Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M54 3.0 - vstřiky, na 4. válci nedochází k výbuchu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#1 Příspěvek od Effa »

Zdravím Kolegy :),
chtěl bych požádat o Vaší zkušenost, mám teď neklidný motor a diagnostika hlásí 4. válec bez exploze, provedl jsem už tyhle testy:

- výměna svíčky 3x .. stejný
- záměna cívky .. stejný
..auto je s LPG, jak na benzín tak na LPG vždy stejný KO :roll: :?

Vše jsem teda rozebral, protože chci udělat separátor s trubkama, sací těsnění atd. a při sundání velkého vstupního sání jsem ze spodu zjistil, že všechny vstřiky - spodní strana - jsou velice lesklý a čistý ale zrovna vstřik 4. válce je skoro uplně černý .. ?? .. ale 4. válec mi nešel ani na LPG .. :?


Předem díky za jakou-koliv radu, zkušenost a tak..

Effa 330Ci E46 FL "LPG Vialle"
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#2 Příspěvek od mi00wa »

nejspíš ti netěsní vstřik > bohatá směs.
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#3 Příspěvek od Effa »

mi00wa píše:nejspíš ti netěsní vstřik > bohatá směs.
Díky moc za tip :), na bohatou směs by ve válci neproběhla exploze ?

.. 4.tý válec mi nepracuje na benzín ani na LPG :roll: :?


Předem díky za jakoukoliv zkušenost :idea:
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Joshuax »

Do vyreseni problemu bych uplne vyradil LPG a resil to jenom na benzinu. Takhle si do toho motas dalsi zbytecnou promennou.

S tim ostatnim tezko radit. Sic vyuceny autoelektrikar, ale v dobe, kdy clovek holt vytahl svicku, pichnul ji do fajky, prilozil na blok a koukal na jiskru a hned vedel na cem je :)

Zacal bych mozna trochu banalne, ale lidi delaji chyby. Menis ty veci na spravnem valci ?
Zkusil jsi odpojit tu civku za chodu toho motoru, aby ses ujistil, ze to je orpavdu ona ? (nezmeni se chod motoru)

Priznam se, netusim jak dneska ta diagnostika pozna, ze nedoslo k zapalu. Pokud to ona vi, tak to nekde musela zjistit. Kdyz to zjistila a pokud nekeca, tak posledni misto, kde to podle me je schopne zjistit, je konkretni civka (preci jenom do ni lezou 3 kabely a ne jeden). Neni mozne, ze by byl problem uz na ceste k civce ? Pak by vymeny civky i svicky nemely vyznam.
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#5 Příspěvek od Effa »

Joshuax píše:Do vyreseni problemu bych uplne vyradil LPG a resil to jenom na benzinu. Takhle si do toho motas dalsi zbytecnou promennou.

S tim ostatnim tezko radit. Sic vyuceny autoelektrikar, ale v dobe, kdy clovek holt vytahl svicku, pichnul ji do fajky, prilozil na blok a koukal na jiskru a hned vedel na cem je :)

Zacal bych mozna trochu banalne, ale lidi delaji chyby. Menis ty veci na spravnem valci ?
Zkusil jsi odpojit tu civku za chodu toho motoru, aby ses ujistil, ze to je orpavdu ona ? (nezmeni se chod motoru)

Priznam se, netusim jak dneska ta diagnostika pozna, ze nedoslo k zapalu. Pokud to ona vi, tak to nekde musela zjistit. Kdyz to zjistila a pokud nekeca, tak posledni misto, kde to podle me je schopne zjistit, je konkretni civka (preci jenom do ni lezou 3 kabely a ne jeden). Neni mozne, ze by byl problem uz na ceste k civce ? Pak by vymeny civky i svicky nemely vyznam.
:) Díky moc za posouzení problému,
při chodu motoru, když postupně odpojím kabely do cívek, tak vždycky se mi změní otáčky + zvuk motoru, mimo 4. válce, tam beze změny :?

..při povytažení zapojený cívky válců, vždy háže oblouk do svíčky, při záměně cívky nebo svíčky stejný KO, bohužel :( sále 4.válec bez exploze, chyba se na jinej válec nepřesouvá a fakt 4. vstřik je ze spoda tmavý skoro černý, ostatní vstřiky ze spodu jsou čistě stříbrný, úplně zrcadlový lesk..

