Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

webasto - Prosím o radu starML, All, fx, Snejk.......

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#21 Příspěvek od all »

žavící kolík je měněný? i když zhaví, nemusí žhavit dobře.....
nervy si šetři na podstatnější věci :-D
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#22 Příspěvek od horan »

Kolik je meneny. Sice za starsi, ale mel by byt funkcni. Odpor neco kolem 3 Ohm. Na topeni se nic nezmenilo.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2456
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#23 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak elektrika podle Tebe funguje, vzduchu asi bude dost, tak ještě prověř dodávku paliva do toho topení. Prohledal jsem zahraniční fóra a našel jsem dva podobné případy, jak popisuješ. Bohužel nikde jsem nenašel tlak a množství, kolik by měla dávat ta Dosierpumpe. Ale jak bylo popisováno, tak buď tam šla nafta se vzduchem, nebo to jen kapalo. Na zapálení to stačilo, ale když to mělo dávat víc při větších otáčkách větráku, tak to chcípalo. To čerpadlo stojí dost peněz na preventivní výměnu, napřed bych zkusil jestli dává palivo bez vzduchu pod nějakým tlakem, tj. stříká. Potom bych se podíval na průchodnost potrubí do a z čerpadla. V čerpadle je membrána a kulička zpětného ventilu. Ale pokud membrána praskne nebo se kulička "zašprcne", tak je z toho neopravitelná kapavka. Více zde http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=65

http://de.wikipedia.org/wiki/Standheizung

Obrázek
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#24 Příspěvek od all »

Z praxe při rozběhu dává čerpadlo:
1,5s interval mezi sepnutím čerpadla
množstní je vyprsknuté a málo odhadem při naplnění injekční stříkačky 1-2ml

on ale asi bude mít problém s tím, že nedosáhne teploty na sepnutí spalování, musí žhavka nažhavit na 1700°C (co píše diag) a pokud dosáhne o dos méně, ani se nesepne pumpa a vyhlásí to chybu teploty
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#25 Příspěvek od horan »

Presne tak.
Pres diag jak INPU tak thermotest jdou vsechny cleny zapnout a tvari se ok, ale ostrej start proste nejel. Nedozhavilo to, tudiz to nezacalo ani davkovat naftu a ani dmychadlo nejelo. To zaplo az po spadnuti do chyby a zacalo chladit komoru.
Ale ted uz jsem bez jednotky. Nevydrzela naval vzteku. :oops:
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#26 Příspěvek od all »

ona si totiž jednotka hlídá rampu najetí teploty žhav.kolíku a pokud mu nesedí, webasto nejede a nejede :-D
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#27 Příspěvek od pekarik »

Zdravím,
a jakou chybu ti to nakonec vyhodí, když topení nenaskočí ? Kolík byl určitě funkční a teplota na čidle je už taky v pořádku, ale s toho co píšeš si bohužel stejně myslím, že je ŘJ v háji a nepozná plamen. Jestliže topení slyšitelně hoří a jednotka nepozná plamen tak to nemá codočinění s čerpadlem, ale se špatnou funkcí jednotky, nebo žhavicího kolíku, ale ten se ti posílal a jsem si jistý, že byl funkční.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#28 Příspěvek od horan »

No jak uz jsem psal tak jednotka uz ted nezahlasi nikomu nic. Ono ani k tomu zapaleni horaku nedoslo. Spadlo to po cca 3vterinach.
Chyba byla jako se starym kolik. Hlidac plamene.
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#29 Příspěvek od pekarik »

Jak jsem už psal, já si myslím, že je v háji ŘJ, bohužel. Sám bych rád věděl o někom kdo je dokáže opravit, kdyby někdo věděl tak jich tady pár mám a rád opravu zaplatím, sám jsem se taky pokoušel a měnil výkonový tranzistor, který řídí žhavení a zpětně hlídání plamene, ale bez úspěchu.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

#30 Příspěvek od horan »

No All se nabidl ze by ji opravil,ale ja uz nemam co poslat. Pokud by ti je dal do kupy, tak bych od tebe asi jednu odkoupil.
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#31 Příspěvek od pekarik »

ALLovi jsem psal SZ a zatím se mi neozval tak uvidíme, ale ty jednotky co zrovna mám nejsou z topeni pro bmw takže pro tebe nepoužitelné, ale zkusím se pozeptat.
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#32 Příspěvek od pekarik »

