Ahoj mám na vás prosbu.... řeším neustálý problém s rezonancí někde od sací vačky hlavně v oblasti 3-3,5 tis.... I Přesto že jsem už vyměnil snad vše na motoru... od veškerých procedur na vanosu, rozvodů napínáku ozubených kol stop disku u sací vačky, komplet generálka hlavy, i bloku jiných vaček....neustále beze změny.
Jediná zmena nastane odpojením solenoidu k vanosu.... asi poslední šance je kontrola olejového vedení do vanosu...motor se prostě chová jako kdyby se sací vačka rozklepala podle jednotlivých tlaků ventilových pružin, jako kdyby v tom momentě ten hrníček od vanosu kmital tam a zpět...
Všiml jsem si že na přívodu oleje do vanosu jsou šroubové uzávěry které vedou do tlakových komor vanosu.... Tím se asi dá sledovat změna tlaků v obou komorách najedou a samostatně.... Němá někdo k tomuto testu servisní data? určítě to tam helmuti neudělali jen tak.... díky za každou slušnou radu.....
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
VANOS MANUAL e36 m52b28
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Kdy ten motor byl vyrobenej? Od 03/1995 mají M52 vylepšenou třecí spojku (teď nevim jestli to je správný název?) u vanosu. Viz díly 6,9,10,11:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-C ... chain_top/
Ta úprava by měla sloužit k snížení vibrací nebo ráchtání od vanosu. Tak mě napadá, jestli to není to co řešíš...?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-C ... chain_top/
Ta úprava by měla sloužit k snížení vibrací nebo ráchtání od vanosu. Tak mě napadá, jestli to není to co řešíš...?
tuším že konec roku 96.... to jsem ale také pro jistotu vyměnil... Nazývají je u bmw stopdisk. takže včetně té talířové pružiny.
Včera jsem to opět zkoušel a je markantní rozdíl se zapojeným a odpojeným vanosem. I když i s vyřazeným vanosem "odpojeným solenoidem, tam nějaká větší hlučnost stejně je. Dává mi to smysl že pokud by do vanosu šel malý tlak oleje, nedokáže tenhle tlak prostě udržet vačku v určité poloze a ventilové pružiny si s ní hrajou jak se jim zachce.
Objednal jsem dva budíky na měření, problém ale je ten, že nevím kde vymámit jaký tlak má být naměřený u vstupu do vanosu...
Včera jsem to opět zkoušel a je markantní rozdíl se zapojeným a odpojeným vanosem. I když i s vyřazeným vanosem "odpojeným solenoidem, tam nějaká větší hlučnost stejně je. Dává mi to smysl že pokud by do vanosu šel malý tlak oleje, nedokáže tenhle tlak prostě udržet vačku v určité poloze a ventilové pružiny si s ní hrajou jak se jim zachce.
Objednal jsem dva budíky na měření, problém ale je ten, že nevím kde vymámit jaký tlak má být naměřený u vstupu do vanosu...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
První generace VANOSu má jen dva stavy, on/off, předpokládám podle hodnot v mapách DME. Tlak asi bude buď plný provozní a nebo blízký nule (ne absolutní nule, ale atmosferickému tlaku
)

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
jsem zvědav co naměřím. Měly by tam být vidět rozdíly mezi komorami. když budou minimální měl by byt vanos ko. jelikož jsem ale ten teflonový kroužek měnil od beisan system, mělo by to být ok. Jediné co mě ještě napadá je kdyby unikal olej z té komory co je blíže k vačce. Že by unikal středem kolem té osy na které je tem pastorek se šikmími zuby, to jsem ale ani snad žádný repas neviděl...
někdo tady zmiňoval nějaký kovový kroužek.... jetli to je ono?
někdo tady zmiňoval nějaký kovový kroužek.... jetli to je ono?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Mě se u jednoho VANOSu odtrhnul pastorek se šikmými zuby od ovládacího pístku. Pístek jen tlačily ale netahal.
Zkušenost mám takovou, že ani po statisících km není třeba měnit teflonový kroužek, stačí vyměnit O-kroužek pod ním, který je ztvrdlý, nepruží a nepřitlačuje teflonová kroužek ke stěně válce.
Zkušenost mám takovou, že ani po statisících km není třeba měnit teflonový kroužek, stačí vyměnit O-kroužek pod ním, který je ztvrdlý, nepruží a nepřitlačuje teflonová kroužek ke stěně válce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition