Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Dekarbonizace motoru
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
rychlo dekarbonizace všemi těmito přípravky apod = rychlé rozpouštění je velmi rizikové, že se odloupne větší kus, který " zateče ke kroužkům a násleně se zapeče mezi píst a válec. Při běhu motoru vydře stěnu válce = takové ty čmouhy po sundání hlavy.
Osobně bych šel cestou demontáže případně aditiva do paliva a postupného odstranění (v průběhu několika tisíc km).
Pár známých dělalo podobnými přípravky jak v odkazu a docela si to pochvalují, ale sm bych do toho nešel
Osobně bych šel cestou demontáže případně aditiva do paliva a postupného odstranění (v průběhu několika tisíc km).
Pár známých dělalo podobnými přípravky jak v odkazu a docela si to pochvalují, ale sm bych do toho nešel




-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Klubové ID: 1036
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 143
- Registrován: úte 28.02.2006 01:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 2676
Dekarbonizaci tím systémem BG jsem osobně absolvoval na dieslovém motoru. Ovšem ne BMW. Intercooler a sání byly po tom jak dětská prdelka. Hlavu jsem teda kvůli prohlídce ventilů a válců potom nesundaval.
Během toho procesu lezlo výfuku téměř nedýchatelné svinsvo. Pak výměna oleje. Motor měl pak trochu klidnější chod a asi i trochu lepší tah od spoda. Možná taky bylo způsobeno nemalou částkou vloženou do téhle procedůry a zbožným přáním
Pár známých to dělalo na benzínových motorech V8 (opět ne BMW) a tam byly výsledky celkem zajímavé. Sklidnil se volnoběh a klesla spotřeba cca o litr. To už jsou ovšem informace zprostředkované.


Pár známých to dělalo na benzínových motorech V8 (opět ne BMW) a tam byly výsledky celkem zajímavé. Sklidnil se volnoběh a klesla spotřeba cca o litr. To už jsou ovšem informace zprostředkované.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
ja když sem motor rozdelal , a videl kde vsude se karbon z oleje usazuje tak bych do neceho podbneho sel ... pockam na nejake reference
castecne vycisteno mam , ale trebas sani hlinikový nevím jak už 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Mně auto poslední dobou dlouhodobě stojí - zazimovávám, vloni jsem s E36 najel 1200 km, tj. ani ne dvě plné nádrže. Proto tohle řeším. Posledně "přes zimu" auto stálo 7 měsíců v garáži, nedělám si iluze o tom, že by použití volfobinu do nádrže zas tak extra pomohlo. Nějaké rady k tomu? Doporučení aditiv spíše než téhle procedury?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
dlouhodobý stání auta z tohodle hlediska motoru neškodí
pokud se někdo rozhoduje a neví, tak mu třeba pomůže stručné shrnutí (obecně):
co se stane...
