Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jak funguje 4x4 v E46?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Asi ano, z ABS čidel porovnává otáčky kol a pak hydraulikou (tlakem kapaliny) sevře lamely zadního samosvoru. Současně s tím se rozsvítí kontrolka prokluzu na palubní desce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Všechny X5 mají zadní í přední difer nesvorný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Není to neovlivnitelná viskozní spojka, ale xDrive. Místo prostředního diferenciálu je lamelová spojka s proměnnou svorností řízená elektronikou. Diferenciál jako takový to vlastně není, mechanické spojení mezi nápravami pomocí ozubených kol tam není. Je to jen spojka, podobně jako Haldex, ale s trvalým pohonem zadní nápravy a připojuje se předná náprava.Poldav6 píše:X5 E53 maji do nejakeho roku (2003-2004) tri otevrene diferencialy, potom maji uzivatelem neovlivnitelnou viskozni spojku ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
vetsina x5 ma automat, takze redukci nepotrebuje ...Poldav6 píše: spis bych videl problem v absenci redukce, nez pohonu kol, ktery je v podstate dokonaly
a navic - x5 se nikdy neprezentovala jako auto do terenu .. takze by me potreba redukce ani nenapadla


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
co je potom funkcne lepsi? klasicke direfencialy? nebo tohle?Francis píše: Není to neovlivnitelná viskozní spojka, ale xDrive. Místo prostředního diferenciálu je lamelová spojka s proměnnou svorností řízená elektronikou. Diferenciál jako takový to vlastně není, mechanické spojení mezi nápravami pomocí ozubených kol tam není. Je to jen spojka, podobně jako Haldex, ale s trvalým pohonem zadní nápravy a připojuje se předná náprava.
stejne dosahnu v krizi vzdy toho, ze se mi pri zastaveni - tam nebo tam - toci na kazde naprave jedno kolo, ne?
ma to nejakou vyhodu krome spotreby?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
xDrive má výhodu možnosti spojitě proměnného dělení momentu předek:zadek a tím že spolupracuje, resp. je řízeno, DSC tak předchází přetáčivému/nedotáčivému smyku lépe než jen přibržďováním kol.¨
Na trakci v mezních podmínkách je ze systémů BMW asi nejlepší to co bylo v E30 - střední a zadní diferenciál s viskozní spojkou.
Na trakci v mezních podmínkách je ze systémů BMW asi nejlepší to co bylo v E30 - střední a zadní diferenciál s viskozní spojkou.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
No já to má E91 a bohužel s tebou musím souhlasit - je to pro mne dost velký zklamání a to mám zimáky jetý jednu zimu. Očekával jsem od toho mnohem více - brázdím také krkonošské silnice. To novinářské nadšení jak auto sedí v zatáčkách je jen čistý blábol - stačí trochu to přehnat a v momentě předek letí do škarpy.Poldav6 píše:Jinak teď brázdím krkonošské silnice.. A fakt by mě zajímalo, jak někdo může být nějak víc spokojen s tím náhonem. Při jízdě konstantní rychlostí do prudšího kopce (uježděný lehce rozbředlý sníh) auto zpomalovalo div že se nezastavilo. Jasně, zimáky mám 4. sezónu, ale je to bída tak jako tak
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Po předku ven mi jezdila i E34 525iX. Chce to nejdříve započít oblouk, dostat auto do rotace a pak teprve přidat plyn a lehce kontrovat. Jede to pak hezky dveřma napřed 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ale E91 už má xdrive, ne? Takže tam by schopnost vyjet zmrzlé kopce měla být lepší než u e46 
Ale s průjezdem zatáček to je tak jak píšou ostatní. Nejdřív zatočit, pak přidat. A jde to
V tomhle má moje e46 se stabilními 62% výkonu na zadní nápravě výhodu. Pochoduje bokem na požádání. Taková trošku líp ovladatelná zadokolka (na sněhu).
Dostat do smyku xdrive už vyžaduje víc odhodlání. Hodně plynu nebo utrhnout auto přes spojku.. Pokud srovnám x3/x5 xdrive a e46, je xdrive bohužel opravdu hodně neutrální.
Včera jsem okolo Vysokého nad Jizerou driftoval s e46 celkem bez problémů i na trojku. A to stačilo jen přidat plyn. Široká silnice a nikdo v protisměru je samozřejmě podmínkou.

