Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vydrží mi motor?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lesyk
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 21.04.2014 00:00

#1 Příspěvek od Lesyk »

Ahoj klubaci,

ve sve E39 mam M54B22 a pred nejakou dobou mi prasklo tesneni hlavy. Myslel jsem, ze je to pro auto konecna, ale i tak jsem se pustil do oprav. Nechal jsem si i otlakovat hlavu a ta byla v pohode. Takze jsem zahodil prvotni myslenku koupe celeho motoru a zacal rozebirat. No kdyz jsem vracel zpatky hlavu, tak dle TISu jsem mel utahnout srouby hlavy (novy) na 40Nm a pridat otoceni o 2 x 90 stupnu. Bohuzel dva srouby byli pri finalní dotahovani po 40Nm dost mekky. Zmeril jsem, ze ty pevny maj ve finale kolem 80-90Nm a dva mekky jsou cca na 50-55Nm. Jedna se o jeden sroub u 2. a u 4. valce. Co myslite jak to s nim dopadne? Je to tikajici nestesti, nebo to pujde s trochou opatrnosti. :roll:
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od jawamaniak22 »

Co mám zkušenosti já, tak kdybych dělal bezhlavě podle takovýchto návodů tak mám každej druhej závit strženej. Asi to funguje ale s novýma šroubama, novým origo těsněním a novým blokem. Porad se se zkušeným a dobrým automechanikem nebo do toho dej trochu citu a selskýho rozumu, nejlépe obojí... a nemůžeš nic pokazit
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#3 Příspěvek od tanner540i »

Osobne si myslim, ze tech 55N.m bude stacit, ovsem za predpokladu ze bude na vsech sroubech. Urcite neni dobry napad nechat dotazeny kazdy sroub jinym momentem..
Lesyk
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 21.04.2014 00:00

#4 Příspěvek od Lesyk »

tanner540i píše:Osobne si myslim, ze tech 55N.m bude stacit, ovsem za predpokladu ze bude na vsech sroubech. Urcite neni dobry napad nechat dotazeny kazdy sroub jinym momentem..

Jak bych se k motoru mel chovat, kdyz tedy srovnam momenty? Musim si davat bacha jen na teplotu? Nebo jsou i dalsi zpusoby jak byt k motoru hodnej?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

rozhodne nic nesrovnavej povolovanim, tenhle postup je proto, ze>
40Nm=utazeni na nejakou stredni vychozi hodnotu a nasledne 2x90 = pretazeni sroubu az za mez kluzu, cimz dosahnes rovnomernejsiho utazeni vsech sroubu nez prostym dotazenim na definovanou hodnotu (napr. 90Nm)... pokud tedy povolis takto pretazeny sroub, jednak bude vytazeny (zuzeny, byt nepatrne) a druhak se bude chovat jinak nez ten ve ztrzenem zavitu (logicky to nebude drzet), ktery nepresel pres tu mez kluzu...
imho reseni je povolit, koupit nove srouby, opravit vsechny zavity a dat si to znova, pokud chces slyset dlouhodobe funkcni reseni...
kratkodobe= nechat jak to mas a pomodlit se...
“Ability is what you're capable of doing.”
Lesyk
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 21.04.2014 00:00

#6 Příspěvek od Lesyk »

Jo jasne taky mi pak doslo, ze srovnavat utazeni povolovanim je pekna blbost. Nicmenene jaky zpusob oprav zavitu je tedy nejlepsi pro dlouhodobe reseni?
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#7 Příspěvek od pragdejf »

Myslím že spravna otazka je, jestli byl opravdu problém v tesneni pod kedlubnou.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Existují opravné sady na závity, stačí hledat. Strejda google pomůže :-) Najde např. toto: http://www.azvercajk.cz/18596-oprava-za ... vitu-sada/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Lesyk
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 21.04.2014 00:00

#9 Příspěvek od Lesyk »

pragdejf píše:Myslím že spravna otazka je, jestli byl opravdu problém v tesneni pod kedlubnou.
No nekteré veci tomu dost nasvecovali, na druhou stranu jsem tomu dost pomohl. Hlavu jsem nechal zmerit a vse OK. Pri povolovani hlavy mi prislo, ze kazdej sroub byl jinak utazenej. Jinak tesneni prasklo na prvnim valci v prostredni vrstve. A tim pomoh jsem mel namysli jednu situaci, kdy jsem jel nekolik km bez vody, jelikoz mi praskla nadobka. :cry:
Odpovědět