když budu používat fajnovej (aditivovanej) benzín:
+ má aditiva pro čištění pal systému
++ má čistící schopnost spal. prostoru
++ mívá vyšší OČ (menší spotřeba, měkčí chod)
- je dražší
*pokud je motor (spalovací prostory) zakarbonován,
fajnovej benzín ho při dlouhodobým (nemyslím pár nádrží) spontálně vyčistí bez nutnosti dalších "výpomůcek"
když budu používat obyč benzín:
+ """rozumná""" cena
- zvýšené riziko závady na vstřikování
- zvýšené riziko detonací (komprese)
- zvýšené riziko horšího zapalování
- zvýšené riziko havárie ventilu
* všechny benály bývají většinou nějak aditivovaný,
takže ty rizika jsou v podstatě malá,
ale oproti fajnovýmu jsou prostě vyšší
když si budu kupovat obyč a aditivovat sám:
+ budu mít jistotu, že mám fajnovej
+ budu mít z toho dobrej pocit
+ možnost aditivovat si na míru (volba výběru)
- určitá pracnost
- nutnost shánění/kupování aditiv
* cena vůči kupovanýmu fajnovýmu +- stejná
když si budu fajnovej místo doaditivování kupovat:
++ je to pohodlnější
- riziko, že budu podveden
* pokud jednou začas natankuju od nějakýho šidiče,
tak je mototor stále z dlouhodobýho hlediska provozován na fajnovej
(v podstatě se nic nestane)
když si nechám motor odkarbonvat:
++ čistý spalovací prostor
+++ pokud byl spalovací prostor opravdu dost zasrán, zlepšení jeho chodu, výkonu a spotřeby
+ dobrej pocit, že v motoru nejsou sračky, který tam nehci
-- vysoká cena
- při provozu na fajnovej zbytečnost
- po pár nádržích se to stejně začne zasírat (trochu i na fajnovej)
- riziko nehody ventilu
- nedělá to dobře katu a lambdě, snížení životnosti (můj osobní, ničím nepodložený názor)
* při provozu na fajnovej zbytečnost,
fajnovej odvede stejnou práci bez těch rizik, ale zas za delší dobu
můj názor na odkarbonování vodou:
++ nízká cena
++čistý spalovací prostor
+++ pokud byl spalovací prostor opravdu dost zasrán, zlepšení jeho chodu, výkonu a spotřeby
+ dobrej pocit, že v motoru nejsou sračky, který tam nehci
+ dobrej pocit z vykonané práce
- při provozu na fajnovej zbytečnost
- po pár nádržích se to stejně začne zasírat
- riziko nehody ventilu
- nedělá to dobře katu a lambdě, snížení životnosti, lepší ale než při čištění chemií
* při provozu na fajnovej zbytečnost,
fajnovej odvede stejnou práci bez těch rizik, ale zas za delší dobu
* dělat to vodní mlhou (dle mě ideál stříkací pistole a kompresor),
lejt tam vodu s petflašky je povoleno jen idiotům
* olej po procedůře netřeba měnit (dělat na zahřátým motoru, pak 20 minut projet)
* dělat to při 2/4 - 3/4 max. rpm
** pokud někdy budu nucen na svým autě sundat hlavu, tak to zkusím udělat na polovině válců, aby bylo možný zjistit efektivitu procedury
pokud se někdo rozhoduje a neví, tak mu třeba pomůže stručné shrnutí (obecně):
co se stane...
když budu používat fajnovej (aditivovanej) benzín:
+ má aditiva pro čištění pal systému
++ má čistící schopnost spal. prostoru
++ mívá vyšší OČ (menší spotřeba, měkčí chod)
- je dražší
*pokud je motor (spalovací prostory) zakarbonován,
fajnovej benzín ho při dlouhodobým (nemyslím pár nádrží) spontálně vyčistí bez nutnosti dalších "výpomůcek"
když budu používat obyč benzín:
+ """rozumná""" cena
- zvýšené riziko závady na vstřikování
- zvýšené riziko detonací (komprese)
- zvýšené riziko horšího zapalování
- zvýšené riziko havárie ventilu
* všechny benály bývají většinou nějak aditivovaný,
takže ty rizika jsou v podstatě malá,
ale oproti fajnovýmu jsou prostě vyšší
když si budu kupovat obyč a aditivovat sám:
+ budu mít jistotu, že mám fajnovej
+ budu mít z toho dobrej pocit
+ možnost aditivovat si na míru (volba výběru)
- určitá pracnost
- nutnost shánění/kupování aditiv
* cena vůči kupovanýmu fajnovýmu +- stejná
když si budu fajnovej místo doaditivování kupovat:
++ je to pohodlnější
- riziko, že budu podveden
* pokud jednou začas natankuju od nějakýho šidiče,
