Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Dekarbonizace motoru

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Huska »

rychlo dekarbonizace všemi těmito přípravky apod = rychlé rozpouštění je velmi rizikové, že se odloupne větší kus, který " zateče ke kroužkům a násleně se zapeče mezi píst a válec. Při běhu motoru vydře stěnu válce = takové ty čmouhy po sundání hlavy.

Osobně bych šel cestou demontáže případně aditiva do paliva a postupného odstranění (v průběhu několika tisíc km).

Pár známých dělalo podobnými přípravky jak v odkazu a docela si to pochvalují, ale sm bych do toho nešel
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Ano, to máš pravdu. S provozovatelem tohoto zařízení jsme se na tom taky shodli, takže mám připravené dvě lahvičky aditiv do nádrže, pak teprv bych se pustil do toho rozprašování přípravku do sání.
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Klubové ID: 1036
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Fatal Design »

Fx píše:Ano, to máš pravdu. S provozovatelem tohoto zařízení jsme se na tom taky shodli, takže mám připravené dvě lahvičky aditiv do nádrže, pak teprv bych se pustil do toho rozprašování přípravku do sání.
Jaké konkrétně ? Zkusil bych to na manželčině autě :)
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#44 Příspěvek od mequi »

Na tom videjku pro benžínové motory bylo zobrazeno, že se karbon usazuje současně na ventilech, vstřikovačech atd. Když jsem měl vstřiky venku, nebyla na nich ani památka po zněčistění. Byla by to indice na to, že nemám zakarbonizovaný spalovací prostor?
HonzaK
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: úte 28.02.2006 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2676

#45 Příspěvek od HonzaK »

Dekarbonizaci tím systémem BG jsem osobně absolvoval na dieslovém motoru. Ovšem ne BMW. Intercooler a sání byly po tom jak dětská prdelka. Hlavu jsem teda kvůli prohlídce ventilů a válců potom nesundaval. :) Během toho procesu lezlo výfuku téměř nedýchatelné svinsvo. Pak výměna oleje. Motor měl pak trochu klidnější chod a asi i trochu lepší tah od spoda. Možná taky bylo způsobeno nemalou částkou vloženou do téhle procedůry a zbožným přáním :lol:
Pár známých to dělalo na benzínových motorech V8 (opět ne BMW) a tam byly výsledky celkem zajímavé. Sklidnil se volnoběh a klesla spotřeba cca o litr. To už jsou ovšem informace zprostředkované.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Fatal Design píše:Jaké konkrétně ? Zkusil bych to na manželčině autě :)
BG 44K... Nevím, jestli je dobrý nebo ne, každopádně je to od stejné značky jako to zařízení s kapačkou, tak jsem vzal to.

HonzaK: Já právě slyšel u benzinových motorů něco podobného... Asi do toho půjdu a nahodím reference.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ja když sem motor rozdelal , a videl kde vsude se karbon z oleje usazuje tak bych do neceho podbneho sel ... pockam na nejake reference :) castecne vycisteno mam , ale trebas sani hlinikový nevím jak už :roll:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00
Klubové ID: 2319

#48 Příspěvek od peshi »

Taky bych to zkusil, hlavně sání a palivový systém, mám V8 a má nízký volnoběh a lehké vibrace při volnoběhu, je někdo schopný v Praze, kdo to dělá? Jaká je cena? Nebo mám začít s tím BG 44K. Nahoďte zkušenosti, dík, peshi
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Peshi, mrkni na odkaz, co jsem sem dával. Já se tam v nejbližší době nedostanu, protože ještě pořád nemám OK pravý kotník = nemůžu řídit.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#50 Příspěvek od Kami1 »

lambda a katík si při tý kůře určitě budou chrochtat blahem,
vyndal bych při ní alespoň tu lambdu.

pokud se od začátku mění v motoru včas olej
a používá se kvalitní palivo (aditiva),
není potřeba karbon nikdy řešit
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Mně auto poslední dobou dlouhodobě stojí - zazimovávám, vloni jsem s E36 najel 1200 km, tj. ani ne dvě plné nádrže. Proto tohle řeším. Posledně "přes zimu" auto stálo 7 měsíců v garáži, nedělám si iluze o tom, že by použití volfobinu do nádrže zas tak extra pomohlo. Nějaké rady k tomu? Doporučení aditiv spíše než téhle procedury?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#52 Příspěvek od Kami1 »

dlouhodobý stání auta z tohodle hlediska motoru neškodí

pokud se někdo rozhoduje a neví, tak mu třeba pomůže stručné shrnutí (obecně):

