Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výkon 328, úpravy
-
Black-Light
- Registrovaný
- Příspěvky: 174
- Registrován: úte 23.10.2007 00:00
- Bydliště: Pyšely
- Klubové ID: 1356
Omluvte prosím můj lame dotaz, ale kde najdu víc info o tom sání z M50? A prodává to tu někdo? Spolu s těmi svody z M3? A nebo ještě líp, najde se tu někdo, kdo by si chtěl přivydělat a píchl mi s tím? Stejně plánuji chip, ale zase se mi nechce dávat deset tisíc za chip a pak udělat tuhle věc a chipovat znovu... Na kolik příjde to sání s těmi svody? A co poslední díl výfuku? Ten bych nejraději taky vyndal, je ošklivej a má špatnej zvuk
. Jinak auto mám 528i, čili motor M52, pokud se nepletu
...
-
Leveler
- Registrovaný
- Příspěvky: 6239
- Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
- Bydliště: BRNO
- Klubové ID: 1133
- Kontaktovat uživatele:
Celkem zajimavý čtení
http://www.eurotuner.com/techarticles/e ... index.html
A tady ještě hezky popsaná průchodnost.
http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
http://www.eurotuner.com/techarticles/e ... index.html
A tady ještě hezky popsaná průchodnost.
http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
-
Black-Light
- Registrovaný
- Příspěvky: 174
- Registrován: úte 23.10.2007 00:00
- Bydliště: Pyšely
- Klubové ID: 1356
čus hele ja mam 528i e39 a chci to taky upravit tahne mi to teda slušně až do nějakejch 6 200 rpm a ne jak tady někdo psal že mu ten motor umira v 5 000 ale vykon se mi zdá na 2,8 nedostatečnej když má 2,5 o jednoho koně míň (ano vim o kroutákubavorak píše:Mám chip na 328i a jsem s ním spokojený.Koně moc nepoznáš(205ps),ale kroutak vzrostl o 30nM a ten je sakra znát.A když jedeš pijánko,tak i spotřeba je cc.o0,8l menší.
-
Black-Light
- Registrovaný
- Příspěvky: 174
- Registrován: úte 23.10.2007 00:00
- Bydliště: Pyšely
- Klubové ID: 1356
Mě to táhne taky krásně až za 6000, takže si to už musí člověk hlídat, aby stihl přeřadit, než mu auto vypne omezovač, hlavně u 1. a 2. kvaltutukan píše:čus hele ja mam 528i e39 a chci to taky upravit tahne mi to teda slušně až do nějakejch 6 200 rpm a ne jak tady někdo psal že mu ten motor umira v 5 000 ale vykon se mi zdá na 2,8 nedostatečnej když má 2,5 o jednoho koně míň (ano vim o kroutákubavorak píše:Mám chip na 328i a jsem s ním spokojený.Koně moc nepoznáš(205ps),ale kroutak vzrostl o 30nM a ten je sakra znát.A když jedeš pijánko,tak i spotřeba je cc.o0,8l menší.) kde sis to nechal chipovat a kde měřit?? nemáš graf z brzdy?? docela by mě zajimalo jakej pruběh maj pak křivky a kolik to stálo je mi divný takhle málo koní po chipu když u 2,5 známýmu slibujou 215 ps u benzínovej motorů bez turba se většinou udává nárůst výkonu po chipu o 10% měl by jsi mít necelejch 213 ps ale nemam vlastní zkušenost teprve se na to chystám a tak sonduju nechcete to někdo zkusit ja se pak přidam
Jako ty chipy jsou alchymie, já myslím, že tu z nikoho objektivní odpověď nedostaneš
Ty grafy asi těžko seženeš, protože např. brzda na Jarově (údajně nejpřesnější v ČR) stojí 2000 za jedno měření, to máš + 4 000 kdyby ses chtěl přesvědčit, jestli ten chip funguje, to už zase asi nemá moc logiku, cpát 4 litry pro ujištění se, jestli chip za +- 10-15 tisíc fungoval.... a věřit nějakejm grafům z brzdy bitpoweru? No nevím, navíc u bitpower mi řekli, že můj zadohrab se 193 koňama tam už stejně nezměří
Každopádně ten výfuk mě pořád zajímá
Už jsem to spal asi 100x
měnit mapy v řj jentak je nesmysl. Pokud chci, aby to jelo, musím tam dostat víc vzduchu, jak psal i patras. To se dá u M52 motorů před updatem zlepšit za pár korun jen tím sáním. K tomu je dobrý upravit řj tak, aby motor více točil a přidat víc paliva v mapě spolu se zvětšením základního předstihu. Pak to má smysl chipovat. Třeba 328i má maximmální výkon v 5300ot/min. Proto ten motor v těchto otáčkách vadne a kdo říká, že mu točí krásně přes 6k, tak to akorát neumí poznat. Na 1.a2.kvalt to fakt poznat nejde, to roztočím i fagota do 6k
. Tohle se zkouší na 4.kvalt, u slabších aut i na 3.
Shrnu to, pokud do M52B28 dáte sání z M50B25 a bude to vše pěkně těsnit, k tomu necháte předělat mapy v řj tak, aby motor točil 7k ot/min, pak to teprve začne mít smysl. S dobře udělaným chipem to bude mít max výkon v 6k a začne to padat v 6400 dolu. Na sprint a předjíždění těch 7k ale využijete.
Poud se k tomu dají svody z M3 a výfuk (ideálně komplet) s větší průchodností, pak se posune kroutící moment k 3900ot a maximální výkon k 6200. Vačky samozřejmě změní charakteristiku motoru zcela jinam.
Shrnu to, pokud do M52B28 dáte sání z M50B25 a bude to vše pěkně těsnit, k tomu necháte předělat mapy v řj tak, aby motor točil 7k ot/min, pak to teprve začne mít smysl. S dobře udělaným chipem to bude mít max výkon v 6k a začne to padat v 6400 dolu. Na sprint a předjíždění těch 7k ale využijete.
Poud se k tomu dají svody z M3 a výfuk (ideálně komplet) s větší průchodností, pak se posune kroutící moment k 3900ot a maximální výkon k 6200. Vačky samozřejmě změní charakteristiku motoru zcela jinam.
-
Black-Light
- Registrovaný
- Příspěvky: 174
- Registrován: úte 23.10.2007 00:00
- Bydliště: Pyšely
- Klubové ID: 1356
Nj, tak teď promluvil pravej mistr
.
Nicméně, ono sehnat to sání není tak snadné a komplet M výfuk není zase moc levné a hlavně kdo ti to potom takle nachipuje??? Ty chiperské firmy určitě ne,... to chce někoho, kdo dělá závodní motory a zná tento motor a tuhle úpravu, ne? Ty jsi to tak u té své 328 měl udělané? Jaký se dá čekat nárůst výkonu? Navíc mylsím, že s touto úpravou ti to bude víc žrát, nebo ne? Zatímco většinou ty chiperské firmy udávají díky nárůstu točivého momentu snížení spotřeby
No a to že to u 6000 tisíc vadne fakt nějak moc nepozoruji.. vím, že maximum výkonu má tento motor při 5300, takže vadnout to logicky musí, ale pořád mi příjde i za tímto maximem je výkon dostatečněj, aby auto slušně zrychloval, jako myslím, že se na 200 rozjedu rychleji, když nechám zařazenou 4ku a vytočím ji až za 6tisíc, než když při 5300 přeřadím...
Nicméně, ono sehnat to sání není tak snadné a komplet M výfuk není zase moc levné a hlavně kdo ti to potom takle nachipuje??? Ty chiperské firmy určitě ne,... to chce někoho, kdo dělá závodní motory a zná tento motor a tuhle úpravu, ne? Ty jsi to tak u té své 328 měl udělané? Jaký se dá čekat nárůst výkonu? Navíc mylsím, že s touto úpravou ti to bude víc žrát, nebo ne? Zatímco většinou ty chiperské firmy udávají díky nárůstu točivého momentu snížení spotřeby
No a to že to u 6000 tisíc vadne fakt nějak moc nepozoruji.. vím, že maximum výkonu má tento motor při 5300, takže vadnout to logicky musí, ale pořád mi příjde i za tímto maximem je výkon dostatečněj, aby auto slušně zrychloval, jako myslím, že se na 200 rozjedu rychleji, když nechám zařazenou 4ku a vytočím ji až za 6tisíc, než když při 5300 přeřadím...
