http://www.bmwtop.cz/ctyri-duvody-proc- ... prave-ted/
krásnej článek - BMW 540i
-
Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
-
TANN3R
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
BMW M5 má notorické problémy s tolerancemi u jeho VANOSu (proměnlivé časování ventilů), které Vás donutí k některým nákladným opravám později a auto Vám na volnoběh bude znít jako dieselový traktor. 540i nemá žádnou z těchto drahých oprav a její volnoběh je naprosto v pořádku.
Očividně ten článek psal někdo na drogách. Každá vanosová M62 zní na volnoběh jako diesel a je to právě díky ocasům, co do toho dávají xxW-30.M5 vyžaduje pouze speciálně objednávaný syntetický olej 10W60, což není nejlevnější. 540i používá běžný 10W30, který seženete kdekoliv a zahubičku i ve vysoké kvalitě – a to nezmiňujeme že tento motor je používán téměř v každém dalším BMW této éry, takže dílů je dost a za rozumnou cenu.
A není to jediný nesmysl, který se v tom článku vyskytuje. Jaksi se autor zapomněl zmínit o chronických problémech s manuální převodovkou, která je, jak sám zmínil, stejná jako u M5 a nejde opravit. Na druhou stranu, 540i s automatem jede hůř než kdejaká manuální 530d, takže radši ten manuál..
-
Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
rozhodně nesouhlasím. 540i s automatem je furt rychla bestie a nafta ji nesahá po kotníky. jak z nuly na sto tak ze sto na dvestepade se nafta v 3litru nechyta.
Znam 3kusy a jsou krasné a zdravé dostávají kvalitní oleje i péči a ten zvuk je opravdu krásnej. To že se musí dělat servis a vanosy pokud to není bezvanos to je pravda ale nevidím nic tragického je to servis jednou za 200tis km preventivně.
Znam 3kusy a jsou krasné a zdravé dostávají kvalitní oleje i péči a ten zvuk je opravdu krásnej. To že se musí dělat servis a vanosy pokud to není bezvanos to je pravda ale nevidím nic tragického je to servis jednou za 200tis km preventivně.
-
TANN3R
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
-
Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
-
loyd-krismas
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Klubové ID: 3029
-
TANN3R
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
haha, jedno poučné ze života https://www.youtube.com/watch?v=RvnTF7cR_MUTANN3R píše:a na chipnutou naftu se nechytá
“Ability is what you're capable of doing.”
-
TANN3R
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Popletl sis auta.. E53 v naftě prostě nefunguje, stejně jako třeba E65 - to je mimochodem s 30d neuvěřitelně líná mrcha. Naopak E46, E39, E60 si s naftou rozumí velmi dobře. Ale hlavně, já psal že 540iA se nechytá (akcelerací) na upravenou naftu s MANUÁLEM (ani bych si netroufal polemizovat o upravené 530d se slavnou GM převodovkou). Zdravá 540i s manuálem je výkonem na kolech úplně jinde než 540iA. Samotného mě ten rozdíl dost překvapil.
Tak prosím nevytrhávej pár slov z kontextu, když si přečtu jen tvůj příspěvek, tak bych se skoro i červenal
Tak prosím nevytrhávej pár slov z kontextu, když si přečtu jen tvůj příspěvek, tak bych se skoro i červenal
-
540david
- Registrovaný
- Příspěvky: 750
- Registrován: stř 24.10.2007 00:00
- Klubové ID: 1322
Rozdíl mezi 540i a 540iA 5HP30 je neznatelný. Obě auta jsem vlastnil a při porovnání na 250 byl rozdíl dvě auta ve prospěch 6q. Byly to první verze bezVanos z větším sáním z 4.0, které se montovalo jen do 10.1997. 6q měla motor po generálce a zrychlení 0-100 za 5,85. Pokud bych měl volit, tak automat, jelikož E39 rozhodně není sportovní auto a nejvíc jí limituje maticové řízení a veliká váha na předních kolech. Srovnání s dieslem je hloupost, jelikož kamarád měl upravenou e46 330d 6q na 260ps a 540iA vždy na 200 ujela. Je pravda, že pocitově je 540 taková línější ve spodním spektru otáček, jelikož člověk nedává pořád plnej, ale když se na to šlápne je to celkem svižné auto. A snad ještě malý dodatek k tak "uctívané" 6q skříni. Je to převodovka naprd. Jednička k ničemu a při jízdě musíte stále kvrdlat mezi 3 a 4. 2 je na okresku krátká a jelikož motor točí jen 6tis tak auto zbytečně jankovatí. Takže používáte 3, ale té dojde dech a musíte na chvilku kvrdlit 4. U automatu dal člověk 3 a jízda byla plynulejší. A 6 stupeň je kratší než 5. Při 2000 jede 5HP30 125 km/h a 6q 115 km/h. O tom, že jde jen velmi těžko opravit už se tady psalo. A není stejná jako v M5, ale myslím že jako v M3 E36 3.2(ale tím si nejsem na 100% jist)