Ale s průjezdem zatáček to je tak jak píšou ostatní. Nejdřív zatočit, pak přidat. A jde to

Dostat do smyku xdrive už vyžaduje víc odhodlání. Hodně plynu nebo utrhnout auto přes spojku.. Pokud srovnám x3/x5 xdrive a e46, je xdrive bohužel opravdu hodně neutrální.
Včera jsem okolo Vysokého nad Jizerou driftoval s e46 celkem bez problémů i na trojku. A to stačilo jen přidat plyn. Široká silnice a nikdo v protisměru je samozřejmě podmínkou.
schopnost vyjet kopec v brecce je hodne o pneu a vaze auta... co jsem byl obcas na 12-24h offroad zavodech, bylo tohle jasne videt pri/po desti, lehke krabicky typu Suzuki Jimny skakaly nahoru jak nic, patroly, rangerovery a pod byly pod kopcem nebo zazivaly stredovek...
znamena to, ze ma lepsi 4x4 Jimny?
znamena to, ze ma lepsi 4x4 Jimny?
“Ability is what you're capable of doing.”
Hanzi, pochop prosim, ze E46 ma relativne mizerny pohon vsech kol. To je proste fakt. Otevrene diferencialy, 62% tociveho momentu dozadu, jedina berlicka je elektronika, ktera neprerozdeluje, ale brzdi protacejici se kola. Ve skutecnosti ale spis auto jen dusi. S autem mam najeto skoro 100tis km, mam zkusenosti s ruznymi typy pohonu na stejnych mistech. Vim o cem mluvim.
Tam kde normalni ctyrkolka jede, bud E46 chcipne, zacne se plazit, nebo zacne hazet bokem ze strany na stranu, kdyz lehce pridas plyn (v zavislosti na zapnutem / vypnutem DSC).
Tam kde normalni ctyrkolka jede, bud E46 chcipne, zacne se plazit, nebo zacne hazet bokem ze strany na stranu, kdyz lehce pridas plyn (v zavislosti na zapnutem / vypnutem DSC).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
asi ma kazdy pohon sve pro a proti ...
kdyz parkuju u baraku, najizdim pomalu pres obrubnik do sterku (pres obrubnik jakoby dorady aut - proste podelne), je tam malo mista na vsechny strany, mirny kopec, na parkovacim miste sterk, jede se pomalu, kdyz je navic snih, klouze to vic ...
BMW 525ix (e34) ok, nidky zadny problem
Subaru legacy, impreza WRX, nikdy zadny problem
BMW X5 - e53 predfacelift - 3 diferaky - nikdy zadny problem
BMW X5 - e70 (znamy, byl u me 2x) - hrabe nejakym kolem, nechce jet ...
BMW 530xi - e60 (tchan) - hrabe nejakym kolem, nechce jet ...
obema xdrivum pomuze nejake kouzelne tlacitko na palubce ...
kdyz parkuju u baraku, najizdim pomalu pres obrubnik do sterku (pres obrubnik jakoby dorady aut - proste podelne), je tam malo mista na vsechny strany, mirny kopec, na parkovacim miste sterk, jede se pomalu, kdyz je navic snih, klouze to vic ...
BMW 525ix (e34) ok, nidky zadny problem
Subaru legacy, impreza WRX, nikdy zadny problem
BMW X5 - e53 predfacelift - 3 diferaky - nikdy zadny problem
BMW X5 - e70 (znamy, byl u me 2x) - hrabe nejakym kolem, nechce jet ...
BMW 530xi - e60 (tchan) - hrabe nejakym kolem, nechce jet ...
obema xdrivum pomuze nejake kouzelne tlacitko na palubce ...
