Dva mesiace po kúpe auta sa mi vytrúsilo gumené stredové uloženie kardanu. Ložisko voľne lietalo v domčeku. Prejavovalo sa to vibráciami a búchaním v stredovom tuneli. Vymenil som uloženie (nové zn. SWAG (*oprava, bolo to FEBI)) a hardy spojku (tá sa prejavovala kovovým cvaknutím pri pustení plynu).
Po výmene však jemné vibrácie/buchot zostali. Auto som mal len krátko a nesledoval som detailne správanie kardanu pred opravou.
Auto šlo potom na zdvihák, povolil som stredové uloženie, naštartoval, a nechal auto, nech si ho vycentruje. Nepomohlo.
Vibrácie sú pri rýchlostiach 20, 50 a 90kmph a nezávisia od otáčok motora (tým vylučujem hydromenič). Závisia ale od zrýchlenia. Čím prudšie zrýchľujem, tým je to horšie. Pri kickdowne to pri 50ke spraví také dvojsekundové dzrrrdzrrrdzrr. Ale viem zrýchliť aj tak, že si nikto nič nevšimne.
Hľadal som, čim to môže byť:
1. Zle poskladaný kardan - pred demontážou som si ale spravil značky
2. Silentbloky uloženia diferenciálu
3. Siletbloky uloženia prevodovky
4. Silentbloky uloženia motora
5. Iné nápady ???
Dá sa zistiť príčina inak než výmenou silentblokov?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e66 745Li - vibrácie/buchot v podlahe
Vymenil som silentbloky/úchyt prevodovky.
Staré origo (rok 2002) sa javili navonok OK, no po demonte bolo vidieť, že sú roztrhnuté a o 3mm nižšie oproti novým. Táto operácia však na moje vibrácie kardanu nemala žiaden vplyv. Ale mám pocit, že režim jazdy D a R sa radí podstatne hladšie, predtým bolo pri zaradení dosť často počuť kovové buchnutie, teraz ho počuť už len veľmi sporadicky.
Vsimol som si, že držiak motora na šoférovej strane je len voľne položený na silentbolku, chýbala tam skrutka.
Po zaskrutkovaní sa vibrácie prejavujú pri rýchlostiach o 10kmph nižších.
Rád by som ďalej vymenil silentbloky motora, už som ich aj kúpil, no pozeral som do TISu na postup... nevyzerá to byť triviálne.
Paľo
Staré origo (rok 2002) sa javili navonok OK, no po demonte bolo vidieť, že sú roztrhnuté a o 3mm nižšie oproti novým. Táto operácia však na moje vibrácie kardanu nemala žiaden vplyv. Ale mám pocit, že režim jazdy D a R sa radí podstatne hladšie, predtým bolo pri zaradení dosť často počuť kovové buchnutie, teraz ho počuť už len veľmi sporadicky.
Vsimol som si, že držiak motora na šoférovej strane je len voľne položený na silentbolku, chýbala tam skrutka.
Po zaskrutkovaní sa vibrácie prejavujú pri rýchlostiach o 10kmph nižších.
Rád by som ďalej vymenil silentbloky motora, už som ich aj kúpil, no pozeral som do TISu na postup... nevyzerá to byť triviálne.
Paľo
- Přílohy
-
- transmission_suspension.png (138.28 KiB) Zobrazeno 1112 x
Nakoniec sa to staré stredové uloženie opäť úplne odtrhlo a kardan začal hrozne búchať.
Tak som kúpil ORIGO uloženie, skutočnú nemeckú kvalitu (ložisko vyrobené v Turecku...).
Zdalo sa mi oveľa tuhšie ako to FEBI, ktoré som dal pred rokom.
Okrem toho, že sa celé uloženie dá posúvať dopredu a dozadu, dá sa posúvať aj do bokov, to som si prv neuvedomil, Tak som ho podľa oka vyposúval, aby bolo rovno, malo predpätie a aby aj kardan bol rovno.
Oprava bola úspešná, problém vyriešený.
K dokonalosti ešte chcem vymeniť silentbloky motora, už keď som ich kúpil.
Paľo
Tak som kúpil ORIGO uloženie, skutočnú nemeckú kvalitu (ložisko vyrobené v Turecku...).
Zdalo sa mi oveľa tuhšie ako to FEBI, ktoré som dal pred rokom.
Okrem toho, že sa celé uloženie dá posúvať dopredu a dozadu, dá sa posúvať aj do bokov, to som si prv neuvedomil, Tak som ho podľa oka vyposúval, aby bolo rovno, malo predpätie a aby aj kardan bol rovno.
Oprava bola úspešná, problém vyriešený.
K dokonalosti ešte chcem vymeniť silentbloky motora, už keď som ich kúpil.
Paľo
No to staré ložisko som potom po montáži, keď boli problémy, skúšal centrovať, tak, ako si mi vtedy radil.
Auto do vzduchu, vypnúť DSC a roztočiť to. No nepomohlo.
Neviem, či máš nejakú skúsenosť s neorigo stredovými uloženiami, ale mne sa to FeBi zdalo už od nova príliš mäkké.
Vyváženosť kardanu - robil som si značky
Auto do vzduchu, vypnúť DSC a roztočiť to. No nepomohlo.
Neviem, či máš nejakú skúsenosť s neorigo stredovými uloženiami, ale mne sa to FeBi zdalo už od nova príliš mäkké.
Vyváženosť kardanu - robil som si značky
