
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
brzdy E36 M3 vs E36 328i
Když už se tu bavíte o těch kotoučích a destičkách. Máte někdo zkušenosti s http://jpvyfuky.cz/brzdy-a-brzdove-sestavy.php a jejich plovoucím kotoučem. Jinak ty Zimmermann, mám je na jednom autě jak vepředu tak v zádu je to teda opel signum, ale zatim držej normál. Kotouče Zimmermann a desky brembo. Jinak když jsem stím sjížděl v Itálii serpentiny z 1400m do 900m tak bylo znát, že uvadaj... ale to bylo jedinkrát 

Ahoj, právě řeším nový brzdy na předek. Do teď tam byly Brembo Max a destičky Textar. Přemýšlím, jestli nejít do vrtaných Zimmermanů, viz autorozvody.cz, cena 1790/kus a co k tomu případně za desky. Má cenu dávat ty vrtaný koutouče? Auto je víkendovka, okruh pravděpodobně jezdit nebude, hlavně okresky a asi nějaký svezení na Grossglockner apod. Ty Bremba se na Stelviu lehounce zvlnily, ale možná to bylo nedostatečným dochlazením...
díky za rady
díky za rady
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
O kterých brzdách je řeč? 280mm seriové 328i a nebo 315mm M3?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Průměr není všechno. Důležitý je odvod tepla a tepelná stabilita. V tomto ohledu jsou E36 M3 brzdy lepší, neb i přes menší průměr mají větší tloušťku kotoučů (315x28mm M3 vs. 325x25mm 330i E46). Důležitá je i ventilace jako taková, proto M3 kotouče nemají radiální přímé kanály. ale spirálové směrové kanály (tím pádem rozdílný pravý a levý kotouč) a lepším prouděním vzduchu a tím lepším chlazením.
Seriové 280x22mm kotouče asi nejsou to pravé na intenzivní používání pří sjíždění Stelvia nebo Grossglockneru
Nedochlazením a ponecháním desky v kontaktu s horkým kotoučem dochází ke změně krystalové struktury v jednom místě a i když je kotouč posléze srovnán na soustruhu, změna struktury zapříčiní pulsační brzdění i v budoucnu.
Opět sem vložím odkaz na zajímavý článek o brzdách: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=111273
Seriové 280x22mm kotouče asi nejsou to pravé na intenzivní používání pří sjíždění Stelvia nebo Grossglockneru

Opět sem vložím odkaz na zajímavý článek o brzdách: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=111273
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Původně diskuse vznikla jako vodítko pro náhradu sériových neM3 brzd soustavou z M3. Samozřejmě je možné použít speciální polozávodní sady, jenže ty mohou i ztrojnásobit cenu běžné E36 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
7k za 280mm kotouče je nesmysl.
Ony M3 brzdy nemají extra větší účinek, už se sériovými 328i přední kola dostaneš do smyku / ABS, ale M3 brzdy jsou podstatně odolnější. Avšak i M3 brzdy lze na okreskovém ježdění ohřát do modra
Ony M3 brzdy nemají extra větší účinek, už se sériovými 328i přední kola dostaneš do smyku / ABS, ale M3 brzdy jsou podstatně odolnější. Avšak i M3 brzdy lze na okreskovém ježdění ohřát do modra

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
rapka: NE
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition