Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Špatné řazení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od xSAFA »

jarin36 píše:Ja mam taky problem s razenim 1 a nekdy i 2 stupne. Nedela mi to ale porad,vetsinou kdyz se auto zahreje tak je to tak nejak ok.


Mě to taky dělalo, když auto stálo a pak sem se chtěl rozjet, musel sem několikrát sešlápnout spojku aby tam dostal kvalt. Vyměnil sem oba dva válečky a řadím jak u novýho auta... Ale nevím zda to může být i tvůj problém... ;)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od xSAFA »

noname píše:Obrázek


Z fotky není poznat je to plast nebo kov? Originálně to bylo plastové ale teď se to prodává myslím už jen kovové. Mě tenhle hajzlík zavinil, že spojka při pohybu vrzala jak vrata od chlíva... :)
wartes
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 17.11.2009 01:00
Bydliště: albrechtice KA

#43 Příspěvek od wartes »

xSAFA píše:Mě to taky dělalo, když auto stálo a pak sem se chtěl rozjet, musel sem několikrát sešlápnout spojku aby tam dostal kvalt. Vyměnil sem oba dva válečky a řadím jak u novýho auta... Ale nevím zda to může být i tvůj problém... ;)

Můžeš mi upřesnit jaké dva válečky? Jeden asi je pracovní válec spojky a druhý?
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od noname »

xSAFA píše:
noname píše:Obrázek


Z fotky není poznat je to plast nebo kov? Originálně to bylo plastové ale teď se to prodává myslím už jen kovové. Mě tenhle hajzlík zavinil, že spojka při pohybu vrzala jak vrata od chlíva... :)


Já si to nechal stočit ze silonu, origo je to taky silon či cosik takeho, vrazala ? :D stím kovovým čudlem?

Jinak pro všechny, čudlík jsem vyměnil a zatím se mi nestalo, že bych nezařadil napoprvé :)
Tomule
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: stř 05.08.2009 00:00

#45 Příspěvek od Tomule »

Zdravím, když už takhle pěkně rozebíráte převodovky, taky se zeptám. Zde popisované problémy sice nemám, ale celkové řazení všech rychlostí jde zkrátka ztuha, oproti jiným bmw stejného typu. Olej v převodovce nový, motor m52.... Díky všem...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od xSAFA »

wartes píše:Můžeš mi upřesnit jaké dva válečky? Jeden asi je pracovní válec spojky a druhý?


Hlavní válec nebo taky vstupní je pod pedálem a pomocný výstupní je dole na skříni. Mě tekl nakonec jen ten spodní ale vyměnil sem rovnou oba, zas tak drahé nejsou...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od xSAFA »

noname píše:Já si to nechal stočit ze silonu, origo je to taky silon či cosik takeho, vrazala ? :D stím kovovým čudlem?


Ano origo je to silon ale myslím že teď už se prodává pouze kovový. Já měl ten silon taky omačkanej a díky tomu to vrzalo. Navíc mi do skříně natekla brzdovka díky špatnýmu válečku což tomu asi taky nepřidalo. Po výměně za ocelovej to už ani nekňukne... ;)
wartes
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 17.11.2009 01:00
Bydliště: albrechtice KA

#48 Příspěvek od wartes »

xSAFA píše:Hlavní válec nebo taky vstupní je pod pedálem a pomocný výstupní je dole na skříni. Mě tekl nakonec jen ten spodní ale vyměnil sem rovnou oba, zas tak drahé nejsou...


Já mám oba dva válečky úplně suché. Nikde nic neteče. I skříň je suchá, olej jsem měnil nedávno. A prostě jedničku tam nedám i kdybych tlačil sebevíc, ale stačí trochu pohybu tak cca 3km/h a jednička tam leze úplně hladce. Jinak jsem v cartecu dnes koupil ten čudl (kulový čep na spojce) a je ze silonu. Předem dík za radu. Jo a vyměnil jsem i komplet řazení, včetně silonových pouzder. Zajímalo by mě zda to dělá spojka, nebo je to v převodovce?
e36p
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pon 19.07.2010 00:00
Bydliště: havířov

#49 Příspěvek od e36p »

zdravim....mam M43 a ja zas někdy když zaparkuju nekde mírně z kopce a necham tam jedničku..což se auto pak trochu zhoupne a když pak sednu a zmačknu spojku a dam ručku startnu tak nevyřadim...musim tu jedničku natvrdo vyrvat,a až pak mi auto povoli...take nevim co stim.. :(
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#50 Příspěvek od elgroso »

noname + xSafa: to vypinaní spojky - kulový čep jsem kupoval nový v BMW a je stále plastový (silonový) takový jaký byl původně. Bohužel ač jsem do tohoto vkládal nemalé naděje, tak ten můj původní (měněný) byl skoro jako nový, těměř neznatelně otlačený. Vypínání spojky a jeho výměna tedy tuhý chod rychlostí nevyřešilo.
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Majkl328 »

