Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

HHO funguje ? případně vstřikování vody do sání?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#1 Příspěvek od Filozof »

tady někdoprodává celej KIT do auta.
Prej když se to dobře naladí tak úspora je cca 30-40procent paliva.

http://auto.bazos.cz/inzerat/32291261/T ... -paliv.php

Tak mě zajímá zda to funguje a zda znátë někoho kdo stím jezdí či jste stím sami experimentovali.

Prej kdo to má špatně namontované tak mu to moc nefunguje a kdo naopak tomu rozumí a má to dobře seřízené a jezdí spíše klidněji nebo středně rychle prej pocítil slušný rozdíl ve spotřebě. Kdo jezdí brzda plyn tak nic moc stejně mu to auto žere jako tank i bez toho. Tak jsem to alespon vyčetl z mnoha diskuzí a článku. Prý jde o poměr HHO vytvořeného vzduchu a paliva a čím jede člověk klidněji tím více se to projeví protože HHO je ve větším poměru ku palivu.

Tady nějaké videa z instalací.
BMW X5
http://www.youtube.com/watch?v=aQxLIzo9hvQ

tady další E36
http://www.youtube.com/watch?v=f6wAoaFH5Lo

je toho plnej internet a jsou lidi co to vychvalují ale nikdy jsem to neviděl naživo jak to doopravdy funguje nebo je to mýtus a blbost?
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#2 Příspěvek od jarda »

Obrázek
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#3 Příspěvek od Filozof »

Proč by si to pak tisíce lidí kupovali a montovali do aut?

Pochopím vstřikování vody do sání - používalo se v RALLY ale toto mi není jasný. Přijde mi že ochudí směs díky oblbnutí lambda sondy a tím jedou vlastně na chudou směs.

To se mi podařilo na LPG. Taky bych dokázal jet trasu za 6litru LPG ale problem je že bych tímto mohl oddělat motor, kdyby byla chudá směs lpg. 8O

Jsem ochotnej to koupit pokud mi to prokazatelně sníží spotřebu o 30procent měřené na stejné trase tempomatem na stejné rychlosti za stejných podmínek.

Jsem zvědavej co by na to řekl prodejce. :D
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#4 Příspěvek od Kani »

Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

a co říkáte na vstřikování vody do sání ?
Používalo se u Rally ?

tady je zajimavé diskuze ... :-)

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=12949

nebo

http://www.techblog.cz/technologie/vstr ... otoru.html


tady je M5 s tímto vstřikováním vody do motoru vybavena

http://www.youtube.com/watch?v=tTSlAXWJBKk

tady je pěkné video jak to pracuje 8O :P
http://www.youtube.com/watch?v=HkPFZWd8wj4

Vypadá to moc dobře.
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#6 Příspěvek od Kani »

Pokud se nepletu tak vstrikovani vody do valcu bylo za ucelem chlazeni (lepsi spalovani, lepsi vykon) a pouzivalo se prvne v leteckych motorech. Pohledam....


Nasel sem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)

Ja vedel ze ta leta stravena na virtualnich kridlech k necemu budou :lol:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#7 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#8 Příspěvek od Filozof »

HHO jsem zavrhl ale co to vstřikování vody do sání ? :-)

znáte někoho kdo má takto upravené auto nebo kdo to už někde realizoval a dalo by se sním o tom promluvit ? Kolik to přijde a co to přinese.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#9 Příspěvek od hurvajs77 »

Filozof píše:Proč by si to pak tisíce lidí kupovali a montovali do aut?
Jednoduchá, protože lidi jsou jen tupý ovce a jakmile slyší sleva nebo úspora, tak koupí ikdyž je to šunt... Hlavně, že ušetří :-D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#10 Příspěvek od scooter_x »

hurvajs77 píše:lidi jsou jen tupý ovce a jakmile slyší sleva nebo úspora, tak koupí ikdyž je to šunt... Hlavně, že ušetří :-D
A na tomhle principu dneska funguje Kaufland, Tesco a podobní... ;)
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#11 Příspěvek od hurvajs77 »

nejen oni, řekl bych že 95% všeho a nejen v ČR
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#12 Příspěvek od IlikeU »

HHO nefunguje testováno.

Vstřikování methanolu s destilkou 50/50 mi snižuje spotřebu o 4l na 100. Resp měl jsem dlouhodobou 12l/100 po demontáži se zvedla na 16l/100 stejný styl jízdy, stejné cesty.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#13 Příspěvek od Filozof »

I like : Super a kdo to montuje a kde a za kolik ?

