Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Lamela 120i - vícedílná "odpružená" nebo jednodíln

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Existuje pro nějaký model spojková lamela vícedílná (s pružinami, jako pro jednohmotový setrvák) na modernější větší převodovkovou mrkev s 22 drážkami?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a co vzit tu co mas, predpokladam neodpruzenou, a dat z ni stred na tu odpruzenou (m5 e34 a pod)...?
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Krajní řešení, které jsem připraven provést, nicméně kdyby existovalo nějaké jiné, méně pracné, uvítal bych to :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Dárce pro lamelu by byl, a to hned několik: Volvo 960 2.0/2.3 turbo, Volvo 740 turbo, Mazda 323/IV BG 1.8 turbo 4WD.

Poptal jsem v několika eshopech, prý je to nedodatelné. Ještě že máme ebay :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nebudu zakládat nové téma, změnilnjsem předmět.

Má 120i lamelu spojky vícedílnou s pružinami nebo jednodílnou pevnou?
Nebo jak který kus či jak který region? Nebo je to podle data výroby?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Francis píše:Nebudu zakládat nové téma, změnilnjsem předmět.

Má 120i lamelu spojky vícedílnou s pružinami nebo jednodílnou pevnou?
Nebo jak který kus či jak který region? Nebo je to podle data výroby?
Mychal z E30 fora to ma na první stránce u m3, že na 6q používal lamelu ze 120i ....
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Kdybych to ted řešil znova, dal bych 2-3 lamelu Tilton a 2hmotu, kterou bych co nejvíc odlehcil, výsledkem by bylo extrémně snadné a rychlé řazení (malé rotující hmoty k synchronizaci) a eliminace škubání (myslím si, neověřeno).
S odlehčenou 1hmotou a 2lamelou se to na 1,2,3 mohlo "roztrhnout", jak se motor dral za plynem, bohužel hrkavé rozjezdy a rázy to nedělají user friendly :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mělo by to být reálné foto 240 mm lamely 21 20 7 583 172, první informační vlaštovka.
Ví někdo, zda je to pravdivé?

Může existovat něco takového v 228 mm verzi?

Obrázek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

To mi řekni, že když by jsi sehnal starou lamelu vzal z ní ten tisícihranej střed a nechal to předělat do 228 odpružené, že by to někdo neudělal. v Renovaku nebo podobných firmách tohle musí normálně řesit, ne ?
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mám vše potřebné, pevnou lamelu se středem 22N i "odpruženou" s 10N středem, ale třeba se najde něco bezpracného :-)

MMCH, v mezičase jsem zjistil, že mnou výše uvedená lamela má větší náboj, 26N o průměru 35 mm :-(
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět