

čus hele ja mam 528i e39 a chci to taky upravit tahne mi to teda slušně až do nějakejch 6 200 rpm a ne jak tady někdo psal že mu ten motor umira v 5 000 ale vykon se mi zdá na 2,8 nedostatečnej když má 2,5 o jednoho koně míň (ano vim o kroutákubavorak píše:Mám chip na 328i a jsem s ním spokojený.Koně moc nepoznáš(205ps),ale kroutak vzrostl o 30nM a ten je sakra znát.A když jedeš pijánko,tak i spotřeba je cc.o0,8l menší.
Mě to táhne taky krásně až za 6000, takže si to už musí člověk hlídat, aby stihl přeřadit, než mu auto vypne omezovač, hlavně u 1. a 2. kvaltutukan píše:čus hele ja mam 528i e39 a chci to taky upravit tahne mi to teda slušně až do nějakejch 6 200 rpm a ne jak tady někdo psal že mu ten motor umira v 5 000 ale vykon se mi zdá na 2,8 nedostatečnej když má 2,5 o jednoho koně míň (ano vim o kroutákubavorak píše:Mám chip na 328i a jsem s ním spokojený.Koně moc nepoznáš(205ps),ale kroutak vzrostl o 30nM a ten je sakra znát.A když jedeš pijánko,tak i spotřeba je cc.o0,8l menší.) kde sis to nechal chipovat a kde měřit?? nemáš graf z brzdy?? docela by mě zajimalo jakej pruběh maj pak křivky a kolik to stálo je mi divný takhle málo koní po chipu když u 2,5 známýmu slibujou 215 ps u benzínovej motorů bez turba se většinou udává nárůst výkonu po chipu o 10% měl by jsi mít necelejch 213 ps ale nemam vlastní zkušenost teprve se na to chystám a tak sonduju nechcete to někdo zkusit ja se pak přidam
Nerikal jsem komplet vyfuk M, ale svody, zbytek podle chuti, ale samo ze M3 ma sportovni katy, takze to take pomuze. Ovsem muze se klidne stat, ze se ztrati tocivy moment v nizkych otackach.Black-Light píše:Nj, tak teď promluvil pravej mistr.
Nicméně, ono sehnat to sání není tak snadné a komplet M výfuk není zase moc levné a hlavně kdo ti to potom takle nachipuje??? Ty chiperské firmy určitě ne,... to chce někoho, kdo dělá závodní motory a zná tento motor a tuhle úpravu, ne? Ty jsi to tak u té své 328 měl udělané? Jaký se dá čekat nárůst výkonu? Navíc mylsím, že s touto úpravou ti to bude víc žrát, nebo ne? Zatímco většinou ty chiperské firmy udávají díky nárůstu točivého momentu snížení spotřeby![]()
No a to že to u 6000 tisíc vadne fakt nějak moc nepozoruji.. vím, že maximum výkonu má tento motor při 5300, takže vadnout to logicky musí, ale pořád mi příjde i za tímto maximem je výkon dostatečněj, aby auto slušně zrychloval, jako myslím, že se na 200 rozjedu rychleji, když nechám zařazenou 4ku a vytočím ji až za 6tisíc, než když při 5300 přeřadím...
Speedy píše:Už jsem to spal asi 100xměnit mapy v řj jentak je nesmysl. Pokud chci, aby to jelo, musím tam dostat víc vzduchu, jak psal i patras. To se dá u M52 motorů před updatem zlepšit za pár korun jen tím sáním. K tomu je dobrý upravit řj tak, aby motor více točil a přidat víc paliva v mapě spolu se zvětšením základního předstihu. Pak to má smysl chipovat. Třeba 328i má maximmální výkon v 5300ot/min. Proto ten motor v těchto otáčkách vadne a kdo říká, že mu točí krásně přes 6k, tak to akorát neumí poznat. Na 1.a2.kvalt to fakt poznat nejde, to roztočím i fagota do 6k
. Tohle se zkouší na 4.kvalt, u slabších aut i na 3.
Shrnu to, pokud do M52B28 dáte sání z M50B25 a bude to vše pěkně těsnit, k tomu necháte předělat mapy v řj tak, aby motor točil 7k ot/min, pak to teprve začne mít smysl. S dobře udělaným chipem to bude mít max výkon v 6k a začne to padat v 6400 dolu. Na sprint a předjíždění těch 7k ale využijete.
Poud se k tomu dají svody z M3 a výfuk (ideálně komplet) s větší průchodností, pak se posune kroutící moment k 3900ot a maximální výkon k 6200. Vačky samozřejmě změní charakteristiku motoru zcela jinam.
Jaká máš motor?tukan píše:Speedy píše:Už jsem to spal asi 100xměnit mapy v řj jentak je nesmysl. Pokud chci, aby to jelo, musím tam dostat víc vzduchu, jak psal i patras. To se dá u M52 motorů před updatem zlepšit za pár korun jen tím sáním. K tomu je dobrý upravit řj tak, aby motor více točil a přidat víc paliva v mapě spolu se zvětšením základního předstihu. Pak to má smysl chipovat. Třeba 328i má maximmální výkon v 5300ot/min. Proto ten motor v těchto otáčkách vadne a kdo říká, že mu točí krásně přes 6k, tak to akorát neumí poznat. Na 1.a2.kvalt to fakt poznat nejde, to roztočím i fagota do 6k
. Tohle se zkouší na 4.kvalt, u slabších aut i na 3.
