Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60/E61 ATE power disc + ceramic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#21 Příspěvek od madmarty »

Jergus píše:Potvrzuju, ATE ceramic nešpiněj kola. Mimo to ještě nebrzděj a keramický (v tom závodním slova smyslu) taky nejsou. Jenom jiný (bílý) pojivo, který nešpiní (resp. není vidět). Moje zkušenost je zatím ta, že nejlíp brzdí originál a vzhledem k výdrži je to možná i poměrně levný řešení....
Na jiném kombíku a na SUV se mi chovaly tak, že studené brzdí mín, ale dostatečně. Po zahřátí je nástup rychlý a učinek téměř okamžitý a po velkém ohřátí stále brzdí. Vadnutí mají posunuté dost dál. Ale dle auta atd. Jelikož jsem na tom kombíku najel 453tis km a vyzkoušel vicero brzd, myslím že rozdíl jsem poznal ;-) Na SUV, ale spíš je to auto terénní, to samé chování, jen najeto tam mám míň. Ale stačilo dát "keramické" desky na normální měkké, nebo příliš tvrdé kotouče a bylo to na prd. Prostě nemíchat jablka a hrušky.

Ale nic mi nikdy nebrzdilo víc jak Lancia Lybra s brzdama z prvovýroby, pár lidí by mohlo vyprávět, když jsem jim auto půjčil a neměli zapnuté pásy :) Zda tam byly desky keramický netuším, ale ani ATE, Brembo nebo original Lancia/Fiat už nebrzdily stejně. Někdy je to boj...

Chce-li někdo jezdit fakt jako psychodobytek a požaduje účinek skutečných keramických brzd tak nebrat žádný takovýhle řešení, ale volit skutečně sportovní brzdy (celé KITy). Já bych keramický desky a k tomu vhodné kotouče nijak nezatracoval. Taky nutno brát ohled na pajcované výrobky, i ATE má problém s kopiema, které jsou k nerozeznání. Stejný problém mělo SKF s ložiskama, taky to začali žluťáci kopírovat... Potom snadno člověk získá špatnou zkušenost když nevědomě koupí padělek :(
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#22 Příspěvek od madmarty »

sonyk02 píše:Tak sem pohledal to foto. pro porovnání přední a zadní, stejný nájezd od nových (vše ate + desky ceramic)
Ty zadní byly pak ještě před výměnou ještě horší, účinná brzdná plocha byla tak 50-60% .

Zdá se mi, že se potvrzuje nekombinovat keramický desky s nevhodnýma kotoučema. Nevím jak jiné firmy, ale ATE přímo někde psalo že Ceramic jsou vhodný pro Power disc, ale už nepsali že opačně to vhodný není :) Podobně mi dopadla kombinace Zimmerman vrtaný a ATE Ceramic :( Dal jsem potom ATE nonCeramic a klid.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#23 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Mám na e60 FL oem sadu menších kotoučů 324mm a ze by to málo brzdilo mi nepřijde, stejně tak vadnutí bude možná problém na okruhu, ale na silnici vůbec...
“Ability is what you're capable of doing.”
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#24 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

A jaký používáš desky? OEM teď myšleno díl koupený v BMW? Brzdí velice dobře, ale špiní moc. Ty "ceramic" desky jsou zas tvrdý a žerou běžný kotouče.

Ještě bych si dovolil rozdělit přední kotouče pro E60 a spol. podle motorizace na "malé" 310mm, "střední" 324mm a "velké" 345mm.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#25 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

sirius
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: ned 23.02.2014 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#26 Příspěvek od sirius »

madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#27 Příspěvek od madmarty »

Dík za odkaz. Jojo, je to zajímavé, když samo ATE doporučuje Ceramic k Powerdiscum a tady píšou opak. Z vlastních zkušeností nemůžu souhlasit se vším co tam píšou, ale nelze to brát obecně. Jezdil jsem různý keramický desky a ne všechny šly hodit do stejného pytle. Brzy sem hodím fotky nových Powerdiscu+Ceramic, první dojmy z nových brzd už jsou na světě, brzy se trochu zajedou a dojmy přibudou :)
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#28 Příspěvek od madmarty »

Tak brzdy vyměněny. Totic díky za ty zadky :) Postupně budu doplňovat podle toho jak budou zajeté a jeté atd.

