

čus hele ja mam 528i e39 a chci to taky upravit tahne mi to teda slušně až do nějakejch 6 200 rpm a ne jak tady někdo psal že mu ten motor umira v 5 000 ale vykon se mi zdá na 2,8 nedostatečnej když má 2,5 o jednoho koně míň (ano vim o kroutákubavorak píše:Mám chip na 328i a jsem s ním spokojený.Koně moc nepoznáš(205ps),ale kroutak vzrostl o 30nM a ten je sakra znát.A když jedeš pijánko,tak i spotřeba je cc.o0,8l menší.
tukan píše:čus hele ja mam 528i e39 a chci to taky upravit tahne mi to teda slušně až do nějakejch 6 200 rpm a ne jak tady někdo psal že mu ten motor umira v 5 000 ale vykon se mi zdá na 2,8 nedostatečnej když má 2,5 o jednoho koně míň (ano vim o kroutákubavorak píše:Mám chip na 328i a jsem s ním spokojený.Koně moc nepoznáš(205ps),ale kroutak vzrostl o 30nM a ten je sakra znát.A když jedeš pijánko,tak i spotřeba je cc.o0,8l menší.) kde sis to nechal chipovat a kde měřit?? nemáš graf z brzdy?? docela by mě zajimalo jakej pruběh maj pak křivky a kolik to stálo je mi divný takhle málo koní po chipu když u 2,5 známýmu slibujou 215 ps u benzínovej motorů bez turba se většinou udává nárůst výkonu po chipu o 10% měl by jsi mít necelejch 213 ps ale nemam vlastní zkušenost teprve se na to chystám a tak sonduju nechcete to někdo zkusit ja se pak přidam
Black-Light píše:Nj, tak teď promluvil pravej mistr.
Nicméně, ono sehnat to sání není tak snadné a komplet M výfuk není zase moc levné a hlavně kdo ti to potom takle nachipuje??? Ty chiperské firmy určitě ne,... to chce někoho, kdo dělá závodní motory a zná tento motor a tuhle úpravu, ne? Ty jsi to tak u té své 328 měl udělané? Jaký se dá čekat nárůst výkonu? Navíc mylsím, že s touto úpravou ti to bude víc žrát, nebo ne? Zatímco většinou ty chiperské firmy udávají díky nárůstu točivého momentu snížení spotřeby![]()
No a to že to u 6000 tisíc vadne fakt nějak moc nepozoruji.. vím, že maximum výkonu má tento motor při 5300, takže vadnout to logicky musí, ale pořád mi příjde i za tímto maximem je výkon dostatečněj, aby auto slušně zrychloval, jako myslím, že se na 200 rozjedu rychleji, když nechám zařazenou 4ku a vytočím ji až za 6tisíc, než když při 5300 přeřadím...
Speedy píše:Už jsem to spal asi 100xměnit mapy v řj jentak je nesmysl. Pokud chci, aby to jelo, musím tam dostat víc vzduchu, jak psal i patras. To se dá u M52 motorů před updatem zlepšit za pár korun jen tím sáním. K tomu je dobrý upravit řj tak, aby motor více točil a přidat víc paliva v mapě spolu se zvětšením základního předstihu. Pak to má smysl chipovat. Třeba 328i má maximmální výkon v 5300ot/min. Proto ten motor v těchto otáčkách vadne a kdo říká, že mu točí krásně přes 6k, tak to akorát neumí poznat. Na 1.a2.kvalt to fakt poznat nejde, to roztočím i fagota do 6k
. Tohle se zkouší na 4.kvalt, u slabších aut i na 3.
Shrnu to, pokud do M52B28 dáte sání z M50B25 a bude to vše pěkně těsnit, k tomu necháte předělat mapy v řj tak, aby motor točil 7k ot/min, pak to teprve začne mít smysl. S dobře udělaným chipem to bude mít max výkon v 6k a začne to padat v 6400 dolu. Na sprint a předjíždění těch 7k ale využijete.
Poud se k tomu dají svody z M3 a výfuk (ideálně komplet) s větší průchodností, pak se posune kroutící moment k 3900ot a maximální výkon k 6200. Vačky samozřejmě změní charakteristiku motoru zcela jinam.
tukan píše:Speedy píše:Už jsem to spal asi 100xměnit mapy v řj jentak je nesmysl. Pokud chci, aby to jelo, musím tam dostat víc vzduchu, jak psal i patras. To se dá u M52 motorů před updatem zlepšit za pár korun jen tím sáním. K tomu je dobrý upravit řj tak, aby motor více točil a přidat víc paliva v mapě spolu se zvětšením základního předstihu. Pak to má smysl chipovat. Třeba 328i má maximmální výkon v 5300ot/min. Proto ten motor v těchto otáčkách vadne a kdo říká, že mu točí krásně přes 6k, tak to akorát neumí poznat. Na 1.a2.kvalt to fakt poznat nejde, to roztočím i fagota do 6k
. Tohle se zkouší na 4.kvalt, u slabších aut i na 3.
