Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

B100 bionafta v modelech F20, E90-F30, F10-F11, F01,F12,F25

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#21 Příspěvek od bibikuba »

Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#22 Příspěvek od Filozof »

mě zaujalo toto

Nizozemští vědci: emise dieselů škodí mozku Více zde:

http://www.autorevue.cz/nizozemsti-vedc ... n=copylink
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#23 Příspěvek od hurvajs77 »

diesel nebyl stvořen ale pro čichání :-D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Falcon »

Ten článek je strašný plk :) Těm lidem jistě neotevřeli mozky, aby ověřili, že po 30 minutách je měli plné sazí z vdechování :roll:
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#25 Příspěvek od Filozof »

dal jsem to pro pobavení. Ale to je jedno asi to tady někdo nepochopil. :lol:

Jo nafta lidem leptá mozek a stávají se znich dementi a vypadá to že to čicháme všichni takže budem blbci asi všichni.

LPG je proti tomu jako čistý vzduch z lesa řáholce. :)
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#26 Příspěvek od hurvajs77 »

na to nemusíme čuchat naftu, ale stačí samotná denegerace lidí. Koukni se kolem sebe, kolik je mezi náma dementů, hovad, mentálních lidí atd. Zavedl bych Spartu a jejich selekci...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
hungar
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 11.01.2014 01:00

#27 Příspěvek od hungar »

Jinak dle servisáků, co se přimíchává jen asi těch 5% biosraček do nafty, tak jediné pozitivum je v tom, že ta nafta o trochu lépe maže, tj. déle vydrží vstřikovací čerpadlo. zbytek jen špatně. v biosračce bývají nečistoty, nikdy se nespálí jako klasická nafta, zůstávají úsady a kdo má friťák, tak se podívejte u staršího friťáku na takový ten hezký mastny jakoby lak všude kolem, který nejde umýt a to se tady jen ten olej ohřívá a odpařuje, nikoliv spaluje! to samé to děla s palivovým systémem, prostě ničí ho, ničí vstřikovače, vytváří spoustu bordelu, který ničí motor, ventily a taky výfukové potrubí! u starých motorů atd. tam to zas tolik nevadilo, byly tam velké vůle a nějaké zanesení nehrozilo. u moderních motorů, kde stačí pšíknout do sání a motor se psychicky zhroutí z nestandarndního složení nasávaného vzduchu je to sebevražda a úspora nic!
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#28 Příspěvek od johnyfly1 »

SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od SEMRY »

Dostal jsem tip na toto téma od jednoho člena BMW KLUBU jezdící Mercedesem. :twisted:

Provozuji už cca 50 000km W124 na Bionaftu, tedy B100 od KM-PRONA. Rozebírat jestli mi to rozbije motor nemá smysl neboť W124 sežere všechno. Čili to tankuji s čistě ekonomických důvodů.

O B100 koluje spousta mýtů a fám a taky dost hospodských keců. Spousta lidí netuší že na trhu je Bionafta druhé generace, která je skutečně srovnatelná s naftou. Dle mého (a doufám že se do mě zase někdo opře) výrobci aut nedoporučují BIO z důvodu nízké doby skladovatelnosti. Tj. Nejezdím - vykvete mi to v nádrži a nejedu. Tomu se dá předejít aditivováním. Používám dvojnásobek dávky VIF. Neměl jsem tedy problém ani v zimě, konkrétně do -20 to s VIF všechno funguje.

Další oblíbeným mýtusem je - "natankoval jsem BIO a zničilo mi to auto voe".
- auto nezničilo BIO ale nečistoty z JZDácké nafty, já mám třeba veskrze negativní zkušenosti z Shell (vysočina) kde se Vám o prémiové naftě může jen zdát. (i W124 se zakuckala, RAV4 mrtvá) Bionafta je silné rozpouštědlo, takže při přechodu na ní je výměna palivových filtrů samozřejmostí. Slýchávám hodně chvály na VERVU (ověřeno to nemám) nicméně o čisté naftě bez biosložky se Vám v ČR může tak akorát zdát. V každé je min 7-10% BIO. Jak to maj ošéfované výrobci kteří tvrdí že jejich nafta je bez biosložky nevím.

Kdo šetří a tankuje je B30, tj. směsnou naftu, tak asi ví že v ní je min 30% B100 a zbytek motorová nafta, a kdo tankuje u ONA tak by měl vědět že se jedná naftu ze starších zásob, čili ne úplně čerstvou. Rozdíl mezi B30 a B100 už není tak velký.

Osobně pozoruji u B100 horší chod za studena (kompenzováno aditivy), výkon je sporný, B100 by měla mít vyšší cetanové číslo. (nemám změřeno a podloženo) spotřeba je v normálním režimu STEJNÁ NEBO VELMI PODOBNÁ. Rozdíl nastává při jízdě na plný plyn, kdy mi W124 zkonzumuje o cca 1-1,5l více než na kvalitní naftu (ne B30).

Pokud se budeme bavit dále o naftě prémiové tak tam pozoruji tišší a měkčí chod motoru, otázkou je kde prémiovou naftu natankovat. Mám zkušenosti s OMV v Rakousku, jde skutečně šla spotřeba o 1l dolů (může být i lepším stavem silnic apd.) OMV v některých místech nabízí tuším i naftu arktickou a dokonce snad už i syntetickou (nemám podloženo)

Takže mi z toho vyplývá to že nikdo nemá reálné zkušenosti s B100 v nových motorech bez zbytečných keců, znám člověka co má najeto na B100 200 tis v tuším MB C 220CDI. Hlavním problémem je žíravost B100 na gumových těsnění a DEGRADACE MOTOROVÉHO OLEJE. Je třeba zkrátit výměny. (měním po 10 tis)

Mýtus - to by si normální člověk do auta nenalil. Na B100 jezdí spousta podniků a autodopravců, kamionů, stavebních strojů a autobusů. Úspora 5kč/l se vyplatí.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

SEMRY píše:... nicméně o čisté naftě bez biosložky se Vám v ČR může tak akorát zdát. V každé je min 7-10% BIO. Jak to maj ošéfované výrobci kteří tvrdí že jejich nafta je bez biosložky nevím ...
Podíl BIO v naftě/benzínu je určen pro výrobce/prodejce v dlouhodobém průměru, tzn. pokud v prodaném množství je 1/2 čistá minerální nafta tak druhá 1/2 má podíl BIO 14-20%.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
SEMRY
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: pon 18.08.2008 00:00
Bydliště: Praha / Pelhřimovsko /// E30 325iC /// E60 550i
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od SEMRY »

Ty seš taky všude :D

To by mě nenapadlo, takže optimal diesel skutečně bez BIO?
Odpovědět