Jinak zrovna dávám do svého auta Webasto ThermoTop V tak až to dobastlím a bude zájem můžu dát nějaké foto. Ještě jsem to nezjišťoval, ale předpokládám, že ventilátor je řízený šířkou pulzu, může mi to někdo potvrdit?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#33 Příspěvek od all »

SZ jsem nedostal

je řízený bohužel napětím, proto se tak hřeje....
chodí to od 7,2v do 12v

s jednotkama non bmw velkou uspěšnost nemám.....
kdež to bmw jednotky sem opravil 95%

leží mi tu asi 3 mrtvolné jednotky a na těch dělám další testy na rozchození
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#34 Příspěvek od pekarik »

Díky ALLe, většina novějších aut má ventilátor řízený šířkou pulzu tak jsem docela překvapenej, nevíš náhodou jestli nemá climatronic ne E61 nějaký připravený PIN pro nezávislé topení, jako to má např VW. Jinak jestli dokážeš opravit ŘJ pro BMW tak by to neměl být problém ani u ostatních, protože se liší pouze naprogramováním a jsou dva druhy buď jsou spínány + nebo digitálně a s těmi je potom problém se spouštěním, jako např. Touran, ale hlídání plamene což je asi nejčastější závada mají dělaný stejně ne?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#35 Příspěvek od all »

problematikou webast se zabejvám poslední dva roky a je to kus od kusu....

v e60 a podobných je webasto připojeno přez can bus.
neexistuje možnost jak webasto rozjet jinak.. myslím to origo.
tak že není nic připraveného....

na ostatní nemám diagnostiku, tak se tím nezabejvám... jen bmw
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#36 Příspěvek od pekarik »

Ahoj, já jsem si myslel, dneska jsem rozchodil topení ve své E61, ale ještě jsem nenapojoval ventilátor, mám to i nafocené. Komunikuje určitě přes CAN já si myslím že jede na K-line po seriové lince, už jenom proto, že na CAN potřebuješ 2 dráty. Topení by se taky mělo nechat rozjet přes PIN 1, ale ne všechny. Topení montuji už asi 10 let, tak kdybys něco potřeboval tak se ozvy a můžeme podebatovat. Jinak na ten ventilátor teda asi budu potřebovat nějaký dělič napětí, ale stejně na to napojím osciloskop, abych zjistil co si to mezi sebou vyměňují.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#37 Příspěvek od all »

ve schéma zapojení je e61 zapojeno na can-bus

přesněji:
Pin 2 na webastu je K CAN SH
pin 3 na webastu je K CAN SL

a pro info z webasto fora je pin jedna W bus

tím se bohužel nerozjede nic než jen webasto :-D

u těchto aut a již problém dálka, ted se tomu věnuju a dost mě to zajímá....
nejvíce info sem našel u kluků na Sk foru v sekci er7
kde TT simik a Laco19 píšou o složítém interface na CAS jednotku atd...
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#38 Příspěvek od pekarik »

Koukal jsem na schéma a máš pravdu, většinu topení po W-bus pustíš, ale nezkoušel jsem, když to pustím po w-bus jestli to nedá zpětně příkaz ke spuštění ventilátoru po CAN je li to tak nakódováno. Např. origo topení čeká na odezvu z CAN jinak hlásí chybu, která nejde smazat, ale ničemu to nevadí. Už jsem zapojoval i emulátor CAN na VW, ale nebyl jsem z toho moc natčenej, ale chodilo to.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#39 Příspěvek od all »

jak to vypadá a funguje? emulátor na can? snažím se to vymyslet a odchytit příkaz z CAS jednotky co bude ovládat auto a webasto...
pekarik
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pát 02.03.2012 01:00
Bydliště: Tábor

#40 Příspěvek od pekarik »

Nevím jak to přesně dělá, ale napodobuje to příkaz z ŘJ auta,(běží motor,méně jak 8 stupňů) ale stejně nešel spustit ventilátor , ten jsem spouštěl zvlášť přes ipcu modul. Zařízení si dodal zákazník já ho jen namontoval. Při připojení emulátoru CAN musel být odpojen CAN auta, jinak mi to nechodilo. Mrkni se třeba sem, ale ten jsem nezkoušel http://www.mtaplus.cz/emulatory-emu-spe ... modul.html
Odpovědět