Přední staré byly Meyle s deskama téže značky, zadní desky byly Barum, wtf? !!! a kotouče neznámé. Auto brzdilo, ale občas jsem měl pocit že auta se přibližují rychleji než co dokážu ubrzdit, čumák celý takže asi brzdí dobře. Na zadních jsem najel cca 85tis km a na autě už byly, na předních které se měnily už za mě cca 50-60tis km najeto.

Najeto cca 20 km

Jednorázová výměna za ATE Power disc + desky ATE Ceramic na všech kolech. První dojem strašný, první metry hučení a bručení, dunění od nápravy při brždění, brzdy velmi neúčinné. Po několika málo kilometrech a pár ostřejších zabrzdění ( např. z 120kmh na 80kmh) se hluk od brždění ztrácel a brzdy začínaly brzdit.

Po cca 20km začaly brzdit víc než ta původní sestava. Ale nezkoušeno "až na krev".


Najeto celkem cca 400 km

Po cca 400km, během kterých několik těch řidičů kteří buď ignorují provoz v levém pruhu nebo jej v tomto pruhu úmyslně omezují aby si ve svém pekáči nepřišli trapně, se docela rychle brzdy zajely. Zatím jsem jim nijak "nenakládal" a dávám jim čas. Hluk při brždění značně poklesl a účinek dobrý. Dle vizuální kontroly kotoučů ještě desky nebrzdí celou plochou, ale "sedají si". Brzdy jsou ale hezké i přes malé hliníky 17", na větších by asi vypadaly lépe. dělají radost. A hlavně brzdí.

Najeto celkem cca 1500km
Brzdy už jsou zajetější. Bylo nutno několikrát ostřejc zabrzdit, v kamiónech snad už řídí i prasata ? Bržděno k tomu i motorem a vočima. Kotouče už značí že desky brzdí celou plochou, drážky v kotoučích asi urychlily obroušení :) Při delším brždění je slyšet trochu dunivé bručení, jako zimní gumy na hrubém asfaltu. Gumama to není. Brzdy brzdí docela dobře. První sešlápnutí brzdy je trochu tvrdý, účinek by mohl dál zesilovat ale nezesiluje pokud jsou studený. Po opětovném sešlápnutí brzdy už je účinek hned vyšší. Když jsou ohřáty nástup brzdného účinku je ostřejší.

Zatím vše dobrý, co je potřeba ubrzdit to jsem ubrzdil, bezpečně. Zatím ale bez zaflekování... Nic zkroucenýho není.


Najeto celkem cca lehce přes 5000km

Brzdy brzdí. Při razantnějším brždění slyším od přední nápravy něco jako tlumený bručení, asi jako kdyby byla vydřený ložiska na kolech. Není to nijak hrozný, kdybych hodnotil jako ve škole tak asi 2-. Brzdy brzdí jak studené, tak ohřátě. Po více brždění po sobě brzdy nevadnou a pořád brzdí dobře. I když brzdím docela hodně v rámci dynamičtější jízdy, stále je značná pocitová rezerva, pocitová proto že jsem na plno nezkoušel kolik jí tam je. Ale je tam :) Zvuk bručení připisuju drážkám na kotoučích. Ložiska kola jsou ok. Posledních 2000tis km jsem nemyl kola. Přední jsou středně špinavá od desek a zadní jen lehce. Když to vezmu na normálních "nekeramických" deskách tak takhle špinavé přední byly i po 200-300km !!
Přílohy
Staré přední brzdy
Staré přední brzdy
starapredni.JPG (190.42 KiB) Zobrazeno 1548 x
Nové přední brzdy
Nové přední brzdy
novapredni.JPG (187.42 KiB) Zobrazeno 1548 x
Nové zadní brzdy
Nové zadní brzdy
novazadni.JPG (189.01 KiB) Zobrazeno 1548 x
Staré zadní brzdy
Staré zadní brzdy
starazadni.JPG (188.48 KiB) Zobrazeno 1548 x
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#29 Příspěvek od Misanek »

