Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53: Downgrade EUR5 -> EUR4 ??

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, prosím o názor povolanějších (matiz, fx atd). Zcela nedávno se e vlákně o BMW na pokecu AF.cz objevila totok:
Snowman000 píše:Podla vsetkeho idu E46-ky s riadiacou jednotkou MS43 flashnut na EU3 a dokonca aj na EU2 (software number 7564476) (oblubene pre tych co davaju zvody bez katov)... http://forum.e46fanatics.com/showthread ... hlight=eu2Neskusal to tu uz niekto?
Otázka: neexistuje něco takového by umělo umrtvenou N53B30 MY2011 EU5 dowgradovat na trochu méně umrtvenou EU4 ?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

Tak neska sem si v autorizáku ověřil, že v e9x sa N53 před 03/2010 dodávala pro EU trhy jako EU4.

Čili by to mělo jít... jen najít správný flash a potem někeho, kdo bude mít koule (a čas) sa v tym vrtať....

Jo, a taky bude zřejmě nutná HW úprava - jiné katy.... teda aspoň podle ETK...
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od tommee »

Ja jen potvrzuju, ze moje n53 je EU4 z r 2008, zajimalo by me ale spis jak moc je to urtveni euro normou znat. Papirove je vykon n53b30 stejnej, jak EU4 tak EU5. Jde tedy o reakci na plyn, chut po otackach? Jet by to preci teoreticky melo stejne.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#4 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Že byl N53 i s EU4 jsme se tady už bavili :) Pokud by tu konverzi měl někdo zvládnout, tak tento člověk
Ale můj osobní amatérský odhad je, že to buď nepujde, a nebo to bude strašná pakárna. Jako nápověda může sloužit mentuliho článek o nárustu elektrifikace mezi M50 a N53. Srovnávat E46 s E90 v tomto moc nepujde.

Btw. díval ses, co ten HW stojí? :D jsou tam svody 1-3 válec, svody 4-6 válec a středový díl. Cena těchto tří dílů dohromady má 5 nul
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od tommee »

Ja jen potvrzuju, ze moje n53 je EU4 z r 2008, zajimalo by me ale spis jak moc je to urtveni euro normou znat. Papirove je vykon n53b30 stejnej, jak EU4 tak EU5. Jde tedy o reakci na plyn, chut po otackach? Jet by to preci teoreticky melo stejne.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Proč by bylo nutné měnit katy a jiný hardware? Pokud je stejný počet lambdasond, mohl by zůstat výfuck tak jak je.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

@tommee: udušenost v první polovině otáčkového spektra, letargické reakce na práci s plynem, nepadání otáček atd.

@francis: taky v to doufám...

fčíl ešče někeho sehnat s patřičným flashem a odvahou...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#8 Příspěvek od vita11 Moderátor »

a ten mentuli se ti k tomu nějak vyňádřil? flashe má všechny možné, odvahy asi taky dost...
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Odpovědět