Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 spotreba

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
tomko
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od tomko »

zdravim premyslim o koupi 2.5vanos nebo 2.8 zajima me spotreba a porovnani vykonu, byl jsem odhodlany koupit 2.5vanos ale co jsem cetl na netu, tak vsude same zaporne reakce na 2.5, co doporucite vy odbornici, 2.5 nebo 2.8 :D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

2,8
Qido
Registrovaný
Příspěvky: 784
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: J.Hradec/Praha Modřany
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Qido »

2.8 novější motor, spotřeba lepší.

By mě zajímalo co jsi četli za reakce na 2.5?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

By mě zajímalo, která 2.5 to byla? M50B25TU (325i) a nebo M52B25 (323i)?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tomko
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od tomko »

Byla to M50 141kw, o 323i byly jen dobre recenze snad zadnou jsem nenasel zapornou
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#6 Příspěvek od xander8387 »

řekl bych že 325 je lepší jak 323...

jinak já mám 2.5 bezvanos...zaleží co je pro tebe dobrá spotřeba. Mě přijde vpohodě. Zrovna včera jsem třeba jel oktávkou 1,6 a spotřeba vyšla skoro stejně a přitom to vůbec, ale vůbec nejede...prostě pod 6 válcu už nikdy nejdu...

Ale v budoucnu taky plánuji hodit 2,8 místo 2,5..
stenlie
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: sob 09.02.2008 01:00
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od stenlie »

M50 má charakteristický projev ... A myslím že velmi hezký projev . Od 3500 ot zatahuje

U M52 je už to není tak markantní

Jednou jsme jeli ve 3 na sraz M50 325i r93 , M52 323i r95 ,M52 328i r98

Bratr M50 spotřeba 7.6 ,
Johny M M52 spotřeba 7,8 ale je potřeba říct že si cestu i trochu užíval :D
Já M52 328i Tour spotřeba 7.3
jeli jsme za spolu takže je to porovnatelný .

2.8 asi nej volba spotřeba / výkon a dnes už i trochu víc ceněné ;)
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#8 Příspěvek od Ondra23 »

Kam na ty čísla spotřeby chodítě s 2.8 sem se snad pod 9l nedostal to jezdíte jak čepičáři ne? Řek bych že 7,5 l na 100km je už dost přehnaný.
Jinak 2.5 je větší výběr a jsou i levnější pokad chceš pěknou 2.8 tak si připlatíš. Pokud peníze zas tak neřešíš tak rozhodně 2.8
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Při jízdě "na klobouka" rychlostně spolu s nedělními výletníky není problém kolem 7,5 ltr/100km se dostat. Vlastní zkušenost s 323ti a 328ti.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Macek_One
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: pát 08.07.2011 00:00

#10 Příspěvek od Macek_One »

Tak pro všechny

E36 328i
Cesta domu a nazpátek a to z Mladé Boleslavy až na východ SR celkově 1400km mi to sežralo přesně 60 litru na 700km ( cesta domů) ale pozor průměrná rychlost 92 km/h a na dálnici min jak 150 nebilo, málokdy méně takže tak průměr 8-9 litru spíš 9, na klobouka se dá dostat pod 8 ale tak jezdit? radši ani nevyjíždět :)

E36 320i
Stejná cesta, jízda spíš předpisově a spotřeba 7,5 - 8l

Jen pro porovnáni Škoda octavia 1.6 75kw 2008 r.v
To samý jízda lehce nad limit průměr 6.2l dle ukazatele i tankováni slušné :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

328ti s sáním z M50 (víc koní víc žere) se sekvenčním LPG mám běžný dlouhodobý průměr 10 ltr/100 km LPG. Je v tom město s využíváním dynamiky auta, dálnice 150-160 tacho, mimo dálnice 120-140 tacho.

Výše zmíněných 7,5 bylo několikrát na benzín na ověření, zda je motor a vše kolem OK.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#12 Příspěvek od Ondra23 »

Francis píše:Při jízdě "na klobouka" rychlostně spolu s nedělními výletníky není problém kolem 7,5 ltr/100km se dostat. Vlastní zkušenost s 323ti a 328ti.
Aha tak to bude tim že já jezdim rychlostně daleko před nedělními výletníky.
Jinak při takovejch jízdách jak píšeš na klobouka a rychlosně spolu s výletníky to pak podle mě postrádá smysl si pořizovat auto s takovým objemem.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#13 Příspěvek od gsicbr »

je jasný, že se dá jet na spotřebu kolem 7,5l, ale to se nedá dlouho vydržet a postrádá to smysl mít v autě 2,5l nebo 2,8.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#14 Příspěvek od Filozof »

Vlastní zkušenost že i 7er dokáže v 728i jezdit dálky za 7,5litru ale je to 100-110km/h po dálnici a je to párkrát do roka v tom autě to vypadá že jedu 40 :-D
Průměr kolem 9,4-9,6litru benzínu o 200kg težším autě něž je 3er.

defakto 328i jezdí podle toho jakou nohou kolem 9-10litru průměr. Je to podle mě jeden z nej motoru M52. Spolu s 323i.

