Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Intercooler na TDS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#41 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Originál zaslal hertz1
[B]To Lukas - je to možné, v papírech udávají o něco víc, dokonce krou?ák až někde kolem 330Nm! Ale ten známý co to čipuje říká, že to nikdy u starších motorů nešponuje až nadoraz. Navíc u origo TDS je přece jenom malinko odlišná řídící jednotka. Jsou to detaily/ jiné,trochu rychlejší EPROMky atd./, ale těch pár koníků to přece jenom ubere. A tady mluvíme o upraveným a načipovaným TD.


ta ridici jednotka to tak neovlivni a tedy rychlost eprom nehraje roli, zalezi na samotnem programu, lukas to myslel tak, ze i precipovane to ma "malej" vykon a ze by chtel aby to bylo o neco lepsi :)

jinak program neovlivni tlak vzduchu z turba, protoze jak mi Lukas rekl, turbo se serizuje mechanicky (ja myslel puvodne elektronicky)

jak tu nekdo rekl ze z turba to vede gumovou hadici do chladice,
to je neco pro puntickare, protoze na tech gumovyh hadicich jsou urcite nejaky ztraty, ale nedokazu si predstavit jakej tlak to zrovna je a co to s tou hadici dela, ale pro klid v dusi hadice nahradit, trubkou z vynilu a horkovzdusnou pistoli ji upravit. mozna to sou blbosti ale treba to nejakej ten Nm prida.

jinak jeste jsem k tomu neco mel, ale ted mi to uplne vypadlo tak treba priste :D
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#42 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal Lukas H.
[B]Dokazal by ten kdo Ti to bude delat zvysit plnici tlak? Furt nemuzu nikoho sehnat...


nech to udelat darmona ... ten si s tim urcite poradi :-)
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#43 Příspěvek od d.aemon »

Originál zaslal skautik
[B]jak tu nekdo rekl ze z turba to vede gumovou hadici do chladice,
to je neco pro puntickare, protoze na tech gumovyh hadicich jsou urcite nejaky ztraty, ale nedokazu si predstavit jakej tlak to zrovna je a co to s tou hadici dela, ale pro klid v dusi hadice nahradit, trubkou z vynilu a horkovzdusnou pistoli ji upravit. mozna to sou blbosti ale treba to nejakej ten Nm prida.

To asi jo, ale podle toho, jak vypadala přestavba u Shreka a jak mu to jelo bych řekl, že to velkou roli nehraje. Shrek měl přívody udělaný z kovovejch trubek s ostrejma kolenama do pravýho úhlu a pohoda.
Cantona
Registrovaný
Příspěvky: 192
Registrován: stř 25.06.2003 00:00
Bydliště: Zlín

#44 Příspěvek od Cantona »

Jo a náhodou nevíte jak Shrek řešil Agr ventil? Vyhodil ho a nebo ho tam nechal?
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#45 Příspěvek od Martinéz »

to hertz1...chces rict, ze rozdil mezi chiplou TD a chiplou TD s IC je 25kW? to se mi trochu nezda...ani v konich bych nerekl tolik..

jinak pro zasvecence...kdyz koupim IC z TDS, vyjde me to s praci na cca 6k. Shrek mi kdysi doporucil lepsi IC z Iveca, kterej ovsem stoji samotnej 5.600 a s praci a dalsim matrosem by to vyslo na 10.000. vyplati se pridat tech par tisic za vetsi IC? je rozdil ve vykonu nebo je to par zanedbatelnych koniku? dik predem za info...
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#46 Příspěvek od Martinéz »

Originál zaslal Jáá
[b] jinak pro zasvecence...kdyz koupim IC z TDS, vyjde me to s praci na cca 6k. Shrek mi kdysi doporucil lepsi IC z Iveca, kterej ovsem stoji samotnej 5.600 a s praci a dalsim matrosem by to vyslo na 10.000. vyplati se pridat tech par tisic za vetsi IC? je rozdil ve vykonu nebo je to par zanedbatelnych koniku? dik predem za info...



to mi nikdo nejste schopni poradit? kdyz mi nekdo rekne rozumnej nazor, hned zejtra na tom zacnu delat, ale dotedka furt nevim, co tam narvat a ani nevim, kdo by mi mohl (krom Shreka, kterej nereaguje) poradit. moc pleez...
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od RuDoSh »

a jak je to s tim bi-turbem? :D
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od marwal »

tohle forum ma nevyhodu v tom ze malokdo vi o vecech tolik aby mohl radit.... nebo proste nema cas... to je rozdil oproti treba autohifi.cz tam se vicemene lidi dockaji odpovedi. tady malokdy.... skoro nikdo nic nevi. musis vedet komu zavolat nebo zkontaktovat...
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#49 Příspěvek od Martinéz »

to marwal...tak to je bohuzel pravda..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Originál zaslal Martinéz
[B]...chces rict, ze rozdil mezi chiplou TD a chiplou TD s IC je 25kW?...

Mezi TD a TD+IC (=TDS) bude vzdy vyznamny rozdil, a to proto, ze turbem stlaceny vzduch se ohreje a jak znamo ze skolni fyziky, teply vzduch je ridsi nez studeny, pri stejnem objemu a tlaku je tedy pri vyssi teplote vzduchu hmotnostne mene. Intercooler ochladi stlaceny vzduch, takze se ho do valcu dostane vetsi mnozstvi, k nemu je mozne vstriknout vice paliva a vysledkem je vyssi vykon.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal Martinéz
[B]to mi nikdo nejste schopni poradit? kdyz mi nekdo rekne rozumnej nazor, hned zejtra na tom zacnu delat, ale dotedka furt nevim, co tam narvat a ani nevim, kdo by mi mohl (krom Shreka, kterej nereaguje) poradit. moc pleez...

