Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e66 745Li - automat kope

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#1 Příspěvek od Jaris330D »

Ahoj, budu muset řešit automat. Při dobržďování z 2 na 1 občas kopne. Není to pravidlem. Při rozjezdu za studena houpou otáčky (hlavně do kopce) a při konstantní jízdě ne pokaždé. Když to začne dělat do kopce, tak mu nechám podřadit, aby to nedělalo. Taky mám nejspíš únik oleje z převodovky. Tyhle příznaky dělali už když jsem byl u Jaraxe a převodovka byla suchá. Měli jsme podezření na hardynu, ale minulý týden jsem zjistil, že je jak nová. Taky se to hodně zhoršilo při přezutí z 18 na 19tky. Na těch 19náctkách mně i začal vibrovat volant a celé auto se chvěje. Vyvážené by měly být z bezdrive Otrokovice. Dělá to od 50 km/h. Mám podezření na mechatronik. Špatné tlaky, s únikem bych přisuzoval zhoršení. Nechce se mně jet do ZF pakry, když to může být jen z důvodu přetěsnění. Zkoušel jste někdo sadu od Sonaxu?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

- hlavně to cely muže dělat těsnění mezi mechatronikem a převodovkou, tím bych začal
- jak jsi poznal že je hardyna ok? matně si pamatuju že když jsem projížděl tvoje auto tak klepala
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#3 Příspěvek od Jaris330D »

Měl jsem to celé rozdělané, vypadá to spíš na vůli diferáku. Pravda, těsnění to být taky může. Jde mně hlavně o to, že když nechám vyměnit olej a vše kolem, tak aby se nezjistilo, že to těsněním nebylo a nemuselo se to dělat dvakrát kvůli mechatroniku. Nejspíš to těsnění mezi mechatronikem a převodovkou bude K.O. protože mě mezi motorem a automatem začal prosakovat olej. Ten automat se musí udělat na 100 %, ale bojím se, že mě v Pakře řeknou, máte v prdeli celou převodovku a bude Vás to stát 50 000 Kč. No a ve finále by třeba stačilo jen přetěsnit mechatronik sadou od Sonaxu.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#4 Příspěvek od vlastnemec »

Příznaky ukazují na nedostatek oleje, za chvilku Ti začne kopat z 1 na 2 při studeném motoru a větší akceleraci. Jinak taky jsem myslel že mi to chčije mezi převodovkou a motorem a na konec to byli hadice co jdou z leva do chladiče. U hardyny okem nepoznáš že je špatná. Takže vyměnit těsnění zamezit úniku a pořádně dolít - pokud toto nepomůže tak je problém ve skříni už ve vůlích a na to bych se asi vysral a až se to vysype řešil bych.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

těsnění mezi mechatronikem a přeovdovkou nema nic společnyho s unikem oleje automatu, unik oleje automatu u E65 co jsem řešil tak to vždy byla bud pruchodka nebo vana,
být tebou začnu výměnou oleje, včetně pruchodky a těsnění mechatroniku, buh vi co ti tam teče za olej, klidně to muže byt z motoru.
nebo si kup dva litry oleje a první "dopln" olej a uvidíš jeslti tam vubec je dost
ale 95 procent závad převodovek u E65 bylo vždy to těsnění mechatroniku, převodovka začně ztrácet tlak a kope.

hardyna se okem poznat nedá, tak to bylo u E38 atd kde hardyna byla celogumová a člověk viděl že je popraskana a steřela, u E65 nikdy popraskana a steřela neni, ale vybijou se pouzdra, musí se na P zatočit zadníma kola ve vuli a uvidíš jeslti to v ní chodí nebo ne.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#6 Příspěvek od Jaris330D »

S olejem z motoru nestraš, Don ho nechával celý přetěsnit. Ze spodu to pod motorem oddekluji a uvidím.
Tu Hardynu jsme zkoušeli a nic. Točili jsme zadníma kolama. Jarax psal jsem ti ještě meila. Nevím jestli došel.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2045
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#7 Příspěvek od Don »

Daval jsem i novou vanu, protoze v ni kluci protocili vypustak... ale to je dva roky ;) take mi na technicke rikali, ze takhle cisty motor uz dlouho nevideli :P
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#8 Příspěvek od Jaris330D »

Kopání při podřazení z 2 na 1 odstraněno. Jarax vyměnil olej v automatu a dal novou těsnící průchodku mezi mechatronikem a měničem. Celkově to i zjemnilo řazení a jízda je hned příjemnější. :cool2:
JohnyB
Registrovaný
Příspěvky: 600
Registrován: pát 19.02.2010 01:00

