Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#801 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Úsporu předehřevem nezpochybňuju, zcela jistě nějaká bude, jen by mě zajímal výpočet na zákledě naměřených hodnot.

Vypínání palivového čerpadla je nesmysl. Moderní systémy LPG, včetně mého devíteltého Tartarini, při vysoké zátěži a nedostatečném tlaku LPG přivstřikují benzín. Pokud nepojede čerpadlo benzínu, LPG jednotka to nemá jak zjistit a motor pojede na chudou směs. Co to znamená, už jsem zde několikrát psal.
Čerpadlo benzínu je stavěné na maximální průtok při plném výkonu, při pojížďkách po městě a postávání na semaforech je odběr vzhledem k maximálnímu průtoku mizivý a čerpadlo to neodrovná. V palivové liště je přetlakový regulátor tlaku paliva, který po dosažení provozního tlaku přepouští palivo zpět do nádrže a to volně koluje. pro dobrou životnost čerpdla je dobré jezdit s minimálně 1/4 nádrže, aby bylo čerpadlo ponořené v palivu a chladilo se.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#802 Příspěvek od Filozof »

Tak ten můj nepřivstřikuje benzín. prostě buď jede na LPG nebo přepne benzín případně chyby, špatného tlaku , nebo teploty případně dojde LPG.
Jinak auto jede stále na LPG.
Už několik lidí jsem viděl jak si udělalo vypínač na benzín aby jim nekoloval zbytečně tam a zpět benzín a neničilo se benzínové čerpadlo.

Pokud to máš jinak řešené tak to pak jistě není dobrý nápad.

Já mám osobně magic II LPG přímý vstřik z roku 2007.

S tím webastem je to hodně poznat.

Já to vidím u sebe že v zimě prostě každej pátek jsem bral benzín za 500kč když jsou mrazy. A to pěkně nasere. v přepočtu to dělá cca 1,5litru benzínu co studený start než se přepne LPG.
10x start do týdne a 14-15litru benzínu pryč.

Pokud je tepleji jako ted cca 5-8 Celsia je to lepší a žere to meně tipuji kolem 1-1,2litru benzínu na jeden studenej start do přepnutí lpg.

Raději bych webasto funkční co bere 2-3dcl na zahřátí a pak rovnou behem pár vteřin jel na LPG.

To by pak dělalo týdně cca 2-3Litry benzínu oproti 14-15litrum což je velkej rozdíl hlavně v peněžence.
Se to webasto za jednu zimu zaplatí.

webasto beru hodnoty eberspracher staršího typu co mám já 5KW.
jsou i úspornější co si řeknou jen o 2dcl za hodinu provozu takže jim stačí mnohem méně potom k ohřevu motoru.

Přiložil jsem obrázek s webasty pro příklad kolik si vezmou za hodinu paliva. Některé dokonce o dost méně takže úspora bude mnohem větší.

Já své si nechám opravit a pujde asi do 7er.

PS: Kdybych dojížděl 10km do práce, tak vlastně jezdím na benzín do práce (bez webasta)
Přílohy
webasto.jpg
webasto.jpg (163.12 KiB) Zobrazeno 1829 x
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#803 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

GAS čerpadlo se neničí při provozu na LPG, jen se běžně opotřebovává.

Vzhledem k přívstřiku benzínu ve velmi vysokém zatížení vypínání GAS čerpadla neřeším. Jezdím s 1/2 nádrže nebo více, aby bylo prevetivně celé zatopené a chladilo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
lubooos
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: úte 04.11.2008 01:00
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

#804 Příspěvek od lubooos »

To Filozof: Ja teda nevim jak mas zapojenej okruh na vyhrejvani reduktoru. Ale ja mam ted montovane LPG Magic u Matyase asi 1.5 mesice konkretne na motoru m52b28 v e39 a muzu ti rict ze i kdyz byla opravdu kosa tak mi motor prepnul asi tak po 3Km, mam teplotu nastavenou na 35C. Jinak ted sem sehnal garaz takze dneska zrovna jsem to opravdu sledoval a ujel jsem tak 2km a prepnulo to.
Taze nechapu jak muzes jet 8-10km a teprve ti to prepne. Bud mas v haji termostat nebo ty hadice mas napojeny nejak spatne, ja kdyz ujedu takovouhle vzdalenost uz mam davno provozni teplotu. To bych byl pekne nasranej kdyz ja to mam do prace 10km abych jel 8km na benal a 2km na LPG. konkretne pro me by to byla uspora uplne na houbelec.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#805 Příspěvek od paveld »

