Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

VANOS MANUAL e36 m52b28

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#1 Příspěvek od tom28 »

Ahoj mám na vás prosbu.... řeším neustálý problém s rezonancí někde od sací vačky hlavně v oblasti 3-3,5 tis.... I Přesto že jsem už vyměnil snad vše na motoru... od veškerých procedur na vanosu, rozvodů napínáku ozubených kol stop disku u sací vačky, komplet generálka hlavy, i bloku jiných vaček....neustále beze změny.
Jediná zmena nastane odpojením solenoidu k vanosu.... asi poslední šance je kontrola olejového vedení do vanosu...motor se prostě chová jako kdyby se sací vačka rozklepala podle jednotlivých tlaků ventilových pružin, jako kdyby v tom momentě ten hrníček od vanosu kmital tam a zpět...
Všiml jsem si že na přívodu oleje do vanosu jsou šroubové uzávěry které vedou do tlakových komor vanosu.... Tím se asi dá sledovat změna tlaků v obou komorách najedou a samostatně.... Němá někdo k tomuto testu servisní data? určítě to tam helmuti neudělali jen tak.... díky za každou slušnou radu.....
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Takže VANOS přetěsnění kroužkama Beisan sadou už proběhlo? Ještě tam je kovový kroužek leda že by byl vyklepaný, ale to je vzácnost.
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#3 Příspěvek od tom28 »

ano... kroužek měněn a vymezení ložsek pod tím hrníčkem se šikmími zuby taky....
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od paveld »

Kdy ten motor byl vyrobenej? Od 03/1995 mají M52 vylepšenou třecí spojku (teď nevim jestli to je správný název?) u vanosu. Viz díly 6,9,10,11:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-C ... chain_top/

Ta úprava by měla sloužit k snížení vibrací nebo ráchtání od vanosu. Tak mě napadá, jestli to není to co řešíš...?
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#5 Příspěvek od tom28 »

tuším že konec roku 96.... to jsem ale také pro jistotu vyměnil... Nazývají je u bmw stopdisk. takže včetně té talířové pružiny.
Včera jsem to opět zkoušel a je markantní rozdíl se zapojeným a odpojeným vanosem. I když i s vyřazeným vanosem "odpojeným solenoidem, tam nějaká větší hlučnost stejně je. Dává mi to smysl že pokud by do vanosu šel malý tlak oleje, nedokáže tenhle tlak prostě udržet vačku v určité poloze a ventilové pružiny si s ní hrajou jak se jim zachce.
Objednal jsem dva budíky na měření, problém ale je ten, že nevím kde vymámit jaký tlak má být naměřený u vstupu do vanosu...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

První generace VANOSu má jen dva stavy, on/off, předpokládám podle hodnot v mapách DME. Tlak asi bude buď plný provozní a nebo blízký nule (ne absolutní nule, ale atmosferickému tlaku :-) )
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#7 Příspěvek od tom28 »

jsem zvědav co naměřím. Měly by tam být vidět rozdíly mezi komorami. když budou minimální měl by byt vanos ko. jelikož jsem ale ten teflonový kroužek měnil od beisan system, mělo by to být ok. Jediné co mě ještě napadá je kdyby unikal olej z té komory co je blíže k vačce. Že by unikal středem kolem té osy na které je tem pastorek se šikmími zuby, to jsem ale ani snad žádný repas neviděl...
někdo tady zmiňoval nějaký kovový kroužek.... jetli to je ono?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mě se u jednoho VANOSu odtrhnul pastorek se šikmými zuby od ovládacího pístku. Pístek jen tlačily ale netahal.

Zkušenost mám takovou, že ani po statisících km není třeba měnit teflonový kroužek, stačí vyměnit O-kroužek pod ním, který je ztvrdlý, nepruží a nepřitlačuje teflonová kroužek ke stěně válce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět