Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

brzdy E36 M3 vs E36 328i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#61 Příspěvek od _stalker_ »

Když už se tu bavíte o těch kotoučích a destičkách. Máte někdo zkušenosti s http://jpvyfuky.cz/brzdy-a-brzdove-sestavy.php a jejich plovoucím kotoučem. Jinak ty Zimmermann, mám je na jednom autě jak vepředu tak v zádu je to teda opel signum, ale zatim držej normál. Kotouče Zimmermann a desky brembo. Jinak když jsem stím sjížděl v Itálii serpentiny z 1400m do 900m tak bylo znát, že uvadaj... ale to bylo jedinkrát ;)
Uživatelský avatar
rejdy
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

#62 Příspěvek od rejdy »

Ahoj, právě řeším nový brzdy na předek. Do teď tam byly Brembo Max a destičky Textar. Přemýšlím, jestli nejít do vrtaných Zimmermanů, viz autorozvody.cz, cena 1790/kus a co k tomu případně za desky. Má cenu dávat ty vrtaný koutouče? Auto je víkendovka, okruh pravděpodobně jezdit nebude, hlavně okresky a asi nějaký svezení na Grossglockner apod. Ty Bremba se na Stelviu lehounce zvlnily, ale možná to bylo nedostatečným dochlazením...

díky za rady
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

O kterých brzdách je řeč? 280mm seriové 328i a nebo 315mm M3?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
rejdy
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

#64 Příspěvek od rejdy »

sériové 328
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#65 Příspěvek od _stalker_ »

Znamej ma 330 kotouče plus čtyřpist trmen na e36 a neskutecnej mazec.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Průměr není všechno. Důležitý je odvod tepla a tepelná stabilita. V tomto ohledu jsou E36 M3 brzdy lepší, neb i přes menší průměr mají větší tloušťku kotoučů (315x28mm M3 vs. 325x25mm 330i E46). Důležitá je i ventilace jako taková, proto M3 kotouče nemají radiální přímé kanály. ale spirálové směrové kanály (tím pádem rozdílný pravý a levý kotouč) a lepším prouděním vzduchu a tím lepším chlazením.

Seriové 280x22mm kotouče asi nejsou to pravé na intenzivní používání pří sjíždění Stelvia nebo Grossglockneru :-) Nedochlazením a ponecháním desky v kontaktu s horkým kotoučem dochází ke změně krystalové struktury v jednom místě a i když je kotouč posléze srovnán na soustruhu, změna struktury zapříčiní pulsační brzdění i v budoucnu.

Opět sem vložím odkaz na zajímavý článek o brzdách: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=111273
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#67 Příspěvek od _stalker_ »

Kotouče to jsou 330x28,5 a desky jsou ferodo 2500 + kotouce jsou dělaný na tuto směs destiček.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Původně diskuse vznikla jako vodítko pro náhradu sériových neM3 brzd soustavou z M3. Samozřejmě je možné použít speciální polozávodní sady, jenže ty mohou i ztrojnásobit cenu běžné E36 :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
rejdy
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

#69 Příspěvek od rejdy »

jasny, jasny... nechme ted stranou pripadny upgrade na vetsi brzdy. jde o to, co dat jako standard velikost na 328i na sviznejsi okreskovy jezdeni, jestli zase brembo max, vrtanej zimmerman, pripadne brembo sport, kery ale na autorozvody.cz zatim nema a davat za to elitu 7k kč se mi nechce...

dik
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#70 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

7k za 280mm kotouče je nesmysl.
Ony M3 brzdy nemají extra větší účinek, už se sériovými 328i přední kola dostaneš do smyku / ABS, ale M3 brzdy jsou podstatně odolnější. Avšak i M3 brzdy lze na okreskovém ježdění ohřát do modra :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od koki »

Jakou máte zkušenost s ATE deskama a kotouči na e36 328i? díky. Rozhoduji se mezi značkou Brembo nebo ATE
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od MattyX Moderátor »

asi takovej jako jet po větru a nebo proti větru... sto lidí, sto názorů na stejný typ desek, takže asi tak :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
rapka
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 27.01.2011 01:00
Bydliště: Příbor

#73 Příspěvek od rapka »

No a je možné teda vyměnit na 325i origo kotouče a třmeny za M3 3,0 bez úprav? Měly by sednout do 325i těhlic bez problému ne? :?:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

rapka: NE
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět