Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Dyx
Registrovaný
Příspěvky: 323
Registrován: sob 22.02.2014 01:00

#821 Příspěvek od Dyx »

nez jsem se nakonec rozhodl pro 520d F10 tak jsem pomerne dlouho uvazoval i o benzinove variante F10ky. V takovem pripade bych ji byl byval nechal prestavet na LPG+E85.
Docela intentzivne jsem se s tim zabyval bohuzel benziny v F10ce se delaji pouze prime vstriky a tam jsou jak podle uzivatelu tak podle upravcu LPG tak podle servisaku BMW s LPG udajne velke problemy. Pri navysene spotrebe benzinaku u LPG by se asi nakonec palivove naklady stejne priblizovaly nafte (resp. bionafte B100 momentalne za 29.90,-/L), takze jsem od benzinoveho motoru resp. LPG+E85 nakonec upustil...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#822 Příspěvek od paveld »

Máte někdo zkušenost s "Electronic Valve Protector"? http://www.lpgprofi.cz/elektronic-valve-protector

Nejde mi o ochranu ventilů, ale mělo by to údajně prodloužit životnost vstřiků.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#823 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ochrana, která je dražší než sada vstřikovačů na 6-válec? Který magor by to koupil?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#824 Příspěvek od paveld »

Pokud by to prodloužilo životnost nějak zásadně, tak aby se to vyplatilo, tak nevidim problém. Ale něco mi řiká, že to zas tak závratně životnost nezvětší.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#825 Příspěvek od gsicbr »

jak píše Francis. Ta sada je skoro stejně drahá jako vstřikovače a pokud chceš prodloužit životnost vstřikovačů, tak je důležitý měnit často filtr plynné fáze. Já mám Landirenzo a je na ně psáno 50tkm a když vezmu, že jeden stojí přes 2tis. tak je to docela rána, takže by se mi prodloužená životnost taky hodila.
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#826 Příspěvek od ice.blade »

mam otazku, ak mam vstreky bez prepadov a jazdim na LPG existuje nejaka moznost ze to moze zaniest benzinove vstreky? alebo sposobovat nieco ako karbonizacia vstreku ale zo strany railu?

druha otazka da sa zohnat niekde kabel a soft na elpigaz stella elisa AE2568K pripadne nejake dokumentacne materialy, pinout atd?

http://m3.xt.sk/elpigaz_stella_elisa_AE2568K.jpg
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#827 Příspěvek od gsicbr »

na čištění benzínové soustavy je spousta návodů. Něco uděláš doma a něco ne. Nejjednodušší je přidání čističe přímo do paliva a třeba dvakrát to zopakovat. Jinak i když jezdíš na plyn tak studené starty a jízda do cca 35°C jedeš na benzín, takže se vstřikovače proběhnou a svým způsobem i čistí. Takže bych to až tolik neřešil, ale vyčistit to můžeš.
Jinak dá se sehnat i kabel i software, a tuším, že ELPIGAZ dává staré systémy LOVATO. Někdo na fóru psal, že už ho nebavilo s X5 jezdit na seřízení k plynaři, a tak si to pořídil domů a naladil si to sám. Psal tam i cenu, ale už si to nepamatuju.
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#828 Příspěvek od ice.blade »

vstreky si mozem precistit v ultrazvuku ale ide mi o to ci sa benzin v raile "nevari" ked tam len tak pod tlakom v teplote stoji ci to nemoze sposobovat nejake zanasanie filtrov strekovacov atd nevidim do toho tak sa pytam :)

skusim este pohladat bo som prelustroval par for a neviem nic najst... ani schemy pinov len nejake nakresy s kablovackami bez ziadnych oznaceni... hlavne ze elpigaz elpigas ci poliaci ci taliani clovek v tom zacina mat hokej co je co
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#829 Příspěvek od ice.blade »

ak by niekto mal co len schemy alebo moznost zohnat kabel elpigaz stella elisa AE2568K dajte mi vediet
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#830 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#831 Příspěvek od ice.blade »

ze ma to nenapadlo kuknut cez tintongacske portaly :D cize to je kvazi univerzal riesenie kabla pre viac sw... idem nieco kupit
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#832 Příspěvek od gsicbr »

ještě bys mohl zkusit nějakého plynaře. Jestli bude v pohodě tak to pro něj není problém sehnat.
Jinak jak jsem psal poláci používají výběhové modely Landi, Lovato, BRC.
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#833 Příspěvek od ice.blade »

uz som kupil 2 kable bude k nim cez 50 druhov softu tak snad nieco z toho zapasuje :) este by to chcelo pinout riadiacej jednotky ale to si lahko zakreslim podla povodnej kablovacky...
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#834 Příspěvek od gsicbr »