Taky mi to v mrazu přepíná cca po 2km a to mám přepínací teplotu nastavenou na 40C. A taky jde o M52. Každopádně webasto se mi líbí, už o něm dlouho přemýšlím, větší výhodu bych ale viděl v tom, že člověk nesedá do ledovýho auta.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#806 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

benz pumpa proste umre vekem/najezdem, to ze tlaci porad do plna ji sice neprida, ale spekulovat u soucastky chlazene cerpanym mediem zevnitr, jestli je lepsi, kdyz je potopena z 60% nebo 20%, mi prijde jako mrhani casem... a vypinat ji manualne je uplna blbost...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#807 Příspěvek od Filozof »

ono je velkej rozdíl mít M50 litina a M52 což je hliník mám pocit s nikasilem kterej se velice rychle ohřívá.

Mám 7er M52B28 a tam se mi ten motor taky nějk rychle ohřívá jako vám. Což mi přijde super.

Dneska ráno nevim zda bylo 3-5C a 6,5km přeplo na LPG.
Takže záleží hodně na mrazu. Když je např -5 nebo -8 tak to fakt trvá 9-10km přepnutí což mě uplně děsí. Možná mám velkej okruh vody díky Webastu které je nepřipojené a jsou tam hadice a asi 2L vody navíc.

Taky jsem nad tím špekuloval jak to udělat a prostě webasto ven repasovat a pujde asi rovnou do 7er kde bude dalších pár let.
Je to 5KW eberspracher B5 což je celkem slušné a výkoné topení pro motor a kabinu. A těším se až to pojede.

když stojím na místě -3 tak jsem čekla cca 12min a pak přepnulo během chvilky na LPG. No nevím zda to je ovlivněné tím webastem které prostě netopí.

Modernější M52 motory jsou super ohřívají se mnohem rychleji.
Nic to nemění na tom že webasto je super a dost uspoří a chci ho do dalšího auta.

První 3km tam vidím v mrazech klidně i 20L/100km když si to přepočtu tak to je spotřeba.

Můžete klidně někdo udělat test a vzít plnou nádrž benzínu a jet v klidu do práce při teplotě -5 nebo kolik bude prostě. A pak zpátky odpoledne a kolik toho benzínu ubylo na ranním startu a odpoledním než zahřálo motor.

Ideálně měřit tak že palivo budete brát na stejné pumpě a bude to po okraj nádrže uplně pro lepší měření. Tipuji cca 2-3litry zmizí u R6 BMW ikdyby to přepínalo po 3-4km.

Mě se nechce brát ted za 3000kč benzín. :D
Pak sem napiště zajímalo by mě jakej apetit bude mít M52 při normální jízdě.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#808 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Filozofe, píšeš: První 3km tam vidím v mrazech klidně i 20L/100km ...
To vidíš kde? Na průměrné máš stále 20 a nebo koukáš na okamžitou? Pokud to druhé, tak údaje "cucáš z prstu" :-)

Dnes ráno jsem zapnul zapalování, vynuloval průměrnou BC, nastartoval a vyjel. Prvních několik desítek metrů bylo na průměrné 39,5 (víc to asi neumí :-)) a ihned to začalo padat. po nějakých 3-4 kilometrech byla průměrná na 12 a přeplo se to na LPG. Jízda ve městě, postávání na semaforech. Když pojedu na předehřátý motor webastem, pojedu za 9 v průměru. Na 4 km ušetřím na průměru 3 litry/100 km, což v absolutní hodnotě dělá 0,12 litru. Kde je úspora, když webasto bere 0,3 za hodinu, při půlhodině výhřevu 0,15 a já uštřil 0,12? :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
lubooos
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: úte 04.11.2008 01:00
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

#809 Příspěvek od lubooos »

Ja teda co jsem mel m50b25 v e36 tak se mi bezbecne ohrala uz po 5km na teplotu 60C mozna i vic podle venkovni teploty.
Takze si myslim ze mas zapojenej spatne reduktor, nebo termostat v haji. Jako taky me trochu stve ze na kratky trasy projezdim benzin ale aspon to rychle prepne. Ve vysledku na plnou nadrz LPG coz je 63L/1080Kč, projedu benzin 7L/250Kč a to je jenom po praze. Kdybych jezdil delsi trasy a porad to nechcipal a nechladil tak je to samozrejme lepsi.
Bejt tebou bych skontroloval termostat, treba ho uvaril na sporaku tam krasne uvidis jak zacne otevirat, nebo rovnou vymenil. Me se stalo ze i novej mi po 4 mesicich odesel.
Jinak kazdopadne zatim mam Lpg jenom chvilku ale jsem maximalne spokojenej, no uvidim jak to pujde dal. Ted me cekaj vymenit civky protoze to na lpg v nizkejch otackach obcas skube a hlavne kdyz se to ohreje ale na benzin to nedela. Samozrejme ze svicky jsem daval nove.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#810 Příspěvek od Filozof »

když jedu do fitka mám to cca 2km a to při -10C mám přes 20L/100 km průměr to je dost. Když vyjedu mám 39l to je jasný.