Máš nějaké větší info kolem toho ? 8O

Klidně SZ. ¨

Má to nějaké negativa na motor ?
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#14 Příspěvek od hurvajs77 »

Jen to napiš sem, ať se tu pobavíme :-D Já to nechápu...

To Filosof: nerejpu, ale proč se na to ptáš?
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

Ale on nemyslí HHO ale vstřikování vody/methanolu do sání spolu s benzínem a vzduchem v sání.... To se používalo hodně v RALLY :-D

Takže to je známá věc.

Jenže on to používá v 335i což je Biturbo motor a bojím se že to nebude tak aplikovatelný jako na klasickou atmosféru...nebo že přínos tam nebude takovej.

http://www.youtube.com/watch?v=HkPFZWd8wj4
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#16 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tehle temat je tu asi 5, nikdo si to tam neda, protoze mu prijde cpat do motoru vodu jako scifi, pritom to jde az do pomeru 20:80 voda:palivo...
uplne vidlo reseni je omotat svody medenou trubkou, voda se zmeni na paru a ta jde do sani... cele se to da jeste napojit na vyfuk, kdy tlak plynu tlaci z nadobky adekvatne dle zatizeni vic vody do okruhu, proti problemu se studenym motorem staci zapojit obyc solenoid ventil spinany bimetalem (brani vstupu vody do sani pri chladnem motoru, uzavre privod k trysce)... AEM pouziva el rizeni vct el cerpadla a trysky, coz je nej reseni...
“Ability is what you're capable of doing.”
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#17 Příspěvek od pragdejf »

A to si mi pripadal jako chytrej kluk. Vstrikovani vody do sani je fajn. Ale pro turbomotory, kde odpareni vody sebere vzduchu teplo a tak se zmensi jeho objem. Timpadem je snazsi ho stlačit a turbina tam toho naladuje vic. Metanol je tam spis jako historickej pozustatek, aby to nezamrzalo ve velkejch vyskach. A pro atmosferickej motor, kde jaksi není zadny turbo neni, spis podtlak, je to kontraproduktivni. Takze o tom prestan filozofovat a budto odlehci nohu a nebo, a to je kapitalni myslenka, zacni vic vydelavat, aby si nemusel naklady na palivo resit.

A proc to lidi kupujou? Protoze, a i kdy je to hnusny, tak 90% lidi na svete sou uply idioti.

A HHO nebudeme vubec resit. Predpokladam, že po precteni clanku na dfensu uz si si otlouk hlavu o zed.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

ok takže závěr je takovej že nemám prudit takovejma otázkama a mám šetřiř na 4-5litra. :lol:

Nebo 335i kde se to dá uplatnit díky dvěma turbínám.

To byla jen otázka do pléna a čekal jsem, že mi někdo z vývoje aut odpoví. Případně z dílny kdo staví motory a upravuje.

Já sám v tomto oboru nejsem kovanej a nemám tady nikoho z dílnou motosportu kde bych si šel pokecat, a co si nezjistím prostě nevím.

Těch možností úprav motorů je tolik, že by to chtělo asi nějakou specializovanou knihu od lidí z oboru. Jaké jsou možné cesty atd.
Ideálně BMW motory.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#19 Příspěvek od hurvajs77 »

pragdejf píše:...Takze o tom prestan filozofovat a budto odlehci nohu a nebo, a to je kapitalni myslenka, zacni vic vydelavat, aby si nemusel naklady na palivo resit...
Tak to jsi bodl do vosího hnízda... Psát tady na fóru, že když máš opici, musíš mít banány je skoro sebebražda...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#20 Příspěvek od Filozof »

mě prostě technologie a možnosti zajímají.
Stejně jako kvalitní nano oleje Millers oil které hodně motoru pomohou a VIF do benzínu tak i jiné specialitky.

Vstřikování vody do motoru je finančně náročné a vím že je lepší jezdit s lehkou nohou nebo prostě to neřešit.

Myslel jsem že tady krom běžných uživatelu co jezdí s BMW jsou i lidi hodně technicky na úrovni a něco by o tom řekli případně odkázali.

Jak je vidět M5 e39 to využivá viz odkaz.

A to že by měl člověk mít prachy na BMW a jiné je jasná věc o to se tu nikdo nepře. :lol:

Ale raději místo této technologie vrazím do údržby auta a pojedu na dovolenou za ty ušetřené prachy.
Odpovědět