Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Samosvor???

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
stealth
Registrovaný
Příspěvky: 1905
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od stealth »

darmon píše:a to jeste muzu rozebrat jak to dovopravdy je a tim bych te zblbnul asi definitivne :) muzem to probrat vecer na kuse papiru :)
pokud mozno na rozmacenem pivnim tacku kreslit ohorelou sirkou, aby to melo atmosku, prosim :D
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#42 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

darmon-uplne staci, kdyz mi odpovis na toto:
auto na led/asfalt, mam danou petku, plnej plyn, auto stoji, motor dava plnej kroutak, kterej jde pres menic momentu (prevodovka) na druhej menic momentu (diferak), vstupni kroutak budeme uvazovat 100Nm... jaky je zatizeni Nm poloosy na kole na asfaltu (asf) versus zatizeni poloosy na ledu (led)... jednou pro samosvor (LSD, 50%), jednou pro obyc difec(NOR)

prosim odpoved ve tvaru-
modelova situace LSD, 50%= asf x Nm, led y Nm
mod sit NOR= asf e Nm, led f Nm
diky moc :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od darmon »

hanz> no to je uplne jednoduchy, ty totiz zijes v predstave ze motor dava plnej kroutak, protoze si zrejmne vysel z logiky ze motor ma dejme tomu pri 4500otackach kroutak dejmetomu 100nm, jenze to je max kroutak kterej motor umi dat, kroutak samozrejmne bude v tom aktualnim pripade takovej jaka bude trakce, kdyz bude jedno kolo na ledu tak treba tech malo a sice treba tech 10nm, to ze motor umi dat az 100 neni podstatny. kdyz to bude lsd s 25% tak proste na tom druhym kole bude 2.5nm, a v tomhle pripade bude motor davat 12.5nm bez ohledu na to ze umi vyvinout treba tech 100.
.
.
.
tak a abych ti zamotal uplne hlavu, tak tohle je ciste obecnej modelovej pripad, v realu by to vypadalo tak ze i na to kolo co neni na ledu by bylo 10nm a motor by daval 20 (+dejmetomu naky ztraty takze vic) nebo by tam nebylo deset ale treba osm :)
zalezi na sile ty spery :)

vic pripadne vecer sirkou na tacek :)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#44 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

ja ti rozumim, ale nejsi ochotnej to resit z te druhe strany, kdyz to bude videt lepe... asi souhlasis, ze je uplne jedno, kolik dava motor, proste budu brat jako fakt, ze na tu hrusku diferaku prichazi 100Nm a ja se te ptam viz vyse, kolik z tech Nm kam prijde... je to tak i v tech vzorcich, kdyz se na ne podivas, jak sem postnul nevim kdo
“Ability is what you're capable of doing.”
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od darmon »

jenze na hrusku diferaku nebude prichazet 100nm kdyz bude jedno kolo na ledu, led ma malou trakci a 100nm vubec neni treba na pohnuti kolem. A z motoru to bude brat kroutak kolik je potreba, neni nic jako vstupni kroutak,z tyhle logiky se to vubec neda brat.

kroutak pujde cestou nejmensiho odporu, tj kolo na ledu
Jirka-328
Registrovaný
Příspěvky: 494
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Pardubicko

#46 Příspěvek od Jirka-328 »

darmon píše: neni nic jako vstupni kroutak,z tyhle logiky se to vubec neda brat.




.....tak tak :idea:

Když měříš výkon na stolici tak ty válce mají odpor jako prase, proč asi. Aby ten moment mohla změřit. Jinak by neměla co měřit....
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#47 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

darmon píše:kroutak pujde cestou nejmensiho odporu, tj kolo na ledu


dik, to mi staci :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
mathias22
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pát 13.06.2008 00:00
Bydliště: Ostrava CITY
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od mathias22 »

a uz dost s tou matikou,jen mi reknete jaky je rozdil se samosvorem a bez nej? samosvor bude tocit obema kola kdyz je jedno na lede a druhe na betone?nebo jak?ja sem cely zblbly z tech vasich poctu a nm atd.!!!
ted se bavme ciste v praxi jak to vypada a nechte tech vysledku pres tabulky! :respect:
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#49 Příspěvek od Strosek »

mathias22 píše:a uz dost s tou matikou,jen mi reknete jaky je rozdil se samosvorem a bez nej? samosvor bude tocit obema kola kdyz je jedno na lede a druhe na betone?nebo jak?ja sem cely zblbly z tech vasich poctu a nm atd.!!!
ted se bavme ciste v praxi jak to vypada a nechte tech vysledku pres tabulky! :respect:


Bez samosvoru se kolo na ledě posere z toho jak se bude protáčet a kolo na betonu na něj bude jen čumět, proč se tak snaží a vůbec mu nepomůže.

Se samosvorem se sice bude kolo na ledě bude zoufale protáčet, ale tentokrát kolo na betónu už bude pomáhat - silou dle poměru svornosti. Neznamená to vždy, že se bude taky protáčet - třeba jen bude uvádět auto do pohybu bez prokluzu.
- tím chci říct, že dost často se lidi pletou - vidí jen jednu čáru - třeba na mokrý trávě a vedle na asfaltu ani hovno - tak automaticky dojdou k závěru - :( nemám samosvor - a on přitom třeba přítomen je - pracoval a stačilo to bohatě na uvedení do pohybu, kolo neztratilo adhezi - kdyby špéra nebyla přítomna, tak třeba na tom místě stráví auto podstatně delší čas - než to jedno kolo z těch sraček auto vyhrabe

Prostě se špérou se auto dostane z hodně velkejch sraček. Dvě pracující kola oproti jednomu - to je kurevskej rozdíl.