tak je mototor stále z dlouhodobýho hlediska provozován na fajnovej
(v podstatě se nic nestane)
když si nechám motor odkarbonvat:
++ čistý spalovací prostor
+++ pokud byl spalovací prostor opravdu dost zasrán, zlepšení jeho chodu, výkonu a spotřeby
+ dobrej pocit, že v motoru nejsou sračky, který tam nehci
-- vysoká cena
- při provozu na fajnovej zbytečnost
- po pár nádržích se to stejně začne zasírat (trochu i na fajnovej)
- riziko nehody ventilu
- nedělá to dobře katu a lambdě, snížení životnosti (můj osobní, ničím nepodložený názor)
* při provozu na fajnovej zbytečnost,
fajnovej odvede stejnou práci bez těch rizik, ale zas za delší dobu
můj názor na odkarbonování vodou:
++ nízká cena
++čistý spalovací prostor
+++ pokud byl spalovací prostor opravdu dost zasrán, zlepšení jeho chodu, výkonu a spotřeby
+ dobrej pocit, že v motoru nejsou sračky, který tam nehci
+ dobrej pocit z vykonané práce
- při provozu na fajnovej zbytečnost
- po pár nádržích se to stejně začne zasírat
- riziko nehody ventilu
- nedělá to dobře katu a lambdě, snížení životnosti, lepší ale než při čištění chemií
* při provozu na fajnovej zbytečnost,
fajnovej odvede stejnou práci bez těch rizik, ale zas za delší dobu
* dělat to vodní mlhou (dle mě ideál stříkací pistole a kompresor),
lejt tam vodu s petflašky je povoleno jen idiotům
* olej po procedůře netřeba měnit (dělat na zahřátým motoru, pak 20 minut projet)
* dělat to při 2/4 - 3/4 max. rpm
** pokud někdy budu nucen na svým autě sundat hlavu, tak to zkusím udělat na polovině válců, aby bylo možný zjistit efektivitu procedury
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř 01.09.2010 00:00
- Bydliště: Luhačovice
- Klubové ID: 2535
- Kontaktovat uživatele:
Kami1 píše: když si budu kupovat obyč a aditivovat sám:
+ budu mít z toho dobrej pocit

jinak vlastni aditivace je teda vyrazne levnejsi nez kupovat uz aditivovany.
akorat nesmis kupovat ty male pixly ale koupit to v poradnem baleni(je to trosku investice ale vydrzi to dlouuuuho. no a pokud je to pro nekoho moc kupovat si zasobu aditiva na rok dopredu tak to jde objednat a na nejakem srazu rozprodat....
na litr to vyjde do 25 hlaleru a to jak u benzinu tak nafty
ale ten pocit... ze pro ten motor neco delas ten je k nezaplaceni

-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Díky za velice hezké shrnutí, vážím si toho, že jsi tomu věnoval čas.
Stále jsem tedy na vážkách, jestli je to dobrý nápad nebo ne. Bohužel do benzinu člověk nevidí a nějakou dobu to auto jezdilo na benzin bez aditiv dodávaných do nádrže (v mém případě lehce přes 200t km). Jestli auto jezdilo na kvalitní benzin či nikoliv není tak snadné odhalit, proto mě ostatně tahle problematika zajímá.
Jak jsem psal v svém prvním postu do tohoto topiku, zajímá mě to hlavně proto, že jsem viděl dva motory M52 s podobným nájezdem, jako mám já, provozované kousek ode mě, které na karbon zakukaly - jednoho krásného dne přišla ztráta komprese kvůli karbonu a majitelé museli dělat hlavu...
EDIT: Když už jsme tedy u toho, jaká aditiva jsou vhodná? Teď jsem na doporučení koupil tu 44K, nicméně je to 500 Kč na jednu nádrž. Rozhodně to tedy není na každodenní jezdění a tankování.
Stále jsem tedy na vážkách, jestli je to dobrý nápad nebo ne. Bohužel do benzinu člověk nevidí a nějakou dobu to auto jezdilo na benzin bez aditiv dodávaných do nádrže (v mém případě lehce přes 200t km). Jestli auto jezdilo na kvalitní benzin či nikoliv není tak snadné odhalit, proto mě ostatně tahle problematika zajímá.
Jak jsem psal v svém prvním postu do tohoto topiku, zajímá mě to hlavně proto, že jsem viděl dva motory M52 s podobným nájezdem, jako mám já, provozované kousek ode mě, které na karbon zakukaly - jednoho krásného dne přišla ztráta komprese kvůli karbonu a majitelé museli dělat hlavu...