Kde si je kupoval? A kolik to stálo?
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#835 Příspěvek od gsicbr »

Máme s kámošem 545i LPG a uvažovali jsme o koupi káblu.
Uživatelský avatar
ice.blade
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk

#836 Příspěvek od ice.blade »

30€ a 50€ kupoval som ich na ryzozrutskych portaloch ale jeden je z bulharska druhy zo spanielska... ajstak je to vsetko cina hlavne ze to bude fungovat... dufam :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#837 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mám Tartarini, schema mezixichtu jsem našel s pomocí google, stejně tak pinout konektoru ECU. SW se též dá najít.
Prodává to občas někdo na aukru, buď s jedním konektorem pro specifickou jednotku a nebo s výměnným konektorem pro všech možné jednotky.
Dá se to najít za kratší dobu, než trvá sesmolení dotazu sem :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#838 Příspěvek od gsicbr »

tak pak napiš, jestli to funguje a jestli se dostaneš na palivovou mapu a tak. Dík
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#839 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

U Tartarini se bez USB Dongle dostaneš jen na základní info, tabulku korekcí a další nastavení. Na základní nastavení - počet válců, ... - je nedostupné.
Jak je to u jiných výrobců to netuším.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#840 Příspěvek od iv0 »

Jsem úplný zelenáč v oblasti LPG a překvapují mě některé věci, které jsou při přestavbě na LPG brané jako samozřejmost, ale mě přijdou hodně divné (v tuto chvíli spíše v obecné rovině s přihlédnutím k E65 745i/750i).

Hlavní věc, kterou nechápu je, že lidi řeší u takto luxusních aut různé designové a skoro bych řekl až extrémně luxusní prvky výbavy a zároveň neřeší, jak LPG zástavba zhorší takové základní věci, jako je vzhled interiéru, funkčnost PP apod. Můžete mi to prosím vysvětlit?

1. Všichni jezdí s takovou tou hnusnou krabičkou, která pomocí diod ukazuje stav paliva a pomocí které lze přepínat mezi benzínem a LPG. Zajímalo by mě, jestli někdo umí vyřešit, aby se stav LPG ukazoval na standardním ukazateli paliva? Třeba když přepnu na LPG, ukazuje palivoměr LPG, když přepnu na benzín, ukazuje stav benzínu? Nemělo by to být přeci tak složité nějakým relátkem přepínat výstup z měřáku benzínové nádrže na měřák z plynové nádrže (předpokládám že sběrnice snad nevede až dovnitř plováku v benzínové nádrži)? Dělá se to, nebo nevíte o nějakém jiném hezkém řešení, třeba jestli někdo dělá úpravu měřáku tak, aby ukazoval stav obou paliv, nebo prostě jestli se prodává hezčí měřák LPG než ten diodový?

2. Lze dosáhnout toho, aby palubní počítač ukazoval správně dojezd na LPG? S tím asi souvisí i (ne)správné hodnoty okamžité a průměrné spotřeby, neumí to někdo řešit? Asi to je blbost, ale přijde mi, že by mělo být možné mu během provozu na LPG dodávat namísto doby otevření benzínového vstřikovače dobu otevření plynového (když už mu upravujeme další hodnoty, proč ne i tuto)?

3. Jak moc se "adaptuje" řídící jednotka motoru při provozu na LPG? Jestli to chápu správně, tak řídící jednotka LPG upravuje hodnoty, které vstupují do řídící jednotky motoru, což mi přijde jako klasický garage-tuning. Když pak začnu jezdit na benzín, jak dlouho to potrvá, než se to zase zadaptuje do původního stavu, resp. jaký je to problém = nedostává v tomto mezidobí motor na frak? Nejsou na trhu nějaké "lepší" řídící jednotky LPG, které toto řeší lépe?

Body 2 a 3 by asi elegantně řešil nějaký LPG systém typu Vialle LPdi, ale to jsem na BMW ještě neviděl. Je to jenom kvůli ceně zástavby, nebo se nedělá z jiného důvodu?

Díky.

Edit: Když tak o tom přemýšlím, tak asi nejdůležitější je přepojit měření z benzínové nádrže na LPG nádrž. Mohl by pak sedět na PP dojezd, což je informace, kterou asi používá každý, ne?
Odpovědět