Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

zvýšení brzdného účinku-větší kotouče+třmeny pro 325TDS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#21 Příspěvek od BudVlad »

Nemyslím, že se musí měnit hlavní brzdový válec (master cylinder). Při instalaci BMW Performance brzd se používá původní. Já jsem měnil z jednoho pístu na šest pístů a z průměru 330 x 24 na 338 x 26.
Kdyby jsi měl zájem mám nové nepoužité Frenetik kotouče 318 x 24 a skoro nové třmeny z E92.

Obrázek
Obrázek
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#22 Příspěvek od pesa84 »

BudVlad píše:Nemyslím, že se musí měnit hlavní brzdový válec (master cylinder). Při instalaci BMW Performance brzd se používá původní. Já jsem měnil z jednoho pístu na šest pístů a z průměru 330 x 24 na 338 x 26.
Kdyby jsi měl zájem mám nové nepoužité Frenetik kotouče 318 x 24 a skoro nové třmeny z E92.

Obrázek
no vypadá to suprově, půjde to na e36 325 tds touring? popř. kolik za ně?
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#23 Příspěvek od pesa84 »

Francis píše:Před několika dny se to tu řešilo pro 325i nebo 328i. M3 má větší průměr pístků v brzdičích, je třeba vyměnit i hlavní brzdový válec.
jestli budu muset měnit hlavní brzdovej válec tak na to prdím.. mam na to omezený finance a popřípadě na to hodím dopředu i do zadu bremboMax a desky textar a bude... :wink: díky!!
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

BudVlad píše:Nemyslím, že se musí měnit hlavní brzdový válec (master cylinder). Při instalaci BMW Performance brzd se používá původní. Já jsem měnil z jednoho pístu na šest pístů ...
Nezbytně nutná výměna hlavního válce není, ale pokud chceš zachovat synchronní nástup předních i zadních brzd, tak musíš zachovat poměr průměrů pístků v předních/zadních brzdách stejný s poměrem vývrtu hlavního válce pro přední/zadní okruh.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#25 Příspěvek od BudVlad »

Francis píše:
BudVlad píše:Nemyslím, že se musí měnit hlavní brzdový válec (master cylinder). Při instalaci BMW Performance brzd se používá původní. Já jsem měnil z jednoho pístu na šest pístů ...
Nezbytně nutná výměna hlavního válce není, ale pokud chceš zachovat synchronní nástup předních i zadních brzd, tak musíš zachovat poměr průměrů pístků v předních/zadních brzdách stejný s poměrem vývrtu hlavního válce pro přední/zadní okruh.
BMW nedoporučuje vyměnit hlavní válec při instalaci performance brzd a ani nic takového nenabízí. Já jsem zatim měnil jenom přední brzdy a funguje to výborně.

BTW: 325i a 330i (E92) mají jiný rozměr kotoučů, ale hlavní brzdový válec je stejný.
Poměr brzdné síly předek/zadek dělá regulátor. U závodních aut se nastavuje manuálně.
Obrázek
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#26 Příspěvek od BudVlad »

pesa84 píše:
no vypadá to suprově, půjde to na e36 325 tds touring? popř. kolik za ně?
Kotouče na auto půjdou, ale třmeny to nevím. Prodám je za 50% ceny orig BMW. (Poslali mi z USA špatnou velikost a tak jsou mi nanic)

Uchycení třmenů vypadá stejně. Jestli to chceš vyzkoučšet, tak ti ty třmeny ke kotoučům dám.
Obrázek
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#27 Příspěvek od pesa84 »

A co tato varianta? Koupit držáky třmenů z E46 328i(pokud je rozteč upevńovacích šroubů stejná) + kotouče BremboMax viz: http://www.sportracingparts.cz/sportrac ... 28-i-142kw se zachováním origo třmenů - na předek a na zadek - pouze kotouče beremboMax viz: http://www.sportracingparts.cz/sportrac ... -TDS-105kw s origo rozměrama? Jen ještě nevím jaký desktičky... Díky za názor...popř. ještě radu k tomu..
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#28 Příspěvek od pesa84 »

BudVlad píše:
pesa84 píše:
no vypadá to suprově, půjde to na e36 325 tds touring? popř. kolik za ně?
Kotouče na auto půjdou, ale třmeny to nevím. Prodám je za 50% ceny orig BMW. (Poslali mi z USA špatnou velikost a tak jsou mi nanic)

Uchycení třmenů vypadá stejně. Jestli to chceš vyzkoučšet, tak ti ty třmeny ke kotoučům dám.
nezlob se, nemam tušení kolik by tak mohli stát.. písni cenu.. díky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

BudVlad píše:BMW nedoporučuje vyměnit hlavní válec při instalaci performance brzd a ani nic takového nenabízí. Já jsem zatim měnil jenom přední brzdy a funguje to výborně.

BTW: 325i a 330i (E92) mají jiný rozměr kotoučů, ale hlavní brzdový válec je stejný.
Poměr brzdné síly předek/zadek dělá regulátor. U závodních aut se nastavuje manuálně.
E90 325i a 330i mají stejné přední brzdiče, proto mají stejný hlavní válec. Pokud se budeš obtěžovat hlédnout do ETK, zjistíš, že např. E36 M3 má jiný hlavní válec než 328i a zároveň má M3 pístky v předních třmenech 60mm a 328i má 54mm. Tolik teorie.
Když dáš na E30 325i přední brzdy z E30 M3 a necháš původní hlavní válec, brzdí to mizerně. Poznatek z praxe. Za domácí úkol si zjisti průměry pístků v předních třmenech 325i E30 a M3 E30.

Jak víme, brzdy fungují na fyzikálním jevu nestlačitelnosti kapaliny. Pokud bude zaměněn brzdič za jiný, s větším průměrem pístku, může v krajním případě tento okruh nebrzdit, protože stávající hlavní válec s malým průměrem vrtání nedá dostatečné množství kapaliny. V lepším případě tento okruh bude mít pozdější nástup brzdění než stávající zadní okruh s originálními brzdiči.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#30 Příspěvek od BudVlad »

Francis píše: E90 325i a 330i mají stejné přední brzdiče, proto mají stejný hlavní válec. Pokud se budeš obtěžovat hlédnout do ETK,
Tak se podívej do ETK

E90 325i Přední kotouče 312 x 24
E90 330i Přední kotouče 348 x 30
E90 325i Třmen 34116778145
E90 330i Třmen 34116773201
E90 325i a 330i HLAVNÍ VÁLEC 34336785664
Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Napsal jsem to špatně, nemají stejné brzdiče ale stejný průměr pístků v brzdičích. Viz použitelnost Repair set brake caliper
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#32 Příspěvek od BudVlad »

Rozdíly dílů 325i a 330i znám dost dobře. Když jsem kupoval auto a zjistil jsem, že 325i a 330i mají stejne motory, tak jsem porovnával rozdíly jednotlivých dílů.

Rozdílné písty, stejný hlavní válec:
E92 325i píst brzdiče 34116769090
E92 330i píst brzdiče 34216769103
E92 325i a 330i HLAVNÍ VÁLEC 34336785664

Největší rozdíl je u performance brzd – jeden píst/šest pístů stejný hlavní válec
Poměr předek/zadek určuje regulátor!
Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Máš v tom trochu chaos ;-)

píst brzdiče přední 34116769090 pro 325i, 330i, ...
píst brzdiče zadní 34216769103 pro 325i, 330i, ...

Proto je i MBC stejný pro oba modely.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#34 Příspěvek od BudVlad »

Jedno číslo jsem spletl, to ale nemění nic na tom že poměr síly udává regulátor. Kdyby velikost hlavního válce byl problém, tak by BMW dodávalo k 6 pístovým brzdám jiný hlavní brzdový válec.
Obrázek
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#35 Příspěvek od pesa84 »

BudVlad píše:Jedno číslo jsem spletl, to ale nemění nic na tom že poměr síly udává regulátor. Kdyby velikost hlavního válce byl problém, tak by BMW dodávalo k 6 pístovým brzdám jiný hlavní brzdový válec.
na tom něco je, při stlačení pedálu je tlak všude stejný.. a tak musí něco ten tlak regulovat aby šel správně do zadu i do předu.. de o to spíš jestli váleček dostatečně vyjede vlivem dostatku/nedostatku kapaliny aby dostatečně stisknul destičky ke kotoučům, není to tak? kdyžtak mě opravte, je to takový zjednodušený.. asi..
nicméně by mě zajímalo verze viz. výše.. díky..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

BudVlad: Mohl bych ti oponovat podobným tvrzením: Kdyby velikost válce nebyla problém, dávalo by BMW do všech modelů stejný hlavní válec a nezvyšovalo si konstrukční, výrobní a servisní náklady zbytečně velkým počtem druhů válců :-D

Logicky se zamysli nad objemem kapaliny v hlavním válci a v brzdičích. Pokud to přeženu a objem válců v brzdičích třeba zdvojnásobím, musí píst v hlavním válci urazit dvojnásobnou vzdálenost, aby pístky v brzdičích začaly brzdit. Jenže už na polovině této dráhy začnou brzdit zadní kola. Ono to v praxi takhle jednoduché není, pístek v MBC je plovoucí a k jistému vyrovnání dochází, ale jak jsem už psal, mám to z praxe, kdy se předním brzdám z E30 M3 použitým v 325i E30 nedostávalo kapaliny a vyřešil to nový hlavní válec se správnými průměry vývrtů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#37 Příspěvek od BudVlad »

No samozřemě že jsou limity. Tady se ale mluví o tom jestli větší kotouče a třmeny na přední kola ovlivní poměr tlaku předek/zadek. Já říkám, že poměr je daný regulátorem. Mám dost zkušeností s dáváním velkých brzd na závodní auta a regulaci balancování poměru předek/zadek jsem si dělal za jízdy regulátorem.
Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 6000
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud mě paměť neklame, tak celá diskuse vznikla o upgrade brzd na E36 325tds a tam asi nastavitelný regulátor nebude ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#39 Příspěvek od pesa84 »

Francis píše:Pokud mě paměť neklame, tak celá diskuse vznikla o upgrade brzd na E36 325tds a tam asi nastavitelný regulátor nebude ;-)
a jak to vypadá nebo kde se nachází u jiných aut?? mam poslední model a čerpadlo na Abs/Asc tam je z E46.. myslím.. nicméně stále mi nikdo neřekl jestli je dobrá varianta viz u mého příspěvku výše! Děkuji!
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#40 Příspěvek od BudVlad »

Regulátor je nastavený z výroby. Nedovedu si představit, že by si běžný řidič sám nastavoval poměr brždění.
Zvětšením brzd se poměr tlaku předek/zadek nemění. Je to daný regulátorem
Obrázek
Odpovědět