Já mám uplně stejný problém, řadit mi nejde, hlavne ty křižovatky. Přeřazovnání z 1-2 a 2-3 je vždycky citelně v páce znát. A když je venku teplo spojkový pedál mi taky vrže. Takže koupím ten malinkej čudl a uvidím, ale chci se vás zeptat, jak vyřeším hrozně tuhej chod spojky? Je jen rok stará, ale ten pedál de mačkat hrozně ztuha a zabírá mi hned dole.. Poraďte mi kde koupit ten malej čudl.
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#52 Příspěvek od elgroso »

Čudl kup v BMW. Žádná druhovýroba to nedělá a navíc to stojí pár korun (z vlastní zkušenosti a z pohledu na účet 20,40 CZK!). Hodně štěstí, ať ti to pomůže!
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#53 Příspěvek od Kalasnikov »

Tak mě nevypínající spojka stihla taky. našel jsem tekoucí hlavní válec takže jsem ho vyměnil i s pracovním. Odvzdušněné to snad mám dobře, zkoušel jsem jak klasicky, plnil jsem zepsodu přes odvzdušňovák, odvzdušňoval pomocí brzd. A pořád to nechce vypnout, zajímavé je že po nějaké té jízdě a ohřátí motoru je to ok. Přičítal jsem to tomu že postupně vyšlapu vzduch z toho hlavního tekoucího válce. Ale teď to dělá zase, tak jedině ten plastový čep co drží páku spojky ale jakou to má souvislost s délkou jízdy případně zahřátým motorem?
e36p
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pon 19.07.2010 00:00
Bydliště: havířov

#54 Příspěvek od e36p »

noname píše:
capri píše:pokud si dobře představim jak maj bejt ty kola seskladany tak jednotka synchron nema a zpátečka taky ne

tady jednotka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15

tady zpátečka
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15


Nojo, ale proč je tam potom 5 sinchronů :?: :wink:
Dříve sem taky řešil sinchrony, bo mi haprovala 2 ka, ale problém byl v tom kolíčku na páce....



zdravim chlapy...je velky problem co se tyka te vyměny toho koliku na te páčce ??? :?:
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#55 Příspěvek od elgroso »

No záleží na tom, co je pro Tebe problém. U mě musel dolů výfuk, teplotní kryt a celá převodovka, pak teprve bylo možné zkontrolovat a vyměnit plastový kolík. Nicměně problém to tehdá nevyřešilo, tak přeji, abys měl více štěstí!
e36p
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pon 19.07.2010 00:00
Bydliště: havířov

#56 Příspěvek od e36p »

takže koukam že mi asi nezbyva nic jineho než to rozebrat a kouknout jestli je čudlik vymačkany nebo ne. což neni prace na 5min. :( potom jedině asi synchrony.
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#57 Příspěvek od elgroso »

.. bez toho, abys zkontroloval spojku, její ovládání atd. příčinu prostě neodhalíš.. Přeju hodně štěstí, aby to byla jen nějaká prkotina a nemusels dávat převodovku na repas!
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#58 Příspěvek od Kalasnikov »

e36p: synchrony to nebudou respektive si neumím představit jak by se mohly jejich zuby poškodit tak aby to způsoboval pouze obtížné vyřazování v kopci a ne navíc třeba vyskakování rychlostí.

Podle mě to svědčí o tom že je převodovka v záběru, tzn. úplně nevypíná spojka.
Když při tom stání v kopci nenastartuješ, tak vyřadíš?
e36p
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: pon 19.07.2010 00:00
Bydliště: havířov

#59 Příspěvek od e36p »

Kalasnikov : ne nevyřadim , když sednu do auta zmačknu spojku tak se auto ani nehne,a když pak startnu se zmačklou spojkou tak mi auto povoli a vyřadim... jinak za jizdy mi jdou rychlosti řadit s něakym odporem.tudiš jak řikaš...špatne vypina.jakoby nedomačkne.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#60 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Ahoj, taky bych se chtěl zeptat mám 318is E36 a najezdil jsem sním zatím jen nějakých 1500km. Když jsem ho koupil tak při řažení 4ky jsem v páce jakoby cejtil zuby, nešly slyšet nebo tak, ale cejtil jsem vtý páce, jak se snažím ten kvalt nacpat do těch ozubených koleček. Teďka jsm zjistil, že to začíná dělat i trojka a ještě ke všemu když řadím to trojku a 4ku tak se zvenku ozve takový cvaknutí když tam ty kvalty dám. Myslíte, že to bude jen nedostatkem oleje nebo to bude něco vážnějšího?
Odpovědět