tak jsem velmi zvědavý na další hodnocení. Do téhle kombinace bych taky rád šel. Powerdisc kotouče mám už vyzkoušené a ty desky bych chtěl hlavně kvůli tomu, že mám leštěné bbska a už mě to sere furt to šudlit :) Ale zase díky nim ušetřím dost na brzdách a na ropě, když se snažím brzdit co nejmíň kvůli tomu aby se zašpnily co nejpozděj :lol:
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#30 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:tak jsem velmi zvědavý na další hodnocení. Do téhle kombinace bych taky rád šel. Powerdisc kotouče mám už vyzkoušené a ty desky bych chtěl hlavně kvůli tomu, že mám leštěné bbska a už mě to sere furt to šudlit :) Ale zase díky nim ušetřím dost na brzdách a na ropě, když se snažím brzdit co nejmíň kvůli tomu aby se zašpnily co nejpozděj :lol:
To ti rozumím. Kvůli spotřebě mám skoro levnější se jet vykoupat k moři, než třeba na Lipno :) Páč tam za čárou nemusím pořád brzdit a pořád se rozjíždět :)

Pokud nespěcháš, chvilku vydrž. Nájezd mám docela velký a brzdy budu hodnotit po celkem 1500km. To myslím, by už měly být normálně zajetý. Budu se doplňovat až do konce životnosti brzd, nebo auta. Třeba se to někomu bude hodit.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#31 Příspěvek od Misanek »

V pohodě, určitě to nehoří ale dík, budu se těšit na další report :wink:

Jenom taková rada (alespoň u mě teda asi i osvědčená) - bylo mi doporučeno brzdy zajíždět klidně i 700 až 100km stylem pokud možno vyřazovat, dojíždět na neutrál ale jemně a déle dobržďovat, ať se ty kotouče zahřívají a roztahují vždycky plynule a ne šokem. Takže nebrzdit motorem, ale spíše brzdama. Takže nějakému testování brzdného výkonu a zbytečnému prudkému brždění bych se zatím vyhýbal být tebou. Mně jedna sada powerdisců a klasických ate desek při takovémhle zacházení a zajetí fungovala na e34 110 000km denního ježdění a kotouče nebyly do poslední chvíle kopavé, takže na tom možná něco bude :wink: Za mě teda fakt jedině powerdisc.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#32 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:V pohodě, určitě to nehoří ale dík, budu se těšit na další report :wink:

Jenom taková rada (alespoň u mě teda asi i osvědčená) - bylo mi doporučeno brzdy zajíždět klidně i 700 až 100km stylem pokud možno vyřazovat, dojíždět na neutrál ale jemně a déle dobržďovat, ať se ty kotouče zahřívají a roztahují vždycky plynule a ne šokem. Takže nebrzdit motorem, ale spíše brzdama. Takže nějakému testování brzdného výkonu a zbytečnému prudkému brždění bych se zatím vyhýbal být tebou. Mně jedna sada powerdisců a klasických ate desek při takovémhle zacházení a zajetí fungovala na e34 110 000km denního ježdění a kotouče nebyly do poslední chvíle kopavé, takže na tom možná něco bude :wink: Za mě teda fakt jedině powerdisc.
Ano tohle říká mnoho lidí. Ale někteří lidi, automechanici, závodníci (úroveň profesionality si netroufnu hodnotit) mi říkají jinak. Nijak je nešetřit, ale zase nepřehřát. V mnoha "příručkách" jsem našel, že nové brzdy opakovaně "zajet" tak že auto rozjedu a zabrzdím, opakovaně. Je potřeba materiál z destiček zapéct do kotouče. Kotouč potom změní barvu. Tedy ani to 1000km, jak se říká, nešolíchat, ale ani jim nenakládat. Už jsem měl hodně brzd na hodně autech. Dříve jsem dělal to že prvních 1000km je velice šetřit... ale pokud jsem neměl správný desky na správný kotouče tak i potom při prvním ostrým brždění se kotouče zvlnily, nebo brzdy začaly nebrzdit a pískat.. Dal jsem na zkušenosti zkušenějších a brzdy nešetřím jako nové, ale nijak nepřetěžuju. Pokud vím že když zašlápnu z 120kmh na 80kmh, tak musím mít prostor potom brzdy chladit, ne pak zastavit.

Co člověk to názor. Ale vždy své zkušenosti porovnávám s těmi jiných a snažím se o jakýsi průměr, zlatou střední cestu. Možná to dělám blbě, to nemůžu vyloučit, ale to přehnaný šetření mi nevedlo nikam pokud nebyly správný desky na správný kotouče. To někdy při míchání značek a produktových řad bylo fakt peklo, drahý peklo :( Asi jako diety, nic se nemá přehánět :)

Čím více lidí sem dá zkušenost, tím víc se dostaneme k té pravé "pravdě", takže lidi prosím pište.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#33 Příspěvek od Misanek »

jasně, taky názor :wink: Já teda zatim žádný problém jak jsem řekl. Ale taky v tom bude hrát svou roli ten fakt, že jsem se žádné značkové alchymie zatím (asi teda naštěstí) nedopouštěl, a vždy bral ate :)

Ale na čem se jednoznačně shodneme je úplné zastavení při intezivním brzdění. V kombinaci navíc ještě scvaklýma deskama ke kotouči je to ta nejhorší kombinace - nejen že kotouče nejsou chlazeny ale navíc se do kotoučů obtisknou i desky a pak jsou celé brzdy v 3,14či, zralé tak akorát na rovnání na soustruhu nebo na vyhození
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#34 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:jasně, taky názor :wink: Já teda zatim žádný problém jak jsem řekl. Ale taky v tom bude hrát svou roli ten fakt, že jsem se žádné značkové alchymie zatím (asi teda naštěstí) nedopouštěl, a vždy bral ate :)

Ale na čem se jednoznačně shodneme je úplné zastavení při intezivním brzdění. V kombinaci navíc ještě scvaklýma deskama ke kotouči je to ta nejhorší kombinace - nejen že kotouče nejsou chlazeny ale navíc se do kotoučů obtisknou i desky a pak jsou celé brzdy v 3,14či, zralé tak akorát na rovnání na soustruhu nebo na vyhození
Jojo, přesně tak :)
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#35 Příspěvek od madmarty »

UP :)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#36 Příspěvek od TANN3R »

Já zajíždím brzdy jak jsi psal, žádné šetření, jen si zapomněl jednu důležitou věc. Než jim začneš nakládat, je třeba aby brzdila celá plocha desky na kotouči, což trvá klidně i těch 100km.
Hlavně je to stejně o montáži, protože zákazníkům brzdy z pochopitelných důvodů nezajíždím a problémy nejsou ani s těma opravdu levnýma značkama. Zpravidla teda na bmw dávám jen origo, ATE nebo TRW, ale na hodně levných autech typu oct I, xsara, golf prostě lidi chtějí často šetřit, takže starline to jistí :D.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#37 Příspěvek od madmarty »