Shrnu to, pokud do M52B28 dáte sání z M50B25 a bude to vše pěkně těsnit, k tomu necháte předělat mapy v řj tak, aby motor točil 7k ot/min, pak to teprve začne mít smysl. S dobře udělaným chipem to bude mít max výkon v 6k a začne to padat v 6400 dolu. Na sprint a předjíždění těch 7k ale využijete.
Poud se k tomu dají svody z M3 a výfuk (ideálně komplet) s větší průchodností, pak se posune kroutící moment k 3900ot a maximální výkon k 6200. Vačky samozřejmě změní charakteristiku motoru zcela jinam.sis to spletl s dieselem ne??? motor mi opravdu zvadne až za hranicí 6200 rpm a to i na 4 (na pětku jsem to ještě nezkoušel nebylo kde) a poznat to myslím umím už jsem měl hafo aut a některý vadli už ve 4 tisících i když meli max výkon skoro o 2 000 vejš viděl jsem pár testu jetejch aut na brzdě bez chipu a záleží to auto od auta jak motor jede ně který motory měli najeto víc než 200k a výkon byl až o 15% vyšší než udával výrobce a jiný třeba na 80k měli míň koní než bylo v papírech nikdy nemužeš říct u nějakýho typu motoru tady např u 2,8 že všechny vadnou stejně prostě některej jde líp nahoře některej od spodu jestli si myslíš že to tak neni tak tomu asi spíš moc nerozumíš ty zajímalo by mě s tim chiptuningem sáním vejfukama atd. jestli mluvíš z vlastní zkušenosti nebo jestli sis to jen někde přečetl a jestli to je z vlastní zkušenosti jestli to máš ověřený nechci se hádat chci si jen upravit auto aby mi dělalo co nejvíc radosti
tukan píše:sis to spletl s dieselem ne??? motor mi opravdu zvadne až za hranicí 6200 rpm a to i na 4 (na pětku jsem to ještě nezkoušel nebylo kde) a poznat to myslím umím už jsem měl hafo aut a některý vadli už ve 4 tisících i když meli max výkon skoro o 2 000 vejš viděl jsem pár testu jetejch aut na brzdě bez chipu a záleží to auto od auta jak motor jede ně který motory měli najeto víc než 200k a výkon byl až o 15% vyšší než udával výrobce a jiný třeba na 80k měli míň koní než bylo v papírech nikdy nemužeš říct u nějakýho typu motoru tady např u 2,8 že všechny vadnou stejně prostě některej jde líp nahoře některej od spodu jestli si myslíš že to tak neni tak tomu asi spíš moc nerozumíš ty zajímalo by mě s tim chiptuningem sáním vejfukama atd. jestli mluvíš z vlastní zkušenosti nebo jestli sis to jen někde přečetl a jestli to je z vlastní zkušenosti jestli to máš ověřený nechci se hádat chci si jen upravit auto aby mi dělalo co nejvíc radosti
Speedy píše:Jo a pozor, v e39 ten motor má trochu jinou charakteristiku už z továrny.
JO a když jsi zmínil ten menší výkon než v papírech udavaný, tak JFK se teďka zmiňoval o tom, že e39 M5 má na brzdě běžně 360koni, ne 400Holt i bmw jsou podfukáři
tukan píše:tak k tomu vykonu pokud vim tak ve fabrice testujou jen samotnej motor proto udavaj na m5 vykon 400ps a my to testujeme na zadnich kolech tudíž těch 360psteda alespon myslim protože proč by jinak na některejch testech udavali "wheel horse power" a k tomu sání asi má pravdu protože dneska jsem koukal na motor 2,5 a má větší sání než moje 2,8. Kámoš dnes dovezl e39 520i a tam mi přijde to sání stejně veliký ale měřit to budu až zítra
a jestli mi někdo nevěří že mi 2,8 vadne až na 6200 (nemam to auto od novýho takže nevim jestli to je načipovaný
) tak se stavte já vás svezu
nejde mi o to dělat tady chytrýho ale než se do nečeho pustím chtěl bych vědět jestli to má cenu a chtěl bych to vidět na papíře nebo v autě poslat do toho 30k a ve finále zjistit že to bylo k ničemu tak asi spáchám harakiri
Pete píše:ve fabrikach to pocitaji ne ?tedy myslim.
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu![]()
Ale ta M5 me zarazi40 koni nekde na poli, to je nejake divne, to by neslo uhrat ani na vybehanou prevodovku s dif. a se spatnou naplni
Pete píše:ve fabrikach to pocitaji ne ?tedy myslim.
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu![]()
Ale ta M5 me zarazi40 koni nekde na poli, to je nejake divne, to by neslo uhrat ani na vybehanou prevodovku s dif. a se spatnou naplni