Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Úsporu předehřevem nezpochybňuju, zcela jistě nějaká bude, jen by mě zajímal výpočet na zákledě naměřených hodnot.
Vypínání palivového čerpadla je nesmysl. Moderní systémy LPG, včetně mého devíteltého Tartarini, při vysoké zátěži a nedostatečném tlaku LPG přivstřikují benzín. Pokud nepojede čerpadlo benzínu, LPG jednotka to nemá jak zjistit a motor pojede na chudou směs. Co to znamená, už jsem zde několikrát psal.
Čerpadlo benzínu je stavěné na maximální průtok při plném výkonu, při pojížďkách po městě a postávání na semaforech je odběr vzhledem k maximálnímu průtoku mizivý a čerpadlo to neodrovná. V palivové liště je přetlakový regulátor tlaku paliva, který po dosažení provozního tlaku přepouští palivo zpět do nádrže a to volně koluje. pro dobrou životnost čerpdla je dobré jezdit s minimálně 1/4 nádrže, aby bylo čerpadlo ponořené v palivu a chladilo se.
Vypínání palivového čerpadla je nesmysl. Moderní systémy LPG, včetně mého devíteltého Tartarini, při vysoké zátěži a nedostatečném tlaku LPG přivstřikují benzín. Pokud nepojede čerpadlo benzínu, LPG jednotka to nemá jak zjistit a motor pojede na chudou směs. Co to znamená, už jsem zde několikrát psal.
Čerpadlo benzínu je stavěné na maximální průtok při plném výkonu, při pojížďkách po městě a postávání na semaforech je odběr vzhledem k maximálnímu průtoku mizivý a čerpadlo to neodrovná. V palivové liště je přetlakový regulátor tlaku paliva, který po dosažení provozního tlaku přepouští palivo zpět do nádrže a to volně koluje. pro dobrou životnost čerpdla je dobré jezdit s minimálně 1/4 nádrže, aby bylo čerpadlo ponořené v palivu a chladilo se.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak ten můj nepřivstřikuje benzín. prostě buď jede na LPG nebo přepne benzín případně chyby, špatného tlaku , nebo teploty případně dojde LPG.
Jinak auto jede stále na LPG.
Už několik lidí jsem viděl jak si udělalo vypínač na benzín aby jim nekoloval zbytečně tam a zpět benzín a neničilo se benzínové čerpadlo.
Pokud to máš jinak řešené tak to pak jistě není dobrý nápad.
Já mám osobně magic II LPG přímý vstřik z roku 2007.
S tím webastem je to hodně poznat.
Já to vidím u sebe že v zimě prostě každej pátek jsem bral benzín za 500kč když jsou mrazy. A to pěkně nasere. v přepočtu to dělá cca 1,5litru benzínu co studený start než se přepne LPG.
10x start do týdne a 14-15litru benzínu pryč.
Pokud je tepleji jako ted cca 5-8 Celsia je to lepší a žere to meně tipuji kolem 1-1,2litru benzínu na jeden studenej start do přepnutí lpg.
Raději bych webasto funkční co bere 2-3dcl na zahřátí a pak rovnou behem pár vteřin jel na LPG.
To by pak dělalo týdně cca 2-3Litry benzínu oproti 14-15litrum což je velkej rozdíl hlavně v peněžence.
Se to webasto za jednu zimu zaplatí.
webasto beru hodnoty eberspracher staršího typu co mám já 5KW.
jsou i úspornější co si řeknou jen o 2dcl za hodinu provozu takže jim stačí mnohem méně potom k ohřevu motoru.
Přiložil jsem obrázek s webasty pro příklad kolik si vezmou za hodinu paliva. Některé dokonce o dost méně takže úspora bude mnohem větší.
Já své si nechám opravit a pujde asi do 7er.
PS: Kdybych dojížděl 10km do práce, tak vlastně jezdím na benzín do práce (bez webasta)
Jinak auto jede stále na LPG.