Ted v tom teplu z práce mi to přeplo taky po 4,3km ale dneska bylo snad 10C to je teplo to nepovažuji za zimu :-)

Zimu beru třeba -5 nebo -8C letos prostě zima nebyla jen pár dní.

při -8 nebo -10C mi prostě ohřívá na 35C reduktor klidně 9-10km což je šílené a ta spotřeba je velice znát beru každej týden ... :?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#811 Příspěvek od paveld »

Být tebou, tak bych to přinejmenšim zkusil odvzdušnit, v lepšim případě rovnou vyměnil termostat. Pokud tam nějakej rok je, tak nemá smysl ho zkoumat jestli je nebo neni OK, zas tolik nestojí.
matyas
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 03.01.2005 01:00
Bydliště: Česká republika

#812 Příspěvek od matyas »

Bez webasta jsem musel měsíčně natankovat 30-35l benzínu. S webastem mi po měsíci klesne ručička kousek pod plnou. Odhadem tak 5-10l (nedotankoval jsem pro změření)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#813 Příspěvek od Lucifer »

Mě M54 přepne do 2km i za mrazů -10°C a to je nastavená na 35°C :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#814 Příspěvek od Filozof »

No zkusím odvzdušnit. Pokud to pomůže. Je pravda že přes webasto tekla voda kterou jsem občas doplnoval.

Webasto jsem dnes vyřadil a hadice propojil mezi sebou. Takže ted by po doplnění kapaliny nemělo už mít žádnej únik.

No a snad se to zlepší uvidíme ráno jak pojedu. To bude kolem 0C.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#815 Příspěvek od Filozof »

Tak nové info. Když jsem přemostil nefunkční WEBASTO a dolil destilku a nemrzku do chladiče auto se začlo ohřívat 2x rychleji.
Nevim jak je to možné zda to webasto tak ochlazovalo nebo proč. Ale najednou do cca 3-3,3km mi přepíná na LPG a motor se zdá mnohem víc ohřátej. (při -2C)

Nic to nemění na tom že funkční webasto motoru hodně prospěje a vyhřátej motor i kabina je prostě super. Jen mít funkční webasto. :-)

Ted už jen řeším proč na benzín auto letí jak blázen a na LPG je líné prostě 2x pomalejší zrychlení atd.

Na benzín mám za 8s 100km/h a na LPG kolem 12-13s nechce se mu vubec.

Mám vyměněnou membránu sání za novou a hadice většinu jsem taky vyměnil.

Zbývá filtr LPG a ještě jeden bazmek co tam je. A znovu naladit asi LPG.
Máte někdo zkušenosti čím to asi je ? že by filtr nebo prostě vyladění ?
Či jsem vzal špatnej plyn v prostějově ?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#816 Příspěvek od paveld »

Nemáš už vstřiky po životnosti?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#817 Příspěvek od Filozof »

a dá se to nějak poznat ? Mohu to případně otestovat ?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#818 Příspěvek od paveld »

Kolik maji najeto? Taky záleží co to je za vstřiky, ale ty co mám (Valtek) mají životnost kolem 50tis km.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#819 Příspěvek od Filozof »

No počkej mě bylo řečeno že snad 100tis dají bez problému.
Mě jedny odešli v záruce cca 30tis měli najeto tak komplet nové a ted mám 120tis. po výměně nových.

Dají se nějak repasovat nebo čistit ? Mám pocit že valteky mi někdo říkal že není problém. Já mám magic vstřiky z roku 2008.
To jako abych za 5000kč kupoval vstřiky mi přijde dost nákladné. Na běžné ježdění.
Čištění nebo nějaká repase by byla přeci možná nebo ne ?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#820 Příspěvek od paveld »

Nevim kolik vydrží Magic vstřiky, ale 120tis je dost, zvlášť když píšeš, že jsou stavěný na 100tis. Kdysi, když jsem prvně řešil svoje, tak jsem dohledal v jiné diskuzi už nevim kde, že jedinný vstřiky co vydrží fakt dost jsou BRC.
Repasovat jdou ty Valtek v pohodě, u Magic ale nevim... zkus pohledat na netu, jestli na to nejsou nějaký repas sady jako na ty Valteky.
Odpovědět