ve sve E39 mam M54B22 a pred nejakou dobou mi prasklo tesneni hlavy. Myslel jsem, ze je to pro auto konecna, ale i tak jsem se pustil do oprav. Nechal jsem si i otlakovat hlavu a ta byla v pohode. Takze jsem zahodil prvotni myslenku koupe celeho motoru a zacal rozebirat. No kdyz jsem vracel zpatky hlavu, tak dle TISu jsem mel utahnout srouby hlavy (novy) na 40Nm a pridat otoceni o 2 x 90 stupnu. Bohuzel dva srouby byli pri finalní dotahovani po 40Nm dost mekky. Zmeril jsem, ze ty pevny maj ve finale kolem 80-90Nm a dva mekky jsou cca na 50-55Nm. Jedna se o jeden sroub u 2. a u 4. valce. Co myslite jak to s nim dopadne? Je to tikajici nestesti, nebo to pujde s trochou opatrnosti.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Vydrží mi motor?
Ahoj klubaci,
ve sve E39 mam M54B22 a pred nejakou dobou mi prasklo tesneni hlavy. Myslel jsem, ze je to pro auto konecna, ale i tak jsem se pustil do oprav. Nechal jsem si i otlakovat hlavu a ta byla v pohode. Takze jsem zahodil prvotni myslenku koupe celeho motoru a zacal rozebirat. No kdyz jsem vracel zpatky hlavu, tak dle TISu jsem mel utahnout srouby hlavy (novy) na 40Nm a pridat otoceni o 2 x 90 stupnu. Bohuzel dva srouby byli pri finalní dotahovani po 40Nm dost mekky. Zmeril jsem, ze ty pevny maj ve finale kolem 80-90Nm a dva mekky jsou cca na 50-55Nm. Jedna se o jeden sroub u 2. a u 4. valce. Co myslite jak to s nim dopadne? Je to tikajici nestesti, nebo to pujde s trochou opatrnosti.
ve sve E39 mam M54B22 a pred nejakou dobou mi prasklo tesneni hlavy. Myslel jsem, ze je to pro auto konecna, ale i tak jsem se pustil do oprav. Nechal jsem si i otlakovat hlavu a ta byla v pohode. Takze jsem zahodil prvotni myslenku koupe celeho motoru a zacal rozebirat. No kdyz jsem vracel zpatky hlavu, tak dle TISu jsem mel utahnout srouby hlavy (novy) na 40Nm a pridat otoceni o 2 x 90 stupnu. Bohuzel dva srouby byli pri finalní dotahovani po 40Nm dost mekky. Zmeril jsem, ze ty pevny maj ve finale kolem 80-90Nm a dva mekky jsou cca na 50-55Nm. Jedna se o jeden sroub u 2. a u 4. valce. Co myslite jak to s nim dopadne? Je to tikajici nestesti, nebo to pujde s trochou opatrnosti.
-
jawamaniak22
- Registrovaný
- Příspěvky: 258
- Registrován: sob 22.02.2014 01:00
- Bydliště: Olomouc
Co mám zkušenosti já, tak kdybych dělal bezhlavě podle takovýchto návodů tak mám každej druhej závit strženej. Asi to funguje ale s novýma šroubama, novým origo těsněním a novým blokem. Porad se se zkušeným a dobrým automechanikem nebo do toho dej trochu citu a selskýho rozumu, nejlépe obojí... a nemůžeš nic pokazit
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
tanner540i píše:Osobne si myslim, ze tech 55N.m bude stacit, ovsem za predpokladu ze bude na vsech sroubech. Urcite neni dobry napad nechat dotazeny kazdy sroub jinym momentem..
Jak bych se k motoru mel chovat, kdyz tedy srovnam momenty? Musim si davat bacha jen na teplotu? Nebo jsou i dalsi zpusoby jak byt k motoru hodnej?
rozhodne nic nesrovnavej povolovanim, tenhle postup je proto, ze>
40Nm=utazeni na nejakou stredni vychozi hodnotu a nasledne 2x90 = pretazeni sroubu az za mez kluzu, cimz dosahnes rovnomernejsiho utazeni vsech sroubu nez prostym dotazenim na definovanou hodnotu (napr. 90Nm)... pokud tedy povolis takto pretazeny sroub, jednak bude vytazeny (zuzeny, byt nepatrne) a druhak se bude chovat jinak nez ten ve ztrzenem zavitu (logicky to nebude drzet), ktery nepresel pres tu mez kluzu...
imho reseni je povolit, koupit nove srouby, opravit vsechny zavity a dat si to znova, pokud chces slyset dlouhodobe funkcni reseni...
kratkodobe= nechat jak to mas a pomodlit se...
40Nm=utazeni na nejakou stredni vychozi hodnotu a nasledne 2x90 = pretazeni sroubu az za mez kluzu, cimz dosahnes rovnomernejsiho utazeni vsech sroubu nez prostym dotazenim na definovanou hodnotu (napr. 90Nm)... pokud tedy povolis takto pretazeny sroub, jednak bude vytazeny (zuzeny, byt nepatrne) a druhak se bude chovat jinak nez ten ve ztrzenem zavitu (logicky to nebude drzet), ktery nepresel pres tu mez kluzu...
imho reseni je povolit, koupit nove srouby, opravit vsechny zavity a dat si to znova, pokud chces slyset dlouhodobe funkcni reseni...
kratkodobe= nechat jak to mas a pomodlit se...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 6000
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Existují opravné sady na závity, stačí hledat. Strejda google pomůže
Najde např. toto: http://www.azvercajk.cz/18596-oprava-za ... vitu-sada/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
No nekteré veci tomu dost nasvecovali, na druhou stranu jsem tomu dost pomohl. Hlavu jsem nechal zmerit a vse OK. Pri povolovani hlavy mi prislo, ze kazdej sroub byl jinak utazenej. Jinak tesneni prasklo na prvnim valci v prostredni vrstve. A tim pomoh jsem mel namysli jednu situaci, kdy jsem jel nekolik km bez vody, jelikoz mi praskla nadobka.pragdejf píše:Myslím že spravna otazka je, jestli byl opravdu problém v tesneni pod kedlubnou.