Nerikal jsem komplet vyfuk M, ale svody, zbytek podle chuti, ale samo ze M3 ma sportovni katy, takze to take pomuze. Ovsem muze se klidne stat, ze se ztrati tocivy moment v nizkych otackach.Black-Light píše:Nj, tak teď promluvil pravej mistr.
Nicméně, ono sehnat to sání není tak snadné a komplet M výfuk není zase moc levné a hlavně kdo ti to potom takle nachipuje??? Ty chiperské firmy určitě ne,... to chce někoho, kdo dělá závodní motory a zná tento motor a tuhle úpravu, ne? Ty jsi to tak u té své 328 měl udělané? Jaký se dá čekat nárůst výkonu? Navíc mylsím, že s touto úpravou ti to bude víc žrát, nebo ne? Zatímco většinou ty chiperské firmy udávají díky nárůstu točivého momentu snížení spotřeby![]()
No a to že to u 6000 tisíc vadne fakt nějak moc nepozoruji.. vím, že maximum výkonu má tento motor při 5300, takže vadnout to logicky musí, ale pořád mi příjde i za tímto maximem je výkon dostatečněj, aby auto slušně zrychloval, jako myslím, že se na 200 rozjedu rychleji, když nechám zařazenou 4ku a vytočím ji až za 6tisíc, než když při 5300 přeřadím...
Pokud resis spotrebu, tak vubec neres vykon, potoze pokud chces, aby to jelo, tak to musis nakrmit. Je zcela zcestne si myslet, ze bmw postavilo motor a k tomu rj nejak blbe, je to vzdy kompromis mezi vykonem a spotrebou a zivotnosti.
Pokud davas jenom sani, tak se da pouzit uni cip, ktery uz je na teto uprave otestovany. Pokud das svody nebo vyfuk je jedno, protoze cip ve standardni bmw jednotce resi jen naplneni motoru palivem a dobu vstriku. Pokud by jis to chtel ladit na brzde, bude to stat mnohem vic penez a na std.jednotce to nikdo nedela.
Co se tyka narustu s tim sanim, tak se dostanes na nejakych 280Nm v 3800 a 290Nm v 4000ot/min. Vykon bude kolem 220koni. Ale pozor, bezne byva, ze 328 ma 205koni v 5500ot/min uz z tovarny
Co se tyka zrychleni, tak je samo nejlepsi radit tesne pred omezovacem protoze ti dalsi kvalt spadne do vyssich ot, kde se ten motor lepe posbira
-
Black-Light
- Registrovaný
- Příspěvky: 174
- Registrován: úte 23.10.2007 00:00
- Bydliště: Pyšely
- Klubové ID: 1356
Moc pěkná odpověď
.
To je ovšem naprd, že se zase může ztrácet točivej moment.. To je pak už hrozně závodnicky a ten motor je použitelnej jen v nejvyšších otáčkách...
To s tou spotřebou jsem myslel tak, že bych si představoval něco jako přidání Nm "dole" v otáčkách a kW "nahoře" v otáčkách. To by pak byl úspornej při klidné jízdě a zároveň výkonnej při závodnické jízdě
.
A to že má některá 328 205 koní už z výroby se stane jak? To je docela rozdíl, to snad nemá BMW tak nepřesné výrobní postupy, že by výkon byl +- 13 koní, ne?
Btw: když se tu o tom tak hezky rozepisuješ
, tak jaký vliv by mělo úplné odstranění výfuku? Katalyzátor, tlumič + středovej tlumič pokud je (jak je např. v e39) a nahradit to pouze trubkou nebo prostě vůbec, jen svody pod auto
..
To je ovšem naprd, že se zase může ztrácet točivej moment.. To je pak už hrozně závodnicky a ten motor je použitelnej jen v nejvyšších otáčkách...