Jinak může být taky nebezpečná. Prdel se dá daleko snáz utrhnout - myslím, hlavně, když to člověk nechce, nečeká.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#50 Příspěvek od Helldiver »

Hlavne na vode je to so sperou obcas trochu zradne (teda ako pre koho, ked mas auto v ruke, tak je to naopak viac predvidatelne, ale pre nezainteresovaneho vodica je urcite open diff bezpecnejsi)... Inac tu je vidiet aj rozdiel spera/svarosvor (teda okrem "mierne" vykonnejsieho motoru v tej E36), ide mi to tam viditelne horsie, no:
http://www.youtube.com/watch?v=dMZfdCkYPig
Starosta
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 08.08.2007 00:00

#51 Příspěvek od Starosta »

Strosek píše:Bez samosvoru se kolo na ledě posere z toho jak se bude protáčet a kolo na betonu na něj bude jen čumět, proč se tak snaží a vůbec mu nepomůže.

Tak tohle je zdaleka nejluxusnější definice, co jsem kdy viděl :lol: :cool2:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

To je super, oživit přes tři roky starou diskusi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Starosta
Registrovaný
Příspěvky: 767
Registrován: stř 08.08.2007 00:00

#53 Příspěvek od Starosta »

Francis: mathias22 evidentne nedostal na predchozich peti strankach odpoved na dotaz ohledne samosvoru, tak se zeptal v prislusnem tematu, co je spatne? :)
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#54 Příspěvek od Strosek »

Dobře, že aspoň někdo používá fci "hledat" a nezakládá bezhlavě nová témata.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

major píše:... Svěrnost tedy značí procento hnacího momentu Mu , které může diferenciál přenést, když jedno z kol není schopno vůbec zabrat; běžný diferenciál bez lamel má S = 10-15 %, s třecími lamelami 20-40 %, ve speciálním provedení pro terénní vozidla až 50 %.
Místo lamelových třecích spojek se rovněž používá viskózni spojka , propojující v místě diferenciálu hnací hřídele obou kol. Tato spojka má sady perforovaných lamel, umístěných ve skříni naplněné fluidoplastickou kapalinou, která během několika relativních otoček lamel ohřátím vytvoří dlouhé molekuly a tím zvýší viskozitu; moment přenášený viskózní spojkou tak závisí na rozdílu otáček hřídelů MB= k. (n1-n2)1/2 ...

Tady bylo napsáno vše důležité.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#56 Příspěvek od Strosek »

Zajimavé na tomto celém je však to, že se člověk po cca 3 letech vrátí do hospody a může rovnou navázat na téma, který řešil před 3 lety. :twisted:
A takovou hospodu mám rád.
mathias22
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pát 13.06.2008 00:00
Bydliště: Ostrava CITY
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od mathias22 »

konecne to nekdo vzal na pravou miru!uz sem to jakes takes pochopil!a nepotrebovali sme k tomu ani zadne vzorecky! :respect:
mathias22
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pát 13.06.2008 00:00
Bydliště: Ostrava CITY
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od mathias22 »

Francis píše:
major píše:... Svěrnost tedy značí procento hnacího momentu Mu , které může diferenciál přenést, když jedno z kol není schopno vůbec zabrat; běžný diferenciál bez lamel má S = 10-15 %, s třecími lamelami 20-40 %, ve speciálním provedení pro terénní vozidla až 50 %.
Místo lamelových třecích spojek se rovněž používá viskózni spojka , propojující v místě diferenciálu hnací hřídele obou kol. Tato spojka má sady perforovaných lamel, umístěných ve skříni naplněné fluidoplastickou kapalinou, která během několika relativních otoček lamel ohřátím vytvoří dlouhé molekuly a tím zvýší viskozitu; moment přenášený viskózní spojkou tak závisí na rozdílu otáček hřídelů MB= k. (n1-n2)1/2 ...

Tady bylo napsáno vše důležité.


francis je nejak moc akcni myslim!proc si tady teda napsal kdyz je to tri roky stare tema!nikdo se te neprosil,a buzerovat si jdi jinde!
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

mathias22 píše:... francis je nejak moc akcni myslim!proc si tady teda napsal kdyz je to tri roky stare tema!nikdo se te neprosil,a buzerovat si jdi jinde!

Citát z filmu: "Drž hubu a nic se ti nestane!" aneb pro dobrotu na žebrotu. Sám si to v textu najít neumíš a ještě budeš prudit?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
vilejs
Registrovaný
Příspěvky: 976
Registrován: pát 27.06.2008 00:00
Bydliště: kaufland

#60 Příspěvek od vilejs »

uz sa nehadajte.odpoved bola a to je dolezite.aj ja som vdacny za vsetky info kazdemu.super veci som sa tu dozvedel.mrzi ma ze to vzdy konci takto skaredo.mam rad happy endy :D
Odpovědět