Už několik lidí jsem viděl jak si udělalo vypínač na benzín aby jim nekoloval zbytečně tam a zpět benzín a neničilo se benzínové čerpadlo.
Pokud to máš jinak řešené tak to pak jistě není dobrý nápad.
Já mám osobně magic II LPG přímý vstřik z roku 2007.
S tím webastem je to hodně poznat.
Já to vidím u sebe že v zimě prostě každej pátek jsem bral benzín za 500kč když jsou mrazy. A to pěkně nasere. v přepočtu to dělá cca 1,5litru benzínu co studený start než se přepne LPG.
10x start do týdne a 14-15litru benzínu pryč.
Pokud je tepleji jako ted cca 5-8 Celsia je to lepší a žere to meně tipuji kolem 1-1,2litru benzínu na jeden studenej start do přepnutí lpg.
Raději bych webasto funkční co bere 2-3dcl na zahřátí a pak rovnou behem pár vteřin jel na LPG.
To by pak dělalo týdně cca 2-3Litry benzínu oproti 14-15litrum což je velkej rozdíl hlavně v peněžence.
Se to webasto za jednu zimu zaplatí.
webasto beru hodnoty eberspracher staršího typu co mám já 5KW.
jsou i úspornější co si řeknou jen o 2dcl za hodinu provozu takže jim stačí mnohem méně potom k ohřevu motoru.
Přiložil jsem obrázek s webasty pro příklad kolik si vezmou za hodinu paliva. Některé dokonce o dost méně takže úspora bude mnohem větší.
Já své si nechám opravit a pujde asi do 7er.
PS: Kdybych dojížděl 10km do práce, tak vlastně jezdím na benzín do práce (bez webasta)
- Přílohy
-
- webasto.jpg (163.12 KiB) Zobrazeno 1829 x
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
GAS čerpadlo se neničí při provozu na LPG, jen se běžně opotřebovává.
Vzhledem k přívstřiku benzínu ve velmi vysokém zatížení vypínání GAS čerpadla neřeším. Jezdím s 1/2 nádrže nebo více, aby bylo prevetivně celé zatopené a chladilo.
Vzhledem k přívstřiku benzínu ve velmi vysokém zatížení vypínání GAS čerpadla neřeším. Jezdím s 1/2 nádrže nebo více, aby bylo prevetivně celé zatopené a chladilo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
To Filozof: Ja teda nevim jak mas zapojenej okruh na vyhrejvani reduktoru. Ale ja mam ted montovane LPG Magic u Matyase asi 1.5 mesice konkretne na motoru m52b28 v e39 a muzu ti rict ze i kdyz byla opravdu kosa tak mi motor prepnul asi tak po 3Km, mam teplotu nastavenou na 35C. Jinak ted sem sehnal garaz takze dneska zrovna jsem to opravdu sledoval a ujel jsem tak 2km a prepnulo to.
Taze nechapu jak muzes jet 8-10km a teprve ti to prepne. Bud mas v haji termostat nebo ty hadice mas napojeny nejak spatne, ja kdyz ujedu takovouhle vzdalenost uz mam davno provozni teplotu. To bych byl pekne nasranej kdyz ja to mam do prace 10km abych jel 8km na benal a 2km na LPG. konkretne pro me by to byla uspora uplne na houbelec.
Taze nechapu jak muzes jet 8-10km a teprve ti to prepne. Bud mas v haji termostat nebo ty hadice mas napojeny nejak spatne, ja kdyz ujedu takovouhle vzdalenost uz mam davno provozni teplotu. To bych byl pekne nasranej kdyz ja to mam do prace 10km abych jel 8km na benal a 2km na LPG. konkretne pro me by to byla uspora uplne na houbelec.
benz pumpa proste umre vekem/najezdem, to ze tlaci porad do plna ji sice neprida, ale spekulovat u soucastky chlazene cerpanym mediem zevnitr, jestli je lepsi, kdyz je potopena z 60% nebo 20%, mi prijde jako mrhani casem... a vypinat ji manualne je uplna blbost...