#9 Příspěvek od JohnyB »

a zmizelo ti to houpani otacek?
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#10 Příspěvek od WizarDEAD »

Hele ja mam problemy s prevodovkou, ze me to nakopava pri razeni z 2 na 3, ale jen v urcitejch otackach, jinak je to dobry. A psal jsem jim do ZF, jestli nemaji predstavu cim to muze byt, kolik by asi tak stala oprava, a oni mi odpovedeli neco ve stylu: "no bud to muze byt neco mensiho, nebo taky neco vaznyho, a repase muze stat 30, nebo taky 50, nebo taky 80k bez dane, ale ze vymena prevodovky to vyresi urcite" :D Celkem me to rozesmalo
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#11 Příspěvek od Jaris330D »

JohnyB píše:a zmizelo ti to houpani otacek?
Zatím se houpání neprojevilo, takže uvidíme až bude chladnější počasí.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#12 Příspěvek od Jaris330D »

WizarDEAD píše:Hele ja mam problemy s prevodovkou, ze me to nakopava pri razeni z 2 na 3, ale jen v urcitejch otackach, jinak je to dobry. A psal jsem jim do ZF, jestli nemaji predstavu cim to muze byt, kolik by asi tak stala oprava, a oni mi odpovedeli neco ve stylu: "no bud to muze byt neco mensiho, nebo taky neco vaznyho, a repase muze stat 30, nebo taky 50, nebo taky 80k bez dane, ale ze vymena prevodovky to vyresi urcite" :D Celkem me to rozesmalo
Jestli si neměnil olej, tak bych tím začal. Komplet s průchodkou a vším, co k tomu patří. Je to nejlevnější možnost. Popřípadě přetěsnit mechatronik sadou od Sonaxu. Jedině u Jaraxe nebo Snejka, záleží kam to budeš mít blíž.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#13 Příspěvek od vlastnemec »

Jaris330D píše:Popřípadě přetěsnit mechatronik sadou od Sonaxu.
A to je co 8O
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#15 Příspěvek od WizarDEAD »

Jaris330D píše:Jestli si neměnil olej, tak bych tím začal. Komplet s průchodkou a vším, co k tomu patří. Je to nejlevnější možnost. Popřípadě přetěsnit mechatronik sadou od Sonaxu. Jedině u Jaraxe nebo Snejka, záleží kam to budeš mít blíž.
Jj olej se menil se vsim vsudy, byl jsem s tim u JaraXe, takze zaruka kvality. Az budu mit nekdy cestu na vychod, zkusim se s nim domluvit na to pretesneni, jestli by se mu do toho chtelo.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

ty voe, ty děláš jak kdybych byl na Ukrajině :D
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#17 Příspěvek od WizarDEAD »

Kamo tak ja to mam k tobe pres 450km, to je 5 hodin v aute.. to je skoro jak na Ukrajinu :D
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#18 Příspěvek od vlastnemec »

JaraX píše:http://www.ebay.com/itm/ZF6HP26-Trans-Valve-Body-Rebuild-Kit-Sonnax-Zip-Kit-GEN-1-/111886753132?hash=item1a0cf85d6c:g:SngAAOSw3KFWc5qb&vxp=mtr
Já jsem četl Sonnax a už jsem si představil nějakou sračku namíchanou ze šampónu co se tam lije. Jinak takové věci existují, do GM se to lije a opravdu to má vliv a funguje to u ZF jsem ještě nekonzultoval, ale olej ZF lifeguard 8 obsahuje nějaké nanočáštice a prý je to k dobru a je mísitelný lifeguard 6.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#19 Příspěvek od Jaris330D »

Dá se to objednat i tady. Zapůjčí k tomu i frézky, stolici a já nevím, co vše je k tomu ještě potřeba. Myslím, že to vychází na 12 000 kč i s výměnou oleje a dalších komponentů, pokud si to uděláš sám. Jenže já na to neměl koule, abych se odvážil.
JohnyB
Registrovaný
Příspěvky: 600
Registrován: pát 19.02.2010 01:00

#20 Příspěvek od JohnyB »

a resil si teda ty zaslepky od Sonnaxu?

Jinak jsem tvou sedmu videl u Jaraxe, nemas to spatny :)

Pak napis, jestli ti prestalo to houpani, pro zajimavost
Odpovědět