To s tou spotřebou jsem myslel tak, že bych si představoval něco jako přidání Nm "dole" v otáčkách a kW "nahoře" v otáčkách. To by pak byl úspornej při klidné jízdě a zároveň výkonnej při závodnické jízdě
A to že má některá 328 205 koní už z výroby se stane jak? To je docela rozdíl, to snad nemá BMW tak nepřesné výrobní postupy, že by výkon byl +- 13 koní, ne?
Btw: když se tu o tom tak hezky rozepisuješ
Speedy píše:Už jsem to spal asi 100xměnit mapy v řj jentak je nesmysl. Pokud chci, aby to jelo, musím tam dostat víc vzduchu, jak psal i patras. To se dá u M52 motorů před updatem zlepšit za pár korun jen tím sáním. K tomu je dobrý upravit řj tak, aby motor více točil a přidat víc paliva v mapě spolu se zvětšením základního předstihu. Pak to má smysl chipovat. Třeba 328i má maximmální výkon v 5300ot/min. Proto ten motor v těchto otáčkách vadne a kdo říká, že mu točí krásně přes 6k, tak to akorát neumí poznat. Na 1.a2.kvalt to fakt poznat nejde, to roztočím i fagota do 6k
. Tohle se zkouší na 4.kvalt, u slabších aut i na 3.
Shrnu to, pokud do M52B28 dáte sání z M50B25 a bude to vše pěkně těsnit, k tomu necháte předělat mapy v řj tak, aby motor točil 7k ot/min, pak to teprve začne mít smysl. S dobře udělaným chipem to bude mít max výkon v 6k a začne to padat v 6400 dolu. Na sprint a předjíždění těch 7k ale využijete.
Poud se k tomu dají svody z M3 a výfuk (ideálně komplet) s větší průchodností, pak se posune kroutící moment k 3900ot a maximální výkon k 6200. Vačky samozřejmě změní charakteristiku motoru zcela jinam.
Jaká máš motor?tukan píše:Speedy píše:Už jsem to spal asi 100xměnit mapy v řj jentak je nesmysl. Pokud chci, aby to jelo, musím tam dostat víc vzduchu, jak psal i patras. To se dá u M52 motorů před updatem zlepšit za pár korun jen tím sáním. K tomu je dobrý upravit řj tak, aby motor více točil a přidat víc paliva v mapě spolu se zvětšením základního předstihu. Pak to má smysl chipovat. Třeba 328i má maximmální výkon v 5300ot/min. Proto ten motor v těchto otáčkách vadne a kdo říká, že mu točí krásně přes 6k, tak to akorát neumí poznat. Na 1.a2.kvalt to fakt poznat nejde, to roztočím i fagota do 6k
. Tohle se zkouší na 4.kvalt, u slabších aut i na 3.
Shrnu to, pokud do M52B28 dáte sání z M50B25 a bude to vše pěkně těsnit, k tomu necháte předělat mapy v řj tak, aby motor točil 7k ot/min, pak to teprve začne mít smysl. S dobře udělaným chipem to bude mít max výkon v 6k a začne to padat v 6400 dolu. Na sprint a předjíždění těch 7k ale využijete.
Poud se k tomu dají svody z M3 a výfuk (ideálně komplet) s větší průchodností, pak se posune kroutící moment k 3900ot a maximální výkon k 6200. Vačky samozřejmě změní charakteristiku motoru zcela jinam.sis to spletl s dieselem ne??? motor mi opravdu zvadne až za hranicí 6200 rpm a to i na 4 (na pětku jsem to ještě nezkoušel nebylo kde) a poznat to myslím umím už jsem měl hafo aut a některý vadli už ve 4 tisících i když meli max výkon skoro o 2 000 vejš viděl jsem pár testu jetejch aut na brzdě bez chipu a záleží to auto od auta jak motor jede ně který motory měli najeto víc než 200k a výkon byl až o 15% vyšší než udával výrobce a jiný třeba na 80k měli míň koní než bylo v papírech nikdy nemužeš říct u nějakýho typu motoru tady např u 2,8 že všechny vadnou stejně prostě některej jde líp nahoře některej od spodu jestli si myslíš že to tak neni tak tomu asi spíš moc nerozumíš ty zajímalo by mě s tim chiptuningem sáním vejfukama atd. jestli mluvíš z vlastní zkušenosti nebo jestli sis to jen někde přečetl a jestli to je z vlastní zkušenosti jestli to máš ověřený nechci se hádat chci si jen upravit auto aby mi dělalo co nejvíc radosti
Hádat se nebudu, ale už jsem pár úpravama prošel...