“Ability is what you're capable of doing.”
ono je velkej rozdíl mít M50 litina a M52 což je hliník mám pocit s nikasilem kterej se velice rychle ohřívá.
Mám 7er M52B28 a tam se mi ten motor taky nějk rychle ohřívá jako vám. Což mi přijde super.
Dneska ráno nevim zda bylo 3-5C a 6,5km přeplo na LPG.
Takže záleží hodně na mrazu. Když je např -5 nebo -8 tak to fakt trvá 9-10km přepnutí což mě uplně děsí. Možná mám velkej okruh vody díky Webastu které je nepřipojené a jsou tam hadice a asi 2L vody navíc.
Taky jsem nad tím špekuloval jak to udělat a prostě webasto ven repasovat a pujde asi rovnou do 7er kde bude dalších pár let.
Je to 5KW eberspracher B5 což je celkem slušné a výkoné topení pro motor a kabinu. A těším se až to pojede.
když stojím na místě -3 tak jsem čekla cca 12min a pak přepnulo během chvilky na LPG. No nevím zda to je ovlivněné tím webastem které prostě netopí.
Modernější M52 motory jsou super ohřívají se mnohem rychleji.
Nic to nemění na tom že webasto je super a dost uspoří a chci ho do dalšího auta.
První 3km tam vidím v mrazech klidně i 20L/100km když si to přepočtu tak to je spotřeba.
Můžete klidně někdo udělat test a vzít plnou nádrž benzínu a jet v klidu do práce při teplotě -5 nebo kolik bude prostě. A pak zpátky odpoledne a kolik toho benzínu ubylo na ranním startu a odpoledním než zahřálo motor.
Ideálně měřit tak že palivo budete brát na stejné pumpě a bude to po okraj nádrže uplně pro lepší měření. Tipuji cca 2-3litry zmizí u R6 BMW ikdyby to přepínalo po 3-4km.
Mě se nechce brát ted za 3000kč benzín.
Pak sem napiště zajímalo by mě jakej apetit bude mít M52 při normální jízdě.
Mám 7er M52B28 a tam se mi ten motor taky nějk rychle ohřívá jako vám. Což mi přijde super.
Dneska ráno nevim zda bylo 3-5C a 6,5km přeplo na LPG.
Takže záleží hodně na mrazu. Když je např -5 nebo -8 tak to fakt trvá 9-10km přepnutí což mě uplně děsí. Možná mám velkej okruh vody díky Webastu které je nepřipojené a jsou tam hadice a asi 2L vody navíc.
Taky jsem nad tím špekuloval jak to udělat a prostě webasto ven repasovat a pujde asi rovnou do 7er kde bude dalších pár let.
Je to 5KW eberspracher B5 což je celkem slušné a výkoné topení pro motor a kabinu. A těším se až to pojede.
když stojím na místě -3 tak jsem čekla cca 12min a pak přepnulo během chvilky na LPG. No nevím zda to je ovlivněné tím webastem které prostě netopí.
Modernější M52 motory jsou super ohřívají se mnohem rychleji.
Nic to nemění na tom že webasto je super a dost uspoří a chci ho do dalšího auta.
První 3km tam vidím v mrazech klidně i 20L/100km když si to přepočtu tak to je spotřeba.
Můžete klidně někdo udělat test a vzít plnou nádrž benzínu a jet v klidu do práce při teplotě -5 nebo kolik bude prostě. A pak zpátky odpoledne a kolik toho benzínu ubylo na ranním startu a odpoledním než zahřálo motor.
Ideálně měřit tak že palivo budete brát na stejné pumpě a bude to po okraj nádrže uplně pro lepší měření. Tipuji cca 2-3litry zmizí u R6 BMW ikdyby to přepínalo po 3-4km.
Mě se nechce brát ted za 3000kč benzín.

Pak sem napiště zajímalo by mě jakej apetit bude mít M52 při normální jízdě.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Filozofe, píšeš: První 3km tam vidím v mrazech klidně i 20L/100km ...
