Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Nivoregulace e39 Touring
stribrnak píše:Poradte prosim menili mi rizeni,protoze se stracela servokapalina a nyni po vymene lezi auto na dorazech. Uz predtim svitila kontrolka oranzove auticko s sipkami, ale zadek byl normalne zvedly.
To bude zavzdušněný,protože to vypustily a při odvzdušnění řízení už to neřešili.
Jinak u E39 se dá na BMW diagnostice výška nastavit pokud má měchy.Já mám X5 a předchozí majitel to měl moc vysoko tak jsem si to nechal snížit.
stribrnak píše:Mam e 39 a a kompresor na vzduch pod rezervou stridave zapina a vypina i kdyz auto stoji a neni nastartovane. Zadek lezi na dorazech. Porad prosim, jestli tam neni nejaky ventil nebo jakym zpusobem to nivo odvzdusnit.
Odvzdušnit vzduchové NIVO!? Zajímavá hypotéza....




Nejspíš bude prasklý některý měch.
stribrnak píše:Poradte prosim menili mi rizeni,protoze se stracela servokapalina a nyni po vymene lezi auto na dorazech. Uz predtim svitila kontrolka oranzove auticko s sipkami, ale zadek byl normalne zvedly.
Nema to nic spolecne s hydraulikou. Kontrolka se rozsviti, jakmile zacne unikat vzduch. Dira muze byt mala, takze to kompresor staci dofukovat, ale po case stejne vypne. Jinak vymena je pomerne jednoducha, zabere asi pul hodiny a neni potreba nic nastavovat na diagnostice. Po par projetich se to srovna samo.
Maloch píše:zdravim, chci se zeptat jestli nivo nemá nějakou pojistku nebo něco podobného? Kontrolka s autíčkem mi svítí, ale na dálnici je auto naprosto v klidu. Musí se při rozsvícené kontrolce jednat vždy o měchy?
Kdyz sviti kontrolka, system nepracuje. Treba ti drzi tlak, ale nedorovnava pri zmenach zatizeni. Mne takhle svitila, zadek byl nahore, ale jizda byla nejak divna. Pak jsem zjistil, ze po zapnuti klicku kompresor tlakuje, ale od urciteho tlaku zacal vzduch uchazet malou dirkou. Pak kompresor vypnul, rozsvitila se kontrolka a pri poklesu tlaku se dirka uzavrela, takze se vyska nezmenila. Kdyz jsem ujel asi 150 km (cesta ze Slovenska), zadek byl niz (unik casti vzduchu zmenou tlaku pri poskakovani). Po vypnuti a zapnuti klicku se to opet prifouklo a cele se to opakovalo. ...vymenit...
Pořád mi v hlavě leží tvrdost niva (E39 kombi 1998 530D s M podvozkem). Zadek je o poznání tvrdší než předek
Dnes jsem měl možnost porovnat si to s originální M5. Předek mi připadal zhruba tvrdý i stejně vysoký (66cm od země po blatník), ale zadek mám tvrdší a taky o 1cm níže než M5 (65cm)
Dá se nivo nějak zvýšit a zároveň změkčit? Pro větší výšku je třeba větší tlak ve vacích, tím pádem i vyšší tvrdost. Teoreticky, kdyby se vaky něčím podložily, kompresor ubere tlak a bude to měkčí. Existují nějaké podložky pod vaky?


Dá se nivo nějak zvýšit a zároveň změkčit? Pro větší výšku je třeba větší tlak ve vacích, tím pádem i vyšší tvrdost. Teoreticky, kdyby se vaky něčím podložily, kompresor ubere tlak a bude to měkčí. Existují nějaké podložky pod vaky?
Včera (-10 stupňů) mi po dlouhé době vypadlo NIVO. Ráno sednu do auta, odjíždím, vše v poho. Po cca 5ti km (auto už provozní teplota) hláška na BC. Vracím se pro něco domů, auto stojí 2 hodiny a na rovině. Přijdu k autu, odjíždím, po pár metrech jsem si všimnul, že mi sedí prdel na dorazech, tak se vracím domů. V poledne vše v pořádku.
Z výše uvedeného (a jiných zdrojů) dedukuji svůj názor:
Nová zkušenost pro mě: NIVO funguje (dofukuje) hned po odemčení, ne s klíčkem v zapalování, jak jsem si myslel... Odpouštění měchů kdykoliv. Pokud je v systému chyba, elektronika vypustí měchy úplně (což je pro mě špatně, nebo spíš velmi špatně...
. Vzhledem k tomu, že tlak v systému vydrží (pokud vše funguje) třeba týden, když auto třeba dlouho stojí odstavené, tak mě napadlo, jakmile se hláška objeví, okamžitě vyhodit pojistku (touring: vzadu v kufru napravo poj. č. 49 (7,5) nebo č. 50 (20), nejlépe asi obě), abych zabránil snížení tlaku a mohl provizorně jezdit...
Budu rád za tipy či vysvětlení. Pokud mi to někdo nerozmluví (třeba tím, že ví něco, co já ne), půjdu to za čas určitě vyzkoušet...
Edit: Ještě taková perlička. Když jsem včera dopoledne volal do AuTecu, tak mi přijímací technik řekl, že to bude určitě v prdeli kompresor...
Z výše uvedeného (a jiných zdrojů) dedukuji svůj názor:
Nová zkušenost pro mě: NIVO funguje (dofukuje) hned po odemčení, ne s klíčkem v zapalování, jak jsem si myslel... Odpouštění měchů kdykoliv. Pokud je v systému chyba, elektronika vypustí měchy úplně (což je pro mě špatně, nebo spíš velmi špatně...

Budu rád za tipy či vysvětlení. Pokud mi to někdo nerozmluví (třeba tím, že ví něco, co já ne), půjdu to za čas určitě vyzkoušet...


Edit: Ještě taková perlička. Když jsem včera dopoledne volal do AuTecu, tak mi přijímací technik řekl, že to bude určitě v prdeli kompresor...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.