EDIT: Když už jsme tedy u toho, jaká aditiva jsou vhodná? Teď jsem na doporučení koupil tu 44K, nicméně je to 500 Kč na jednu nádrž. Rozhodně to tedy není na každodenní jezdění a tankování.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 286
- Registrován: stř 01.09.2010 00:00
- Bydliště: Luhačovice
- Klubové ID: 2535
- Kontaktovat uživatele:
sry ze se vam tad do toho plantam ale co se tyce tech aditiv co tam clovek leje furt tak pohledej vif super benzin aditiv.
co se tyce nafty tak je to spicka na trhu a v benzinu to asi nebude o moc jine.
ti co napisou na flaskku tak plati, neslibuji zadne super navyseni vykonu atd.. ale zas dodrzujou co slibi
maj tam napsano tohle
ViF Super benzín aditiv je multifunkční aditiv do benzínu nové generace
- dlouhodobým používáním snižuje spotřebu paliva v průměru o 5-7%
- udržuje motor a palivový systém v dokonalé čistotě
- snižuje tření motoru a tím zvyšuje jeho výkon
- zlepšuje studený start motoru
- chrání celý palivový systém před korozí
- zachovává plnou funkci a životnost katalyzátoru
- púsobí preventivně proti zvyšování požadavku na oktanové číslo
- je kompaktibilní se všemi druhy motorových olejů a jinými obvyklými aditivy
- je účinný ve všwch typech motorových benzínů bez ohledu na jejich složení
- dlouhodobě udržuje nastavení motoru na volnoběh
- zajišťuje neměnnou kvalitu paliva i při jeho dlouhodobém skladování
Návod k použití
- přípravek se dávkuje v poměru 1:1000 do nádrže automobilu před tankováním
- odměrka na uzávěru usnadňuje správné dávkování, její obsah je 20 ml a vystačí k ošetření až 20 l automobilového benzínu.
nejsou to zadni salati, dodavaj pro cepro(euroil) benzinu a ceskou rafinerskou
co se tyce nafty tak je to spicka na trhu a v benzinu to asi nebude o moc jine.
ti co napisou na flaskku tak plati, neslibuji zadne super navyseni vykonu atd.. ale zas dodrzujou co slibi
maj tam napsano tohle
ViF Super benzín aditiv je multifunkční aditiv do benzínu nové generace
- dlouhodobým používáním snižuje spotřebu paliva v průměru o 5-7%
- udržuje motor a palivový systém v dokonalé čistotě
- snižuje tření motoru a tím zvyšuje jeho výkon
- zlepšuje studený start motoru
- chrání celý palivový systém před korozí
- zachovává plnou funkci a životnost katalyzátoru
- púsobí preventivně proti zvyšování požadavku na oktanové číslo
- je kompaktibilní se všemi druhy motorových olejů a jinými obvyklými aditivy
- je účinný ve všwch typech motorových benzínů bez ohledu na jejich složení
- dlouhodobě udržuje nastavení motoru na volnoběh
- zajišťuje neměnnou kvalitu paliva i při jeho dlouhodobém skladování
Návod k použití
- přípravek se dávkuje v poměru 1:1000 do nádrže automobilu před tankováním
- odměrka na uzávěru usnadňuje správné dávkování, její obsah je 20 ml a vystačí k ošetření až 20 l automobilového benzínu.
nejsou to zadni salati, dodavaj pro cepro(euroil) benzinu a ceskou rafinerskou
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
smyslem formy mého předchozího příspěvku bylo vyvarování se pokud možno nějakých konkrétních rad,
aby si každej zvolil řešení dle vlastní úvahy.
Ač jsem se to snažil psát co nejobjektivněji, tak bych řek, že se mi to nepodařilo.
Rada vždy vychází ze znalostí, zkušeností, povahy a dalších atributů daného rádce a ty mohou být v mnoha okolnostech různý.
Pokud chceš pro motor udělat maximum, tak jediný opravdový řešení je GO.