TANN3R píše:Já zajíždím brzdy jak jsi psal, žádné šetření, jen si zapomněl jednu důležitou věc. Než jim začneš nakládat, je třeba aby brzdila celá plocha desky na kotouči, což trvá klidně i těch 100km.
Hlavně je to stejně o montáži, protože zákazníkům brzdy z pochopitelných důvodů nezajíždím a problémy nejsou ani s těma opravdu levnýma značkama. Zpravidla teda na bmw dávám jen origo, ATE nebo TRW, ale na hodně levných autech typu oct I, xsara, golf prostě lidi chtějí často šetřit, takže starline to jistí :D.
Shodneme se :)

Jinak myslím, že i když budou levný Starline desky i kotouče, nemusí to být tak hrozný jako různý kombinace např. desky TRW a kotouče ATE. To uvádím jen příklad. Většinou se mi vymstilo míchat různé značky i řady brzd mezi sebou. Ale co má člověk dělat když chce třeba vrtaný Zimmermany když tentýž výrobce nedělá desky na mojí potřebnou motorizaci :) Na jedny Zimmermany troje různé desky a na nic. Toto se týkalo předku, na zadek je dělali a nebyl s nima problém.

Ale bez mučení napíšu že na své auto Starline nikdy. Ale na nějakou Fábku s výkonem 3 šlapacích kol a s hmotnosti 3 šlapacích kol a jednoho spacího pytle to asi v poho bude.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2639
Registrován: pon 10.11.2003 01:00
Klubové ID: 3552

#38 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Právě si chci koupit na e34 540i vrtaný Zimmermanny (vůli vzhledu) a taky nevim jaké desky k tomu... Zatím jsem dospěl k názoru, že tam dám obyčejné Ate.
Jaké jsi vyzkoušel a neosvědčili se?
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#39 Příspěvek od madmarty »

Gerchan píše:Právě si chci koupit na e34 540i vrtaný Zimmermanny (vůli vzhledu) a taky nevim jaké desky k tomu... Zatím jsem dospěl k názoru, že tam dám obyčejné Ate.
Jaké jsi vyzkoušel a neosvědčili se?
Ziimermann dělá i desky, já bych to nemíchal a vzal bych vše od jednoho výrobce:


pro 540i E34 (nekombi):
přední kotouč: 150.1261.52, ZIMMERMANN Brake Disc SPORT BRAKE
přední desky: 21486.190.1, ZIMMERMANN Brake Pad Set
přední desky (zřejmě keram) 21486.190.2, ZIMMERMANN Brake Pad Set


zadní kotouč: 150.1278.52, ZIMMERMANN Brake Disc SPORT BRAKE
zadní desky:20995.170.1, ZIMMERMANN Brake Pad Set

Někdo nabízí i zadní keram, ale ty už výrobce neudává, asi je už nedělá ?


Vždy jak jsem smíchal, stálo to za prd. Myslím, že jsem měl na Zimmermanech ATE Cermamic a TRW, pak originál desky k autu, nebylo to BMW. Nic tam nesedělo optimálně. Buď to nebrzdilo a pískalo, nebo desky mizely rychle a po zahřátí zvadly. Na zadní nápravě jsem měl oboje Zimmermany a byl klid. Zkoušel jsem i jiný vrtnany před Zimmermanama, ATM značka. Xindl Polskej, kde to vyrábí jsem zjistil póóózdě :( Po chvíli zvlněný. Po srovnání se stejně znovu zvlnily a rezlo to od dírek jako kráva. Zlatej Zimmerman.

Odkazy na prodejce neuvádím, abych nebyl nařknut že si dělám kšeft :) Nejsem prodejce autodílů. Na zboží nebo heurece jistě najdeš za slušný ceny. Na základě mojich zkušenosti, bych řekl nemíchat, nemíchat a nemíchat :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#40 Příspěvek od Misanek »

Doporučil bych ate powerdisc (tam je benefit nejenom vzhled, ale také hlavně funkčnost :wink: ) A k tomu do sady ate ceramic
Odpovědět