Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak funguje 4x4 v E46?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Asi ano, z ABS čidel porovnává otáčky kol a pak hydraulikou (tlakem kapaliny) sevře lamely zadního samosvoru. Současně s tím se rozsvítí kontrolka prokluzu na palubní desce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#42 Příspěvek od ajfel »

cidla pouziva ABS, ma to svou RJ, pouziva to okruh spolecny s nivem a servem ... servopumpa z ixa ma vyvod navic ....
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#43 Příspěvek od Mirda328 »

cus ma X5 3,0i automat samosvor? rv 2000
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Všechny X5 mají zadní í přední difer nesvorný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#45 Příspěvek od Mirda328 »

Francis píše:Všechny X5 mají zadní í přední difer nesvorný.
:) tak to e30 ix vyjede vic na hrbolatem terenu, ja se svym IX jsem vyjel uplny nesmysly, obavam se ze X5 to asi takovy nebude kdyz nema speru
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#46 Příspěvek od ACDC »

Jo, 325i E30 jezdila neskutečně (měli jsme v rodině dvě). Hrabali vždy 3 kola. Ale ten mechanický svor byl pěkně zákeřný. Auto drželo, jelo super, ale pokud se to přehnalo, nedalo se dělat nic. Vyšlápnout spojku. Ostatní teorie neplatily..
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#47 Příspěvek od Poldav6 »

X5 E53 maji do nejakeho roku (2003-2004) tri otevrene diferencialy, potom maji uzivatelem neovlivnitelnou viskozni spojku. S tim novejsim pohonem toho vyjedou docela dost, spis bych videl problem v absenci redukce, nez pohonu kol, ktery je v podstate dokonaly :-)
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#48 Příspěvek od Poldav6 »

Jinak teď brázdím krkonošské silnice.. A fakt by mě zajímalo, jak někdo může být nějak víc spokojen s tím náhonem. Při jízdě konstantní rychlostí do prudšího kopce (uježděný lehce rozbředlý sníh) auto zpomalovalo div že se nezastavilo. Jasně, zimáky mám 4. sezónu, ale je to bída tak jako tak :-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Poldav6 píše:X5 E53 maji do nejakeho roku (2003-2004) tri otevrene diferencialy, potom maji uzivatelem neovlivnitelnou viskozni spojku ...
Není to neovlivnitelná viskozní spojka, ale xDrive. Místo prostředního diferenciálu je lamelová spojka s proměnnou svorností řízená elektronikou. Diferenciál jako takový to vlastně není, mechanické spojení mezi nápravami pomocí ozubených kol tam není. Je to jen spojka, podobně jako Haldex, ale s trvalým pohonem zadní nápravy a připojuje se předná náprava.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#50 Příspěvek od ajfel »

Poldav6 píše: spis bych videl problem v absenci redukce, nez pohonu kol, ktery je v podstate dokonaly :-)
vetsina x5 ma automat, takze redukci nepotrebuje ...

a navic - x5 se nikdy neprezentovala jako auto do terenu .. takze by me potreba redukce ani nenapadla :-) proto asi nema ani uzavery, ani svorne diferaky ... jako je tomu u sportovnejsich nebo terennejsich aut :-)
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#51 Příspěvek od ajfel »

Francis píše: Není to neovlivnitelná viskozní spojka, ale xDrive. Místo prostředního diferenciálu je lamelová spojka s proměnnou svorností řízená elektronikou. Diferenciál jako takový to vlastně není, mechanické spojení mezi nápravami pomocí ozubených kol tam není. Je to jen spojka, podobně jako Haldex, ale s trvalým pohonem zadní nápravy a připojuje se předná náprava.
co je potom funkcne lepsi? klasicke direfencialy? nebo tohle?
stejne dosahnu v krizi vzdy toho, ze se mi pri zastaveni - tam nebo tam - toci na kazde naprave jedno kolo, ne?
ma to nejakou vyhodu krome spotreby?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

xDrive má výhodu možnosti spojitě proměnného dělení momentu předek:zadek a tím že spolupracuje, resp. je řízeno, DSC tak předchází přetáčivému/nedotáčivému smyku lépe než jen přibržďováním kol.¨

Na trakci v mezních podmínkách je ze systémů BMW asi nejlepší to co bylo v E30 - střední a zadní diferenciál s viskozní spojkou.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00
Klubové ID: 2861

#53 Příspěvek od JirkaH »