Shrnu to, pokud do M52B28 dáte sání z M50B25 a bude to vše pěkně těsnit, k tomu necháte předělat mapy v řj tak, aby motor točil 7k ot/min, pak to teprve začne mít smysl. S dobře udělaným chipem to bude mít max výkon v 6k a začne to padat v 6400 dolu. Na sprint a předjíždění těch 7k ale využijete.
Poud se k tomu dají svody z M3 a výfuk (ideálně komplet) s větší průchodností, pak se posune kroutící moment k 3900ot a maximální výkon k 6200. Vačky samozřejmě změní charakteristiku motoru zcela jinam.sis to spletl s dieselem ne??? motor mi opravdu zvadne až za hranicí 6200 rpm a to i na 4 (na pětku jsem to ještě nezkoušel nebylo kde) a poznat to myslím umím už jsem měl hafo aut a některý vadli už ve 4 tisících i když meli max výkon skoro o 2 000 vejš viděl jsem pár testu jetejch aut na brzdě bez chipu a záleží to auto od auta jak motor jede ně který motory měli najeto víc než 200k a výkon byl až o 15% vyšší než udával výrobce a jiný třeba na 80k měli míň koní než bylo v papírech nikdy nemužeš říct u nějakýho typu motoru tady např u 2,8 že všechny vadnou stejně prostě některej jde líp nahoře některej od spodu jestli si myslíš že to tak neni tak tomu asi spíš moc nerozumíš ty zajímalo by mě s tim chiptuningem sáním vejfukama atd. jestli mluvíš z vlastní zkušenosti nebo jestli sis to jen někde přečetl a jestli to je z vlastní zkušenosti jestli to máš ověřený nechci se hádat chci si jen upravit auto aby mi dělalo co nejvíc radosti
hm, seš odvážnej takle neslouhlasit se speedymtukan píše:sis to spletl s dieselem ne??? motor mi opravdu zvadne až za hranicí 6200 rpm a to i na 4 (na pětku jsem to ještě nezkoušel nebylo kde) a poznat to myslím umím už jsem měl hafo aut a některý vadli už ve 4 tisících i když meli max výkon skoro o 2 000 vejš viděl jsem pár testu jetejch aut na brzdě bez chipu a záleží to auto od auta jak motor jede ně který motory měli najeto víc než 200k a výkon byl až o 15% vyšší než udával výrobce a jiný třeba na 80k měli míň koní než bylo v papírech nikdy nemužeš říct u nějakýho typu motoru tady např u 2,8 že všechny vadnou stejně prostě některej jde líp nahoře některej od spodu jestli si myslíš že to tak neni tak tomu asi spíš moc nerozumíš ty zajímalo by mě s tim chiptuningem sáním vejfukama atd. jestli mluvíš z vlastní zkušenosti nebo jestli sis to jen někde přečetl a jestli to je z vlastní zkušenosti jestli to máš ověřený nechci se hádat chci si jen upravit auto aby mi dělalo co nejvíc radosti
Čím se liší M52 z 328 od M52 z 528? Mám e39 528, ale myslel jsem si teda, že motor je stejný... Akorát myslím, že je tam jinak konstruován výfuk, ale možná ne.. (má 328 mezi katem a tlumičem ještě takovy "véčko", jakoby další tlumič?Speedy píše: Jo a pozor, v e39 ten motor má trochu jinou charakteristiku už z továrny.
JO a když jsi zmínil ten menší výkon než v papírech udavaný, tak JFK se teďka zmiňoval o tom, že e39 M5 má na brzdě běžně 360koni, ne 400Holt i bmw jsou podfukáři
blbosttukan píše:tak k tomu vykonu pokud vim tak ve fabrice testujou jen samotnej motor proto udavaj na m5 vykon 400ps a my to testujeme na zadnich kolech tudíž těch 360psteda alespon myslim protože proč by jinak na některejch testech udavali "wheel horse power" a k tomu sání asi má pravdu protože dneska jsem koukal na motor 2,5 a má větší sání než moje 2,8. Kámoš dnes dovezl e39 520i a tam mi přijde to sání stejně veliký ale měřit to budu až zítra
a jestli mi někdo nevěří že mi 2,8 vadne až na 6200 (nemam to auto od novýho takže nevim jestli to je načipovaný
) tak se stavte já vás svezu
nejde mi o to dělat tady chytrýho ale než se do nečeho pustím chtěl bych vědět jestli to má cenu a chtěl bych to vidět na papíře nebo v autě poslat do toho 30k a ve finále zjistit že to bylo k ničemu tak asi spáchám harakiri
Tak to právě myslím nebude na kolech...Pete píše:ve fabrikach to pocitaji ne ?tedy myslim.
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu![]()
Ale ta M5 me zarazi40 koni nekde na poli, to je nejake divne, to by neslo uhrat ani na vybehanou prevodovku s dif. a se spatnou naplni
huh tak to se dost pleteš v továrnách měřej a laděj jen samotný motory kamoš dělá ve firmě která navrhuje interier pro bmw a byl ve fabrice na exkurzi a řikal že to tak jePete píše:ve fabrikach to pocitaji ne ?tedy myslim.
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu![]()
Ale ta M5 me zarazi40 koni nekde na poli, to je nejake divne, to by neslo uhrat ani na vybehanou prevodovku s dif. a se spatnou naplni