co se stane...
když budu používat fajnovej (aditivovanej) benzín:
+ má aditiva pro čištění pal systému
++ má čistící schopnost spal. prostoru
++ mívá vyšší OČ (menší spotřeba, měkčí chod)
- je dražší
*pokud je motor (spalovací prostory) zakarbonován,
fajnovej benzín ho při dlouhodobým (nemyslím pár nádrží) spontálně vyčistí bez nutnosti dalších "výpomůcek"

když budu používat obyč benzín:
+ """rozumná""" cena
- zvýšené riziko závady na vstřikování
- zvýšené riziko detonací (komprese)
- zvýšené riziko horšího zapalování
- zvýšené riziko havárie ventilu
* všechny benály bývají většinou nějak aditivovaný,
takže ty rizika jsou v podstatě malá,
ale oproti fajnovýmu jsou prostě vyšší

když si budu kupovat obyč a aditivovat sám:
+ budu mít jistotu, že mám fajnovej
+ budu mít z toho dobrej pocit
+ možnost aditivovat si na míru (volba výběru)
- určitá pracnost
- nutnost shánění/kupování aditiv
* cena vůči kupovanýmu fajnovýmu +- stejná

když si budu fajnovej místo doaditivování kupovat:
++ je to pohodlnější
- riziko, že budu podveden
* pokud jednou začas natankuju od nějakýho šidiče,
tak je mototor stále z dlouhodobýho hlediska provozován na fajnovej
(v podstatě se nic nestane)

když si nechám motor odkarbonvat:
++ čistý spalovací prostor
+++ pokud byl spalovací prostor opravdu dost zasrán, zlepšení jeho chodu, výkonu a spotřeby
+ dobrej pocit, že v motoru nejsou sračky, který tam nehci
-- vysoká cena
- při provozu na fajnovej zbytečnost
- po pár nádržích se to stejně začne zasírat (trochu i na fajnovej)
- riziko nehody ventilu
- nedělá to dobře katu a lambdě, snížení životnosti (můj osobní, ničím nepodložený názor)
* při provozu na fajnovej zbytečnost,
fajnovej odvede stejnou práci bez těch rizik, ale zas za delší dobu

můj názor na odkarbonování vodou:
++ nízká cena
++čistý spalovací prostor
+++ pokud byl spalovací prostor opravdu dost zasrán, zlepšení jeho chodu, výkonu a spotřeby
+ dobrej pocit, že v motoru nejsou sračky, který tam nehci
+ dobrej pocit z vykonané práce
- při provozu na fajnovej zbytečnost
- po pár nádržích se to stejně začne zasírat
- riziko nehody ventilu
- nedělá to dobře katu a lambdě, snížení životnosti, lepší ale než při čištění chemií
* při provozu na fajnovej zbytečnost,
fajnovej odvede stejnou práci bez těch rizik, ale zas za delší dobu
* dělat to vodní mlhou (dle mě ideál stříkací pistole a kompresor),
lejt tam vodu s petflašky je povoleno jen idiotům
* olej po procedůře netřeba měnit (dělat na zahřátým motoru, pak 20 minut projet)
* dělat to při 2/4 - 3/4 max. rpm
** pokud někdy budu nucen na svým autě sundat hlavu, tak to zkusím udělat na polovině válců, aby bylo možný zjistit efektivitu procedury
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Klubové ID: 2535
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od RomanSvach »

Kami1 píše: když si budu kupovat obyč a aditivovat sám:

+ budu mít z toho dobrej pocit
:thumbsup:

jinak vlastni aditivace je teda vyrazne levnejsi nez kupovat uz aditivovany.
akorat nesmis kupovat ty male pixly ale koupit to v poradnem baleni(je to trosku investice ale vydrzi to dlouuuuho. no a pokud je to pro nekoho moc kupovat si zasobu aditiva na rok dopredu tak to jde objednat a na nejakem srazu rozprodat....

na litr to vyjde do 25 hlaleru a to jak u benzinu tak nafty

ale ten pocit... ze pro ten motor neco delas ten je k nezaplaceni :-)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Díky za velice hezké shrnutí, vážím si toho, že jsi tomu věnoval čas.

Stále jsem tedy na vážkách, jestli je to dobrý nápad nebo ne. Bohužel do benzinu člověk nevidí a nějakou dobu to auto jezdilo na benzin bez aditiv dodávaných do nádrže (v mém případě lehce přes 200t km). Jestli auto jezdilo na kvalitní benzin či nikoliv není tak snadné odhalit, proto mě ostatně tahle problematika zajímá.

Jak jsem psal v svém prvním postu do tohoto topiku, zajímá mě to hlavně proto, že jsem viděl dva motory M52 s podobným nájezdem, jako mám já, provozované kousek ode mě, které na karbon zakukaly - jednoho krásného dne přišla ztráta komprese kvůli karbonu a majitelé museli dělat hlavu...