Mno sorry ale já nemám moc času. Zavolej mi na 608306089 a pokecáme o tom.
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#52 Příspěvek od Martinéz »

Originál zaslal Francis
[b] Mezi TD a TD+IC (=TDS) bude vzdy vyznamny rozdil, a to proto, ze turbem stlaceny vzduch se ohreje a jak znamo ze skolni fyziky, teply vzduch je ridsi nez studeny, pri stejnem objemu a tlaku je tedy pri vyssi teplote vzduchu hmotnostne mene. Intercooler ochladi stlaceny vzduch, takze se ho do valcu dostane vetsi mnozstvi, k nemu je mozne vstriknout vice paliva a vysledkem je vyssi vykon.




tak tohle vsechno ja vim, znam vyznam intercooleru u preplnovanejch motoru, neboj. jen jsem chtel rict, ze kdyz k seroiovymu TDcku pridas IC, nedostanes se na vykon seriovyho TDS, chce to jeste vic si pohrat.


Originál zaslal Shrek
[b] Mno sorry ale já nemám moc času. Zavolej mi na 608306089 a pokecáme o tom.


zdar, jo jo, diky moc. ja si myslel, ze te asi cas tlaci. no zrovna dneska jsem dostal rady atd, za 14 dnu se na tom dela, ale kdyby neco, urcite rad vyuziju tve cislo:) DIK..

jinak mi budou montovat na zakazku vyrobenej co nejvetsi (s ohledem na prostor) mezichladic se zvetsenejma vstupama pro eliminovani zvetseni turbodiry. no a dal si necham postelovat tlak turba, to prej neni problem, jen to neprehnat. no a pak dam vedet, jak to lita...drzte palce...
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#53 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Originál zaslal Martinéz
[B]tak tohle vsechno ja vim, znam vyznam intercooleru u preplnovanejch motoru, neboj. jen jsem chtel rict, ze kdyz k seroiovymu TDcku pridas IC, nedostanes se na vykon seriovyho TDS, chce to jeste vic si pohrat.




zdar, jo jo, diky moc. ja si myslel, ze te asi cas tlaci. no zrovna dneska jsem dostal rady atd, za 14 dnu se na tom dela, ale kdyby neco, urcite rad vyuziju tve cislo:) DIK..

jinak mi budou montovat na zakazku vyrobenej co nejvetsi (s ohledem na prostor) mezichladic se zvetsenejma vstupama pro eliminovani zvetseni turbodiry. no a dal si necham postelovat tlak turba, to prej neni problem, jen to neprehnat. no a pak dam vedet, jak to lita...drzte palce...


u koho si nechavas delat mezichladic a na kolik te prijde?
nezapomen preprogramovat ridici jednotku :)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#54 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

2Maroš- uz jej mam :-) psal jsem ti a volal, tak se ozvi.
“Ability is what you're capable of doing.”
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#55 Příspěvek od Martinéz »

to skautik: martin dlouhy motorsport, hrdlorezy. dal bych link, ale nemohu najit i kdyz existuje.

s dalsim precipovanim samo pocitam..
Dauši
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: ned 23.02.2003 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#56 Příspěvek od Dauši »

:eek: Jestli jsem to tu tak nějak pobral stačí na přestavbu z TD na TDS:
1. trubky
2. chladič
3. chip ( může být i origo počítač z TDS? )
na vrakovišti mi ještě něco mektal o čerpadlu je to taky potřeba vymněnit? Díky za odpověď.:ucta:
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#57 Příspěvek od Martinéz »

jj, 1, 2, 3 jsou hlavni veci. z tds bys asi potreboval komplet RJ. cerpadlo je tusim jiny, ale neni potreba ho prehazovat..

jinak ja sem nucenej prekopavku presunout. uz byla na dosah ruky, ale ten typek se rozhodnul beze mne radeji na mensi generalku:(
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#58 Příspěvek od skautik Čestný člen »

Originál zaslal Dauši
[B]:eek: Jestli jsem to tu tak nějak pobral stačí na přestavbu z TD na TDS:
1. trubky
2. chladič
3. chip ( může být i origo počítač z TDS? )
na vrakovišti mi ještě něco mektal o čerpadlu je to taky potřeba vymněnit? Díky za odpověď.:ucta:


RJ nepotrebujes pokud upravis program na te stavajici s ohledem na obsah IC (vzduchu) co pujde do motoru
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#59 Příspěvek od Martinéz »

jestli by chtel udelat TDS, musel by z ni mit i RJ, ale IC nastavis i chipem..
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#60 Příspěvek od skautik Čestný člen »

hmm ja tomu nerozumim, ta jednotka muze byt odlisna, ale stejne vsechno ridi jeden program, ne?

jasne nikdy to tds nebude, jen nejakej hybrid, ale vykonove to bude stejne, nebo hodne podobne

nemyslim chip jako program co si koupis za 4k ikdyz je odzkousenej a ostatni ho prodavaji za 10k i s flashnutim, ale
ladit program podle brzdy, nebo alespon nejake simulace... ovsem to jsme asi nekde jinde
Odpovědět