SAmozřejmě se bavíme o motoru v dobré kondici o kterým víme, jaký má charakteristiky. Jo a pozor, v e39 ten motor má trochu jinou charakteristiku už z továrny.
JO a když jsi zmínil ten menší výkon než v papírech udavaný, tak JFK se teďka zmiňoval o tom, že e39 M5 má na brzdě běžně 360koni, ne 400
-
Black-Light
- Registrovaný
- Příspěvky: 174
- Registrován: úte 23.10.2007 00:00
- Bydliště: Pyšely
- Klubové ID: 1356
hm, seš odvážnej takle neslouhlasit se speedymtukan píše:sis to spletl s dieselem ne??? motor mi opravdu zvadne až za hranicí 6200 rpm a to i na 4 (na pětku jsem to ještě nezkoušel nebylo kde) a poznat to myslím umím už jsem měl hafo aut a některý vadli už ve 4 tisících i když meli max výkon skoro o 2 000 vejš viděl jsem pár testu jetejch aut na brzdě bez chipu a záleží to auto od auta jak motor jede ně který motory měli najeto víc než 200k a výkon byl až o 15% vyšší než udával výrobce a jiný třeba na 80k měli míň koní než bylo v papírech nikdy nemužeš říct u nějakýho typu motoru tady např u 2,8 že všechny vadnou stejně prostě některej jde líp nahoře některej od spodu jestli si myslíš že to tak neni tak tomu asi spíš moc nerozumíš ty zajímalo by mě s tim chiptuningem sáním vejfukama atd. jestli mluvíš z vlastní zkušenosti nebo jestli sis to jen někde přečetl a jestli to je z vlastní zkušenosti jestli to máš ověřený nechci se hádat chci si jen upravit auto aby mi dělalo co nejvíc radosti
-
Black-Light
- Registrovaný
- Příspěvky: 174
- Registrován: úte 23.10.2007 00:00
- Bydliště: Pyšely
- Klubové ID: 1356
Čím se liší M52 z 328 od M52 z 528? Mám e39 528, ale myslel jsem si teda, že motor je stejný... Akorát myslím, že je tam jinak konstruován výfuk, ale možná ne.. (má 328 mezi katem a tlumičem ještě takovy "véčko", jakoby další tlumič?Speedy píše: Jo a pozor, v e39 ten motor má trochu jinou charakteristiku už z továrny.
JO a když jsi zmínil ten menší výkon než v papírech udavaný, tak JFK se teďka zmiňoval o tom, že e39 M5 má na brzdě běžně 360koni, ne 400Holt i bmw jsou podfukáři
-
Pete
- Registrovaný
- Příspěvky: 508
- Registrován: pát 06.04.2007 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Klubové ID: 1167
Tak ja se tedy take podelim
mam na aute hrozne velkej zadni tlumic oproti beznym 328 a dela to taky peknej ramus, tak bych prave rad pridal taky to sani.Výfuk vypada jako by byl z M3, ale je pruchozí, takze asi od nejakeho upravce-nestudoval jsem to.Ale vim ze je vetsí.
Jo a motor mi ztraci tah pred 5500ot. a uz jsem jel ve 4 328 a kazda ztracela tah kolem tech 5300ot a kdo tvrdi ze to tak neni, tak to ma upravene, nebo nema cit pro chování auta.
