Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

navazuju na tohle téma v sekci 3er

Chlopi, není tady někdo s REÁLNÝMI zkušenostmi z provozu na těch našich tankodromech s tlumiči se ZKRÁCENOU pístnicí uvedených značek?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od paveld »

B8 jsem na E36 měl a fakt dobře fungoval cca 60, možná 80t km.. pak už to šlo dost z kopce.
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Spajky »

já mám b16, najeto cca 40, absolutně super...nicméně podvozek je 5-6 let starej a je na e36
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

60-80 je dvojnásobek toho, co vvydržely ty KW, dík za info
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od paveld »

Nic moc to ale není, i jsem o Bilsteinech slyšel, že vydrží dost - v klidu přes 100tisíc... ale u mě ne no. Byli v kombinaci s HR pružinama -60/30, tak je možný, že jsou stavěný na o trochu vyšší pružiny a tohle jim ubralo na životnosti.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Logicky... každému to vydrží jinak.
1. pokaždé jiné auto - jiná váha, jiná hybnost nápravy, jiná neodpružená hmota
2. někdo lítá kolem chalupy po relativně solidních cestách, někdo lítá zase jenom po tankodromu - reálně nelze srovnat.
3. výrobní vady - znám KW co vydrželi 100, bilstein B8 cca 30 a koni asi 2tis km.

Nikdy nevíš, a koupil co by mi vyhovovalo tuhostně a chováním. Pokud preferujš životnost - origo BMW ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ivezcordoba
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: stř 30.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ivezcordoba »

jistě, že to vydrží každému jinak, dost záleží, jak moc naloženej jezdíš po jak moc špatných cestách...
mám koni sport a su s nima spokojenej. najeto zatím asi 75 tis
bohužel sem ale slyšel špatné zprávy, co se týče zhoršování kvality bilstein a koni a proto bych teď možná taky zvážil origo
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

jak píšu, užívám si nižšího a tužšího podvozku, takže o OEM (dopředu) nelze uvažovat (dozadu m-paketové lze)

pokud bych dal teda dopředu něco se životností 80tis (tj s mým nájezdem 2 roky) a měnil co dva roky jen ty dva přední, tak budu spokojen.... jde mi o to, abych nemusel měnit všechny čtyři tlumiče každý rok nebo ještě častěji
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

V tom případě můžeš koupit cokoliv, protože při dobré konstelaci hvězd to vydrží , ale taky se může zadařit že ne ...

To je asi jako v létě předpovídat, jaká bude letos zima... :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mě originály M-Sport na E36 vpředu vydržely asi 100k km, zadní KoniSport podobně.
Nyní mám KoniSport pro Z3M vpředu i vzadu, mají najeto teprve 20k km. Zatím drží.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

Francis píše:Mě originály M-Sport na E36 vpředu vydržely asi 100k km, zadní KoniSport podobně.
Díky za odpověď na (prozatím) nevyřčenou otázku, zdali lze "mixovat" m-paketové tlumiče na jedné nápravě s Koni na druhé.... jak je vidno, lze...
akorát já to asi udělám naopak: dopředu Koni (nebo B8) a dozadu m-paket
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

mixovat můžeš i pravej a levej jinej v tom případě :lol: KONI a Mpaket mají jinou velikost útlumu a s tím i odskoku (už jen tím, že KONI jsou nastavitelné) - nějak to fungovat bude vždycky, ale primárně je nejlepší volit vždy komplety kvůli jejich charakteristice, než vymýšlet nějaký brutalcombo vycucaný z malíčku, co bude asi fungovat nejlépe :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

Jo, sem si vědom, že najít otimální nastavení při kombinaci různých tlumičů na nápravách nebude jednoduché - nastavitelnost předních koni by tomu mohla pomoct... ale máš pravdu, že je to zbytečné přidělávání si složitostí...

No nic no, pružiny to budou H+R (jistota) a tlumiče (všechny 4, halt to risknu) buď ty Koni yellow nebo B8...

Ententyky dvašpaliky.... and the winner is....

.... ešče nikdo, radši sa ešče zkusím poradit se známým, co dělá v motorsportu...

Srce sa mi ale kloní k těm žluťáskům.... ještě jedna otázka pro ty, co Koni Sport už na autě měli/mají - JE U NICH POZOROVATELNÁ ZMĚNA ÚTLUMU V ZÁVISLOSTI NA VENKOVNÍ TEPLOTĚ?

Jak píšu, KW mě naprosto nemile překvapily, že v letních hicech jsou prakticky netlumivé, zatímco při teplotách okolo nuly jsou tuhé jaxfiň... u OEM jsem teda nic takového nepozoroval
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#14 Příspěvek od BudVlad »

Mám málo jeté Bilstein B14 (tlumiče i pružiny). Instaloval jsem kompletní M3 nápravu, tak jsem musel měnit i tlumiče. Překáží mi to v garáží, tak se toho rád zbavím. Jestli si je můžeš vyzvednout tak ti je dám.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#15 Příspěvek od pavproch »

díky za nabídku, ale B14 pro e92 na svou e91 xDrive bohužel nedám... teda přední určitě ne, zadní by zřejmě nasadit šly
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#16 Příspěvek od BudVlad »

Jestli má někdo zájem, tak si je může vyzvednout než to zrezaví.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#17 Příspěvek od pavproch »

Deed is done... H+R a yellows objednány.

Otázka pro ty co už na modrobílé vrtuli yellows mají: horní uložení KoniSport a OEM tlumičůje kompatibilní ? Jde mi hlavně o předek, chcu tam dát nové uložení.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#18 Příspěvek od BudVlad »

Horní uložení je stejné pro všechny tlumiče. 3x jsem uložení měnil, mám ještě stavitelné Groundcontrol, jestli má měkdo zájem.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#19 Příspěvek od pavproch »

kuju za info ref zaměnitelnost horního uložení u RWD, doufám že u xDrive je to taky tak...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

koně aji pružiny, pardoň Koni aji pružiny už sou doma.... fčíl musím ešče s michalem doladit detaily co dokoupit (uložení pružin, prachovky, dorazy) a pudou na auto.... už sa těším.... ty KW sou definitivně po smrti, neska to zas bylo - při každých ostrých brzdách do zatáčky sa to vlní jak užovka....
Odpovědět