pokud mozno na rozmacenem pivnim tacku kreslit ohorelou sirkou, aby to melo atmosku, prosimdarmon píše:a to jeste muzu rozebrat jak to dovopravdy je a tim bych te zblbnul asi definitivnemuzem to probrat vecer na kuse papiru
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Samosvor???
darmon-uplne staci, kdyz mi odpovis na toto:
auto na led/asfalt, mam danou petku, plnej plyn, auto stoji, motor dava plnej kroutak, kterej jde pres menic momentu (prevodovka) na druhej menic momentu (diferak), vstupni kroutak budeme uvazovat 100Nm... jaky je zatizeni Nm poloosy na kole na asfaltu (asf) versus zatizeni poloosy na ledu (led)... jednou pro samosvor (LSD, 50%), jednou pro obyc difec(NOR)
prosim odpoved ve tvaru-
modelova situace LSD, 50%= asf x Nm, led y Nm
mod sit NOR= asf e Nm, led f Nm
diky moc
auto na led/asfalt, mam danou petku, plnej plyn, auto stoji, motor dava plnej kroutak, kterej jde pres menic momentu (prevodovka) na druhej menic momentu (diferak), vstupni kroutak budeme uvazovat 100Nm... jaky je zatizeni Nm poloosy na kole na asfaltu (asf) versus zatizeni poloosy na ledu (led)... jednou pro samosvor (LSD, 50%), jednou pro obyc difec(NOR)
prosim odpoved ve tvaru-
modelova situace LSD, 50%= asf x Nm, led y Nm
mod sit NOR= asf e Nm, led f Nm
diky moc
“Ability is what you're capable of doing.”
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
- Kontaktovat uživatele:
hanz> no to je uplne jednoduchy, ty totiz zijes v predstave ze motor dava plnej kroutak, protoze si zrejmne vysel z logiky ze motor ma dejme tomu pri 4500otackach kroutak dejmetomu 100nm, jenze to je max kroutak kterej motor umi dat, kroutak samozrejmne bude v tom aktualnim pripade takovej jaka bude trakce, kdyz bude jedno kolo na ledu tak treba tech malo a sice treba tech 10nm, to ze motor umi dat az 100 neni podstatny. kdyz to bude lsd s 25% tak proste na tom druhym kole bude 2.5nm, a v tomhle pripade bude motor davat 12.5nm bez ohledu na to ze umi vyvinout treba tech 100.
.
.
.
tak a abych ti zamotal uplne hlavu, tak tohle je ciste obecnej modelovej pripad, v realu by to vypadalo tak ze i na to kolo co neni na ledu by bylo 10nm a motor by daval 20 (+dejmetomu naky ztraty takze vic) nebo by tam nebylo deset ale treba osm
zalezi na sile ty spery
vic pripadne vecer sirkou na tacek
.
.
.
tak a abych ti zamotal uplne hlavu, tak tohle je ciste obecnej modelovej pripad, v realu by to vypadalo tak ze i na to kolo co neni na ledu by bylo 10nm a motor by daval 20 (+dejmetomu naky ztraty takze vic) nebo by tam nebylo deset ale treba osm
zalezi na sile ty spery
vic pripadne vecer sirkou na tacek
ja ti rozumim, ale nejsi ochotnej to resit z te druhe strany, kdyz to bude videt lepe... asi souhlasis, ze je uplne jedno, kolik dava motor, proste budu brat jako fakt, ze na tu hrusku diferaku prichazi 100Nm a ja se te ptam viz vyse, kolik z tech Nm kam prijde... je to tak i v tech vzorcich, kdyz se na ne podivas, jak sem postnul nevim kdo
“Ability is what you're capable of doing.”
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
- Kontaktovat uživatele:
jenze na hrusku diferaku nebude prichazet 100nm kdyz bude jedno kolo na ledu, led ma malou trakci a 100nm vubec neni treba na pohnuti kolem. A z motoru to bude brat kroutak kolik je potreba, neni nic jako vstupni kroutak,z tyhle logiky se to vubec neda brat.
kroutak pujde cestou nejmensiho odporu, tj kolo na ledu
kroutak pujde cestou nejmensiho odporu, tj kolo na ledu
-
Strosek
- Registrovaný
- Příspěvky: 840
- Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
- Bydliště: nemám :o(
- Klubové ID: 2567
Bez samosvoru se kolo na ledě posere z toho jak se bude protáčet a kolo na betonu na něj bude jen čumět, proč se tak snaží a vůbec mu nepomůže.mathias22 píše:a uz dost s tou matikou,jen mi reknete jaky je rozdil se samosvorem a bez nej? samosvor bude tocit obema kola kdyz je jedno na lede a druhe na betone?nebo jak?ja sem cely zblbly z tech vasich poctu a nm atd.!!!
ted se bavme ciste v praxi jak to vypada a nechte tech vysledku pres tabulky!