To vidíš kde? Na průměrné máš stále 20 a nebo koukáš na okamžitou? Pokud to druhé, tak údaje "cucáš z prstu"
Dnes ráno jsem zapnul zapalování, vynuloval průměrnou BC, nastartoval a vyjel. Prvních několik desítek metrů bylo na průměrné 39,5 (víc to asi neumí
) a ihned to začalo padat. po nějakých 3-4 kilometrech byla průměrná na 12 a přeplo se to na LPG. Jízda ve městě, postávání na semaforech. Když pojedu na předehřátý motor webastem, pojedu za 9 v průměru. Na 4 km ušetřím na průměru 3 litry/100 km, což v absolutní hodnotě dělá 0,12 litru. Kde je úspora, když webasto bere 0,3 za hodinu, při půlhodině výhřevu 0,15 a já uštřil 0,12? 
To vidíš kde? Na průměrné máš stále 20 a nebo koukáš na okamžitou? Pokud to druhé, tak údaje "cucáš z prstu"

Dnes ráno jsem zapnul zapalování, vynuloval průměrnou BC, nastartoval a vyjel. Prvních několik desítek metrů bylo na průměrné 39,5 (víc to asi neumí


328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Ja teda co jsem mel m50b25 v e36 tak se mi bezbecne ohrala uz po 5km na teplotu 60C mozna i vic podle venkovni teploty.
Takze si myslim ze mas zapojenej spatne reduktor, nebo termostat v haji. Jako taky me trochu stve ze na kratky trasy projezdim benzin ale aspon to rychle prepne. Ve vysledku na plnou nadrz LPG coz je 63L/1080Kč, projedu benzin 7L/250Kč a to je jenom po praze. Kdybych jezdil delsi trasy a porad to nechcipal a nechladil tak je to samozrejme lepsi.
Bejt tebou bych skontroloval termostat, treba ho uvaril na sporaku tam krasne uvidis jak zacne otevirat, nebo rovnou vymenil. Me se stalo ze i novej mi po 4 mesicich odesel.
Jinak kazdopadne zatim mam Lpg jenom chvilku ale jsem maximalne spokojenej, no uvidim jak to pujde dal. Ted me cekaj vymenit civky protoze to na lpg v nizkejch otackach obcas skube a hlavne kdyz se to ohreje ale na benzin to nedela. Samozrejme ze svicky jsem daval nove.
Takze si myslim ze mas zapojenej spatne reduktor, nebo termostat v haji. Jako taky me trochu stve ze na kratky trasy projezdim benzin ale aspon to rychle prepne. Ve vysledku na plnou nadrz LPG coz je 63L/1080Kč, projedu benzin 7L/250Kč a to je jenom po praze. Kdybych jezdil delsi trasy a porad to nechcipal a nechladil tak je to samozrejme lepsi.
Bejt tebou bych skontroloval termostat, treba ho uvaril na sporaku tam krasne uvidis jak zacne otevirat, nebo rovnou vymenil. Me se stalo ze i novej mi po 4 mesicich odesel.
Jinak kazdopadne zatim mam Lpg jenom chvilku ale jsem maximalne spokojenej, no uvidim jak to pujde dal. Ted me cekaj vymenit civky protoze to na lpg v nizkejch otackach obcas skube a hlavne kdyz se to ohreje ale na benzin to nedela. Samozrejme ze svicky jsem daval nove.
když jedu do fitka mám to cca 2km a to při -10C mám přes 20L/100 km průměr to je dost. Když vyjedu mám 39l to je jasný.
Ted v tom teplu z práce mi to přeplo taky po 4,3km ale dneska bylo snad 10C to je teplo to nepovažuji za zimu
Zimu beru třeba -5 nebo -8C letos prostě zima nebyla jen pár dní.
při -8 nebo -10C mi prostě ohřívá na 35C reduktor klidně 9-10km což je šílené a ta spotřeba je velice znát beru každej týden ...
Ted v tom teplu z práce mi to přeplo taky po 4,3km ale dneska bylo snad 10C to je teplo to nepovažuji za zimu

Zimu beru třeba -5 nebo -8C letos prostě zima nebyla jen pár dní.
při -8 nebo -10C mi prostě ohřívá na 35C reduktor klidně 9-10km což je šílené a ta spotřeba je velice znát beru každej týden ...

Tak nové info. Když jsem přemostil nefunkční WEBASTO a dolil destilku a nemrzku do chladiče auto se začlo ohřívat 2x rychleji.
Nevim jak je to možné zda to webasto tak ochlazovalo nebo proč. Ale najednou do cca 3-3,3km mi přepíná na LPG a motor se zdá mnohem víc ohřátej. (při -2C)
Nic to nemění na tom že funkční webasto motoru hodně prospěje a vyhřátej motor i kabina je prostě super. Jen mít funkční webasto.
Ted už jen řeším proč na benzín auto letí jak blázen a na LPG je líné prostě 2x pomalejší zrychlení atd.
Na benzín mám za 8s 100km/h a na LPG kolem 12-13s nechce se mu vubec.
Mám vyměněnou membránu sání za novou a hadice většinu jsem taky vyměnil.
Zbývá filtr LPG a ještě jeden bazmek co tam je. A znovu naladit asi LPG.
Máte někdo zkušenosti čím to asi je ? že by filtr nebo prostě vyladění ?
Či jsem vzal špatnej plyn v prostějově ?
Nevim jak je to možné zda to webasto tak ochlazovalo nebo proč. Ale najednou do cca 3-3,3km mi přepíná na LPG a motor se zdá mnohem víc ohřátej. (při -2C)
Nic to nemění na tom že funkční webasto motoru hodně prospěje a vyhřátej motor i kabina je prostě super. Jen mít funkční webasto.

Ted už jen řeším proč na benzín auto letí jak blázen a na LPG je líné prostě 2x pomalejší zrychlení atd.
Na benzín mám za 8s 100km/h a na LPG kolem 12-13s nechce se mu vubec.
Mám vyměněnou membránu sání za novou a hadice většinu jsem taky vyměnil.
Zbývá filtr LPG a ještě jeden bazmek co tam je. A znovu naladit asi LPG.
Máte někdo zkušenosti čím to asi je ? že by filtr nebo prostě vyladění ?
Či jsem vzal špatnej plyn v prostějově ?
No počkej mě bylo řečeno že snad 100tis dají bez problému.
Mě jedny odešli v záruce cca 30tis měli najeto tak komplet nové a ted mám 120tis. po výměně nových.
Dají se nějak repasovat nebo čistit ? Mám pocit že valteky mi někdo říkal že není problém. Já mám magic vstřiky z roku 2008.
To jako abych za 5000kč kupoval vstřiky mi přijde dost nákladné. Na běžné ježdění.
Čištění nebo nějaká repase by byla přeci možná nebo ne ?
Mě jedny odešli v záruce cca 30tis měli najeto tak komplet nové a ted mám 120tis. po výměně nových.
Dají se nějak repasovat nebo čistit ? Mám pocit že valteky mi někdo říkal že není problém. Já mám magic vstřiky z roku 2008.
To jako abych za 5000kč kupoval vstřiky mi přijde dost nákladné. Na běžné ježdění.
Čištění nebo nějaká repase by byla přeci možná nebo ne ?
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Nevim kolik vydrží Magic vstřiky, ale 120tis je dost, zvlášť když píšeš, že jsou stavěný na 100tis. Kdysi, když jsem prvně řešil svoje, tak jsem dohledal v jiné diskuzi už nevim kde, že jedinný vstřiky co vydrží fakt dost jsou BRC.
Repasovat jdou ty Valtek v pohodě, u Magic ale nevim... zkus pohledat na netu, jestli na to nejsou nějaký repas sady jako na ty Valteky.
Repasovat jdou ty Valtek v pohodě, u Magic ale nevim... zkus pohledat na netu, jestli na to nejsou nějaký repas sady jako na ty Valteky.