Nivoregulace e39 Touring
-
Victor
- Registrovaný
- Příspěvky: 69
- Registrován: pon 04.02.2008 01:00
-
Maloch
- Registrovaný
- Příspěvky: 20
- Registrován: ned 20.07.2008 00:00
-
Jawak
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4103
- Registrován: stř 03.09.2003 00:00
- Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
- Klubové ID: 125
-
Maloch
- Registrovaný
- Příspěvky: 20
- Registrován: ned 20.07.2008 00:00
-
stribrnak
- Registrovaný
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon 19.05.2008 00:00
- Klubové ID: 1569
-
Jawak
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4103
- Registrován: stř 03.09.2003 00:00
- Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
- Klubové ID: 125
-
stribrnak
- Registrovaný
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon 19.05.2008 00:00
- Klubové ID: 1569
-
libovka
- Registrovaný
- Příspěvky: 2752
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: praha-západ
To bude zavzdušněný,protože to vypustily a při odvzdušnění řízení už to neřešili.stribrnak píše:Poradte prosim menili mi rizeni,protoze se stracela servokapalina a nyni po vymene lezi auto na dorazech. Uz predtim svitila kontrolka oranzove auticko s sipkami, ale zadek byl normalne zvedly.
Jinak u E39 se dá na BMW diagnostice výška nastavit pokud má měchy.Já mám X5 a předchozí majitel to měl moc vysoko tak jsem si to nechal snížit.
-
Jawak
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4103
- Registrován: stř 03.09.2003 00:00
- Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
- Klubové ID: 125
-
stribrnak
- Registrovaný
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon 19.05.2008 00:00
- Klubové ID: 1569
-
P-J
- Registrovaný
- Příspěvky: 757
- Registrován: pon 06.12.2004 01:00
Odvzdušnit vzduchové NIVO!? Zajímavá hypotéza....stribrnak píše:Mam e 39 a a kompresor na vzduch pod rezervou stridave zapina a vypina i kdyz auto stoji a neni nastartovane. Zadek lezi na dorazech. Porad prosim, jestli tam neni nejaky ventil nebo jakym zpusobem to nivo odvzdusnit.
Nejspíš bude prasklý některý měch.
-
mengi
- Registrovaný
- Příspěvky: 287
- Registrován: pon 20.09.2004 00:00
- Bydliště: Manchester, Brno
Nema to nic spolecne s hydraulikou. Kontrolka se rozsviti, jakmile zacne unikat vzduch. Dira muze byt mala, takze to kompresor staci dofukovat, ale po case stejne vypne. Jinak vymena je pomerne jednoducha, zabere asi pul hodiny a neni potreba nic nastavovat na diagnostice. Po par projetich se to srovna samo.stribrnak píše:Poradte prosim menili mi rizeni,protoze se stracela servokapalina a nyni po vymene lezi auto na dorazech. Uz predtim svitila kontrolka oranzove auticko s sipkami, ale zadek byl normalne zvedly.
-
mengi
- Registrovaný
- Příspěvky: 287
- Registrován: pon 20.09.2004 00:00
- Bydliště: Manchester, Brno
Kdyz sviti kontrolka, system nepracuje. Treba ti drzi tlak, ale nedorovnava pri zmenach zatizeni. Mne takhle svitila, zadek byl nahore, ale jizda byla nejak divna. Pak jsem zjistil, ze po zapnuti klicku kompresor tlakuje, ale od urciteho tlaku zacal vzduch uchazet malou dirkou. Pak kompresor vypnul, rozsvitila se kontrolka a pri poklesu tlaku se dirka uzavrela, takze se vyska nezmenila. Kdyz jsem ujel asi 150 km (cesta ze Slovenska), zadek byl niz (unik casti vzduchu zmenou tlaku pri poskakovani). Po vypnuti a zapnuti klicku se to opet prifouklo a cele se to opakovalo. ...vymenit...Maloch píše:zdravim, chci se zeptat jestli nivo nemá nějakou pojistku nebo něco podobného? Kontrolka s autíčkem mi svítí, ale na dálnici je auto naprosto v klidu. Musí se při rozsvícené kontrolce jednat vždy o měchy?