Dá se jezdi za více ale to už je papíry a samé předjíždění a vytáčení motoru nebo velice klidně na pohodu o něco méně ale těch 9-10litru je prostě dobré vědět.

Zase kdo jezdí málo nemusí řešit spotřebu zda žere auto 9,1l nebo 9,6l průměrně je už uplně jedno. Stačí jedna oprava na autě a spotřeba nehraje roli.
A kdo jezdí hodně bude mít LPG. Nebo si udělá přestavbu. Pak jezdí za polovinu a vubec nebude koukat na spotřebu akorát natankuje plnou za 900-1000kč a pak jezdí cca 550-600km. Tak jsem jezdil s 5er 525i 141kw vanos M50 sedm let. Skvělé auto a motor byl držák nedám na něj dopustit :D

Takže dneska vybírat e36 jdu do 2,8i protože je to novější motor jak M50 a vzácnější i při prodeji. Pojistka kolem 3tis ročně je v pohodě.
Hlavně vybrat dobré auto v pěkném stavu, at pak ty opravy nejsou dražší než cena veškeré spotřeby za další 3 roky provozu :lol:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#15 Příspěvek od jurasis »

Ondra23 píše: Jinak při takovejch jízdách jak píšeš na klobouka a rychlosně spolu s výletníky to pak podle mě postrádá smysl si pořizovat auto s takovým objemem.
Chyba lávky... :!: Výkon mám proto, abych si v případě krizové situace mohl vybrat, jestli přibrzdím nebo ujedu... S malým výkonem máš jedinou možnost: modlit se...
A když mám náladu, zablbnu si (když jedu sám)...


528i (M52B28) tour, AUTOMAT !, hmotnost 1790kg pohotovostní, při jízdě striktně podle pravidel spotřeba 9l/100km (plný kufr a 2,5 pasažérů)... Normální průměr (přískoky 10 km do práce) 10-11l/100km
(S 318 TDS jsem jezdil za 11 litrů nafty a na dálnici do kopce (Loděnice D5) jsem musel vypnout klimu, aby se to nezastavilo...)

PS: nejúspornější mám plynulou jízdu při cca 100km/hod.
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#16 Příspěvek od Filozof »

Jurasis: hele máme stejnou váhu +- 30kg mám 728i automat taky M52B28. :D

A to nemám bez výbavy auto ale spíše lepší střední výbava.
Takže e38 7er není těžká pokud je tam jen R6. Musím to auto převážit se mi nechce věřit techničáku kde píšou 1760kg. 8O 8)

Akorát velice dlouhé kvalty co se týče automatu. super na nízkou spotřebu na delší jízdu ale horší na zrychlení cca 9s 0-100km.
Oproti 525i R6 manuál je to klidnější auto pro rodinku, zato užasné pohodlí :)
tomko
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: ned 15.04.2012 00:00
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od tomko »

no parada :D a koupim nejakou 2.8 v coupe do 70 000 v dobrem stavu ? :D
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#18 Příspěvek od jurasis »

Mno tak život je otázkou priorit... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od J0HN3C »

Já jsem koupil 328i. Celkem se mi zamlouvá ta pružnost a možnost provést tam nějaké drobné úpravy. Nádrž jsem měl za 8,5l když jsem v klidu jezdil delší trasy ale třeba i 11l když jsem jezdil víceméně po městě jak dement. Nicméně neměnil bych. Zvažuju i LPG.

K dotazu, jestli za 70kKč hezké coupe, tak asi jo, ale abys byl technicky skoro top, nachystej ještě 20 tisíc na úvodní servis.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#20 Příspěvek od Filozof »

no jo ale kolik přijde 325i-328i v e46 ? dneska se pohybují taky kolem 70-110k. Není lepší si připlatit za novější model ? Často se najde rovnou v LPG tak koupit e46 s LPG alespon 325i nebo 328i.

330i jsou drahé většinou chtějí za ně ranec. Nebo má nějaké závady pokud je levnější.

Ceny se dost přibližují takže je to na člověku zda chce starší e36 nebo novější i bezpečnější e46. Sedan má celkem pěkné ceny. U kupéčka je to o něco více.
Odpovědět