Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jak funguje 4x4 v E46?
To nikdo neví?
V té přídavné převodovce je normální diferenciál? Má nějakou svornost? Nebo jak je zajištěno neprotáčení kol s menší adhezí?
Přemýšlím, že bych prodal quattro a pořídil k E39 ještě menšího bráchu. Ale abych si z toho pak netrhal vlasy, na zimu 4kolku potřebuju a na 4koly od BMW moc chvály neslýchám... s quattrem spokojenost maximální.
V té přídavné převodovce je normální diferenciál? Má nějakou svornost? Nebo jak je zajištěno neprotáčení kol s menší adhezí?
Přemýšlím, že bych prodal quattro a pořídil k E39 ještě menšího bráchu. Ale abych si z toho pak netrhal vlasy, na zimu 4kolku potřebuju a na 4koly od BMW moc chvály neslýchám... s quattrem spokojenost maximální.
- scooter_x
- Registrovaný
- Příspěvky: 523
- Registrován: ned 15.05.2011 00:00
- Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
- Klubové ID: 3560
Konkrétně Ti nepovim, ale e46 má první (někdo uvádí nultou) verzi xDrivu (dokonce to někde nepovažují ještě za xDrive), která neumí přenášet 100% na jednu nápravu. To umí určitě e90, možná i nějaké z pozdějších e46 (poFL?). Říkám, přesně nevím, tady máš jeden článek, kde je to funkčně docela dobře popsané, tak aspoň základ budeš vědět. Já mám doma novější xDrive v X3 a velká spokojenost.
http://www.famousbmw.cz/bmw-slavi-25-le ... vsech-kol/
http://www.famousbmw.cz/bmw-slavi-25-le ... vsech-kol/
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
mám zkušenost s A4 1,8T quatro a e46 3,0Xd a v tomto ohledu byla Audina lepší





Nechci slovíčkařit, ale ještě jsem neviděl osobák se stálým pohonem všech kol.... s tím by se nedalo jezdit na suchu do zatáček.
Nebo pokud vyndám u e46 3 poloosy tak auto pořád pojede? Asi ne že...
Viděl někdo tu přídavnou převodovku zevnitř? U e30 jsem našel, že tam je dif s třecí spojkou, která je pak u x-drivu ovládaná servomotorem, ale k e46 nic.
Nebo pokud vyndám u e46 3 poloosy tak auto pořád pojede? Asi ne že...
Viděl někdo tu přídavnou převodovku zevnitř? U e30 jsem našel, že tam je dif s třecí spojkou, která je pak u x-drivu ovládaná servomotorem, ale k e46 nic.
Tak to nemáš pravdu že si v háji.Od toho je tam systém DSC který kolo bez trakce přibrzdí a přenese se na jiné kolo.ajfel píše:tak neslovickar ...
samozrejme bylo mysleno pohon 4x4, nic se neridi, nic neni svorneho, proste 3 diferaky. kdyz zapadnes jednim kolem tak, ze ztrati uplne trakci,ses v haji ...
v tom mela e34 vyhodu uzavery zadniho diferaku
Jinak v mezinápraváku je řetěz se spojkou.A s X-drive to nemá nic společnýho.Jinak to auto jsem měl a funguje parádně.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
E46 nemá xDrive.
V mezinápravové prozvodovce je planetový diferenciál s poměrem 37:63 ve prospěch zadní nápravy. Vstup do diffu a výstup dozadu je souosý, výstup na přední osu je řetězovým převodem na rovnoběžnou hřídel. E46 má všechny diferenciály nesvorné, trakce je řešena přes DSC přibržďováním kol.
Pokud chceš skutečně trakční auto od BMW, tak E30 iX nebo první verze E34 iX.
E30 325iX má v mezinápravovém a v zadním diferenciálu viskosní spojku, přední je nesvorný. Svornost viskosní spojky je taková, že je schopna poškodit drážkování na přední kardan pokud nejsou stejná všechna kola. Osobně jsem jel s E30 325iX s rozpadlým kloubem přední poloosy jelo to jako zadokolka.
V mezinápravové prozvodovce je planetový diferenciál s poměrem 37:63 ve prospěch zadní nápravy. Vstup do diffu a výstup dozadu je souosý, výstup na přední osu je řetězovým převodem na rovnoběžnou hřídel. E46 má všechny diferenciály nesvorné, trakce je řešena přes DSC přibržďováním kol.
Pokud chceš skutečně trakční auto od BMW, tak E30 iX nebo první verze E34 iX.
E30 325iX má v mezinápravovém a v zadním diferenciálu viskosní spojku, přední je nesvorný. Svornost viskosní spojky je taková, že je schopna poškodit drážkování na přední kardan pokud nejsou stejná všechna kola. Osobně jsem jel s E30 325iX s rozpadlým kloubem přední poloosy jelo to jako zadokolka.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Vypadá to, že je to skutečně řešené jen s DSC.