Moc díky za názor & zkušenost.. :? :roll:
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Joshuax »

Zkusenost prave neni, jenom selsky rozum, jak bych asi postupoval sam, kdybych se do stejne situace dostal.

Vstriky jsi prohazovat nezkousel ? Pripadne teda repas tesneni ?
https://www.youtube.com/watch?v=ypRcafVARxY

Pripadne teda zkouknout, jestli nemas v sani nejakej bordel.
Jestli to strili do svicky, pak asi neni duvod neverit, ze to strili i pod hlavou :)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#7 Příspěvek od TANN3R »

Nepochopil sem, jestli teda víš, že na tom 4. válci haze jiskru, nebo ne? Jestli jo, tak bych změřil tlaky, klidně může na tom jednom válci unikat tlak přes ventil.. Je to na chvilku a víš hned, jak na tom ten motor je.
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#8 Příspěvek od Effa »

TANN3R píše:Nepochopil sem, jestli teda víš, že na tom 4. válci haze jiskru, nebo ne? Jestli jo, tak bych změřil tlaky, klidně může na tom jednom válci unikat tlak přes ventil.. Je to na chvilku a víš hned, jak na tom ten motor je.

Díky za doporučení :),
dorazí mi nový seprátor a trubky, složím to dohromady, vyzkouším jestli svíčka venku pálí .. toho ventilu se teda bojim :? :roll:

.. když jsem povytáhl 4. cívku asi o 2cm ven, tak jde slyšet jak háže oblouk do svíčky, mám tam stejný zvuk jako u všech válců, zkoušel jsem i záměny cívek a výměnu svíčky 3x, stále stejný, na LPG vstřiky taky 4. válec neprobíhá výbuch :(


..pak ověřit tlaky, díky moc rozumím, auu.. :? :)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Joshuax »

Opet do toho zapojim vice teorie, nez praxe, takze me za to kdyztak neukamenujte :)

Pokud by se tam dostalo palivo a doslo i k zapaleni, kam se ztrati exploze ? Zustal viset ventil ? nebude to slyset jako strileni do vyfuku, nebo do sani ? Pokud ventily zaviraji spravne, tak kudy ? praskle tesneni by bylo hned poznat, budto nesmyslny tlak ve vode, nebo i voda v oleji ?
Krouzky ? pak musi byt pretlak na klice ? Co vicko oleje ? Je tam neco nestandardniho (pretlak ci silny podtlak) ?
Dira v pistu ? 8O Smes odchazi ke klice a horet fakt nebude. Check pres infra kameru dirou pro svicku ?

Pokud se tohle nic z toho nikde neprojevi, opravdu se to palivo zapali ? Utvori se spravne smes ? Kdyby byl spatne vstrik benzinu, melo by to porad jet na plyn, ale tezko rict co to udela po startu, jestli tam neni tolik nevyhorelyho benzinu, ze to pak nezapali ani plyn ?

Umis to nahodit ciste na plyn ? Ze by se tam necpal prvni ten benzin. Mam za to, ze to u nekterych systemu jde nejakym podrzenim toho prepinace nebo co, JaraX by asi poradil vic.

Porad nevime, jestli je ta svicka mokra, nebo sucha, kdyz ji vyndas.
Zkusil bych vyndat svicku a nechat to proste nejakou dobu dychat (neboi vyfoukat vzduchem prebytecne palivo a tim to urychlit) a pak zkusit nahodit ciste na plyn, pokud to tvuj system umoznuje.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#10 Příspěvek od mi00wa »

Zkus tyto věci:
1) demontuj svíčku 4. válci, přilož k motoru (někam na kov) a divej se jestli háže jiskru. Zkus vyfotit jak vypadá.
2) zkus změřit komprese je to nachvíli.
3) zaměň vstřiky hlavně u 4. válci, pokud bude válec 4. pálit a druhý kde ten vstřik byl nebude pálit (záleži kaj ho zaměníš) tak máš příčinu.
4) lze LPG vyřadit úplně ?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

#11 Příspěvek od TANN3R »

Joshuax: To je teda spousta teorie :D Tlak by se v tomhle případě mohl ztrácet třeba přes podpálený ventil. Špatně nastavený plyn tohle dokáže. A k žádné explozi ve válci docházet nemá, to zas tu diagnostiku překládal do češtiny nějakej orangutan :D
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Joshuax »

No jasne, ma dojit k horeni, exploze je nezadouci jev, ale vis jak, uz na skole nas ucily, ze ty doby jsou sani, exploze, expanze a vyfuk :D

A podpaleny ventil jsem zminil, nemusi se vubec zavirat, ale porad by se to melo nekde projevit.
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#13 Příspěvek od Effa »

..LPG má plusový vodič extra přivedený rovnou na + v motorovém prostoru, ještě má extra svojí pojistku, ( je od výrobce Vialle, naladěno ještě v DE ) tak bych zkusil nějak vyřadit..

