LOPOLO píše:Tak jsem prezul a nejradeji bych svy zimaky zpet ... auto sice vypada o 100% lip, lip sedi v rychlejch zatackach ale je tvrdy jako prase a jede o poznani lineji ..... ach jo. To zas bude trvat dva tejny nez si zvyknu.
Teď by mělo jet ještě lépe, když má tvrdší gume neee? Jak je to možný? Tím, že jsou širší? O kolik?
235/45/17 takze vo 3 nebo 4 centaky na kole .. coz je asi dost.
No ideální by bylo 235/45/17 nebo 225/45/17 ty tvoje jsou vyšší než by měly bejt myslím....ale podle mně musí bejt jízda lepší ,neplaveto tolik,nemáš pocit že ji za zatáčkou vyzuješ atd...
Dande píše:No jo ale vzhled je vzhled me to taky strili z leva do prava jak pominuty,ale ta prilnavost.Sem ted himl hergot na sumpersku pri sjizdeni z kopce dostal takovej smyk v zatacce asi ve sto dvacitce ze sem z toho byl jeste hodinu na vetvi,mam auto chvilu takze se da rict ze se jeste seznamuju.
To je fajn,prostě musíš hledat tu hranici tak dlouho ...až ji na střeše najdeš.... pak budeš teprve dobře seznámen....
bych rekl, ze jo, ale je to vztazeno k te vrtacce. zbyle kola (nepohanene) delaji pouze vahu "chlapa"..
Ty jo, ty si fakt myslíš, že když budou kola o 20kg težší že by se to auto tahlo úplně stejně těžce jako kdyby těch 20kg bylo uvnitř kabiny? Představ si to na modelu auta, které budeš tlačit. Na jednom budeš mít lehoučký kola, ale závaží na modelu. Na druhém kola těžký jako kráva které budeš roztáčet kolem své osy (všechny 4). Které auto se ti bude tlačit lépe? Zamysli se chlape.
ale pokud je potreba udelit zrychleni jakokoliv vaze (kola ci zatez) je uplne jedno!!!! Vzdy je potreba predat energii a i kdyz je to kolo pouze se zacne otacet (snizeni treni)
Jen nechapu o cem tu je tedy rec????
Je jasne ze jakakoliv vaha je PRITEZ
PS: (vzorce neumim) matika je pro me asi jako thaiština
ale pokud je potreba udelit zrychleni jakokoliv vaze (kola ci zatez) je uplne jedno!!!! Vzdy je potreba predat energii a i kdyz je to kolo pouze se zacne otacet (snizeni treni)
Jen nechapu o cem tu je tedy rec????
Je jasne ze jakakoliv vaha je PRITEZ
PS: (vzorce neumim) matika je pro me asi jako thaiština
Mno ja bych podle svyho laickyho nazoru rek, ze bude kurevskej rozdil dat do pohybu 20kg kolo a 20kg kvadr ... zertuju. Dokonce si myslim ze cim lehci kolo ( vpredu i vzadu ) tim min bude potreba energie k pohybu celyho auta. ( za predpokladu ze jsou shodny loziska )
530DAT píše:... ale pokud je potreba udelit zrychleni jakokoliv vaze (kola ci zatez) je uplne jedno!!!! Vzdy je potreba predat energii a i kdyz je to kolo pouze se zacne otacet (snizeni treni)
Jen nechapu o cem tu je tedy rec????
Pokud pridam nejakou "mrtvou" hmotu kamkoli do auta, je treba udelit ji pri akceleraci linearni zrychleni.
Pokud pridam hmotu do auta kamkoli do systemu pohonu (treba na kolo), je treba udelit ji pri akceleraci nejen linearni zrychleni, ale soucasne jeste ROTACNI zrychleni nebot se zvysuji otacky. Vykon pro rotacni zrychleni je umerny momentu setrvacnosti rotacni soucasti, zvysuje se se vzdalenosti hmoty od osy rotace. 17" kolo ma rafek o 1" dale od stredu rotace nez 15" kolo, ma na rafku vetsi hmotu nebot rafek ma vetsi obvod. Vetsi hmota na vetsim polomeru jiste znamena vyssi moment setrvacnosti a vyssi energeticke naroky pri zrychlovani.
Zkuste si nekdo rukou roztocit na zvednutem predku auta kolo 195/65x15 a potom prehodit a roztocit rukou 235/45x17 nebo neco podobne velikosti.
bych rekl, ze jo, ale je to vztazeno k te vrtacce. zbyle kola (nepohanene) delaji pouze vahu "chlapa"..
Ty jo, ty si fakt myslíš, že když budou kola o 20kg težší že by se to auto tahlo úplně stejně těžce jako kdyby těch 20kg bylo uvnitř kabiny? Představ si to na modelu auta, které budeš tlačit. Na jednom budeš mít lehoučký kola, ale závaží na modelu. Na druhém kola těžký jako kráva které budeš roztáčet kolem své osy (všechny 4). Které auto se ti bude tlačit lépe? Zamysli se chlape.
ja se zamyslel uz davno a tvrdim, ze je rozdil, ktere kola mas hnane a ktere ne. ty, ktere nejsou bych prirovnal k vaze v aute.
Bombarder píše:[quote="darmon"]toci se ti snad vsechny nebo ne
bych rekl, ze jo, ale je to vztazeno k te vrtacce. zbyle kola (nepohanene) delaji pouze vahu "chlapa"..
Ty jo, ty si fakt myslíš, že když budou kola o 20kg težší že by se to auto tahlo úplně stejně těžce jako kdyby těch 20kg bylo uvnitř kabiny? Představ si to na modelu auta, které budeš tlačit. Na jednom budeš mít lehoučký kola, ale závaží na modelu. Na druhém kola těžký jako kráva které budeš roztáčet kolem své osy (všechny 4). Které auto se ti bude tlačit lépe? Zamysli se chlape.
ja se zamyslel uz davno a tvrdim, ze je rozdil, ktere kola mas hnane a ktere ne. ty, ktere nejsou bych prirovnal k vaze v aute. [/quote]
To je pi...ovina...Tady jde o rotujici vahu, te hmotnosti je jedno jestli ji roztaci motor ze stredu nebo vozovka zespodu!Proste je to rotujici neodpruzena vaha.