se mi zacalo prehrivat pokud jedu do kopce, jinak topi.klimatizuje a jinak drzi teplotu jak ma.
popisu situaci.
po prve jsem jel po blbe silnici se zarazenou dvojkou otacky volnobeh-na plyn jsem neslapal fakt hnusna silnice mirne do kopce, rucicka vylezla skoro do 3/4,jel jsem sam.
po druhe tento vikend Makov na ctverku do kopcu pod plynem 60-80km/h i se spustenou klimou a rucka s pulky vylezla na 3/4 presne, auto plny.
mam v planu vymenit termostat a pumpu, je otazka jestli nebude spatny treba neco jinyho, kdyz se motor prehreje mel by se pustit ventilator a naporem vzduchu chladit,a to se asi nedelo, byl by to hukot a nic jsem neslysel.
Taky jestli se to muze v techhle situacich prehrivat, ten ventilator je tam spis na situace kdy popojizdite v kolone, motor se turuje, ale jedete krokem.
E39 525i/M54B25
Diky za rady.