to patras: myslíš že čidlo vačky bude mít nějakou hodnotu když jde o generátor impulsů, tzn že asi na principu elmag indukce? nechci ted plkat hlouposti ale řekl bych že to funguje jako tachometr u jízdního kola, nevim jak na tom něco naměřit...
Vyměnil jsme čidlo vačky za 2000,- a auto jede pořád stejně... už se fakt nikdy nepustím do něčeho stylem: "pokus - omyl"

bylo to uplně zbytečný...
Byl jsem s autem u Kabátníka na diagnostice ( konečně pořádná). Ukázalo to čidlo kliky, ale ta chyba tam mohla být klidně z dřívějška. Po vymazání se tam už neukázala, ovšem to muže být zas do doby než vykáže chybu.. tzn že asi zajedu na tu diagnostiku znova. strávili jsme u toho asi hodinu a řekl si 490,-
Jinak to neukazovalo žádnou chybu. Takže jsme se tak dobírali kde by mohla být chyba...
Ptal se mě na
volnoběžnej ventil - ten jsem čistil 2x ale neumim posoudit jestli už neni vháji a čištění už mu moc nepomůže. Po vyčištění se krásně otáčela ta hřídelka takže bych řekl - ok.
Dále
váha vzduchu - tu jsem zkoušel prohodit z jiného auta a chovalo se to uplně stejně. Po vyřazení stále občas padali ( byť minimálně ) otáčky a auto podle mě nejelo jak má.
Na diagnostice jsme ji měřili v různých otáčkách a zdá se být dobrá...
- tady ale ještě řikal že diagnostika sice nevyhodnotí váhu vzduchu jako vadnou, přesto že může být už na cestě do věčných lovišť. Nevyhlásí ji za chybnou proto že pokud bud má za vinu chudou nebo bohatou směs, stále jsou lambdy schopny řízení směsi regulovat a tím dosáhnou nějkakých mezních hodnot které jsou stále "v normě" a autu jakoby nic neni...
Nicméně jak jsem čistil ten ventil, prostřík jsem benzínem i škrtící klapku a pak udělal asi největší nesmysl co jsem mohl - prostřík jsem i váhu vzduchu. A od té doby se to ještě zhoršilo. ¨
¨
Takže mě napadá, ještě jednou zkusit vyměnit váhu za jinou a jinak:
Sundat celé sání, zkontrolovat těsnění na paroží, zkontrolovat veškeré hadičky včetně catchtanku ( má jen M52, M50 myslim že ne ), tam by prý měla být nějaká membrána která má propouštět vzduch ( olejové výpary ) jedním směrem.. pokud to půjde oběma, bude to asi chyba...
Celkem jsme se k ničemu pořádnýmu nedobrali. Zkusím sundat celé to sání a zkontrolovat ty kravinky, resp. stejně budu dávat sání z M50, takže to rovnou přehodim.
Ještě si půjčit někde volnoběžnej ventil.. pokud by byl přidřenej, mohl by propouštět falešnej vzduch a tím vytvářet chudou směs.
Pak ještě tu váhu a jinak znova zajet na diagnostiku, jestli to nebude opravdu to čidlo kliky.
Kdyby jste ale někdo potřeboval čidlo vačky na M52, tak mam jedno navíc

to nové vyndám, dám tam zpět to staré ale funkční.. takže bude jeté tak 100km max...
mno... zlomte vas...