Poldav6 píše:Jinak teď brázdím krkonošské silnice.. A fakt by mě zajímalo, jak někdo může být nějak víc spokojen s tím náhonem. Při jízdě konstantní rychlostí do prudšího kopce (uježděný lehce rozbředlý sníh) auto zpomalovalo div že se nezastavilo. Jasně, zimáky mám 4. sezónu, ale je to bída tak jako tak :-)
No já to má E91 a bohužel s tebou musím souhlasit - je to pro mne dost velký zklamání a to mám zimáky jetý jednu zimu. Očekával jsem od toho mnohem více - brázdím také krkonošské silnice. To novinářské nadšení jak auto sedí v zatáčkách je jen čistý blábol - stačí trochu to přehnat a v momentě předek letí do škarpy.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Po předku ven mi jezdila i E34 525iX. Chce to nejdříve započít oblouk, dostat auto do rotace a pak teprve přidat plyn a lehce kontrovat. Jede to pak hezky dveřma napřed ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00
Klubové ID: 2861

#55 Příspěvek od JirkaH »

ale na sněhu skončíš na obrubáku nebo ve škarpě....
honza

#56 Příspěvek od honza »

prdlajs, je to jak píše francis s hodně čyřkolkama obecně a funguje to, jenom se to musí umět
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#57 Příspěvek od Poldav6 »

Ale E91 už má xdrive, ne? Takže tam by schopnost vyjet zmrzlé kopce měla být lepší než u e46 :-)
Ale s průjezdem zatáček to je tak jak píšou ostatní. Nejdřív zatočit, pak přidat. A jde to :-) V tomhle má moje e46 se stabilními 62% výkonu na zadní nápravě výhodu. Pochoduje bokem na požádání. Taková trošku líp ovladatelná zadokolka (na sněhu).

Dostat do smyku xdrive už vyžaduje víc odhodlání. Hodně plynu nebo utrhnout auto přes spojku.. Pokud srovnám x3/x5 xdrive a e46, je xdrive bohužel opravdu hodně neutrální.

Včera jsem okolo Vysokého nad Jizerou driftoval s e46 celkem bez problémů i na trojku. A to stačilo jen přidat plyn. Široká silnice a nikdo v protisměru je samozřejmě podmínkou.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#58 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

schopnost vyjet kopec v brecce je hodne o pneu a vaze auta... co jsem byl obcas na 12-24h offroad zavodech, bylo tohle jasne videt pri/po desti, lehke krabicky typu Suzuki Jimny skakaly nahoru jak nic, patroly, rangerovery a pod byly pod kopcem nebo zazivaly stredovek...
znamena to, ze ma lepsi 4x4 Jimny?
“Ability is what you're capable of doing.”
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#59 Příspěvek od Poldav6 »

Hanzi, pochop prosim, ze E46 ma relativne mizerny pohon vsech kol. To je proste fakt. Otevrene diferencialy, 62% tociveho momentu dozadu, jedina berlicka je elektronika, ktera neprerozdeluje, ale brzdi protacejici se kola. Ve skutecnosti ale spis auto jen dusi. S autem mam najeto skoro 100tis km, mam zkusenosti s ruznymi typy pohonu na stejnych mistech. Vim o cem mluvim.
Tam kde normalni ctyrkolka jede, bud E46 chcipne, zacne se plazit, nebo zacne hazet bokem ze strany na stranu, kdyz lehce pridas plyn (v zavislosti na zapnutem / vypnutem DSC).
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#60 Příspěvek od ajfel »

asi ma kazdy pohon sve pro a proti ...
kdyz parkuju u baraku, najizdim pomalu pres obrubnik do sterku (pres obrubnik jakoby dorady aut - proste podelne), je tam malo mista na vsechny strany, mirny kopec, na parkovacim miste sterk, jede se pomalu, kdyz je navic snih, klouze to vic ...

BMW 525ix (e34) ok, nidky zadny problem
Subaru legacy, impreza WRX, nikdy zadny problem
BMW X5 - e53 predfacelift - 3 diferaky - nikdy zadny problem

BMW X5 - e70 (znamy, byl u me 2x) - hrabe nejakym kolem, nechce jet ...
BMW 530xi - e60 (tchan) - hrabe nejakym kolem, nechce jet ...

obema xdrivum pomuze nejake kouzelne tlacitko na palubce ... ;)
Odpovědět