-
mengi
- Registrovaný
- Příspěvky: 287
- Registrován: pon 20.09.2004 00:00
- Bydliště: Manchester, Brno
-
RuDoSh
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Klubové ID: 5
-
maxmin
- Registrovaný
- Příspěvky: 414
- Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Pořád mi v hlavě leží tvrdost niva (E39 kombi 1998 530D s M podvozkem). Zadek je o poznání tvrdší než předek
Dnes jsem měl možnost porovnat si to s originální M5. Předek mi připadal zhruba tvrdý i stejně vysoký (66cm od země po blatník), ale zadek mám tvrdší a taky o 1cm níže než M5 (65cm)
Dá se nivo nějak zvýšit a zároveň změkčit? Pro větší výšku je třeba větší tlak ve vacích, tím pádem i vyšší tvrdost. Teoreticky, kdyby se vaky něčím podložily, kompresor ubere tlak a bude to měkčí. Existují nějaké podložky pod vaky?
Dá se nivo nějak zvýšit a zároveň změkčit? Pro větší výšku je třeba větší tlak ve vacích, tím pádem i vyšší tvrdost. Teoreticky, kdyby se vaky něčím podložily, kompresor ubere tlak a bude to měkčí. Existují nějaké podložky pod vaky?
-
maxmin
- Registrovaný
- Příspěvky: 414
- Registrován: sob 27.01.2007 01:00
-
mengi
- Registrovaný
- Příspěvky: 287
- Registrován: pon 20.09.2004 00:00
- Bydliště: Manchester, Brno
-
maxmin
- Registrovaný
- Příspěvky: 414
- Registrován: sob 27.01.2007 01:00
-
jurasis
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
Včera (-10 stupňů) mi po dlouhé době vypadlo NIVO. Ráno sednu do auta, odjíždím, vše v poho. Po cca 5ti km (auto už provozní teplota) hláška na BC. Vracím se pro něco domů, auto stojí 2 hodiny a na rovině. Přijdu k autu, odjíždím, po pár metrech jsem si všimnul, že mi sedí prdel na dorazech, tak se vracím domů. V poledne vše v pořádku.
Z výše uvedeného (a jiných zdrojů) dedukuji svůj názor:
Nová zkušenost pro mě: NIVO funguje (dofukuje) hned po odemčení, ne s klíčkem v zapalování, jak jsem si myslel... Odpouštění měchů kdykoliv. Pokud je v systému chyba, elektronika vypustí měchy úplně (což je pro mě špatně, nebo spíš velmi špatně...
. Vzhledem k tomu, že tlak v systému vydrží (pokud vše funguje) třeba týden, když auto třeba dlouho stojí odstavené, tak mě napadlo, jakmile se hláška objeví, okamžitě vyhodit pojistku (touring: vzadu v kufru napravo poj. č. 49 (7,5) nebo č. 50 (20), nejlépe asi obě), abych zabránil snížení tlaku a mohl provizorně jezdit...
Budu rád za tipy či vysvětlení. Pokud mi to někdo nerozmluví (třeba tím, že ví něco, co já ne), půjdu to za čas určitě vyzkoušet...

Edit: Ještě taková perlička. Když jsem včera dopoledne volal do AuTecu, tak mi přijímací technik řekl, že to bude určitě v prdeli kompresor...
Z výše uvedeného (a jiných zdrojů) dedukuji svůj názor:
Nová zkušenost pro mě: NIVO funguje (dofukuje) hned po odemčení, ne s klíčkem v zapalování, jak jsem si myslel... Odpouštění měchů kdykoliv. Pokud je v systému chyba, elektronika vypustí měchy úplně (což je pro mě špatně, nebo spíš velmi špatně...
Budu rád za tipy či vysvětlení. Pokud mi to někdo nerozmluví (třeba tím, že ví něco, co já ne), půjdu to za čas určitě vyzkoušet...
Edit: Ještě taková perlička. Když jsem včera dopoledne volal do AuTecu, tak mi přijímací technik řekl, že to bude určitě v prdeli kompresor...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.