Vše ostatní je výsledek kompromisů a zvážení rizik ( a to je velmi individuální)
osobně bych po koupi starého auta provedl to odkarbonování + dekarb sračku do oleje (a počítal s nějakými komplikacemi),
zvolil bych si dobrej olej a přiměřeně často bych jej měnil,
tankoval kvalitní palivo a považoval bych to, že jsem pro dobro motoru udělal maximum (maximum je ta GO, ale toto je pro mě kompromis kvůli ceně)
a už nikdy další dekarb sračky nepoužíval.
aby si každej zvolil řešení dle vlastní úvahy.
Ač jsem se to snažil psát co nejobjektivněji, tak bych řek, že se mi to nepodařilo.
Rada vždy vychází ze znalostí, zkušeností, povahy a dalších atributů daného rádce a ty mohou být v mnoha okolnostech různý.
Pokud chceš pro motor udělat maximum, tak jediný opravdový řešení je GO.
Vše ostatní je výsledek kompromisů a zvážení rizik ( a to je velmi individuální)
osobně bych po koupi starého auta provedl to odkarbonování + dekarb sračku do oleje (a počítal s nějakými komplikacemi),
zvolil bych si dobrej olej a přiměřeně často bych jej měnil,
tankoval kvalitní palivo a považoval bych to, že jsem pro dobro motoru udělal maximum (maximum je ta GO, ale toto je pro mě kompromis kvůli ceně)
a už nikdy další dekarb sračky nepoužíval.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Kamile, právě i za to, jak jsi to napsal, ti děkuju, protože já se na to koukám podobně. Dělat GO motoru, který jde normálně, mi přijde zbytečné. Moje auto není po deseti majitelích, já jsem celkově druhý majitel a mám to auto už skoro pět let.
Normálně ovšem šly i ty dva motory, o kterých mluvím, až do poslední chvíle - až jednou nenastartovaly, startér točil už podle zvuku bez odporu. Šlo o to, že se zakarbonovaly ventily, přitvrdlo to na nich a následně to přestalo mít tlaky.
Spíš mi tedy jde o to, něco pro to udělat v rámci možností. Přístup, jaký k tomu podle toho, co jsi napsal, máš, mám taky. Udělal bych to jednou a dost, rozhodně to nepovažuju za nutnou pravidelnou proceduru, zároveň taky nevěřím na různé zázračné preparáty, byť mi o nich (RVS technologie) básnil i docent Kreibich, kterého jsem měl ČVUT na povrchové úpravy. Zároveň ale říkal, že jiní, kteří jsou rovněž kapacity v oboru, se mu pro toto smějí.
Ono je to logické, kosmodisků, PS23 a nožů, které přeříznou kladivo, už bylo dost... Člověk je pak hodně obezřetný a nevěří ani tomu, co může fungovat.
Asi do toho tedy nakonec půjdu s tím, že tam je nějaké riziko,
Normálně ovšem šly i ty dva motory, o kterých mluvím, až do poslední chvíle - až jednou nenastartovaly, startér točil už podle zvuku bez odporu. Šlo o to, že se zakarbonovaly ventily, přitvrdlo to na nich a následně to přestalo mít tlaky.
Spíš mi tedy jde o to, něco pro to udělat v rámci možností. Přístup, jaký k tomu podle toho, co jsi napsal, máš, mám taky. Udělal bych to jednou a dost, rozhodně to nepovažuju za nutnou pravidelnou proceduru, zároveň taky nevěřím na různé zázračné preparáty, byť mi o nich (RVS technologie) básnil i docent Kreibich, kterého jsem měl ČVUT na povrchové úpravy. Zároveň ale říkal, že jiní, kteří jsou rovněž kapacity v oboru, se mu pro toto smějí.
Ono je to logické, kosmodisků, PS23 a nožů, které přeříznou kladivo, už bylo dost... Člověk je pak hodně obezřetný a nevěří ani tomu, co může fungovat.
Asi do toho tedy nakonec půjdu s tím, že tam je nějaké riziko,