V reálu to moc přesvědčivě ale nevypadá:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 0okDKUEeFE
Dá se ta viskóza central difu z E30 napáchat do E46, nezkoušel to někdo?
V reálu to moc přesvědčivě ale nevypadá:
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 0okDKUEeFE
Dá se ta viskóza central difu z E30 napáchat do E46, nezkoušel to někdo?
Co jsem koukal, tak x-drive má navíc je servomotr, který zvyšuje přítlak na lamely té "viskozní" spojky a tím zavírá centr dif. A přední a zadní dif zavírá přibržďováním kol. Nebo ne?libovka píše:Tak to nemáš pravdu že si v háji.Od toho je tam systém DSC který kolo bez trakce přibrzdí a přenese se na jiné kolo.ajfel píše:tak neslovickar ...
samozrejme bylo mysleno pohon 4x4, nic se neridi, nic neni svorneho, proste 3 diferaky. kdyz zapadnes jednim kolem tak, ze ztrati uplne trakci,ses v haji ...
v tom mela e34 vyhodu uzavery zadniho diferaku
Jinak v mezinápraváku je řetěz se spojkou.A s X-drive to nemá nic společnýho.Jinak to auto jsem měl a funguje parádně.
100% výkonu na jedno kolo je jen marketing...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Reklamní testy s jednou nápravou na válcích jsou na oblbování lidí, s realitou nemají moc společného. Při jízdě na zpevněných vozovkách, a na ně je E46 určena, je 4x4 s nesvornými difierenciály dostatečné řešení, samozřejmě s přiměřeným obutím.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Nechci tady nějak rejpat, ale v předchozích příspěvcích je dle mého dost bludů. Rozhodně neni pravda, že když jedno kolo ztratí trakci, tak se auto nehne. Poměr předek x zadek je pevně danej, jinak si auto přibržďuje kolama aby zabíraly ty kola co maj - i při vyplém DSC(je to i v manuálu). Mám už za sebou dvě zimy v 330xd E46 a myslím si, že je co se týče čtyřkolky minimálně srovnatelné s quatro apod. Navíc mně vyhovuje, že dává pořád víc na zadek a tim se chová podobně zadokolce. Samozřejmě pravé offroady jako třeba naše druhé auto navara jsou jinde - mezinápravovej nemá pro sichr vůbec
Za sebe můžu E46 ve čtyřkole jenom doporučit a na rozdíl od koncernových čtyřkolek je tam pořádnej motor...

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Libovka: Jsou tam skutečně planety, rozdíl průměrů planety a věnce dělá poměr sil předek:zadek kdy vstupním hřídelem je klec se satelity, viz ETK http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... fer_box-2/
Dle mých zkušeností je trvalé 4x4, i s nesvornými diffy, lepší než Haldex prvních generací, kdy auto je nečitelné z důvodu "samovolného" přechodu z 4x2 na 4x4 a bez ESP je to docela záludné na kluzkém povrchu.
Dle mých zkušeností je trvalé 4x4, i s nesvornými diffy, lepší než Haldex prvních generací, kdy auto je nečitelné z důvodu "samovolného" přechodu z 4x2 na 4x4 a bez ESP je to docela záludné na kluzkém povrchu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Já zas měl rozebraný jen tento historický kus hardwaru a vnitřnosti xDrive naživo neviděl 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Proč to tomu borcovi (můj odkaz na youtube výše) funguje tak divně?
Pořád se mu střídají v prokluzování jednotlivá kola a nikdy neprokluzují současně. Má tam něco špatně?
S haldexem (O1, Golf4) jsem jezdil na sněhu, na ledu, v blátě... a fakt já osobně jsem nikdy nezpozoroval, že by se nějak náhle a nepříjemně připojil zadek. Funguje to sice trochu jinak než quattro, ale funguje. Ono je tam taky potřeba každých 30tkm měnit náplň haldexu, na což spousta lidí sere a pak může nastat problém. Ale to, že je to nevypočitatelný, nebo dokonce nebezpečný je chujovina.
Pořád se mu střídají v prokluzování jednotlivá kola a nikdy neprokluzují současně. Má tam něco špatně?
S haldexem (O1, Golf4) jsem jezdil na sněhu, na ledu, v blátě... a fakt já osobně jsem nikdy nezpozoroval, že by se nějak náhle a nepříjemně připojil zadek. Funguje to sice trochu jinak než quattro, ale funguje. Ono je tam taky potřeba každých 30tkm měnit náplň haldexu, na což spousta lidí sere a pak může nastat problém. Ale to, že je to nevypočitatelný, nebo dokonce nebezpečný je chujovina.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Záleží na stylu jízdy, slečna Daisy by asi rozdíl též nepoznala
Rozhodně je Haldex znatelně méně čitelný v chování oproti fulltime 4x4 se třemi diferenciály.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition