mathias22 píše:a uz dost s tou matikou,jen mi reknete jaky je rozdil se samosvorem a bez nej? samosvor bude tocit obema kola kdyz je jedno na lede a druhe na betone?nebo jak?ja sem cely zblbly z tech vasich poctu a nm atd.!!!
ted se bavme ciste v praxi jak to vypada a nechte tech vysledku pres tabulky!

Bez samosvoru se kolo na ledě posere z toho jak se bude protáčet a kolo na betonu na něj bude jen čumět, proč se tak snaží a vůbec mu nepomůže.
Se samosvorem se sice bude kolo na ledě bude zoufale protáčet, ale tentokrát kolo na betónu už bude pomáhat - silou dle poměru svornosti. Neznamená to vždy, že se bude taky protáčet - třeba jen bude uvádět auto do pohybu bez prokluzu.
- tím chci říct, že dost často se lidi pletou - vidí jen jednu čáru - třeba na mokrý trávě a vedle na asfaltu ani hovno - tak automaticky dojdou k závěru -

nemám samosvor - a on přitom třeba přítomen je - pracoval a stačilo to bohatě na uvedení do pohybu, kolo neztratilo adhezi - kdyby špéra nebyla přítomna, tak třeba na tom místě stráví auto podstatně delší čas - než to jedno kolo z těch sraček auto vyhrabe
Prostě se špérou se auto dostane z hodně velkejch sraček. Dvě pracující kola oproti jednomu - to je kurevskej rozdíl.
Jinak může být taky nebezpečná. Prdel se dá daleko snáz utrhnout - myslím, hlavně, když to člověk nechce, nečeká.