Jo a motor mi ztraci tah pred 5500ot. a uz jsem jel ve 4 328 a kazda ztracela tah kolem tech 5300ot a kdo tvrdi ze to tak neni, tak to ma upravene, nebo nema cit pro chování auta.
tak k tomu vykonu pokud vim tak ve fabrice testujou jen samotnej motor proto udavaj na m5 vykon 400ps a my to testujeme na zadnich kolech tudíž těch 360ps
teda alespon myslim protože proč by jinak na některejch testech udavali "wheel horse power" a k tomu sání asi má pravdu protože dneska jsem koukal na motor 2,5 a má větší sání než moje 2,8. Kámoš dnes dovezl e39 520i a tam mi přijde to sání stejně veliký ale měřit to budu až zítra
a jestli mi někdo nevěří že mi 2,8 vadne až na 6200 (nemam to auto od novýho takže nevim jestli to je načipovaný
) tak se stavte já vás svezu
nejde mi o to dělat tady chytrýho ale než se do nečeho pustím chtěl bych vědět jestli to má cenu a chtěl bych to vidět na papíře nebo v autě poslat do toho 30k a ve finále zjistit že to bylo k ničemu tak asi spáchám harakiri 
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Klubové ID: 7
- Kontaktovat uživatele:
blbosttukan píše:tak k tomu vykonu pokud vim tak ve fabrice testujou jen samotnej motor proto udavaj na m5 vykon 400ps a my to testujeme na zadnich kolech tudíž těch 360psteda alespon myslim protože proč by jinak na některejch testech udavali "wheel horse power" a k tomu sání asi má pravdu protože dneska jsem koukal na motor 2,5 a má větší sání než moje 2,8. Kámoš dnes dovezl e39 520i a tam mi přijde to sání stejně veliký ale měřit to budu až zítra
a jestli mi někdo nevěří že mi 2,8 vadne až na 6200 (nemam to auto od novýho takže nevim jestli to je načipovaný
) tak se stavte já vás svezu
nejde mi o to dělat tady chytrýho ale než se do nečeho pustím chtěl bych vědět jestli to má cenu a chtěl bych to vidět na papíře nebo v autě poslat do toho 30k a ve finále zjistit že to bylo k ničemu tak asi spáchám harakiri
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
-
Pete
- Registrovaný
- Příspěvky: 508
- Registrován: pát 06.04.2007 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Klubové ID: 1167
ve fabrikach to pocitaji ne ?tedy myslim.
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu
Ale ta M5 me zarazi
40 koni nekde na poli, to je nejake divne, to by neslo uhrat ani na vybehanou prevodovku s dif. a se spatnou naplni
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu
Ale ta M5 me zarazi
-
Black-Light
- Registrovaný
- Příspěvky: 174
- Registrován: úte 23.10.2007 00:00
- Bydliště: Pyšely
- Klubové ID: 1356
Tak to právě myslím nebude na kolech...Pete píše:ve fabrikach to pocitaji ne ?tedy myslim.
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu![]()
Ale ta M5 me zarazi40 koni nekde na poli, to je nejake divne, to by neslo uhrat ani na vybehanou prevodovku s dif. a se spatnou naplni
Většinou se udává výkon samotného motoru, tj, oni připojí přímo ke klikovce nějaké "dynamo" a tím to změří, jenže než ten výkon dojde na kola, tak se ti to strácí v převodovce, v ložiskách kol atd... Myslím, že výrobci budou udávat výkon přímo na motoru, prostě proto, že je to větší číslo
huh tak to se dost pleteš v továrnách měřej a laděj jen samotný motory kamoš dělá ve firmě která navrhuje interier pro bmw a byl ve fabrice na exkurzi a řikal že to tak jePete píše:ve fabrikach to pocitaji ne ?tedy myslim.
A prumerne nejhorsi hodnota se pak udava, proto je normalni ze maji auta vic nez psano v papirech(mluvim ze zkusenosti) proste je to tak aby se tam vesli i ty "nejhorsi" kusy.
A je to vzdy na kolech! samotnej motor nikoho nezajima prece.
Prosim opravte jestli se pletu![]()
Ale ta M5 me zarazi40 koni nekde na poli, to je nejake divne, to by neslo uhrat ani na vybehanou prevodovku s dif. a se spatnou naplni