..může takhle rozhodit motor KO separátor nebo jeho KO potrubí ?
..ten černý vstřik ze spodu je z dúvodu že nepropouští nebo že nedojde k hoření ? ( ostatní vstřiky jsou čistý a lesklý jak zrcadlo )
..ventilů se fakt bojim :? :roll:

Jak mi dorazí díly separátoru a těsnění sání, tak bych vše co nejdřív otestovall.. :)

Díky moc za zkušenosti
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#14 Příspěvek od Sweden »

Pokud už máš zjištěno že ti jiskra na 4válci jde a že vstřik na 4válci je po přehození na jiný válec OK tak nelaboruj a přeměř si tlak na 4válci,ušetříš si čas i nervy.Tím že se toho budeš bát,jako že na 4válci nebude tlak a proto ti nepálí,se to neopraví. :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#15 Příspěvek od Effa »

Sweden píše:Pokud už máš zjištěno že ti jiskra na 4válci jde a že vstřik na 4válci je po přehození na jiný válec OK tak nelaboruj a přeměř si tlak na 4válci,ušetříš si čas i nervy.Tím že se toho budeš bát,jako že na 4válci nebude tlak a proto ti nepálí,se to neopraví. :wink:
..přesně a děkuju :) svatá pravda..

..mám vše rozebranyy, zkompletuju to a udělám tady uvedený doporučený testy..
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#16 Příspěvek od Effa »

.. tak motor mám složený, je tam nový separátor oleje + všechny trubky, těsnění pod prsa sání, 6x malý těsnění pod plast. lištou na prsou sání, těsnění pod kovovou klapkou sání, gumové koleno sání s přírubou pro volnoběžný ventil, podklakový hadičky ..

pořád 4. válec neprobíhá hoření, nepracuje :? :roll: provedeno záměna cívky z jiného válce, několik svíček a stále stejný..

.. nahrál jsem video s jiskrou svíčky, ke konci videa to pálí trochu víc :/ :
https://www.youtube.com/watch?v=s8bxV2thCLw

zejtra bych zkusil záměnu vstřiku, výměnu horního a dolního O-ktroužku vstřiku nebo proměření konektoru do vstřiku a cívky, LPG je už odstavený ..

nemáte zkušenost s proměřením elektriky pro vstřiky a cívky, voltáž, piny a tak ?


Předem díky za jakou koliv zkušenost, radu :? :)
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#17 Příspěvek od Effa »

.. trochu mě rozhodilo ta moje měnící se jiskra :? :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=s8bxV2thCLw
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#18 Příspěvek od mi00wa »

co to jsou za svíčky ?
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj
Klubové ID: 2275

#19 Příspěvek od Effa »

mi00wa píše:co to jsou za svíčky ?
je to model svíčky NGK V-Line 30 BKR6EQUP, dával jsem je tam teď v lednu 2016, asi tím LPG jsou docela za krátkou dobu úplně zadělaný, od té doby jsem najel max. 3tis. km, jinak jezdím služebním

- na prvním válci jsem už tuhle svíčku musel vyřadit, byla tam sporadická chyba válce 1, už se neobjevuje
- na 4. válci jsem zkusil 3x vyměnit svíčku za předchozí starou z ledna 2016, myslím že beru ultrax iridium (v 1.válci je teď taky ) a porád 4. válec nepracuje :? :?


cca. před měsícem jsem měnil taky palivový filtr pod sedadlem řidiče BOSCH, to ještě auto pracovalo ok

Předem díky za jakoukoliv zkušenost
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#20 Příspěvek od mi00wa »

a zkoušel jsi ještě zaměnit vstřiky hlavně přehodit z toho 4. válce za jiný ?
Odpovědět