Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E65 730d Shaním druhý motor M57D30 2003

Náhradní díly. Kola mají vlastní sekci.
Odpovědět
Zpráva
Autor
PetrPepa
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 13.03.2015 01:00

#1 Příspěvek od PetrPepa »

Přátele, dnes se poštěstilo a vířivá klapka mi proletěla šestým válcem, motor je KO. Nechat to opravit mi příjde asi zbytečné, sháním teda druhý. Kdyby jste o něčem věděli dejte prosím info. Budu Vám moc vděčný. Rok výroby 2003 celé označení motoru 730D M57D30 306D2. Děkuji předem.
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#2 Příspěvek od brumlae34 »

Ahoj, teď to konkrétně řeším na tatové 730d. Sehnal jsem, pist 4x ventil, nechal zabrousit hlavu a teď to skládání dohromady. ;-) Jinak nechci nikomu jaKý kšeft, ale myslím, že té ta oprava vyjde levněji...
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#3 Příspěvek od brumlae34 »

Ahoj, teď to konkrétně řeším na tatové 730d. Sehnal jsem, pist 4x ventil, nechal zabrousit hlavu a teď to skládání dohromady. ;-) Jinak nechci nikomu jaKý kšeft, ale myslím, že té ta oprava vyjde levněji...
PetrPepa
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 13.03.2015 01:00

#4 Příspěvek od PetrPepa »

Už se to řeší.
Prosím tě, kde jsi sehnal píst? Mechanici mě odrazujou od koupě nového, já bych tam právě chtěl dát nový a nový pístní kroužky. Starej stejnak nemůžou sehnat, a oprava se mi tím prodlužuje. Hlavu už mám zabroušenou, 4 ventily vyměněny, a komplet gufera. Hlava jako nová. Když tak info v SZ díks
ViperACR
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: sob 14.01.2012 01:00

#5 Příspěvek od ViperACR »

Ahoj kdyby te to zajímalo tak mám spodek motoru,v top stavu
nechám levně
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

brumlae34 píše:Ahoj, teď to konkrétně řeším na tatové 730d. Sehnal jsem, pist 4x ventil, nechal zabrousit hlavu a teď to skládání dohromady. ;-) Jinak nechci nikomu jaKý kšeft, ale myslím, že té ta oprava vyjde levněji...
Oprava klikového mechanismu jako není jenom o tom koupit novej píst, ty stávající jsou taky v nějakém stavu a musí tam na nich být minimální opotřebení, zejména blok musí být naprosto minimálně projetý a to je potřeba precizně změřit. V případě velké ovality bloku si můžeš nový píst pověsit doma na hřebík. v extrémním případě může dojít k rozdílnému tlaku ve válcích a to pro dýzl není úplně ideální.
To jen tak okrajově, samozřejmě nevím výchozí stav, takže je možné, že to je všechno v cajku ale taky se přikláním k opravě než výměně - syndrom tzv. zajíce v pytli :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PetrPepa
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 13.03.2015 01:00

#7 Příspěvek od PetrPepa »

Chvilku to trvalo, ale podařilo se. Novej píst, nové pístní kroužky i s čepem.
Hlava zabroušená, ventily, gufera, těsnění. Vše nové. Tlaky na všech válcích v normě. Najeto po zajíždění 2000km. Motor šlape jak hodinky. Vířivé klapky už jsou pryč. Měl jsem z toho obavu, ale auto jede normálně. Nekouří nečmoudí, startuje na drc. To pro ty kdo by uvažovali místo opravy o výměně motoru. Je ale pravda, že ten můj má najeto jen 141tis. Kdybych měl najeto 300 už bych asi o výměně motoru uvažoval. BMW zdar :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

ja myslím že největší ponaučení není oprava místo výměny, ale nekupovat naftu která se stejně ani trošku nevyplatí. brumlae34 by mohl vyprávět :)
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#9 Příspěvek od Strosek »

Chvíli mi trvalo než jsem pochopil text. Říkal jsem si - nekupovat levnou naftu, ale drahou např. pod Benziny? :twisted:

Mně jednou mechanik, který se pak ukázal i dalšími faux pas, diagnostikoval, že mi odešel motor na klice. Lehce tam něco klapalo. Zběžně vypočítal cenu opravy na 25 tis. Ani vlastně nevím, jak k tomu číslu došel. Takže jsem se rozhodl pro koupi jiného motoru. Motor jsem koupil za 10k, doprava motoru stála 2k, .. no a to nejlepší, výměna motoru kus za kus cca 25 tis. Samozřejmě při tom ještě zničil komponent na automatu, takže ten jsem kupoval s tím, že už byl prej načatej :roll: :twisted:

Jo jo, za blbost se pyká.

Ponaučením musí být to, že práci musí dělat člověk, kterej už to někdy dělal, neexistují na něj špatné reference, neměl nikdy v minulosti žádný problém "za který by nemohl", ...
Odpovědět