EDIT: Když už jsme tedy u toho, jaká aditiva jsou vhodná? Teď jsem na doporučení koupil tu 44K, nicméně je to 500 Kč na jednu nádrž. Rozhodně to tedy není na každodenní jezdění a tankování.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od paveld »

Co jim ten karbon udělal že ztratili kompresi? Oloupal se a vydřelo se něco?
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Klubové ID: 2535
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od RomanSvach »

sry ze se vam tad do toho plantam ale co se tyce tech aditiv co tam clovek leje furt tak pohledej vif super benzin aditiv.
co se tyce nafty tak je to spicka na trhu a v benzinu to asi nebude o moc jine.
ti co napisou na flaskku tak plati, neslibuji zadne super navyseni vykonu atd.. ale zas dodrzujou co slibi

maj tam napsano tohle
ViF Super benzín aditiv je multifunkční aditiv do benzínu nové generace
- dlouhodobým používáním snižuje spotřebu paliva v průměru o 5-7%
- udržuje motor a palivový systém v dokonalé čistotě
- snižuje tření motoru a tím zvyšuje jeho výkon
- zlepšuje studený start motoru
- chrání celý palivový systém před korozí
- zachovává plnou funkci a životnost katalyzátoru
- púsobí preventivně proti zvyšování požadavku na oktanové číslo
- je kompaktibilní se všemi druhy motorových olejů a jinými obvyklými aditivy
- je účinný ve všwch typech motorových benzínů bez ohledu na jejich složení
- dlouhodobě udržuje nastavení motoru na volnoběh
- zajišťuje neměnnou kvalitu paliva i při jeho dlouhodobém skladování
Návod k použití
- přípravek se dávkuje v poměru 1:1000 do nádrže automobilu před tankováním
- odměrka na uzávěru usnadňuje správné dávkování, její obsah je 20 ml a vystačí k ošetření až 20 l automobilového benzínu.

nejsou to zadni salati, dodavaj pro cepro(euroil) benzinu a ceskou rafinerskou
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#57 Příspěvek od Kami1 »

smyslem formy mého předchozího příspěvku bylo vyvarování se pokud možno nějakých konkrétních rad,
aby si každej zvolil řešení dle vlastní úvahy.

Ač jsem se to snažil psát co nejobjektivněji, tak bych řek, že se mi to nepodařilo.
Rada vždy vychází ze znalostí, zkušeností, povahy a dalších atributů daného rádce a ty mohou být v mnoha okolnostech různý.

Pokud chceš pro motor udělat maximum, tak jediný opravdový řešení je GO.
Vše ostatní je výsledek kompromisů a zvážení rizik ( a to je velmi individuální)

osobně bych po koupi starého auta provedl to odkarbonování + dekarb sračku do oleje (a počítal s nějakými komplikacemi),
zvolil bych si dobrej olej a přiměřeně často bych jej měnil,
tankoval kvalitní palivo a považoval bych to, že jsem pro dobro motoru udělal maximum (maximum je ta GO, ale toto je pro mě kompromis kvůli ceně)
a už nikdy další dekarb sračky nepoužíval.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Kamile, právě i za to, jak jsi to napsal, ti děkuju, protože já se na to koukám podobně. Dělat GO motoru, který jde normálně, mi přijde zbytečné. Moje auto není po deseti majitelích, já jsem celkově druhý majitel a mám to auto už skoro pět let.

Normálně ovšem šly i ty dva motory, o kterých mluvím, až do poslední chvíle - až jednou nenastartovaly, startér točil už podle zvuku bez odporu. Šlo o to, že se zakarbonovaly ventily, přitvrdlo to na nich a následně to přestalo mít tlaky.

Spíš mi tedy jde o to, něco pro to udělat v rámci možností. Přístup, jaký k tomu podle toho, co jsi napsal, máš, mám taky. Udělal bych to jednou a dost, rozhodně to nepovažuju za nutnou pravidelnou proceduru, zároveň taky nevěřím na různé zázračné preparáty, byť mi o nich (RVS technologie) básnil i docent Kreibich, kterého jsem měl ČVUT na povrchové úpravy. Zároveň ale říkal, že jiní, kteří jsou rovněž kapacity v oboru, se mu pro toto smějí.

Ono je to logické, kosmodisků, PS23 a nožů, které přeříznou kladivo, už bylo dost... Člověk je pak hodně obezřetný a nevěří ani tomu, co může fungovat.

Asi do toho tedy nakonec půjdu s tím, že tam je nějaké riziko,
Odpovědět