Se samosvorem se sice bude kolo na ledě bude zoufale protáčet, ale tentokrát kolo na betónu už bude pomáhat - silou dle poměru svornosti. Neznamená to vždy, že se bude taky protáčet - třeba jen bude uvádět auto do pohybu bez prokluzu.
- tím chci říct, že dost často se lidi pletou - vidí jen jednu čáru - třeba na mokrý trávě a vedle na asfaltu ani hovno - tak automaticky dojdou k závěru -
Prostě se špérou se auto dostane z hodně velkejch sraček. Dvě pracující kola oproti jednomu - to je kurevskej rozdíl.
Jinak může být taky nebezpečná. Prdel se dá daleko snáz utrhnout - myslím, hlavně, když to člověk nechce, nečeká.
Hlavne na vode je to so sperou obcas trochu zradne (teda ako pre koho, ked mas auto v ruke, tak je to naopak viac predvidatelne, ale pre nezainteresovaneho vodica je urcite open diff bezpecnejsi)... Inac tu je vidiet aj rozdiel spera/svarosvor (teda okrem "mierne" vykonnejsieho motoru v tej E36), ide mi to tam viditelne horsie, no:
http://www.youtube.com/watch?v=dMZfdCkYPig
http://www.youtube.com/watch?v=dMZfdCkYPig
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
To je super, oživit přes tři roky starou diskusi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Tady bylo napsáno vše důležité.major píše:... Svěrnost tedy značí procento hnacího momentu Mu , které může diferenciál přenést, když jedno z kol není schopno vůbec zabrat; běžný diferenciál bez lamel má S = 10-15 %, s třecími lamelami 20-40 %, ve speciálním provedení pro terénní vozidla až 50 %.
Místo lamelových třecích spojek se rovněž používá viskózni spojka , propojující v místě diferenciálu hnací hřídele obou kol. Tato spojka má sady perforovaných lamel, umístěných ve skříni naplněné fluidoplastickou kapalinou, která během několika relativních otoček lamel ohřátím vytvoří dlouhé molekuly a tím zvýší viskozitu; moment přenášený viskózní spojkou tak závisí na rozdílu otáček hřídelů MB= k. (n1-n2)1/2 ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
mathias22
- Registrovaný
- Příspěvky: 859
- Registrován: pát 13.06.2008 00:00
- Bydliště: Ostrava CITY
- Kontaktovat uživatele:
francis je nejak moc akcni myslim!proc si tady teda napsal kdyz je to tri roky stare tema!nikdo se te neprosil,a buzerovat si jdi jinde!Francis píše:Tady bylo napsáno vše důležité.major píše:... Svěrnost tedy značí procento hnacího momentu Mu , které může diferenciál přenést, když jedno z kol není schopno vůbec zabrat; běžný diferenciál bez lamel má S = 10-15 %, s třecími lamelami 20-40 %, ve speciálním provedení pro terénní vozidla až 50 %.
Místo lamelových třecích spojek se rovněž používá viskózni spojka , propojující v místě diferenciálu hnací hřídele obou kol. Tato spojka má sady perforovaných lamel, umístěných ve skříni naplněné fluidoplastickou kapalinou, která během několika relativních otoček lamel ohřátím vytvoří dlouhé molekuly a tím zvýší viskozitu; moment přenášený viskózní spojkou tak závisí na rozdílu otáček hřídelů MB= k. (n1-n2)1/2 ...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Citát z filmu: "Drž hubu a nic se ti nestane!" aneb pro dobrotu na žebrotu. Sám si to v textu najít neumíš a ještě budeš prudit?mathias22 píše:... francis je nejak moc akcni myslim!proc si tady teda napsal kdyz je to tri roky stare tema!nikdo se te neprosil,a buzerovat si jdi jinde!
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
